Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Mac 19, 2018

Penyokong Pas Permatang Pasir sokong calon AMANAH

iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Timbalan Ketua Pemuda Parti Amanah Negara (AMANAH), Faiz Fadzil yang dijangka bertanding di Dewan Undangan Negeri (Dun) Permatang Pasir mendapat sokongan daripada ahli PAS di sini.
Dalam program dialog yang dianjurkan oleh AMANAH di Kampung Sungai Sintok semalam menyaksikan kehadiran yang rata-ratanya adalah daripada kalangan penyokong serta pengerak Pas di sini.
Mereka dilihat memberikan perhatian penuh kepada ucapan setiap panelis yang dijemput dan daripada tinjauan yang dibuat, hadirin bersedia memberikan undi kepada calon AMANAH dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) akan datang.
Bekas guru berusia 60an yang menetap di kampung ini berkata, kepimpinan Faiz Fadzil adalah sebahagian perkara yang membuatkan beliau berubah sokongan kepada Faiz.
Muhammad Hamdi Md Noor
“Faiz disengani oleh penduduk kampung di sini kerana pengaruh Almarhum Ustaz Fadzil Noor sebagai pemimpin yang banyak menunjuk jalan politik kepada perjuangan Islam sebelum ini.
“Selain itu, Faiz juga dilihat sebagai pemimpin muda yang prihatin terhadap kebajikan orang termasuk di kampung ini dan di Dun Permatang Pasir ini,” ujar bekas guru berkenaan.
Dalam pada itu, Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Kawasan Permatang Pauh, Muhammad Hamdi Md Noor berkata, kehadiran ini menunjukkan isyarat positif.
“Kawasan Permatang Pauh ini adalah tempat yang selalu diuji dengan pilihan raya dan ini adalah perkara yang menunjukkan rakyat di sini cepat mendapat maklumat tentang isu politik semasa.
“Kerja-kerja tumpuan hari ini adalah mendekati ketua-ketua masyarakat yang sebelum ini menyokong Pas, namun hari ini mereka kebanyakkannya mahu memberi sokongan kepada AMANAH,” kata Muhammad Hamdi.
Ramai dalam kalangan mereka yang hadir dalam program dialog anjuran AMANAH di Kg Sungai Sintok semalam terdiri daripada penyokong dan ahli Pas.
Program dialog yang diadakan secara komunikasi dua hala itu telah dihadiri oleh, Pengarah Komunikasi AMANAH Negeri Pulau Pinang, Zahar Zainol, Ketua Cabang PKR Pernatang Pauh, Amir Ghazali, Naib Ketua Kawasan AMANAH Permatang Pauh, Muniandy Ramasamy, Ketua Bahagian Bersatu Permatang Pauh, Asri Ahmad dan hadirin seramai lebih daripada 200 orang.
mdl
Picture

15 ulasan:

  1. Tak lama lagi akan hancurlah pakatan jahat, itu doa PAS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. doalah apa pon. tuhan yg punya kuasa. tuhan nak makbul atau tidak itu tuhan punya hak. tak semestinya doa pas dpt makbul. cuma perasan dkt dgn tuhan, pemakan dedak jugak..

      Padam
    2. Kecoh dalam malaysiakini doa PAS hancurkan pakatan jahat, takutnya puak-puak liberal macam mung, hancurkan pakatan jahat, kalau tak buat jahat apa la yang nak ditakutkan, bila dah makan lada tu terasa la pedasnya....kehkehkeh

      Padam
    3. Sama2 kita berdoa agar legasi 22tahun tun klepet turut terkubur slps pru14 ini.Cukup bnyk dosa rasuah dan salahguna kuasa demi memewahkan anak..waris..proksi dan kroni era legasi 22tahun.

      Padam
    4. Semoga doa kehancuran itu dikembalikan kepada tuannya dan pengikut yang mengAminkan. Insya Allah.



      Padam
  2. Keputusan Parlimen Switzerland dua hari lepas menolak fitnah dari segelintir rakyat Malaysia mengesahkan dana 104 juta Swiss Franc (RM430 juta) yang cuba dikaitkan dengan Malaysia sebenarnya bukan pun milik 1MDB. Ianya milik negara-negara lain yang dikumpulkan. Parlimen Switzerland menyifatkan penolakan usul pelik dari Carlo Sommaruga dengan 138 wakil mengundi menentang, hanya 53 yang menyokong.

    2. Parlimen Switzerland menyifatkan mereka tidak sepatutnya dipaksa mempercayai fitnah dari segelintir rakyat Malaysia. Usaha beberapa rakyat Malaysia menyalurkan info palsu kepada ahli parlimen Switzerland itu bertujuan memalukan Kerajaan Malaysia telah memalukan mereka sendiri dan pemimpin-pemimpin pembangkang yang terlibat.

    3. Semasa era Tun Dr. Mahathir, antara dalang asing yang dipercayai memberi dana besar ialah NED (National Endowment For Democracy), National Democratic Institute (NDI), Konrad Adeneur Foundation (KAF), Open Society milik George Soros dan banyak lagi di mana mereka dikenali di seluruh dunia sebagai agen pelaksana ‘regime change’ yang membantu menjatuhkan sesebuah kerajaan yang telah dipilih oleh rakyat yang tidak memenuhi citarasa mereka.

    4. Begitu juga insiden pertemuan segelintir duta asing di Kuala Lumpur baru-baru ini jelas menunjukkan campurtangan mereka dalam politik dalaman negara. Nasib baik bantahan Wisma Putra dan rakyat Malaysia telah menyedarkan mereka. Dalam hal ini, data-duta asing di Malaysia patut mencontohi Duta USA dan Pegawai-pegawai kedutaan USA di Kuala Lumpur, kerana sebelum mereka bertugas di Malaysia, terlebih dahulu mereka menghadiri kursus orientasi mengenai budaya Malaysia di Washington (2016).

    5. Sehari dua yang lalu, Tun M melalui channel TV Australia mendesak Perdana Menteri Australia supaya tidak menemui Perdana Menteri DS Najib di Sydney dalam Mesyuarat ASEAN-Australia. Malang kepada Tun M, Perdana Menteri Australia tidak memperdulikan desakan Tun M. Berbeza ketika dahulu, Tun M mengambil langkah drastik mengkritik Australia kerana campurtangan Australia dalam politik Malaysia. Hari ini Australia menolak cara Tun M.

    6. Dalam kes Switzerland, kerajaan patut menyiasat dan jika terbukti hendaklah menarik balik kerakyatan individu rakyat Malaysia yang memburuk-burukkan Negara.

    7. Jika Kerajaan Switzerland boleh menolak fitnah yang diusahakan oleh satu dua orang rakyat Malaysia yang tidak patriotik itu, Kerajaan Malaysia juga boleh mengambil tindakan yang tegas seperti mana pemilik resort warga Singapura di Johor yang ditarik balik kerakyatannya (2013). Jika hal ini berlaku semasa era Tun M memerintah, sudah pasti mereka akan dikenakan ISA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. https://www.reuters.com/search/news?blob=Swiss+1MDB

      1. Memandai macai buat fake news. Macai kalau English gred cangkul saja, jangan nak menipu berita palsu. Duit 1MDB 400j itu akan masuk ke perbendaharaan Kerajaan Swiss bukan sebab macai meroyan.

      2. Duit haram hanya akan dikembalikan kepada Kerajaan asal apabila Kerajaan telah ditukar kepada parti lain aka ditumbangkan.

      "Foreign Minister Ignazio Cassis told lawmakers the measure was too broad and violated the separation of powers between the government and the courts. He said current law allowed repatriation of assets seized from toppled regimes."

      Itu arahan mahkamah dan legislatif kena ikut sebab itu mereka tolak permohonan pulang duit haram 1MDB yang dirampas ke Malaysia selagi BN memerintah.

      Contoh terbaru Kerajaan Nigeria.

      He cited an accord signed with the World Bank in December under which Switzerland would return to Nigeria about $321 million in assets seized from the family of former military ruler Sani Abacha. [nL8N1O461Y]

      3. Wang 1MDB juga dilabelkan sebagai wang faedah bank yang mencurigakan.

      Confiscated bank profits from dubious deals are a different story. Normally they flow into the general Swiss budget.

      4. Siasatan mana datangnya duit dirampas Kerajaan Swiss dah berlaku sejak 2 tahun lalu.

      5. 2 MLA daripada AG Swiss ditolak tanpa sebab oleh Apandi Ali.

      6. Mana datangnya duit ini? Macai kata ini duit bank Swiss yang gaduh dengan Kerajaan Swiss. Apa macai meroyan aku pun tak faham. Fake news saja macai.

      7. Duit mari dari mana? Dua bank Swiss dah kena tutup di Singapore!

      Financial watchdog FINMA has confiscated 104 million Swiss francs ($110 million) in illicit profits from 1MDB-related deals by banks BSI, Falcon Private Bank and Coutts & Co since mid-2016. The BSI and Falcon cases are still under appeal. (Ini berita 2016, rayuan dah habis. Bank dah kena tutup, duit kena rampas)

      8. Macai kembalilah kepada fitrahmu bercakap benar. Kekeke. Jangan kuat meroyan. Sebar fake news nanti Keruak dan Ahmad Maslan pula meroyan pada macai.

      9. Tun dah tinggal pentadbiran lebih 15 tahun. Macai meroyan ini semua salah Tun. Dulu masa Tun masih bekas Presiden, macai meroyan ini semua salah DAP. Kekeke.

      10. Tapi macai, teruskan meroyan. Abaikan nasihat suciku dan cuci bersihkan Jho Taek Low sampai berkilat. Kekeke.



      Padam
    2. 1. Eh. Macai kat atas ni buat fake news lain pula. Duit mari dari Kerajaan2 Lain? Kekeke.

      2. Macai ni lagi teruk tahap kebodohan daripada sekor lagi macai yang aku baca. Apa macai ingat Kerajaan berurusan transaksi duit pakai kapal dagang ke atau pakai beg James Bond ke?

      3. Habibur barua hanjing Kleptokrat Sial boleh buat macam itu macai. Bagi dedak pada ahli politik dengan money laundering duit rakyat lain macai.

      4. Kerajaan-kerajaan lain punya duit nak muat briefcase kena pakai berpuluh-puluh der. Kekeke.

      5. Macam Mak Sial Rosmah Mansor kalau naik jet free bawa briefcase dekat 20 - 30 buah. Kekeke.



      Padam
    3. Bodoh meroyan ko dgn 1mdb....
      Semua yg dituduh mengaku tidak terlibat dgn wang 1mdb.

      Wang dan aset yg dirampas pon bukan keounyaan 1mdb...

      Dah dkt 3 tahun...yg dituduh msh bebas dan belum ada perbicaraan sampai ke hari ini....

      Nampak permainan persepsi negatif oleh media yahudi zionis rakan haprak dan para penyiasat dlm kes 1mdb.

      Bila dah ada cukup bukti dan jelas aliran wang sepatutnya tertuduh dh lama didakwa dan dibicara....

      Muak dan bosan...tak habis2 mcm isu fitnah liwat anwar brahim....hehehehe

      Padam
    4. Kekeke. Mung tau baca Pendakwaan DOJ ke macai? Siapa yang dituduh? Bukti apa yang dicari? Apa yang berlaku? Bagaimana DOJ akan buat jika pihak berkenaan tidak beri kerjasama? Kekeke. Soalan-soalan mung menunjukkan mung dop baca pung DOJ kompleng report. Doh nok terang ganer ke mung? Kekeke. Mung meroyan kes terowong mung dop tahu ke Najib ambik gambo sama dengan LGE dan Presideng China di Penang tahun 2011 untuk MOU Terowong. Ke mung nak sabotaj Najib supaya aku tulis lagi komeng 1MDB dan mung menghanjing? Kekeke. Payoh ada macai jenis sabotaj tikam boss gini. Kekeke.



      Padam
  3. Kekeke. Justo yang cuba ditutup mulut oleh Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor sudah buat sidang akhbar. Justo whistle blower daripada PetroSaudi syarikat yang juga alat money laundering 1MDB. Lebih sial, isterinya dan anak kecil mereka yang juga diugut barua upahan selama 18 bulan bersama Pascal Najadi, yang bapanya pengasas Ambank, Hussein Najadi telah ditembak mati angkara kes 2.6b dalam akaun Kleptokrat Sial Najib Tun Razak juga bergabung melawan Kleptokrasi. Kekeke. Video tersebut akan meletup tak lama lagi dalam media antarabangsa. Kekeke. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak nak lari ke mana? Macai pun dah meroyan panjang lebar menunjukkan otak tak betulnya. Kekeke. Macai. 3 perenggan atau letak nombor. Jangan meroyan panjang. Orang tak baca sebab kau meroyan tak ada isi. Kekeke.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Panjang mung meroyan cai, memey la BN kan 71, cai, PH 21 ni tak nak taubat ker?.....kehkehkeh

      Padam
  4. Skandal rasuah yang melibatkan Ketua Menteri Pulau Pinang dalam projek Terowong Dasar Laut di Pulau Pinang nampak gayanya semakin menarik perhatian ramai pihak.
    Sekeping lagi gambar ‘intim’ Lim Guan Eng bersama suspek yang ditahan oleh SPRM kerana menerima suapan sebanyak RM19 juta untuk menutup kes pembinaan terowong itu didedahkan.
    Menariknya, kali ini, gambar antara suspek yang mendakwa dirinya ahli perniagaan berpengaruh, G Gnanaraja kelihatan tersenyum dan bergelak ketawa dengan Guan Eng dalam sebuah kereta dipercayai milik syarikat kontraktor pembinaan projek mega tersebut.
    Guan Eng kelihatan begitu gembira bergambar ‘selfie’ dengan Gnanaraja dalam kenderaan tersebut yang didakwa dirakamkan tahun lalu sebelum transaksi berjumlah RM19 juta diberikan kepadanya melalui syarikat  Konsortium Zenith Construction Sdn. Bhd. (Zenith).
    Setiausaha Agung DAPigs itu juga kelihatan memakai pakaian korporat rasminya dengan namanya jelas tertera sementara Gnanaraja pula berbaju batik.
    Sebelum ini, sekeping gambar didedahkan Guan Eng berada di kediaman rasmi Gnanaraja, dipercayai di rakamkan antara Mei sehingga Ogos tahun lalu.
    Bagaimanapun, Guan Eng bukan sahaja melatah dan menuduh gambar tersebut adalah konspirasi jahat kerajaan BN, malah baru-baru ini beliau pula cuba mengaitkan hubungan Gnanaraja dengan pengamal media pro BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. The Star pun tayang gambar Guan Eng macai. Ada pula gambar bini Gnanaraja berposing dengan pemimpin Be End. Boleh dah buat bukti rasuah tu. Kekeke. Macai punya logik gambar selfie dah boleh jadi bukti? DOJ Report berita palsu? Meroyan. Meroyan. Meroyan tak abis. Kekeke.



      Padam
    2. Kan aku dah kata cai, tak boleh lari dah sebab BN 71 PH 21 maka berteraburlah bukti-bukti rasuah antara BN dan PH, sama2 KLEPTOKRASI SIAL.

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...