PANAS!! : ULAMA PARTI ISLAM (AMANAH) TEGUR USTAZ HADI.

Ustaz Ahmad Awang Ustaz Ahmad Awang
Tindakan memanggil pihak yang mengkritik Rang Undang-undang (RUU) bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965, atau RUU 355 sebagai syaitan besar dan syaitan kecil jauh tersasar dengan cara Islam.
Penasihat Umum Amanah Ustaz Ahmad Awang berkata, RUU 355 harus dibawa sebagai salah satu kerja dakwah yang bergerak dalam konteks demokrasi melalui ruang perbahasan di parlimen.
"Memanggil mereka yang tidak bersetuju dengan RUU 355 sebagai syaitan kecil dan syaitan besar adalah jauh lebih tersasar dengan cara Islam. Islam mendidik agar kita sentiasa mengekalkan kedamaian.
"Seharusnya kita membawa isu RUU 355 sebagai salah satu kerja dakwah yang bergerak dalam konteks demokrasi. Gunakan ruang perbahasan di Parlimen untuk memberikan penerangan. Itulah jalan dakwah kita. Berdakwahlah dengan lebih berhikmah agar masyarakat lebih mudah memahami," tulisnya di Facebook hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang semalam yang menganggap RUU 355 diganggu oleh syaitan besar dan syaitan kecil.
"Disebabkan setiap perjalanan menuju Islam itu pasti diganggu oleh syaitan yang sentiasa mengekori di sepanjang jalan dan masa, termasuk perkara paling asas dan mudah seperti mengambil wuduk dan sembahyang pun ada was-was syaitan.
"Maka, begitulah RUU 355 terus menghadapi gangguan syaitan besar dan kecil, sekurang-kurangnya mewas-waskan hati manusia. Apatah lagi perkara Mahkamah Syariah yang hendak dimuliakan itu bergelumang dengan masyarakat umum yang masih dibejati karat semangat penjajah, menjadikan RUU 355 diganggu begitu rupa," katanya.
Mengulas lanjut, Ahmad berkata memberi gelaran buruk kepada orang lain bukan jalan penyelesaian sebaliknya menyebabkan permusuhan dalam masyarakat.
"Memberikan gelaran buruk bukan jalan penyelesaian. Malah inilah yang paling disukai oleh syaitan kerana masyarakat akan berpecah belah dan saling bermusuhan.
"Abu Hurayrah RA bahawa Rasulullah saw bersabda: "Tidak sepatutnya seseorang yang benar itu menjadi pelaknat" (Riwayat Muslim)," katanya.
mdl

Iklan Berbayar [ 23/4/17 ]
Previous
Next Post »

15 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
17 April 2017 2:42 PTG delete

Terguran dari ahli parti Islam PAS kepada ulamak PAN:

- Sepatutnya Ustaz Ahmad Awang memberi nasihat dan teguran pada diri sendiri dulu, pengikut dan pemimpin PH supaya menjaga perbuatan dan tingkah laku yang tidak bermoral.

- Ustaz Ahmad Awang kena nasihatkan dirinya sendiri dulu berkaitan dengan perjanjian dengan kafir dikenali sebagai perjanjian "Pangkor 2". Rasulullah saw pun ada perjanjian dengan kafir supaya tunduk dan patuh pada Islam walaupun mereka menolak untuk mememluk Islam.

Ustaz Ahmad Awang pula sebaliknya, mementerai perjanjian "Pangkor 2" dengan kafir bukan untuk memartabatkan Islam bahkan perjanjian itu adalah perjanjian untuk tunduk dan patuh pada kafir.

Ustaz Ahmad Awang sepatutnya nasihatkan pemimpin DAP yang selalu menghina Islam supaya mereka faham akan tanggungjawab umat Islam terhadap agamanya, kenapa Ustaz Ahmad Awang membisu seperti tunggul kayu apabila Islam diperlekehkan oleh kafir DAP? atau mungkin sebab perjanjian "Pangkor 2" yang membuatkan Ustaz Ahmad Awang jadi tunggul?

- Al-Quran menegaskan jangan diambil golongan kafir sebagai pemimpin tapi Ustaz Ahmad Awang boleh pula mengiktiraf kafir sebagai pemimpin umat Islam, apa hujah Ustaz Ahmad Awang dengan larangan Allah swt ini?

- Ustaz Ahmad Awang sepatutnya menegur dan menasihati pemimpim PH yang selalu ke kelab malam, pemabuk, perasuah, kaki betina dan pemfitnah. Jangan hanya tengok kesalahan
pada PAS saja, PAS tiada langsung perbuatan yang boleh merosakkan akhlak, jauh dari gejala rasuah dan gejala kerosakan moral, cuma sekali sekala percakapannya kasar sikit tapi dari segi perbuatan PAS lah satu-satunya mempunyai pemimpin yang akhlaknya terjaga dan bebas dari perbuatan yang boleh mendatangkan kerosakan dan kemusnahan.

Sebelum menegur orang lain pandang-pandanglah ke kiri, ke kanan dan ke belakang dan juga pandang diri sendiri dulu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 April 2017 4:52 PTG delete

lobai, dah lama dah tak dengar hujah dan dalil yg melarang menyokong menyokong golongan zalim. dulu tiap tiap mlm kuliah lobai mesti baca dan ulas ayat tu...awat la ni dah tak terpakai lagi ke lobai ayat tu kpd perjuangan pas...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 April 2017 6:16 PTG delete

Pas parti lebai2 makan rasuah jual agama 90juta duit curi rakyat Msia.

Reply
avatar
Mizie Kutar
AUTHOR
17 April 2017 7:46 PTG delete

Curi duit pencuri tetap mencuri hukuman potong tangan.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 April 2017 9:47 PTG delete

Sembang lah lu mizie.. lebai tokong bukan mahu pun RUU 355..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 April 2017 9:47 PTG delete

Seronok memfitnah nampak.. lebai tokong ajar ke?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 April 2017 9:55 PTG delete

Siapa suruh sokong? Sekadar suruh kerjasama dgn mereka demi kebaikan Islam dan rakyat.. bukannya sokong kalau si kaki kelab malam jadi CEO Maqasid syariah dan si kafir lahanat jadi pengerusi mesyuarat belek fatwa..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 April 2017 11:04 PTG delete

Mcm pgayR curi wang rakyat selangor...yb pondan jadi buta, bisu dan pekak.
Biasalah hamba dapigs...buta, bisu dan pekak selama2nya...hehehe
Lawak...kaki clubbing jaga fatwa pakatan haprak...haram jadah betul!!!!

Reply
avatar
Hadi Butir Taik
AUTHOR
18 April 2017 1:14 PTG delete

tk perlu hujah apa lagi lah

terima saja pas sudah hancur

imam pas sudah rosak akhlaknya jauh dr sifat pewaris Nabi saw.

suka melabel dgn seribu satu jenis haiwan bukan perangai pewaris Nabi saw... malah itulah pewaris binatang2 yg disebutnya itu.

hadi nk bagitau dia seorg ulamak dlm dunia ni. qardawi pun hadi tk akui sebagai ulamak besar dunia.

yg suka melabel manusia dgn haiwan ni biasanya yahudi dan syiah saja.

itulah sifat taksub ala khawarij 'anjing neraka'.

kita tengok ruu355 boleh dibuat atau tidak setelah umno dikatakan sgt menyokong ruu itu. kini umno sudah tidak kafir lagi... so teruskan saja menyapu duit rakyat kerana yg penting sokong ruu.

pas adalah agama ruu. mengajak kpd ruu semata2, mencegah org nak bahas ruu (bukan menolak pun)

pas adalah agama jumud. doktrin syiah dan khawarij. bentang usul tk boleh bahas. jika bahas itu boleh ke jirat cina.

itulah butir2 taik unta yg hj hadi wariskan kpd penyokong2 taik kecil mereka.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 April 2017 5:09 PTG delete

Perasuah, perompak, kaki clubbing, kaki betina, kumpul harta kekayaan, anti Islam, kerosakan moral dan akhlak dan memfitnah itu pewaris nabi ke? Tunduk dan patuh pada kafir itu ajaran Al-Quran ke? Ada akal fikr lah dalam-dalam. Jangan kerana habuan dunia semua yang ditegah oleh Allah swt diletakkan kebelakang macam tu je.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 April 2017 8:39 PTG delete

Pembetulan : dia jaga Maqasid syariah ala PAN

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 April 2017 9:24 PTG delete

Entahlah, mungkin mereka tidak memahami apa itu maksud sebenar Maqasid Syariah pasal tu mereka melantik kaki clubbing sebagai CEO dan kafir sebagai Pengerusinya.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 April 2017 9:41 PTG delete

tk perlu hujah apa lagi lah

terima saja pas sudah hancur (HANCUR APANYA BOLEH KUMPUL 350 RIBU PESERTA?)

imam pas sudah rosak akhlaknya jauh dr sifat pewaris Nabi saw. (KALAU PILIH PEMIMPIN DARI GOLONGAN KAFIR LAGILAH JELAS ROSAK AKHLAKNYA SPT YG DICERITAKAN DALAM AL-QURAN!)

suka melabel dgn seribu satu jenis haiwan bukan perangai pewaris Nabi saw... malah itulah pewaris binatang2 yg disebutnya itu. (KALAU POLIS KITA LABEL POLIS KALAU ASKAR KITA LABEL ASKAR BEGITU JUGALAH KALAU BARUA!)

hadi nk bagitau dia seorg ulamak dlm dunia ni. qardawi pun hadi tk akui sebagai ulamak besar dunia.(TGHH TAK PERLUKAN PENGIKTIRAFAN SESIAPA SELAIN ALLAH.. JAUH SEKALI MENGHARAP PENGKITIRAFAN PEMIMPIN KAFIR!)

yg suka melabel manusia dgn haiwan ni biasanya yahudi dan syiah saja. (INI FITNAH BELAKA. APA YG DIKATA ADALAH PERUMPAMAAN SHJ! BANGANG GAK KAU NI!)

itulah sifat taksub ala khawarij 'anjing neraka'. (KALAU PAN MAKI BOLEH PULAK! TAPI KALAU PAN DGN KAFIR KEMAIN TUNDUK LAYU SAMPAI LUPA TUNDUK KPD ALLAH?)

kita tengok ruu355 boleh dibuat atau tidak setelah umno dikatakan sgt menyokong ruu itu. kini umno sudah tidak kafir lagi... so teruskan saja menyapu duit rakyat kerana yg penting sokong ruu. (TAK PERNAH UMNO DIKAFIRKAN OLEH SESIAPAPUN! SILA KEMUKAKAN BUKTI KALAU ADA! DASAR LGE KAFIR!)

pas adalah agama ruu. mengajak kpd ruu semata2, mencegah org nak bahas ruu (bukan menolak pun) (INI JELAS FITNAH! LEBAI TOKONG AJAR FITNAH MACAM NI KE?)

pas adalah agama jumud. doktrin syiah dan khawarij. bentang usul tk boleh bahas. jika bahas itu boleh ke jirat cina.(INI JUGA FITNAH! KALAU ADA YG TERLEPAS CAKAP SUDAH PUN MEMOHON MAAF! SIMPLE!)

itulah butir2 taik unta yg hj hadi wariskan kpd penyokong2 taik kecil mereka.(JANGAN JADI SEPERTI Profesional Angkut Najis SUDAHLAA)

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 April 2017 12:20 PTG delete

Xperlu hujah lagi wanrosli butir taik pas...cer tunjuk mana video matsabu tolak hudud???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
23 April 2017 11:38 PTG delete

Aku masih menunggu lebai tokong komen pasal Akta 164.. takkan lebai tokong sanggup tgk anak muallaf tetap kafir lantaran mak atau bapak kafirnya tak setuju anak tu masuk islam.. mentang2 dah jadi barua kafir...

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng