Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Mac 05, 2013

PANAS!! AKHIRNYA PENIPUAN NAJIB/UMNOBN TERBONGKAR!!



Kesultanan Sulu tidak bincang dengan pembangkang

 
KUALA LUMPUR: Di sebalik bermacam tuduhan oleh kerajaan kononnya kehadiran penceroboh di Sabah ada kaitan pembangkang, Kesultanan Sulu pula tampil menafikannya.

Dalam satu kenyataan yang disiarkan portal berita interaksyon.com semalam, anak kepada Sultan Jamalul Kiram III, Puteri Jacel Kiram menafikan ada hubungan dengan pembangkang Malaysia.

“Kami tiada hubungan dengan pembangkang Malaysia. Kami tidak adakan perbincangan dengan mereka,” katanya kepada agensi berita online Filipina itu.

Penafian itu sekaligus menolak dakwaan kerajaan Malaysia sebelum ini kononnya kedatangan penceroboh yang mendakwa penyokong “tentera diraja” Kesultanan Sulu atas 'pelawaan' pembangkang.

Ianya termasuk laporan berita yang disiarkan akhbar Utusan Malaysia pada 2 Mac lalu dengan tajuk Ketua Pembangkang dikaitkan dengan pencerobohan?’ manakala Buletin Utama TV3 pula menggunakan istilah dalang bagi mengaitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan pencerobohan itu.

Pada masa sama Puteri Jacel Kiram juga menolak dakwaan Presiden Benigno Aquino III, kononnya ada ‘dalang’ membiayai pelayaran kira-kira 200 pengikut ke Sabah untuk menuntut wilayah itu.

Interaksyon.com adalah laman berita bagi saluran TV5, rangkaian radio dan televisyen komersil utama di Filipina yang dimiliki dan dikendali ABC Development Corporation.

Mengikut laporan itu, Jacel Kiram turut membidas dan mencabar Aquino untuk menamakan dalang yang didakwa membantu pelayaran pengikutnya ke Sabah.

Dalam satu taklimat media, jurucakap Kesultanan Sulu, Abraham Idjirani pula berkata, perjalanan itu dipanggil ‘KKB’ – singkatan pada ‘kaniya-kaniyang bayad’ yang bermakna semua menyumbang kepada perbelanjaan perjalanan./HarakahDaily

 #Anda Bakal Jutawan Online##
    

10 ulasan:

  1. tanye dgn penceroboh yg bersekongkol mmg tu la jwpnye....perompak pon klu xkene balon cukup2 xkn bocor rahsia kwn..ape ke mngkoknye statment ni..nk tau g tanye bhgian risikn..tggu mase je,paling x,gmbor anwar dh ramai yg nmpak dok sblh sulu..

    BalasPadam
  2. najib pn begitu...ade i.c lg...pegang jawatan umno lg..djanjikn tanah plak tu..apa ni???oh malaysiaku...jahanam!!

    BalasPadam
  3. Waja hijau ni pencacai UMNO.Kau search blog omak kau, edisi kantoi, pemimpin Sulu diperhimpunan Agong UMNO 2012. Sempadan dibolosi sandiwara politik BN , Laksamana( B) Imran Abd Hamid.Awak baca dan tahu tak semudah itu nak menceroboh, fikirkanlah. Jangan diperbodohkan .Projek IC Mahathir kpd PATI Philipina utk undi BN, ini juga satu pengkhianatan pd bangsa dan negara.Gila kuasa utk terus sapu harta negara, apa pun sanggup buat. Kekayaan Mahathir $44 billion, anak2nya berbillion ,Najib, kroni2, menteri2 semuanya bertimbun duit, pencacai UMNO dapat apa?.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dapat bangang ,bodoh, dibodohkan......dan yang sewaktu dengannya.......

      Padam
  4. pencacai lembumno dapat bau puki rosmahje...tu yang bodek bagai nak gila samaada kenyataan yang keluar dari mulut gampang macam madey tua kutuk tu.ada kebenarana tau tidak...semua yes,yes,yes..kalau madey ni cakap bau puki rosmah wangi..semua pencacai kepala terhangguk-angguk..betul.betul.betul..wangi.wangi...tapi hakikatnya bau mengalahkan bau longkang,semua ni tak kan terjadi kalau pendatang tak dibagikan kerakyatan sewenang-wenangnya....angkara sape ni..ni semua angkara madey tua kutuk ..manusia ni yang patut disumbatkan ke sungai buluh...kerana nak kekalkan kuasa..bumi malaysia ni dijajah oleh pendatang...yang merana anggota keselamatan dan keluarga,bila ada yang terkorban baru tunjuk sedih,simpati..tapi yang dipersalahkan balik-balik anuar ibrahim,kan pukimak manusia keparat ni..woi waja hijau jangan tunjuk hero,pembela bangsa..kau p tanya madey kenapa bagi ic kat pendatang sulu...jangan jadi poyyyo

    BalasPadam
  5. Mahathir Mamak Kuty dari Karala punca perpecahan org Melayu. Dia yg merampas kuasa kerana dah tak sabar nak swastakan harta negara menjadi miliknya, anak-anak, kroni ,proksi.Search: Kerajaan Rakyat Photos: Kekayaan Mahathir Mohd 2x ganda dari Sultan Brunei.Wang negara disapu sesuka hati.Siapa yg bantah akan difitnah sekeji2nya dan disumbat dlm penjara.Org yg dipenjarakan itu dipukul hingga pengsan oleh Rahim Noor .Lepas itu Mamak Kuty pun pukul canang di tv, si Anu... pukul diri sendiri .Mamak penipu. Janganlah jadi pencacai Mamak ni.

    BalasPadam
  6. Rakan2 ,tolong sebarkan kebenaran utk menangkis media penipu UMNO iaitu Utusan dan Tv 3.Print maklumat2 yg dapat menjelaskan dan menangkis fitnah ini supaya dapat dipatahkan.Serang blok2 pro UMNO ,tunjukkan bukti, biar pencacai buka mata.Masa berceramah/kempen, tayangkan bukti2 dan maklumat yg benar supaya org ramai faham dan tidak ditipu.Inilah cara mudah dan kotor utk meraih undi BN, sekali gus membenci Anuar.Sebarkan risalah yg diprint/fb/tweet/sms dln2.Fitnah ini dah sampai kpd berjuta rakyat yg tonton tv 3,dan yg baca utusan( agen penipu rakyat). Anuar nak jawab di Tv tak boleh.

    BalasPadam
  7. Kekawan tak perlu maki pencacai umno atau orang umno, hilang pahala yang kita kumpul aelama ini. Apa yang perlu kita buat kita gi undi beramai-ramai dan pastikan umno kalah di pilihanraya ini. Sabar dan rancang tindakan kita sebaik-baiknya supaya kita tidak rugi.

    BalasPadam
  8. Kawan2, boleh ke PR menang, sebab pendatang IC projek Mamak Kuty dipindahkan ke Semenanjung Msia terutama Selangor dan negeri pakatan rakyat. google: 40,000-warga-asing, misi tawan Selangor. Sekarang fitnah DSAI jadi dalang, ramai yg percaya. Diatas jln di K.Kangsar, bertulis ANUAR PENGKHIANAT. Dlm blog2 ,ramai kata Anuar pengkhianat. Mereka percaya berita tv 3, dan utusan.

    BalasPadam
  9. saya simpati dgn nasib yg menimpa Dato Seri Anwar Ibrahim..
    Dihinakan dgn sehina-hina nya..Ketabahan dan kesabaran beliau amat dikagumi. Semuga suatu hari nanti pertolongan Allah akan tiba utk beliau. Sudah terlalu lama dilontarkan dgn segala tohmahan dan kejian tapi ape yg pasti sokongan padu dr rakyat utk beliau tak pernah padam! Malah semakin dikeji semakin bertambah sokongan yg beliau terima.Susah PR nk menang dgn segala penipuan yg UMNO/BN buat,,tapi i'allah dgn izin Allah ape pun blh berlaku.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...