PANAS!! : AHLI PARLIMEN PAS BELASAH PARTI PAS SENDIRI KAH KAH KAH KAH

Jangan sampai orang kata kebuloq sayangkan jawatan, kata Mahfuz Omar kepada Pas.Jangan sampai orang kata kebuloq sayangkan jawatan, kata Mahfuz Omar kepada Pas.
IKLAN : jOM SERVIS http://jomservis.blogspot.my/

'Ahli parlimen Pas meminta pimpinan parti itu agar jangan sampai dilihat 'kebuloq' (gila) hendakkan jawatan apabila memutuskan hubungan dengan PKR tetapi mahu kekal dalam kerajaan negeri Selangor yang menteri besarnya adalah pemimpin PKR.
Ahli parlimen Pas dari Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berkata, beliau dari awal lagi mahu Pas mengekalkan hubungan dengan parti pembangkang yang lain khasnya PKR.
"Tetapi kalau sudah kita buat keputusan putus dengan PKR, kita kena keluarlah dari kerajaan negeri Selangor. Kalau kita kekal dalam kerajaan negeri Selangor, nanti orang kata kita 'kebuloq' nak jawatan," kata bekas naib presiden dan ketua penerangan Pas itu.
Mahfuz tidak bersetuju dengan kenyataan ketua pemuda Pas yang baru Mohamad Khalil Abdul Hadi yang berkata Pas tidak perlu keluar dari kerajaan negeri Selangor walaupun memutuskan hubungan dengan PKR.
Kedudukan kerusi dalam DUN Selangor selepas Pas putus dengan PKR.Kedudukan kerusi dalam DUN Selangor selepas Pas putus dengan PKR."Exco Selangor dilantik atas cadangan menteri besar. MB adalah dari PKR. Bila sudah putus hubungan dengan PKR, kena berundurlah.
"Rakyat hanya melantik Adun dan ahli parlimen tetapi exco dilantik atas nasihat dan cadangan MB bukan oleh rakyat," kata Mahfuz.
Mahfuz mengingatkan Khalil, yang kebetulan anak presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu, ketika Datuk Seri Azmin Ali dilantik sebagai menteri besar beliau hanya melantik tiga exco Pas sahaja.
Ia berbeza dengan bilangan exco Pas ketika Tan Sri Khalid Ibrahim menjadi menteri besar iaitu empat orang.
"Ini menunjukkan nak lantik exco dan bilangannya berapa bergantung kepada menteri besar bukan ditentukan oleh rakyat," katanya.
Muktamar Dewan Ulama dan Dewan Pemuda Pas di Alor Setar kali ini telah meluluskan usul agar Pas memutuskan hubungan dengan PKR.
Usul itu diserahkan kepada kepada Majlis Syura Pas untuk dibuat keputusan akhir sebelum dilaksanakan.
Khalil ketika sidang media mengumumkan, Pas tidak perlu keluar dari kerajaan negeri Selangor kerana exco bukan dilantik oleh PKR atau DAP.
mdl

Iklan Berbayar [ 23/4/2017 ]
Previous
Next Post »

22 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
29 April 2017 10:30 PG delete

Dia ni kan G18.. so ada suara tapi hanya didengari oleh PAN dan DAP aje..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2017 1:19 PTG delete

Mereka ni golongan yang hanya berani mengkritik PAS je, PH yang penuh dengan kecelaruan dan musibah mereka takut nak kritik, mereka takut hilangnya habuan dunia.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2017 2:10 PTG delete

Mgkritik demi dedak pemberian kapir dapigs dan pgayR....hehehe
Rakyat sedar langkah kejang ciptaan yb pondan utk menjatuhkan tski hanyalah krn sundal2 ini gagal mendapat pulangan dpd mantan mb selangor.
Termasuk beruk2 jelmaan aka hamba abdi dapigs....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2017 3:45 PTG delete

Tahniah... ulasan yg baik drod oenyokong PAS yg penuh keimanan ... berakhlak mulia dan dijamin masuk syurga... teruskan lah sikap ini.. PAS makin jauh dr kami yg mengundi di Sgor... Insha allah... kebenaran akan terbongkar akhirnya... anda semua yg lebih2 menunjukkan sifat2 org munafik...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2017 4:51 PTG delete

Konentar yg dilontar hasil dr usrah tok 2 lebai. Semakin bnyk mengutuk dan mencerca semakin luas pintu syurga. Bila tok lebai da boleh jahanamkan org ahli kena ikut. Usrah yg matang

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
29 April 2017 6:58 PTG delete

Sebab tak hadir usrahlah maka timbulnya tuduhan UG, pertikai RUU 355, lebih akur kpd pimpinan parti lain lebih dr parti sendiri, fitnah RM90 juta, rompak balak tapi masa jd exco belum lagi dikira rompak balak, fitnah arwah TGNA masuk parti barua DAP, fitnah masuk akaun Affin dan banyak lagi.. yg menariknya tidak langsung dikemukakan bukti2 jelas.

Maka bila majoriti ahli PAS tidak termakan momokan2 tersebut di atas, pandai pulak marah dan kecil hati..

Kini bila PAS mula saman SR langsung kecut telor akaun Affin entah kemana.. bila majoriti ahli PAS tak percaya mereka masih tak berpuashati kerana majoriti ahli PAS tidak sebebal mereka utk percaya tuduhan tanpa bukti..

Pada PAS cukuplah setakat PAN shj yg beria2 tunduk kpd tuannya DAP.. tak pelru memujuk dan merayu PAS utk tunduk sama!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
29 April 2017 7:00 PTG delete

Bagaimana pulak sifat munafik yg jelas ketara bagi yg melanggar sumpah baiah?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2017 10:22 PTG delete

Hang pi lah kat pemimpin hang yang akhlaknya lebih mulia dari pemimpin kami, hang jaga la akhlak pemimpin hang supaya jangan melabel dan jangan maki hamun, kaki botol takpe elok lagi akhlak mereka, kaki betina boleh lagi jadi GM Maqasid Syariah, perasuah boleh jadi KM, pemfitnah boleh lagi pegang jawatan tinggi dalam parti, pengubah wang haram, sumber dari aktiviti maksiat boleh je jadi ketua pemuda, pengkhianat G-18 bergaya dengan jawatan sekarang sehingga langsung tidak diadakan pemilihan, diktator pun boleh memimpin, kafir pun boleh diangkat jadi pemimpin, ASAL SAJA MEREKA TIDAK MELABEL DAN MAKI HAMUN, inilah akhlak terpuji pemimpin hang. Betui ke kepala otak hang nih?

Reply
avatar
BabaYaga
AUTHOR
29 April 2017 10:28 PTG delete

Hadi dah jadi khadam Najib KahKahKah. Lebai2 PAS dah jadi macai Umno. Sekarang ni bau taik umno pun PAS cakap wangi dan suci KahKahKah.

Mula-mula salahkan DAP , sekarang PKR pulak yang jahat, rakyat nampak permainan PAS untuk pecah belahkan pembangkang dan yang paling penting !... Allah jadi saksi.

Rasuah depan mata pun buat tak nampak, jeling pun tidak. Lepas tu nak ngaku ikut rasul, ikut nabi KahKahKah. Ikut perangai Setan adalah.

Ceramah sana sini dgn Serban 5kilo dan songkok haji bukan tiket masuk syurga !
So jangan la berlagak dan riak yang cuma orang2 PAS aja yang Islam.

Hajat sombong nak 40 kerusi & tawan 5 negeri dgn perangai maki org sana sini? kahkahKah
Kita akan saksikan nanti Allah bayar Cash pada PAS !
Tersungkur, Terlungkup dan Terburai PAS PRU 14 nanti.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2017 10:40 PTG delete

hello lobai, kes yg kat sg acheh tu bukan khianat ke namanya dan khianat tu bukan sifat munafik ke...awat, sebab yg suruh tu presiden hang, tikam kawan sendiri pun sifat mulia la nuu...memang la jenis lobai kepala masuk ayaq...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2017 10:46 PTG delete

Hang pi la kat pemimpin hang bai, tak perlu susah-susah nak nasihatkan PAS, biarkan PAS dengan jemaah dan imamnya, hang tak suka hang boleh blah la bai.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2017 10:50 PTG delete

Rasuah dalam PH bai, PAS bersih dari gejala kerosakan akhlak, hang ni cuma tahu buat lawak je bai, tiada isi, macam tin kosong....kahkahkahkah

Reply
avatar
Zhuge Liang
AUTHOR
30 April 2017 5:28 PG delete

Ya allah tunjukkanlah sedikit kebenaran akan kejahatan manusia yg menggelar diri mereka ulama sesuka hati dan menjual agama islam semasa muktamar nanti dgn diturunkan ribut... ameen

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
30 April 2017 7:30 PG delete

Ribut Adalah Ujian Allah

Oleh: Ustaz Nik Nasri Nik Malek

Lewat petang ini (Sabtu 29 Apr 2017), Kompleks PAS Kedah di mana berlangsungnya Muktamar PAS Pusat dilanda ribut yang menyebabkan beberapa kerosakan dan kecederaan.

Tanpa perlu masa yang panjang, ia segera tular di media sosial. Mereka yang memang sakit hati dengan PAS, tanpa pertimbangan akal yang waras, terus menganggap ia bala kepada PAS.

Allah menguji hambaNya dengan pelbagai ujian, samada hambaNya yang soleh atau tidak. Ribut adalah salah satu darinya. Mekah, khususnya Masjidilharam acapkali juga dilanda ribut. Adakah ia menandakan sesuatu yang buruk?

Bagi orang mukmin, ia hadapi ujian itu dengan sabar, lantas ia mendapat pahala. Bagi orang yang tidak mukmin, ribut dan derita orang lain menjadi modal untuknya melepaskan nafsu geram kepada PAS.

Moga Allah pelihara kita semua, terutama di kawasan Kompleks PAS Kedah itu dari perkara yang tidak baik. Bantu mereka yang perlukan pertolongan. Bersabarlah wahai mereka yang sedang diuji.

http://muktamar.pas.org.my/2017/04/29/ribut-adalah-ujian-allah/

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 April 2017 7:33 PG delete

Alhamdulillah, itulah ujian keatas orang-orang mukmin yang bertaqwa, walau pun PAS diuji dengan ribut namun ianya tidak melemahkan jemaah PAS. Perjuangan Islam harus diteruskan. Syukur kehadrat Allah swt.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
30 April 2017 7:52 PG delete

BabaYaga (anak murid saibaba ke ni?).. Sebanrnya sudah pun terbukti pimpinan PAS bersuara kondem mengenai isu 1MDB dan GST!

Tapi malangnya aku masih tak nampak lagi lebai PAN menegur pasal kafir belek fatwa dan ketua maqasid syariah.. itu belum termasuk kes banglo murah tanpa kolam di Penang dan banglo disney di Ampang!

So nak panggil lebai jenis apa ni? Lebai Tokong?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
30 April 2017 8:11 PG delete

10:40,

Jika sesuatu kerusi itu PAS pernah bertanding tapi hanya meminjamkan sementara kpd PKR, maka PAS berhak mengambil kembali atau turut bertanding jika calon PKR tersebut adalah:

A. Mengedar dan menjual pil kuda
B. Seorang marxist iaitu menyokong fahaman Karl Marx
C. Seorang sosialist dari parti sosialis
D. Melakukan apa jua kesalahan yg boleh menjejaskan para pengundi PAS (sbg cth bila berlaku pengundi PAS yg tersepit utk mengundi pihak yg mana satu; samada si perasuah tegar UMNO atau si A, B dan C di atas!)

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 April 2017 9:23 PG delete

Pusing kiri pusing kanan u turn lepaitu puak2 lebai ni dapat PIGs..,ha ha ha.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 April 2017 9:28 PG delete

Allah bayaq cash kpd puak2 lebai ni. Kalau puak depa ujian org lain Bala...apa punya ularmak...

Reply
avatar
Mizie Kutar
AUTHOR
30 April 2017 10:01 PG delete

Tu bukan ujian..petanda yang maha ESA murka.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
30 April 2017 10:15 PG delete

Hanya Allah Maha Mengetahui..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
30 April 2017 10:21 PG delete

Lebih baik dari memilih pemimpin yg memakan PIGS (pork) utk kita ikut di akhirat kelak..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes