Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Ogos 12, 2017

Kaji selidik tunjuk PH mampu ambil alih Kedah, kata Rafizi

Bina semula negara di Kedah
Pakatan Harapan (PH) mampu menerajui Kedah sekali lagi  seperti yang diraih Pakatan Rakyat (PR) dalam pilihan raya umum ke-12.
Keyakinan ini adalah berdasarkan kepada sambutan yang amat memberangsangkan kepada PH di negeri Jelapang Padi itu.
Naib Preisiden PKR Rafizi Ramli berkata, keyakinan yang dizahirkan bukan merupakan suatu telahan semata-mata, malah ia adalah bersandarkan kepada kempen, turun padang dan pertemuan dengan rakyat negeri itu.
"Selain itu kita juga optimis berdasarkan kepada gerak kerja yang dilaksanakan oleh jentera PH.
"Ini turut berkait rapat dengan kaji selidik yang dilakukan setiap bulan sejak sekian lama.
"Ia menunjukkan bahawa Kedah mampu untuk dirampas kembali dalam pilihan raya umum yang akan datang tidak lama lagi," katanya dalam program Jelajah Invoke 'Bina Semula Negara' di Alor Setar semalam.
Peluang lebih besar 
Ahli Parlimen Pandan itu juga berkata, walaupun kewujudan pertandingan secara tiga penjuru, PH masih mempunyai peluang bagi memenangi banyak kerusi yang dipertandingkan di Kedah.
"PH akan berusaha semaksima mungkin bagi memastikan lebih banyak kerusi yang akan dimenangi dalam pilihan raya ke-14 nanti.
"Yang menjadi sasaran kita ialah memenangi sebanyak mungkin kerusi sehingga menjadikan Umno dan BN sebagai pembangkang yang baru.
"Kedah bukan saja berpotensi untuk dimenangi oleh PH jika dibezakan dengan negeri-negeri lain, sebaliknya mempunyai peluang yang lebih besar kali ini, " tegasnya lagi.
Selain itu katanya, rakyat Kedah semakin muak dengan pelbagai kerenah dan ketirisan yang menjadi amalan pimpinan Umno dan BN ketika ini.
"Yang hidup dengan kais pagi makan pagi, masih ramai tanpa mendapat pembelaan dari kerajaan.
"Nasib penoreh getah sehingga kini masih lagi tidak dapat dibela oleh kerajaan termasuklah di negeri Kedah.
"Selagi Umno dan BN memerintah, maka selagi itulah nasib rakyat tidak akan berubah dan berada ditakok lama," tambahnya.
Justeru, kata Rafizi, bagi merasai nikmat perubahan yang lebih baik, maka Umno dan BN mesti ditumbangkan tanpa menanti masa yang lebih lama lagi.
Oleh itu beliau menyeru rakyat Kedah bangkit menolak kerajaan Umno-BN dan juga kerajaan pusat yang sedang memerintah kini jika mahu nasib mereka berubah.
Hadir sama dalam program tersebut ialah Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar, Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul dan kepimpinan AMANAH, Bersatu dan DAP Kedah.
mdl
Picture

6 ulasan:

  1. Kalau ikut rapiji sotong semuanya mampu, siapa yang percaya dengan rapiji nih selain dari pengikut haprak.

    Kahkahkahkah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pukimak umno dah perintah Malaysia selama 60 tahun....tapi orang melayu TETAP miskin dan TIDAK ada duit untuk berbelanja!! Apa kejadahnya nak pilih umno lagi?? Tak puas ke umno nak menipu dan merompak duit rakyaat?? Berapa banyak lagi tanah rizab melayu yang nak digadaikan lagi?? Jika nama umno..memang SIAL!!

      Padam
    2. Apa bezanya Pakatun Haprak dengan UMNO???

      Dari UMNO tertubuhnya PKR, tertubuhnya PPBM dan dibantu oleh pengkhianat dan kafir DAPigs!!!

      Kemana lagi???

      UMNO dan Haprak sama je, kejar kuasa dan jawatan, rakyat yang merempat!!!

      Apa beza Madey, Najib dan Anwar???

      Haprak dah dikuasai oleh mahazalim dan ketua perompak!!!!

      Orang yang keliru je akan pilih Pakatun Hipokrit!!!!

      Padam
  2. 10.09 dan 7.34..anda brdua buta ke apa?? Ada akai ka tadak akai..1 dunia boleh nampak perbezaan yg ketara k'jaan BN n PH..
    Ambik contoh 2 negeri ckup la S'ngor n P.Pinang dn negeri2 lain yg di tadbir oleh k'jaan BN
    Langit dan bumi bezanya.
    Guna akal dan bnyk mencari sumber yg benar dan terang dari merapu,mencarut,menuduh dan menggelar dgn perkataan yg keji dan loya utk dibaca..takutlh pada Allah sikit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang sepatut takut pada Allah ialah pemimpin dan pengikut haprak, judi dan pelacuran jadi punca ekonomi Penang dan Selangor, mahazalim dan mahafiraun pun kalian boleh tunduk layu, siapa yang bersalah pun kalian keliru, adakah Anwar seorang peliwat atau Madey memang seorang kaki fitnah, ini pun belum terjawab lagi wahai PANcai, kalian tak keliru ke? atau saja2 buat tak keliru?

      Padam
  3. Nak percaya pelopor langkah kejang tu???Berdegar2 mengutuk mghina mamak kerala dan akhirnya tertunduk2 mencium tangan dia...ptuuiiihhhh!
    Nampak sgt tiada prinsip dan udang sebalik batu.Patut sial memanjang!!!!

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...