Terbaik!! 36 calon Pakatan Harapan isytihar harta

iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Seramai 36 calon Pakatan Harapan (PH) berpotensi diketuai Presiden AMANAH, Mohamad Sabu mengisytiharkan harta mereka kepada Invoke Malaysia di Subang Jaya malam tadi.
Antaranya termasuk bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin, bekas Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad, Setiausaha Agung AMANAH, Anuar Tahir dan Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Nasional, Faiz Fadzil.
Turut membuat pengisytiharan sama demi politik yang bersih pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) ini, Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid; Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil dan Pengerusi PKR Johor, Hassan Karim.
Ahli Parlimen Sepang, Hanipa Maidin juga membuat pengumuman sama menunjukkan baki wang tunai di akaun bank miliknya yang hanya berjumlah RM900.
Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid antara pimpinan PKR yang mengumumkan jumlah aset.
Majlis Pengisytiharan Harta di The Summit USJ itu turut menyaksikan mereka menandatangani Akujanji Khidmat Rakyat yang dikelolakan Invoke.
Akujanji tersebut menyenaraikan beberapa syarat utama, termasuklah keperluan membayar RM20 juta sekiranya melompat parti.
Bercakap kepada pemberita selepas majlis pengisytiharan harta sesi ke-2 Invoke Malaysia, pengasas badan itu, Rafizi Ramli berkata, pihaknya mengambil masa lama untuk meyakinkan 75 orang calon berpotensi untuk melakukannya.
“Perlukan keberanian yang tinggi untuk lakukan perkara ini.
“Ada yang miskin rasa malu, duit ada seribu, dua ribu ringgit sahaja, (mereka yang ada) duit lebih takut orang minta duit,” ujarnya.
Ahli Parlimen Pandan yang giat dengan siri Jelajah Bina Semula Negara itu berkata, faktor privasi juga menyebabkan ada pemimpin yang mengambil masa untuk mengisytiharkan harta masing-masing.
“Saya kenal wakil rakyat yang jujur tapi teragak-agak bukan sebab rasuah tetapi ia berkaitan privasi, sebab itu ambil masa lama utuk yakinkan mereka melakukan perkara ini,” tambahnya lagi.
Kumpulan pertama telah mengisytiharkan aset pada 19 November 2017.
mdl

Picture
Previous
Next Post »

28 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 12:50 PTG delete

Terbaik dan 100% undi calon Pakatan Harapan yang isytihar harta. Isytihar harta kena rancang buat setiap tahun. Jangan pakai nama parti sahaja Islam. Tapi harta tak nak isytihar. Kekeke. Nanti ada lagi macai letak nombor 71, 21 dan 0. Kekeke. Agaknya macai faham tak bezanya buka kertas siasatan SPRM dan dakwa di Mahkamah? Kekeke.

Kes Ana Tahu, Ana Tahu, Ana Ambil Duit Umno dan kes Isa Samad, Annuar Musa, akaun Kleptokrat Sial Najib Tun Razak juga disiasat, tapi dakwa 0. Kekeke.

Nombor jumlah siasatan rasuah 71 21 0 diumumkan dalam Malaysia macam KERTAS CHAI. Tak ada harga kalau naik sekalipun. Pimpinan Pas yang dipilih dengan KERTAS CHAI boleh memberi ulasan lanjut sebab dah ada pengalaman. Kekeke. Kalau berharga Nombor CHAI maknanya, Corruption Perception Indexs (CPI) 2018 Malaysia akan turun daripada 62/180 kepada no 1/180. Kekeke.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 1:28 PTG delete

Ahli Parlimen UMNO fitnah di parlimen tapi kena kantoi lagi!
https://www.youtube.com/watch?v=JBKI5PN62zs

Macai 71 21 0 agaknya sedara MP Kota Tinggi? Kekeke. Cuba tengok ayat DOJ baru siasat, DOJ baru siasat. Kekeke. Jahanam Malaysia ada Ahli Parlimen macam ini. Berita luar negara pun tak menguasai macam mana nak wakil Kerajaan Malaysia? DOJ baru siasat berita palsu disebarkan oleh Ahli Parlimen MAlaysia.

Viceroy Complaint - Department of Justice

https://www.justice.gov/opa/press-release/file/973671/download

Tak payah nak letak nombor 71 21 0 pun macai, DOJ dah rampas lebih USD 1,700,000,000 #1.7b (RM 6,657,967,297.72) harta Kleptokrat Sial Najib Tun Razak, Rosmah Mansor dan anak sial mereka Riza Aziz yang dilencongkan oleh Cina Kleptokrat Sial Jho Low Taek melalui syarikat 1MDB. Itu berita tahun lepas 2017.

Tahun ini 2018, rampasan EQUANIMITY bernilai RM 1,000,000,000 #1.0b dan DOJ juga terima RM 234,000,000 #234j daripada Riza Aziz untuk nilai untung 3 filem Red Granite yang dilucuthak daripada anak sial tersebut.

Ahli Parlimen bodoh macam Kota Tinggi mendidik macai tiga suku, akhirnya macai jadi penyebar berita palsu #fake news.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 2:05 PTG delete

Hadi Awang kata untunglah ambil duit umno - Nik Abduh Ana Tahu

https://www.youtube.com/watch?v=CQHbhuZfrkQ

Kekeke. SPRM tuuuuttt. Kelantan tuuuuuuttttt. Helloooo tuuuuutttt. Kekeke. Bila nak isytihar harta Nik Abduh dan Hadi Awang? Kekeke.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 2:36 PTG delete

Harap ada yg berani isytihar kudanya...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 3:40 PTG delete

Yang sangkut 21 kes rasuah tak nak isytihar harta sekali ke?...atau dari 36 orang tu termasuk 21 kes rasuah ke?...boleh ke ubah dari 21 ke 0 sifar rasuah selepas isytihar harta?...atau pun rasuah boleh diteruskan dan angka 21 akan bertambah selepas jadi kerajaan asal saja isytihar harta....mungkin 71 atau lebih lagi.....kehkehkehkeh...jangan tertipu dengan penipu.....kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 3:45 PTG delete

Ambik duit umno pasal nak menjatuhkan parti kafir harbi DAP aku setuju sangat, tapi kalau ambil duit Zionist nak menjatuhkan PAS dan kerajaan BN itu adalah satu kesilapan besar PH kerana bersekongkol dengan Israel untuk merampas Malaysia dan diserahkan kepada Israel.......kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 3:48 PTG delete

Yang pasti BN 71 PH 21 dan PAS 0... PAS sifar rasuah cai...isytihar harta tu boleh ke ubah angka 21 kepada 0.....sia-sia saja isytihar harta...rasuah tetap rasuah....kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 8:00 PTG delete

Gelihati dgn macai haprak bila bab mengata org....hehehehe

Dulu bukan main mengata dan mengecam tun klepet tapi skrg sekor2 mencium bontotnya....hehehehehe

Lawak kan....hehehehe

Yg menambah kelawakannya...hehehehe
Tun klepet tak pernah lagi menafikan ttg tuduhan mengatakan anwar meliwat sambil melancap butuh pasangannya...hehehehehe

Tengoklah betapa jijiknya sikap munafik puak klepet nie dlm meneruskan kehidupan utk kepentingan anak..waris..proksi dan kroni mrk.

Yg besar2 dpt dedak mewah...
Yg kecik2 cuma dpt bunga dan taik jer dpd tun klepet....hehehehehe

Yg lawaknya ada macai2 kecik nie kata tun klepet dah berubah.Berubah????
Berubah jd semakin tua dan semakin dkt dgn kubur....hehehehehe
Tapi mulotnya msh mcm dulu jugak sehingga sanggup menggelar ahli2nya yg tidak sependapat sebagai sampah!!
Hehehehehehe....

Apa2 pon macai2 terpaksa menerima jugak perubahan tun klepet demi dedak mewah yg hanya dinikmati macai2 besar jer....hehehehe
Yg kecik...terpaksa terima hakikat dpt bunga dan taik....
Kahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 9:50 PTG delete

Kekeke. Baru aku komen dua kali pasal no CHAI BARU PAS, macai dah kepanasan. Tu pasal aku tak layan ko macai. Takut rentung meletop macam Altantoya. Kekeke. Bagi Dr Gigi Pas je yang main No CHAI tu. Kalau macai bawa no CHAI aku peteh jatuh tersembam. Kekeke. Lain kali Dr Gigi kena paham jawapan Parlimen. Kalau keluar no CHAI terus nak tikam jadi macam macai. Kekeke. Merayu undi guna No. CHAI 71210? Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 10:07 PTG delete

Ish..ish..ish Macai malu sikitlah. Indeks Persepsi Rasuah Malaysia naik berdebuk 7 anak tangga daripada 55 ke 62! Ada makhluk pemakan rasuah macam macai inilah penyebabnya. Kekeke. Macai sabar macai bawak mengucap. Kekeke. Komen di internet pun diambil kira persepsi rasuah macai. Malu keturunan, bangsa dan kaum macai sanggup makan rasuah.. bagitahu dalam bahasa Melayu dan mengaku Islam pulak. Kekeke. Nik Abduh Lebai suci level lain, dia makan rasuah diam-diam, bersama Tok Gurunya tapi dibocorkan rakaman. Lagipun Nik Abduh pandai tasawuf dan ana tahu nanti ana sumpah enta jadi abu. Kekeke. Macai meroyan je lebih. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 10:16 PTG delete

Kekeke. Panjang benar meroyan hari ini macai. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 11:14 PTG delete

Yang dah termashur di internet ialah BN 71, PH 21 dan PAS 0...kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 11:17 PTG delete

Tak sentap ker dpt bunga dan taik jer....hehehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 11:20 PTG delete

Kehkehkeh....chai ke macai ke....dah berterabur di internet dan whatapps iaitu BN 71, PH 21 dan PAS 0, isytihar harta tapi ada 21 kes rasuah...pemimpin PH buat wang macai2 terhangguk-hangguk....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 11:23 PTG delete

Kekeke. Sori macai. Limit meroyan 3 perenggan je. Kekeke. Tak baca der. Scroll dan komen menghanjing. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 11:26 PTG delete

Hehehehe....
Yg pura2 tak peduli dgn isu fitnah liwat anwar bin ibrahim sebenarnya lama kepanasan.

Ditambah lagi kepanasan dgn terngiang2nya kata2 tun klepet menuduh bapak nurul ijah meliwat sambil melancap butuh pasangannya....hehehehe

Perlakuan jijik bakal2 peeM haprak yg membuat bontot macai2 haprak kepanasan sekian lama....
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...

Jilatlah lagi bontot penyamun tarbus tua kutuk tu....hehehehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 11:31 PTG delete

Kekeke. Sebab ada macai Pas buat semak Whatsapp group aku dengan foto NOMBOR CHAI PAS BARU 71210. Kena komen juga pasal semak der. Kalau tak aku gelak je Dr Gigi yang viral ni. Kekeke. Macai, tolong jangan kasi semak whatsapp group orang ramai dengan no CHAI PAS BARU 71210. Kekeke. Cukup buat semak Group Macai sendiri CHAI 71210. Orang takkan undi Parti Pasu Bunga dan kuat ponteng. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 11:36 PTG delete

Kekeke. No CHAI PAS. 71210. Muktamar Pas dah pakai CHAI. PRU14 pun nak pakai CHAI juga. Kekeke. CHAI Nombor ekor Halal ke Pas ni? Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2018 7:42 PG delete

Itulah sebenarnya fakta cai.....cuba mung spin jadi 21071, kalau tiada fakta siapa yang nak percaya cai...pulak tu mung hanya level macai je tiada makhluk pun yang nak ambil port.....yang pasti tular dimedia sosial BN 71 PH 21 dan PAS 0... realiti cai....jangan marah cai.....kikikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2018 10:42 PG delete

Kekeke. Macai meroyan ke? Realitinya semua kes rasuah melibatkan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak terpaksa dibersihkan perkakasnya, Jabatan Kerajaan yang sepatutnya bertanggungjawab kepada rakyat. Kekeke.

1. Duit akaun Ambank RM 2,600,000,000 (2.6b) Kleptokrat Sial Najib Tun Razak,

2. Duit RM 200,000,000 (200j) Pas ambil untuk PRN Sarawak,

3. Penyelewengan Pas dan tokey balak terhadap tanah adat Orang Asal Kelantan,

4. Penindasan Pas terhadap peniaga Pasar Pasir Putih,

5. Kes pimpinan Pas cilok buat pusaka tanah dibeli di Terengganu - Kelantan dengan duit parti,

6. Kes ahli Pas beli Wisma Tok Guru RM 700,000 guna duit balak aka duit Kerajaan Negeri,

7. Kes Nik Ammar rekomen Kerajaan Kelantan syarikat karbon kredit yang diurus Syarikat RM2 Ecobit yang tiada pejabat dengan janji nilai pulangan lumayan,

8. Kes Ana tahu, ana tahu, ana sumpah enta jadi abu, kalau jadi abulah. Ana ambil duit umno. Tok Guru ambil duit umno. SEMUA ambil duit umno.

9. Kes kecuaian pentadbiran Tok Guru Hadi Awang batal projek konsesi balak semasa menjadi MB sepenggal sehingga menyebabkan Kerajaan Negeri Terengganu disaman 1 billion.

10. Kes RTI (Reformasi Tajdid Islah) Jemaah dalam Jemaah Parti Pas yang dibiayai oleh Umno - be end Kleptokrat Sial Najib Tun Razak untuk memecahkan Pas dan menguasai akar umbi markas-markas dengan kader-kader yang terlatih dengan dakyah Umno - be end.

Hakikat realitinya, Pas sebenarnya parti paling korupsi sebab baca bismillah sambil terima rasuah. Kekeke. Umno tak baca bismillah dapat rasuah tapi terus alhamdulillah. Kekeke.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2018 10:54 PG delete

Macai tak faham rupanya jawapan Parlimen itu untuk kes yang disiasat bukan didakwa. Kekeke. Dr Gigi gelojoh terus kempen pada walaun minta sebar. Kekeke. Macai faham ke istilah buka kertas siasatan, tutup kes dan buat pendakwaan? Kekeke. Sudah 10 kes baru disenaraikan yang melibatkan Pas - salahguna kuasa, rasuah, salahurus tadbir, kecuaian, kejahilan murakkaban Pas dalam memerintah terutamanya selepas pemergian Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Kekeke. SPRM siasat habislah Kleptokrat Sial semua money trail daripada akaun dia atau Rosmah Mansor. Kalau macai tak puas hati boleh meroyan. Kekeke.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2018 12:30 PTG delete

Rasuah konsesi air pgayR di selangor dan terowong dasar laut mewah dapigs di penang tak masuk ker..cai???
Hehehehehe...

Nilai sepatutnya baru rm2xx juta tapi ditawarkan rm2.7billion...pgayR
Kajian terowong negara lain paling mahal rm12juta tapi di penang rm3xxjuta...ish ish ish

Nie mmg belajar dpd tun klepet nie...jual tanah dgn kroni rm2xxjuta dan kemudian dibeli balik hampir rm3billion....

Dashyat yer perjanjian puak haprak nie...hehehehehe

Yang bangangnya macai2 kecik boleh tak nampak....hehehehe
Nampak sgt pemimpin haprak yg berak merata tapi para abdi yg jilat taik mrk...

Kahkahkahkahkahkahkahkahkah......

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2018 12:37 PTG delete

Jgn hairanlah dgn kebutaan macai2 haprak nie....hehehehe
Mrk dah menuntut ilmu dpd fatwa tun klepet iaitu boleh sembelih babi dgn baca bismilah....hehehehehe

Maka rasuah bagi mrk adalah halal krn fatwa babi pon halal setelah dibacakan bismilah oleh sheikh alkutty wal klepet wal penyamun tarbus...

Kahkahkahkahkahkahkahkah....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
16 Mac 2018 2:01 PTG delete

Mula2 Pakatan Rakyat zero rasuah.. namun sejak PAS tiada lagi dlm PR dan ditambah pula dgn kewujudan PAN, terus jadii 21 kes yg didakwa.. ntah laa

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2018 4:10 PTG delete

Itu bukan fakta cai....itu auta dan fitnah....kehkehkeh....faktanya ialah BN 71, PH 21 dan PAS 0 cai...kalau tak caya tanya SPRM....belum lagi diperincikan berapa jumlah RM rakyat Malaysia yang dibaham oleh perasuah tegar BN dan PH....jika 71 dicampur dengan 21...Selangor saja dah berapa RM dicampur pulak dengan kes rasuah di Penang....terowong la...banglo tanpa kolam la...kahkahkah...cai woooiiii caiiiis...ni aku nak bagitahu mung ni....PAS 0....sifar rasuah cai....kahkahkahkah....hebat polituk PAS

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2018 4:14 PTG delete

Siasat ke dakwa ke realitinya PAS 0 untuk disiasat dan 0 pendakwaan...siasat dulu baru dakwa cai...bukan dakwa terus...nak dakwa PAS tak boleh la pasal PAS tiada seorang pun yang disiasat oleh SPRM....cai BN 71, PH 21 dan PAS 0.....kahkahkahkah...tak perlu back up sangat la cai...angka 21 tu tak akan berkurang cai dan mungkin akan bertambah...kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2018 10:00 PTG delete

Kekeke. Betul punya tak puas hati macai. Sampai 3-4 komen meroyan sekaligus. Kekeke. Bagus. Meroyan sikit saja. Kekeke. Panjang2 meroyan haram aku nak baca. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2018 10:17 PTG delete

Eh, yang tak puas hati dan meroyan mung la cai...mung memang tak puas hati sebab PH 21...kami amat berpuas hati cai sebab PAS 0... cukup la meroyan cai....kehkehkeh

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes