Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Ogos 27, 2012

DS Anwar Ibrahim: Jika jadi PM, saya tak tinggal di Putrajaya

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, sekiranya berjaya dipilih menjadi perdana menteri, beliau tidak akan tinggal di kediaman rasmi di Putrajaya.

"Bil elektrik di tempat itu terlalu tinggi," katanya dalam majlis rumah terbuka PKR di Bukit Gantang, Perak semalam.

"Bil (elektrik) saja mencecah beberapa ribu (ringgit)," katanya lagi sambil disambut gelak ketawa orang ramai yang gembira dengan ejekan terhadap dakwaan pembaziran BN itu.

seri perdana official pm residence big 231105Kira-kira 2,000 orang hadir dalam majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri di Simpang.

Anwar berkata, sekiranya menjadi perdana menteri, beliau merancang tinggal di rumahnya di Bukit Segambut dekat ibu negara.


Menurutnya lagi, beliau juga akan menggalakkan menteri-menteri tidak membeli kereta baru sebagai kenderaan rasmi.

"Kekayaan negara adalah rahmat yagn dirakusi oleh sesetengah pihak. Minyak, balak sebenarnya milik kita semua," katanya lagi.

"Orang Melayu benar antara yang termiskin. Tetapi terdapat juga orang Cina, India, Kadazan dan Dayak yang miskin. Mereka semua ini juga berhak mendapat bahagian yang menjadi milik mereka."/MalaysiaKini

Minyak Panas Power!!!!! Tak Cuba, Tak Tahu... Cuba lah Sekarang!!!
    

1 ulasan:

  1. Ngah Phg asal Melaka27 Ogos 2012 pada 2:41 PTG

    Alhamdulillah...iman yg dpt menggerakkan kita utk melaksanakan kerja2 yg elok utk kebaikan orang ramai kerana Allah..bagusnya DSAI ni..dr tahun 70an lg beliau mcm ni..istiqamah utk kebaikan

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...