Panas!! : Sekeluarga bekas penghulu Umno sertai Parti Islam (Amanah)

Ghazali dan keluarga bergambar bersama AWAN Kelantan selepas menyerahkan borang keahlian AmanahGhazali dan keluarga bergambar bersama AWAN Kelantan selepas menyerahkan borang keahlian Amanah
Seramai 20 ahli keluarga, sahabat handai dan teman rapat bekas penyelia pembangunan mukim (PPM) atau penghulu Umno kampung Kota dalam Dewan Undangan Negeri (Dun) Salor menyertai Parti Amanah Negara (Amanah).
Ghazali Yusof atau lebih dikenali dengan panggilan Pok Su Mat, isteri, anak-anak dan saudara-maranya menyerahkan borang menyertai Amanah kepada isteri Datuk Husam Musa Datin Rohana Ab Rahman dalam satu majlis ringkas di rumahnya berdekatan masjid Kota semalam. 
Beliau yang pernah berkhidmat sebagai PPM sejak 2007 hingga 2014 yakin parti Amanah mampu menjadi pilihan masa depan kepada mereka yang mahukan sebuah pentadbiran yang pro rakyat.
"Pemerintah yang ada sekarang semakin tidak cakna rakyat dan memerlukan satu perubahan baru," katanya ketika ditemui di majlis itu.
Datin Rohana menyampaikan sumbangan kepada Zohartini Mohamad, isteri kepada GhazaliDatin Rohana menyampaikan sumbangan kepada Zohartini Mohamad, isteri kepada Ghazali
Rombongan Amanah yang diketuai timbalan ketua Awan negeri, Norashidah Jaafar turut menyampaikan sumbangan kepada kumpulan asnaf.
Dalam ucapan ringkasnya Norashidah berkata walaupun Amanah sebuah parti baharu, ia satu kesinambungan kerja-kerja Islam yang telah dibuat sejak sekian lama.
"Kita terpaksa adakan parti baru apabila parti yang dulu telah berubah dari perjuangan membela rakyat kepada persekongkolan dengan pemerintah yang dipenuhi penyelewengan.
"Dulu masa Tok Guru Nik Aziz, semua rakyat jelas siapa kawan dan siapa musuh.
"Sekarang, golongan yang dibuat kawan arwah Tok Guru dijadikan musuh manakala yang jadi musuh Tok Guru jadi sahabat baik pula," katanya.
Menurutnya ketika rakyat perit merasai penindasan dengan cukai GST dan kenaikan harga minyak dan semua barangan keperluan lain, pihak yang dulunya diharap dapat membela kini turut menyebelahi pemimpin zalim.
"Parti Amanah dengan semangat peduli rakyat akan turun bersama-sama akar umbi bagi meringankan beban mereka yang tidak bernasib baik.
"Kita akan terus mengambil bahagian membantu kesusahan walaupun belum menjadi kerajaan," katanya.
mdl
Iklan Berbayar [ 23/4/17 ]
Previous
Next Post »

11 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
12 April 2017 3:44 PTG delete

Dgr cerita lapiji dah senyap slps disepak oleh gay tua isu ruu355.Nampak permainan lapiji nie mcm budak kecik setelah jadi dungu melihat kapir2 dapigs mengganggu tgha membentang ruu355.
Mgkin mencari kesalahan bagi menampakkan bhw pmbentangan ruu355 ada unsur2 'rasuah'.Bodoh sggh yb pondan ini...hehehe.Rasuah air di selangor blm lagi selesai dan lapiji boleh buta matanya.
Ini adalah kali ke3 ruu355 dicdf utk dinaiktaraf.Mgkin kapir2 dapigs ketakutan krn bisnes2 halal mrk tapi haram di sisi agama Islam mgkin musnah.Begitu juga golongan lgbt yg beragama Islam gusar dgn tindakan dan hukuman yg menanti perlakuan2 buruk mrk selama ini jika penambahbaikan tersebut terlaksana.
Sblm ini dah 2 kali ruu355 dibahas ttp tak pernah sekecoh kali ke3 nie.Yg lawak...mgkin lapiji malu krn yb2 haprak yg beragama Islam hanya menikus melihat abg long2 dan kak long kapir dapigs meronta2 umpama kera ketika tgha berkata2 lalu mgadakan sidang akhbar dgn menyalahkan org lain.Nampak mangkuknya pemikiran dan taktik lapiji.Susah ker dia berkata"Kami yb2 haprak yg beragama Islam menyokong penambahbaikan ruu355". Barulah rakyat hormat korang....
Memang sah bangang....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 April 2017 7:30 PTG delete

Tahniah. Tak habis2 nak kafirkan orang. Berhujahlah secara rasional.

Reply
avatar
antiug
AUTHOR
12 April 2017 7:54 PTG delete

Bodoh dan pemfitnah la 3.44, mana ada dap kacau waktu hadi bentang ruu, dah tgk ke belum video pembentangan tu bodoh...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 April 2017 8:41 PTG delete

7:30, siapa yang nak kafirkan orang? mereka memang dah kafir la.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 April 2017 8:46 PTG delete

Antiug, siapa yang kamu anti nih? kahkahkahkah.......siapa yang ug nih?......kahkahkahkah....PAS dengan umno ke? Fitnah lagi.....

Speaker dah bagi amaran siapa bangun masa pembentangan ruu355 akan dihalau keluar, bila TGHA nak bentang je bingkas bangun kafir-kafir harbi menentang, belum bentang lagi dah jadi macam kera.....kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
12 April 2017 9:35 PTG delete

Takkan salah kut kafirkan si kafir yg pengerusikan mesyuarat belek fatwa..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 April 2017 6:48 PG delete

Maka, terloncat2 kepanasanlah walaun2 biol Pas kerana terkejut beruk.kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
16 April 2017 7:42 PG delete

Jangan menyalak anjing di sebalik bukit bendera.. keh keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 September 2017 10:58 PG delete

pas jgn buang masa lah

cepat laksanakan ruu355

sendiri pun tk mampu nk laksana ruu355, byk ckp pulak

jgn sampai jd munafik. munafik lebih teruk balasannya dr kafir

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 September 2017 10:59 PG delete

fahaman khawarij memang dh meresap dlm pas

Negara akan binasa kalau pas memerintah

berdoalah supaya pas terkubur

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 September 2017 11:00 PG delete

pas sedang mengira butir2 taik hadi

seorang satu je tau... jgn berebut2

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes