Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Ahad, Mac 03, 2013

Kerajaan Najib/umno Mengupah APCO Worldwide untuk Memburukan DSAI

Laporan  TPMMuckraker

Artikel yang ditulis oleh penganalisis politik konservatif Amerika, tetapi dibayar dengan wang dari kerajaan Malaysia, muncul dalam beberapa media AS antara 2008 dan 2011, BuzzFeed dilaporkan pada hari Jumaat.Berita keluar pemfailan bahawa pengulas konservatif dan pengasas bersama RedState Joshua Trevino baru-baru ini dibuat dengan Jabatan Keadilan AS. The pendedahan, yang telah dibuat pada penghujung Januari bawah itu Agen Asing Pendaftaran Akta (Fara), terperinci bagaimana Trevino telah dibayar 
$ 389,724.70 oleh [g] overnment Malaysia, parti pemerintah itu, atau kepentingan rapat sejajar dengan sama ada "antara Mei 2008 dan April 2011.

 Menurut pemfailan, Trevino tidak berurusan secara langsung dengan wakil-wakil pegawai atau Malaysia. Sebaliknya, dia mempunyai hubungan dengan dan telah dibayar oleh tiga kumpulan: firma British FBC Media, firma melobi APCO Worldwide, dan kini berbidai talian firma perunding David Kumpulan Semua.

 Menurut ke BuzzFeed, bekerja terikat kepada wang Malaysia muncul di Huffington Post, San Francisco Pemeriksa, The Washington Times, Kajian Negara, dan RedState, dan banyak kerja tertumpu kepada kempen menentang Anwar Ibrahim, seorang pemimpin pembangkang pro-demokrasi di Malaysia. Dalam temu bual dengan BuzzFeed, Trevino dipanggil susunan "operasi PR agak standard."

Berita penuh kat : sini 

 Ahli Umno-BN diseru keluar dari parti ‘Syaitan’
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...