Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, November 23, 2012

Nurul Izzah Anwar Saman UtusanSEX......

 
Nurul Izzah fail saman fitnah terhadap Utusan
Naib presiden PKR Nurul Izzah Anwar hari ini memfailkan saman fitnah terhadap Utusan Melayu (M) Bhd - penerbit akhbar milik Umno Utusan Malaysia - kerana didakwa memutarbelit apa yang diucapkannya di sebuah ceramah di Geraja Full Gospel Tabernacle di Subang Jaya, awal bulan ini.

Nurul Izzah, yang hadir bersama dengan peguamnya yang juga ahli jawatankuasa pusat PAS, Mohd Hanipa Maidin, mendakwa bahawa laporan berikutnya yang disiarkan oleh akhbar tersebut juga memfitnahnya.

Beliau menuntut akhbar tersebut memohon maaf, mendapat perintah menghalang defendan menerbitkan kenyataan yang berunsur fitnah, gantirugi am, gantirugi teladan, gantirugi melampau serta kos mahkamah.

Turut hadir ialah Pengerusi jawatankuasa disilpin PKR, Dr Tan Kee Kwong.
Sementara itu, Bernama melaporkan, ahli parlimen Lembah itu menyaman Ketua Pengarang Utusan Malaysia, Datuk Aziz Ishak danUtusan Melayu (Malaysia) Berhad berhubung kenyataannya dalam satu forum mengenai kebebasan beragama untuk orang Melayu yang didakwa diputarbelitkan.   

Dalam pernyataannya, Nurul Izzah mendakwa, empat artikel yang mengandungi perkataan fitnah terhadapnya diterbitkan oleh akhbar tersebut pada 6 November dan 7 November lalu.
   
Beliau berkata, kata-kata fitnah tesebut jika difahamkan dalam maksud semulajadi antaranya bermaksud beliau (Nurul Izzah) menganjurkan orang Melayu untuk murtad dari agama Islam dan menggalakkan orang Melayu untuk tidak beramal dengan cara Islam.
   
Plaintif berkata ia bermaksud, beliau dikatakan berpendirian bahawa orang Melayu adalah bebas untuk memilih agama lain selain Islam sebagai agama mereka, selain beliau dikatakan seorang pemimpin yang hipokrit dan tidak boleh dipercayai.
   
Sehubungan itu, beliau yang diwakili peguam Mohamed Hanifa Maidin memohon perintah supaya kedua-dua defendan mengemukakan minta maaf dan menarik balik tuduhan fitnah ke atasnya yang hendaklah dibuat dalam masa 24 jam dari tarikh perintah tersebut.
   
Nurul Izzah juga menuntut gantirugi am, gantirugi teladan dan gantirugi melampau dan kos yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.
   
Selain itu, anggota Parlimen Lembah Pantai itu juga berkata, tindakan defendan menerbitkan kata-kata fitnah tersebut bertujuan untuk mensensasikan berita dengan tujuan keuntungan semata-mata tanpa mengambil berat reputasi, maruah dan harga dirinya.
   
Ketika ditemui pemberita, Nurul Izzah berkata beliau bersedia untuk menghadap Sultan Selangor bagi memberi penjelasan mengenai isu tersebut./MalaysiaKini

Pil Untuk Lelaki Yang Lemah Tenaga Batin..Power!!!!!
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...