Iklan Penaja 1

Picture

Jumaat, Ogos 18, 2017

"Antara Abdul Hadi dan Mahathir, aku tak setuju dengan Hadi"

Tun Mahathir dan Abdul Hadi
Pengarah Syariah AMANAH, Zolkharnain Abidin mempunyai perbandingan menarik antara dua pemimpin sekarang, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, Pengerusi Pakatan Harapan.
Bagi bekas Adun Pas di Perlis itu, kedua-duanya ada kelebihan masing-masing tetapi beliau menegaskan, "Aku tak setuju dengan Abdul Hadi sebab mesra Umno. Dan aku setuju dengan Mahathir sebab lawan Umno. Itu saja."
"Jika Abdul Hadi dipanggil tuan guru, Mahathir dipanggil doktor. Jika Abdul Hadi pernah jadi MB, Mahathir pernah jadi PM," tulisnya dengan bahasa yang santai.
"Jika Abdul Hadi pandai cakap Arab, Mahathir pandai cakap Inggeris. Jika Abdul Hadi pernah mengajar orang di masjid, Mahathir pernah merawat orang di klinik," katanya lagi.
"Jika Abdul Hadi Presiden Pas, Mahathir pernah jadi Presiden Umno. Jika Abdul Hadi ada Khalil, Mahathir ada Mukhriz," katanya.
Dan yang pastinya kata beliau, mereka berdua orang Islam.
"Kedua-duanya pernah buat dosa, dan kedua-duanya pernah buat jasa. Kedua-duanya (dan kita juga) wajib bertaubat drpd dosa," jelas beliau.
Sehubungan itu, beliau menasihati agar tidak taksub kepada sesiapa sama ada Abdul Hadi atau Tun Mahathir kerana kedua-dua individu itu ialah manusia yang ada akal dan juga nafsu.
Namun di penghujung tulisannya, Zolkarnain menegaskan, "Peringatan: Ini cuma draf."
Ia dipercayai menyindir ahli jawatankuasa Pas Pusat, Dr Riduan Mohd Nor yang menarik balik tulisannya mengenai Akta 164 dengan alasan ia hanya draf selepas menerima teguran dan kritikan pelbagai pihak.
mdl
Picture

11 ulasan:

  1. Jadi si pengarah syariah ni macam takde dosa shj apabila suruh keduanya bertaubat..

    Begitulah sikap barua sekarang ini .. kalau dibandingkan lim kit siang pun pasti dia akan lebih sukakanlim kit siang berbanding tghh.. hinanya jadi barua..

    Bagaimanapun beliau jgn lupa pan ni cuma 5% je org melayu sokong..

    BalasPadam
  2. Memang la, sebab yang bercakap tu dari parti PAN barua DAPigs, sudah tentu mereka akan kata mereka sokong Madey, mana mungkin mereka berlawanan pendapat dengan DAPigs nanti tiada dedak dari DAPigs untuk hadapi PRU 14. Perkara yang amat mudah dibaca.

    BalasPadam
  3. awat la walaun dok melalak ni, tok wali tak bagi dedak yang lebih lebih tu..atau depa dah sapu semua kut..tinggai la walaun dapat hampas..jadilah!!! dari tak dapat langsung

    BalasPadam
  4. Dosa Madey lebih besar dari TGHA, Madey pernah memimpin Malaysia selama 22 tahun, Madey pernah mengarahkan pembunuhan muslim di Memali, Madey pernah memfitnah DSAI sebagai seorang peliwat dan Madey banyak dosanya dengan rakyat, jauh hebat dosa Madey dari TGHA. PANdir hanya nak menjaga hati Madey je takut kalau Madey berpakat dengan Tuan Besar PANdir supaya dedak tidak lagi dibekalkan kepada barua DAPigs ni...

    Kahkahkahkahkah.

    BalasPadam
  5. Nak tebus dosa lampau...masuk haprak!!!
    Ko pernah terlibat dlm pembunuhan di memali..pembunuhan akauntan mbf..curi wang rakyat..pecat hakim..rasuah dsbnya akan diampunkan jika masuk haprak.
    Sundal rapiji akan ampunkan korang dgn tunduk mencium tangan korang.Sundal nobody akan jilat bontot korang bersih asalkan korang sertai haprak.
    Itulah kelebihan mana2 pemimpin yg sertai haprak.Mendubur dan memuki dgn bebas boleh masuk haprak cuma kena pandai putar belit dpd saranan sumpah laknat...hehehe.Pengikut haprak akan pertahankan golongan lgbt ini 100% wlpun mangsa berani ke mahkamah dan tidak cuak bersumpah laknat dgn nama Allah swt.

    BalasPadam
  6. Zulkharnain Abidin dah nampak Madey ada RM 83 billion, fuhhhh, perrrrgghhh, TGHA nak ada RM 1 juta mati hidup semula pun susah nak dapat, mana tau kut ada rezeki melayang dari Madey untuk PANdir note RM1000 X 5000 keping, kaya la PANdir...

    Kahkahkahkahkah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebagaimana barua dap boleh cabar pas agar saman husam kerana tuduhan kpd pas akan akaun affin utk RM90 juta; apa salahnya barua dap cabar juga tun madey agar saman si penuduh rm83 billion..

      Pasti tak berani kan?

      Maklumat terkini pan kini hanya mampu raih 1% sokongan org melayu.. dasar barua susahlah nak tipu org melayu kecuali org melayu pan!

      Padam
    2. Husang sekarang berada dalam tempoh yang cukup tenang untuk mencari bukti dengan tuduhannya terhadap PAS.

      Tempoh ini juga mungkin Husang sedang mengumpul dana kerana Fitnah Dulu Bayar Kemudian, tak cukup dana PANcai bersedia untuk membebalkan diri mereka kepada Husang.

      Kahkahkahkah....

      Padam
  7. Ruu355 dan akta 164 senyap je, dah terasa bodoh kot walaun asyik kena kencing je....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takpe, itu salah satu usaha murni parti PAS, bukan jadi pak turut pada kafir yang tidak buat apa2 untuk kepentingan Islam, hanya melalak macam anjing yang kelaparan dedak.

      Ditambah pula sekarang top dog ada RM83 billion lagi la bertambah kuat melalak PANcai kepada top dog.

      Bodohnya PANcai.

      Kahkahkahkahkah.....

      Padam
    2. Antiug.. nampaknya persepsi anda terhadap islam amat selari dgn persepsi lim kit siang terhadap islam!

      Tahniah antiug..mujurlah kamu tidak bersama pas.. kalau tidak pasti pas pun dituduh sebegitu rupa..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive