Parti Islam Amanah Selangor bakal bertanding di lima kerusi Parlimen, 15 Dun

Ir Izham HashimIr Izham Hashim
Amanah Selangor memutuskan untuk bertanding di lima kerusi Parlimen dan 15 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) kelak.
Pengerusinya, Ir Izham Hashim memberitahu agihan kerusi pada PRU14 ini lebih menumpukan sasaran untuk mencapai peratusan kemenangan yang tinggi berbanding meletakkan banyak calon bertanding tetapi kalah.
"Kita akan pertahankan (kerusi Parlimen) Shah Alam, Kota Raja dan Sepang yang sudah sedia Amanah miliki. Kita juga muktamad untuk bertanding di kerusi Parlimen Hulu Langat dan Kuala Selangor. Dua kerusi lagi seperti Sungai Besar dan Tanjong Karang, kita boleh bincang dengan parti Bersatu sebab komposisi pengundinya sesuai dengan profil Bersatu.
"Amanah Selangor tidak akan bertanding banyak (kerusi) tapi kita mahu menang banyak iaitu peratusan menang itu tinggi. Kita tidak mahu bertanding 20 (kerusi) tapi menang lima saja.

"Kita mahu bertanding contohnya, 13 menang 12. 80 peratus menang itu lebih efisien," jelasnya ketika ditemubual Malaysia Dateline di pejabatnya di Shah Alam hari ini.  
Pada masa sama, pihaknya tetap akan meletakkan calon bertanding sekurang-kurangnya di satu Parlimen atau Dun bagi memastikan jentera pilihan raya parti di negeri yang disandang Pakatan Harapan itu berfungsi.
"Walaupun kita rasa di satu-satu kerusi itu susah untuk menang tetapi kita akan meletakkan calon sebab kita mahu Amanah yang hanya ada satu di situ 'hidup'.
"Contohnya, di Dun Hulu Bernam tak pernah menang (Pas) tapi itu saja Dun yang Amanah ada di Parlimen Hulu Selangor. Namun, kita boleh ganti dengan kawasan yang kita menang sebab nak beri peluang kepada Bersatu.
"Tapi bagi Parlimen yang kita ada dua contohnya di Sabak Bernam - Dun Sungai Air Tawar dan Dun Sabak. Itu boleh salah satu.
"Ada sesetengah kawasan pula Amanah ada satu Parlimen dan satu Dun, kita boleh bincang. Kita mahu pastikan di setiap kawasan sama ada wujud satu Dun atau satu parlimen ada kita bertanding supaya jentera (pilihan raya) hidup," ujarnya lagi.
Walau bagaimanapun, jelasnya, pertukaran bagi kerusi tertentu mungkin akan berlaku bergantung pada perbincangan bersama Pakatan Harapan dari semasa ke semasa.
Tiga penjuru
Mengulas tentang pertembungan tiga penjuru atau lebih ekoran sikap Pas yang enggan bermuafakat bersama Pakatan Harapan, Izham berkata, Amanah masih lagi berpotensi untuk menang.
"Kajian saya mendapati kalau berlaku tiga penjuru, Amanah berpeluang menang di kawasan yang kurang 65 peratus pengundi Melayu.
"Tapi kalau komposisi pemilih Melayu lebih tinggi daripada itu, kena kerja lebih kuat lagi untuk menang. Lainlah, kalau satu lawan satu. Itu tiada masalah di Selangor ini.
"Saya telah analisa angka terbaru daripada daftar pemilih. Jika Amanah bertanding di kerusi-kerusi yang Pas juga masuk, kita boleh memang dalam 12 hingga 13 kerusi," katanya.
Beliau berpendapat, pencapaian itu boleh dianggap cukup baik bagi sebuah parti baharu yang pertama kali menyertai pilihan raya umum.
Ditanya tentang kewujudan Bersatu, Izham menyifatkan kehadiran parti yang dipengerusikan Tun Mahathir itu sedikit sebanyak merungkai sedikit kebuntuan Pakatan Harapan sebelum ini.  
"Sebenarnya seperti pernah disebut Presiden (Mohamad Sabu), kehadiran Bersatu ini satu rahmat. Allah nak bantu ketika kita pening kepala dengan perangai Pas dan muslihat persempadanan semula.
"Sebelum Bersatu muncul, dia (SPR) nak kumpulkan banyak kawasan Melayu. Tapi Allah datangkan pula parti Bersatu. Huru-hara persempadanan ini.
"Saya lihat banyak perubahan sudah dibuat. Dia dah pamerkan yang kedua. Dia ubah suai lagi yang saya percaya impak daripada penubuhan Bersatu," ujarnya lagi.
mdl
Mula-mula ingat benda ni TIPU...Tapi saya cuba juga join..kerana
modal cipukk je..
brg wajib pakai..
semua orang mampu milik..
Akhirnya saya dah rasa hasilnya walaupun tak banyak..RM1000 je sebulan siapa nak bagikan..kan kan..


Iklan Berbayar [ 23/4/2017 ]
Previous
Next Post »

38 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 12:14 PTG delete

Angan-angan, cakap besar kata nak tanding semua kerusi PAS, kenapa tak tanding semua? Jangan nanti calun ada jentera nya tiada.....kehkehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 12:29 PTG delete

Kasi la pas peluang sikit.sian kalau Amanah bertanding semua nt pas nangis xda dpt apa kerusi kat selangor. Kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 12:37 PTG delete

Hahahahaha.Wanrosli kata siti kasim ahli pan, mana punya info dia dpt ni. Bila minta bukti siti kasim ahli pan terus wanrosli menikus.. baik wanrosli kata jong nam tu ahli pan mesti walataik2 lain semua percaya bulat2.kahkahkahkajkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 1:28 PTG delete

Ahli PAN ke, DAPigs ke, PKR ke atau Bunga raya ke, yang pasti siti kassim nih satu kapal dengan Pakatan Haprak tiada bezanya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 1:30 PTG delete

PAS tak perlu belas ehsan dari haprak, kat mana ada PH dan BN kat situ ada PAS, selamat bertanding tiga penjuru.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 April 2017 1:31 PTG delete

PAN nak bertanding di mana pun bertandinglah, PAS tak akan menuduh PAN menyebabkan pertandingan 3 penjuru.. maklumlah PAS pun ada juga niat nak bertanding di kerusi PKR agar pengundi PAS ada pilihan selain BN dan PH..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 2:14 PTG delete

Kahkahkahkah.dah kantoi fitnah kata plak sekapal la apa lg.kahkahkahkahkah. Mencarut melucah menfitnah je keje pas tiap hari...gagal ruu salahkan dap..aje bengap. Kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 2:16 PTG delete

Betulla kan siti kasim bukan ahli pas.kahkahkah.padan muka pas kantoi fitnah lagi...hajer busuk punya walataik pas kahkahkahkah. Terus menikus wanrosli. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 2:18 PTG delete

Dahla kantoi menipu kata matsabu tolak hudud tu ada bukti video, skrg menipu pulak kata siti kasim ahli pan... Aduhai xserik2 menfitnah ke wanrosli. X igt Allah ke.sembang kencang tp ponggong berselepat taik.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 April 2017 5:17 PTG delete

Dah jelas siti kasim pro PAN mengaku aje lah.. tak kan satu kapal pun geli gelema gitu! Tak kan lah siti kasim peminat TGHH pulak berbanding ulamak Pangkor 2 yg menolak RUU 355 sama seperti siti zabedah kasim!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 6:37 PTG delete

Laaaa. Mula2 kata ahli pan.pastu pro pan pulak....xkan ahli dan pro pun wanrosli xreti nk beza.kahkahkah.cer tunjuk bijak sikit wanrosli bengkek. kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 6:38 PTG delete

Kehkehkeh. Silakan 3 penjuru tp nape pas ngelupur pulak bila pan nk btanding kat kelantan. Kehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 April 2017 6:49 PTG delete

Siapakah ulamak di Malaysia ini yg jadi barua kepada kafir? Ulamak Pangkor 2 kah atau ulamak pro Siti Zubaidah Kasim kah?

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
1 April 2017 8:27 PTG delete

Siapakah kaki fitnah yg paling tak bermaruah kat sini? Wan roslikah atau wan belit?

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
1 April 2017 8:36 PTG delete

Oppsss... Sori. Pembetulan. Kaki fitnah memang tak bermaruah. Soalan yg sebenarnya ialah 'siapakah yg telah berjaya menampal mukanya dgn kulit babi apabila diminta bukti ttg fitnah2nya dan membawa watak ular apabila menjawab soalan2 yg ditanyakan dalam blog ini? Wanroslikah atau wanros liar?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 8:53 PTG delete

Betul lah kan siti kasim bukan ahli pan kan wanrosli? Betul la kan xda video matsabu tolak hudud tu kan wanrosli? X abis2 nk fitnah. Igtlah fitnah tu dosa besar wahai wanrosli walataik..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 April 2017 9:05 PTG delete

Mak oi.pedasnye ayat matnasir ,patutla wanrosli takut sgt dgn matnasir. Kahkahkah.wanrosli punya lah belit smpi terbelit diri sendiri. Dah terbelit xreti keluar mulala tunjuk bodoh/bebal walaupun muka tembok tebal jelas penfitnah dan penipu.huduh sungguh perangai walataik pas.. Kahkahkah

Reply
avatar
1 April 2017 11:53 PTG delete

Tak payahlah berbangga dgn petugas ramai masa pru... tak kemana pun pru 14 ni.. pru 12 di daerah aku terlibat utk ceramah pakatan rakyat masa tu..segala2 pentas, elektrik, bendera dan risalah pemberitahuan ceramah. Semua keje menguna ramai org.. tenaga dan duit.. begitu juga pasang bendera.
itu cerita pru 12. Pru 13..perbincangan..lebih baik ikut setail DAP..gunakan hulux.. siapkan pembesar suara, lampu dan bendera.. dr pembesar suara boleh panggil org dtg.. atau pergi kat tempat2 org ramai spt kedai makan dan pasar malam. Biar pun yg dengar ceramah 20 ke 50 org tp amat berkesan. Sah2 yg dengar tu pengundi.penceramah pun di bg masa 15 seorg.. jd satu mlm byk tempat.petugas di kenderaan hulux hanya 5 org.takperlu berpuluh2 org. Pasang bendera.. tak perlu byk.. lagi satu bendera . telah di siapkan di bilik gerakan. Petugas tinggal pacak je. Cara org pas yg aku tgk.. masa nak pacak bendera masa tulah.. bendera di keluarkan dr plastik. Pernah ke kita lihat dap pasang bendera dr tgh mlm sampai ke pagi..?. Tp dulu sukarelawan pas ramai.. terus solat subuh. Tu aku ckp pru14 takkan terjadi spt pru12 dan pru 13. Dengar ceramah dan sukarelawan ramai tak menjanjikan kemenangan..aku pun naik heran.. pas dr atas sampai ke bawah begitu berbangga dgn sukarelawan ramai..padahal jawapan segalanya.. kerusi yg di menangi..canselor jerman skg. Masa mula2 masuk bertanding sebagai parti baru..ahli2 parti belas ribu je..tp kerna gerak kerja bersistem.. kali pertama masuk bertanding dpt memerintah..
.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2017 6:53 PG delete

Apa kurangnya husam tugu...
Apa kurangnya mat sabun...
Apa kurangnya mahdey...
Kesian brader anwar bin ibrahim...
Aljuburi dia dpt...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2017 6:59 PG delete

Cukup sekadar mat sabun berucap atas hxxxx TUGU...PANtat boleh menang besar.Tak payah petugas2 bazir dana parti sumbangan yahudi zionis...hehehe

Cukup dia jerit sana sini..."Mana video!Mana video!"

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
antiug
AUTHOR
2 April 2017 7:23 PG delete

Hujah pengikut pas dah setaraf umno. Mmg patut pun sbb hadi sendiri msh percaya najib walau kena kencing lg, aduhai walaun,thn betul kamu dgn air kencing najib....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2017 8:07 PG delete

Kemana hilangnya ulamak PAN? Lama tak dengar berita? Dah jadi tunggul kayu mati ke?.....kehkehkehkeh....nasib la korang satu kapal dengan siti kassim.....kehkehkeh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2017 8:08 PG delete

Ok lah aku olah sikit soalan yg aku harap memudahkan org2 PAN sebengap MOHD NASIR utk jawab kerana dorang masih tak jawab soalan asal aku mungkin kerana susah nak faham lah tu!

Apakah bezanya ulama Pengkor 2 dgn Siti Zabedah Kasim dalam isu RUU 355?

Ok aku cuba mudahkan lagi soalan aku.
Ada bezakah antara ulama Pangkor 2 dgn Siti Zabedah Kasim dlm isu RUU 355?

Kalau jawabannya ada, sila bagi satu sebab cukuplah. Kalau jawabannya tiada, memang aku dah agak dah!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2017 8:16 PG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 April 2017 8:18 PG delete

Kalau tak jawab juga samada ada atau tiada ataupun jawaban yg pusing sana pusing sini, bolehlah ditafsirkan jawabannya tiada!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 April 2017 9:10 PTG delete

Apa beza ya dgn mca mic n yg kat sarawak yg tolak ruu3. Takda pulak kau kutuk ke nak tanam kat jirat ke. Ada apa2 ke atau ipar duai. Kalau pantat dapig aljuburilah. Bila yg tu sonyap aje. Bole ke mcm tu. Tadika mana kau belajo ni. Kalau betul2 jujur belasah lah semia yg tak sokong ruu.makin teselah kemunafikanmu.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 April 2017 4:09 PG delete

Sekurang2nya UMNO masih atau pernah ada keinginan utk menjelmakan RUU 355 kerana bimbang dgn murka Allah maka ini membuktikan masih ada keimanan dlm diri mereka!

Bagaimana pula dgn mereka yg mengharap agar RUU 355 ini tidak menjadi kenyataan kerana bimbang dengan murka DAP? Maka ini membuktikan masih ada ........ kah??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 April 2017 4:10 PTG delete

Xda nya umno nk laksanakan ruu355.hanya org bodoh spt toklebai2 pas yg nk tawan selangor tu je percaya umno nk laksanakan ruu355.kihkih

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 April 2017 7:04 PTG delete

Tok lebai tokong lagi lah kena tipu dgn DAP dlm perjanjian Pangkor 2!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 April 2017 6:37 PTG delete

Heran pulak Agung dan raja2 melayu takde komen apa2 pun. Ikut fitnah anon badut PAS maknanya mrk pun dah kena tipu dgn DAP jugak..kah kah kah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 April 2017 7:09 PTG delete

Wahh sejak bila pulak barua DAP (baca PAN) disamakan dgn taraf agung dan raja2.. si DAP tu kira maharaja ke? Dasar barua maharaja ehh DAP!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 April 2017 8:04 PG delete

Wahhh..hebatnya DAP sampai Agung dan raja2 melayu pun kena tipu jd barua..kah kah kah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 April 2017 10:39 PG delete

Parti Aliran Najis belaan DAP.. Jangan jual agama kepada DAP sudahlah.. Bukti jual agama bilamana si kafir boleh jadi pengerusi belek fatwa negeri. Jika PH memerintah negara nanti ada peluang jadi pengerusi mesyuarat fatwa kebangsaan pula si kafir tu!

Reply
avatar
4 November 2017 5:05 PG delete

o you need a quick long or short term finance with most trusted and
reliable finance lender of the century without delay? can you take the risk of acquiring a genuine finance without nothing to regret for life? if yes? we offer relatively low interest rate as low as 3%? such as business finance,personal finance, home finance,auto finance, student finance, debt consolidation finance estate or building finance,e.t.c. no matter your credit score. We are guaranteed in giving out financial services to our numerous clients all over world. With our flexible lending packages,finances can be processed and transferred to the borrower within the shortest time possible, contact our specialist for advice and finance planning. If you need a quick finance contact :email:arabgroupconsultant@gmail.com call or add us on what's app +1(647)487-0030,+918447914017 note:applications are free

Reply
avatar
4 November 2017 5:05 PG delete

o you need a quick long or short term finance with most trusted and
reliable finance lender of the century without delay? can you take the risk of acquiring a genuine finance without nothing to regret for life? if yes? we offer relatively low interest rate as low as 3%? such as business finance,personal finance, home finance,auto finance, student finance, debt consolidation finance estate or building finance,e.t.c. no matter your credit score. We are guaranteed in giving out financial services to our numerous clients all over world. With our flexible lending packages,finances can be processed and transferred to the borrower within the shortest time possible, contact our specialist for advice and finance planning. If you need a quick finance contact :email:arabgroupconsultant@gmail.com call or add us on what's app +1(647)487-0030,+918447914017 note:applications are free

Reply
avatar
4 November 2017 5:06 PG delete

o you need a quick long or short term finance with most trusted and
reliable finance lender of the century without delay? can you take the risk of acquiring a genuine finance without nothing to regret for life? if yes? we offer relatively low interest rate as low as 3%? such as business finance,personal finance, home finance,auto finance, student finance, debt consolidation finance estate or building finance,e.t.c. no matter your credit score. We are guaranteed in giving out financial services to our numerous clients all over world. With our flexible lending packages,finances can be processed and transferred to the borrower within the shortest time possible, contact our specialist for advice and finance planning. If you need a quick finance contact :email:arabgroupconsultant@gmail.com call or add us on what's app +1(647)487-0030,+918447914017 note:applications are free

Reply
avatar
4 November 2017 5:07 PG delete

o you need a quick long or short term finance with most trusted and
reliable finance lender of the century without delay? can you take the risk of acquiring a genuine finance without nothing to regret for life? if yes? we offer relatively low interest rate as low as 3%? such as business finance,personal finance, home finance,auto finance, student finance, debt consolidation finance estate or building finance,e.t.c. no matter your credit score. We are guaranteed in giving out financial services to our numerous clients all over world. With our flexible lending packages,finances can be processed and transferred to the borrower within the shortest time possible, contact our specialist for advice and finance planning. If you need a quick finance contact :email:arabgroupconsultant@gmail.com call or add us on what's app +1(647)487-0030,+918447914017 note:applications are free

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes