Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Februari 13, 2016

JASA TGNA SANGAT BESAR..PARTI ISLAM (AMANAH) AKAN MENERUSKAN USAHA MURNINYA.

Mazlan AlimanMazlan AlimanAllahyarham Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat sangat berpandangan jauh dalam meluaskan konsep dakwah kepada masyarakat pelbagai kaum dan agama di negara ini, kata Ahli Jawatankuasa Pimpinan Nasional Parti Amanah Negara (Amanah)  Mazlan Aliman.
Mazlan berkata Tuan Guru Nik Aziz selalu berpesan agar mendekati masyarakat bukan Islam dan menekankan konsep Rahmatan lil Alamin (rahmat untuk sekelian alam).

“Tok Guru Nik Aziz selalu berkata, kita dengan orang Melayu sudah terlalu biasa. Kita hidup dalam lingkungan orang Melayu. Pada umumnya orang Melayu ni Islam cuma yang kurang pada orang Melayu ialah penghayatan, tapi yang penting sejauh mana dakwah kepada orang bukan Islam yang sepatutnya diberi keutamaan.

“Beliau selalu sebut tentang konsep Rahmatan lil Alamin dan pandangan Tok Guru Nik Aziz tentang konsep dakwah sangat jauh,” katanya kepada Malaysia Dateline.

Mengimbau kenangan bersama kepimpinan bekas Mursyidul Am Pas itu, Mazlan berkata, sewaktu beliau menjadi ketua penerangan Pas Johor, Tuan Guru Nik Aziz akan meminta setiap program Pas di negeri itu disertai masyarakat bukan Islam.

"Saya pernah dua kali menjadi ketua penerangan Pas Johor. Kelebihan yang ada pada Tok Guru Nik Aziz, apabila kita hantar proposal program kepada beliau, antara perkara yang perlu ada dalam aturcara program adalah program bersama masyarakat nonmuslim.

“Pernah satu ketika tak ada aktiviti bersama masyarakat nonmuslim dalam program dan Tok Guru Nik Aziz menyatakan perasaan terkilan.
Walaupun tinggal seminggu lagi sebelum program, beliau minta dimasukkan program dengan orang Cina dan India sama ada dialog atau sebagainya,” cerita Mazlan yang pernah menganggotai jawatankuasa Pas Pusat.

Sambil mengakui jasa Tuan Guru Nik Aziz sangat besar dalam mengukuhkan perpaduan nasional di negara ini, Mazlan berkata, Amanah akan meneruskan usaha murni Tuan Guru Nik Aziz dalam memastikan keharmonian antara kaum dan menepis sikap perkauman sempit.

“Amanah akan menjadikan dakwah terhadap nonmuslim sebagai agenda utama untuk meredakan prasangka dan menjadikan kehidupan rakyat pelbagai kaum di negara ini aman dan harmoni.

“Kalau Tuan Guru Nik Aziz sangat menekankan keluasan dakwah, kenapa kita nak kembali ke belakang dengan mengamalkan perkauman sempit?

“Saya nak menepis tuduhan kita (Amanah) ikut telunjuk orang bukan Islam itu tidak benar sama sekali tapi tuduhan itu menunjukkan betapa rasisnya kita,” ujarnya.

mdl

IKLAN PENAJA

 Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan.

Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini.

Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

 klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my/

1 ulasan:

  1. Memggunakan ayat PAN akan meneruskan langkah murni TGNA amatlah menyedihkan..kerana PAN jgnkan nak meneruskan malah memulakan pun dgn cara yg amat jijik iaitu membawak lari kerusi2 PAS dan leps itu langgar sumpah bai'ah dan harta wakaf..malah slps itu declare secara trbuka kalau DAP tolak hudud mereka pun akan tolak hudud!!

    Macam inikah yg dikatakan nak meneruskan usaha2 murni TGNA?? Oh peliiissssss..

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...