Iklan Penaja 1

Sabtu, Mac 17, 2018

PRU14 medan terbaik lakukan perubahan untuk kesejahteraan

PRU14 medan terbaik lakukan perubahan untuk kesejahteraan, kata Miqdad
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Ketua AMANAH Marang, Miqdad Zakaria berkata, Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) ini adalah medan terbaik buat rakyat negara ini untuk membuat perubahan ke arah kesejahteraan.
Ia juga kata beliau, langkah permulaan yang akan memberi kesedaran bahawa rakyatlah kuasa sebenar dalam negara ini.
Ujar Miqdad, PRU14 yang disebut ibu segala pilihan raya ini bukan sekadar untuk memberi kemenangan kepada Pakatan Harapan (PH), menyingkirkan Najib Razak dan menjadikan Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri (PM) buat kali kedua.
Tetapi katanya, yang jauh lebih penting ialah untuk menjamin masa depan rakyat dan generasi seterusnya.
“Semua kita tahu Najib sedang terkait dengan skandal kewangan terbesar dalam dunia, di mana sekurang-kurangnya lapan negara telah dan sedang menyiasat 1Malaysia Developement Berhad (1MDB) yang ditubuhkannya.
Miqdad Zakaria
“Dan kekalnya beliau di kerusi Perdana Menteri sehingga sekarang hanyalah semata-mata kerana kuasa masih di tangannya,” kata beliau dipetik daripada tulisannya di Facebook.
Jelas beliau, dengan kuasa di tangannya, Peguam Negara dipecat dan digantikan dengan individu pilihannya, proses siasatan polis dan SPRM dilambatkan tanpa kesudahan, laporan audit 1MDB di OSA kan, soalan tidak boleh ditanyakan di Parlimen dan semua menteri akhirnya hanya jadi pengampu dan tukang angguk sahaja.
Di negara lain, kata beliau, jika pemimpinnya dikaitkan dengan skandal sebegini rupa, sama ada mereka sendiri akan meletakkan jawatan atau rakyat akan menjatuhkannya.
“Keinginan Najib untuk menang pilihan raya akan datang tidak lain ialah untuk memastikan beliau kekal berkuasa dan tiada fail siasatan dibuka terhadapnya buat selama-lamanya, sebab itu kemenangan BN adalah amat penting baginya.
“Untuk tujuan itu Najib sedang menggunakan pelbagai cara “cash is king” untuk mencapai matlamatnya. Beliau kini sedang membeli jiwa rakyat dengan tujuan mengaburi mereka terhadap skandal yang melingkari dirinya.
“Peruntukan pembangunan, taburan projek segera, pemberian tunai, agihan barangan keperluan harian, janji bulan bintang, manipulasi media dan sebaran berita palsu melalui media arus perdana dan media berbayar sedang giat dilakukan di seluruh negara,” tambah beliau.
Semuanya dilakukan hanya semata-mata untuk kekal berkuasa, kata beliau.
Najib katanya, tidak peduli kesusahan rakyat, kos sara hidup yang terus meningkat, cukai yang membebankan, pengangguran, lepasan universiti tiada pekerjaan dan segala macam kekangan lainnya.
Justeru katanya, jika BN terus menang, bukan saja tiada jaminan masalah rakyat dapat diselesaikan, bahkan juga tiada jaminan tiada cukai dan kos sara hidup tidak dinaikkan.
“Malah seperti kata Dr. Dzulkifli Ahmad daripada AMANAH, dengan gaya kepimpinan Najib yang mengamalkan 4B (bolot, bocor, boros dan bazir) gunung pun boleh rata sebenarnya.
“Yang pasti selesai ialah Najib akan terus bermaharajalela dengan kuasa yang ada padanya dan tidak akan didakwa buat selama selamanya. Jho Low juga bebas merdeka dengan wang kita sebanyak-banyaknya.
“Fail 1MDB akan tersimpan dalam kabinet besi atau dikunci buat selama-lamanya, kalau pun tidak dihapuskan sama sekali, katanya.
“Yang tinggal hanyalah hutang hutang 1MDB yang terpaksa kita bayar bersama kos sara hidup yang kian meningkat dan harga barang yang semakin mahal.
“Perbelanjaan yang Najib hari ini lakukan untuk membeli jiwa rakyat juga kitalah yang akan membayarnya di kemudian hari.
“Sebab itu adalah penting untuk rakyat dan pengundi melakukan perubahan. Memang perubahan akan menjadikan PH sebagai kerajaan baru dan Tun Mahathir pula Perdana Menteri buat kali kedua, selain Najib akan kehilangan kuasanya.
Tetapi baik PH atau pun Tun Mahathir katanya lagi, mereka hanyalah alat kepada rakyat. PH sebagai kerajaan baru tidaklah sama seperti BN yang menjadikan pemegang jawatan PM berkuasa dalam segalanya dan sebebas-bebasnya.
mdl
Picture

41 ulasan:

  1. Semoga rakyat Malaysia dan rakyat seluruh negeri2 Semenanjung dan Malaysia Timur termasuk Terengganu dapat memberi kepercayaan kepada Pakatan Harapan untuk PRU14.

    Harapkan be end? Kawasan petroleum Terengganu pun hampir nak dicuri oleh Jho Taek Low guna TIA. Skandal 1MDB bertahun-tahun memalukan nama Malaysia di pentas antarabangsa.

    Harapkan Pas? Hudud dan negara Islam TAK ADA jadi manifesto Pas. Haram undi Pas jika tak ada Hudud dan Negara Islam dalam manifesto. Jika sengaja hudud dan Negara Islam dibuang keluar, pemikir manifesto Pas sudah hilang aqidah dan jatuh kafir mengikut fatwa terkini Tuan Guru Presiden Hadi Awang. Ana tahu nanti ana sumpah enta jadi abu. Kalau jadi abulah.

    Hanya Pakatan Harapan rakyat boleh mansuh GST 6% kepada GST 0%, kurangkan hutang negara supaya tidak melebihi RM 1 trillion (RM1,000,000,000,000), hapus kleptokrasi dalam be end dan hapus gejala takfiri dalam pas dan kembalikan Malaysia ke landasan Negara Maju.

    Malaysia bukan Negara Kleptokrasi.
    Nyah Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan penasihat pencurinya, Hadi Awang.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Selesaikan dulu angka 21 PH yang membawa rebah, buang terus mana-mana pemimpin yang terpalit dengan rasuah dan kerosakan akhlak, belum lagi dapat putrajaya dah sangkut dengan 21 kes rasuah, kalau menang putrajaya mungkin PH akan melebihi BN 71, takkan rakyat nak pilih pemimpin yang terpalit dengan rasuah. Rakyat bukan bodoh dan yang bodoh je akan memilih pemimpin yang rosak akhlak dan integritinya.

      Padam
    2. Kurangkan utang??? Hahahahhahhahahahahah..
      Di selangor pun belanjawan defisit!! Ke PaN tak faham apa makna defisit..??

      Padam
    3. Faham sang wahai kaki fitnah tegar.

      Belanjawan defisit untuk pembangunan seperti Selangor

      atau belajawan defisit untuk mengurus perbelanjaan tiris, boros dan salahurus seperti Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Mat Yaakob?

      Satu defisit menguntungkan rakyat.

      Satu lagi defisit yang menyebabkan rakyat bayar GST dan duit kerajaan guna untuk buat tugu dan beli Wisma Tok Guru.



      Padam
    4. Untungnya defisit pembangunan PH Selangor?
      (Pas Selangor sabotaj dengan bantu Jamal Jamban sewa van jenazah, peroboh rumah imam Penyokong Amanah dan meroyan dengan Azmin)

      Bil air Selangor 20 meter padu percuma. Sekarang ide diciplak oleh Kedah dan Terengganu. Jumlah ini sama dengan sebijik lori tangki air wok!

      Anak Selangor baru lahir, Anak Selangor masuk U, Rakyat Selangor Meninggal dunia dapat insentif.

      Cukai pintu dikecualikan!

      Plastik bag bayar 20sen. Kekeke!


      Padam
    5. Defisit merugikan rakyat kerana cuai.

      Tok Guru Hadi Awang batal perjanjian konsesi balak semasa menjadi MB Terengganu sepenggal. Kerajaan Negeri bayar saman pemilik konsesi balak RM 1,000,000,000 (1 billion)

      Kleptokrat Sial ubah wang Kerajaan pinjaman 1MDB secara haram dalam transaksi di lebih 10 buah negara. Nilai dirampas pihak berkuasa pelbagai negara lebih RM 10 billion!

      Bayar hutang IPIC 1 - Tiada GLC mampu beli akhirnya BNM terpaksa beli tanah milik 1MDB 2,000,000,000 (2 billion) untuk bayar hutang tapi lewat dan kena denda! Malu.

      Bayar hutang IPIC 2 - Bon 2,000,000,000 (2 billion ) dikeluarkan BNM untuk selesaikan hutang 1MDB dengan IPIC! Bayar lebih awal tapi BNM jadi Keldai sehingga Pegawai Tinggi BNM meletakkan jawatan kerana BNM tidak profesional di bawah Kleptokrasi.

      WANG HUTANG IPIC lebih 4,000,000,000 (4 BILLION) DIBAYAR UNTUK KALI KE 2 KERANA KALI PERTAMA TELAH DICURI DIROMPAK DISAKAU DIAMBIL SYARIKAT PALSU MILIK JHO LOW!

      Rakyat Malaysia tanggung hutang dan dirompak Lanun Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Jho Low Taek untuk berjoli sebanyak lebih 10 billion!

      Jangan lupa RM200J ANA TAHU ANA SUMPAH ENTA JADI ABU, ANA AMBIL DUIT UMNO, TOK GURU AMBIL DUIT UMNO, SEMUA AMBIL DUIT UMNO JUGA DARIPADA NAJIB KEPADA NASHARUDDIN MAT ISA DAN PIMPINAN PAS.



      Padam
    6. Dalam kes IPIC sahaja, defisit berlaku sebanyak lebih 8 billion tanpa ada keuntungan langsung kepada rakyat!

      Siapa yang tidak untung dan rugi banyak? RAKYAT.

      Siapa yang untung lebih dan tidak rugi? FBI dan DOJ.

      Siapa yang untung sikit dan rugi banyak? Kleptokrat Sial Najib Tun Razak, Rosmah Mansor dan anak sial mereka Riza Aziz.

      Siapa paling untung dan rugi sikit? JHO TAEK LOW.



      #UNDIPH

      Padam
  2. Siapa nak tun klepet jd peeM?????
    Segala dosanya yg lalu akan diulangi demi memewahkan anak..waris..proksi dan kroni.

    Klu dia jujur bgmana dia mampu memiliki hartanah mewah bukan shj dlm negara tapi di luar negara spt di uk..canada dan argentina.Mampu ulang alik 2 kali sebulan menjenguk kuda2 berharga jutaan hengget seekor dgn jet peribadi yg kos pergi balik mampu membina rmh pprt.

    Klu dia jujur..berterus teranglah dgn isu fitnah liwat anwar.Setelkan!!
    Jangan biarkan anwar dan warisnya dihantui kata2 jijik meliwat sambil melancap butuh pasangannya....hehehehe

    Klu dia jujur kenapa semakan semula perjanjian air dgn singapore msh kekal atau dia dah klepet perjanjian tersebut tanpa pengetahuan kabinet...hehehehe

    Klu dia jujur kenapa sembunyikan bgmana anak2nya kaya dgn begitu luarbiasa sekali....
    Beg tangan cucu dia rega lebih rm400ribu...giler!!!!
    Belom tengok keta2 mewah bernilai puluhan juta hengget...giler!!!!
    Belom lagi syarikat2 yg ada syer2 mrk...ish ish ish
    Dah kaya raya pon kedekut!!!!
    Msh minta derma utk parti klepetnya...ish ish ish...

    Klu dia jujur kenapa jadikan musa hitam mangsa peristiwa memali...

    Klu dia jujur kenapa anak2 dan kroni2 diberi projek jutaan hengget tanpa tender terbuka...

    Klu dia jujur kenapa konsesi tol plus yg sepatutnya tamat 15 mei 2018 dilanjutkan...

    Klu nak tulis terlalu bnyk dosa2 tun klepet nie...hehehehehe
    Korang boleh google2 atau cari otai2 reformasi....hehehehehehe

    Berubah?!Jgn hrplah tua kutuk tu berubah!!!Ahli parti sendiri pon dikatakan sampah!!!Yg pernah berjuang menubuhkan parti klepet.Jenis mamak sial yg tak kenang budi org lain!!!

    Yg pernah berniat penjarakan tun klepet dan yg pernah menolak salahguna kuasa dan rasuah tun klepet tanpa peduli fahaman politik...sama2 lah kita kuburkan legasi 22tahun kleptokrasi dan diktator tun klepet.Hanya yg terima dedak mewah dan dijanjikan bunga dan taik akan sanjung tua kutuk tun klepet!!!!
    Hehehehehe

    Malaysia bukan hak legasi tun klepet
    Nyah dan kuburkan legasi sial 22tahun dpd berulang kembali di negara kita.
    Ayuh rakyat malaysia tanpa mengira fahaman politik jangan biarkan lanun aka penyamun tarbus tun klepet dpd menyalahgunakan kuasa...merasuah...bersifat kronisme..nepotisme dan mgklepet rakyat negara kita....

    Kuburkan legasi 22tahun!!!!!
    Kuburkan legasi 22tahun!!!!!
    Kuburkan legasi 22tahun!!!!!

    BalasPadam
  3. Janji Kleptokrat Sial Najib Tun Razak tidak boleh dipercaya. Pembohong dan penipu macam Kleptokrat Sial yang gagal mesti disingkirkan.

    Harga kereta gagal diturunkan malah ditambah dengan cukai GST 6%!

    Janji tidak naik harga minyak bila dapat tidak sampai sebulan dimungkir. Malah semakin menjadi kerap berita kenaikan harga dengan kelemahan Menteri KPDNKK mengawal harga barang keperluan.

    Janji kurang kos sara hidup dengan makmal akhirnya hanya pembohongan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak.

    Janji mendengar masalah rakyat akhirnya sudah terbalik. Rakyat pula terpaksa mendengar, melihat dan menanggung masalah yang dibuat oleh Kleptokrat Sial Najib Tun Razak, Rosmah Mansor, anak Sial Riza Aziz dan Kleptokrat Sial Cina Komunis Jho Low Taek. Hahaha!



    #UndiPH



    BalasPadam
    Balasan
    1. PH pun sama je dengan BN tak boleh percaya, rasuah jugak.

      Padam
    2. Cai...harga minyak dicadangkan oleh lapiji dan disokong oleh haprak agar ikut harga mingguan dpd harga bulanan sblm ini.Harga minyak ikut pasaran semasa dan nilai dolar.Dah ikut cdgn haprak pon bising!!!hehehehe.Hrp bangang tu simpan sikit!!!hehehehehehe....

      Harga keta ko tanya tun klepet kenapa jd begitu.Semuanya adalah krn perjanjian era klepet di mana harga keta luar tak boleh rendah dpd proton.
      Konon nak selamatkan keta nasional tapi vendor yg terdiri dpd waris..proksi dan kroni lembab.Bila geely jd rakan strategik..mrk dpti harga komponen keta dpt dikurangkan 60%.Bayangkan klu benar komponen2 keta dpt dikurangkan 60% brapakah nilai sepatutnya???
      Masalahnya perjanjian silam era tun klepet membuat vendor tiada daya saing dan kos mrk tinggi atau sengaja tinggi yg menyusahkan proton.Klu harga proton dpt dikurangkan...keta2 luar mampu turun.Kos vendor tempatan mahal maka harga pon tinggi.
      Kita tggu penstrukturan semula dan mgkin vendor2 tempatan mampu mengurangkan kos dan nilai keta rendah dan seterusnya dgn keta2 luar.

      Sama spt perjanjian ipp era tun klepet...kroni dijamin membeli harga bahan api dgn harga yg murah wlpun kenaikan di pasaran dunia.Lebih malang lagi mrk menjual dgn harga yg lbh tinggi dpd harga yg mampu dihasilkan sendiri oleh tnb.Maka tnb terpaksa menjual balik kpd rakyat kos yg 4kali ganda dpd harga mampu tnb di mana rakyat kerugian melebihi rm30billion setahun hasil dpd subsidi kpd kroni.
      Skrg bila ipp diambilalih dan diberi kpd syarikat yg mampu memberi harga yg munasabah dan tidak merugikan wang rakyat...tun klepet dan kroninya bengang dan menuduh ianya dijual kpd negara asing.Bangang!!!
      Perkara yg dpt mengurangkan kos dan menguntungkan rakyat pon tua kutuk tu marah.Mgkin salah satu lubuk emas mrk telah hilang sesikit demi sedikit...hehehehe

      Jelas antara punca kos sara hidup meningkat adalah perjanjian klepet era tun klepet....hehehehehe

      Apa2 pon dakwaan tun klepet mengatakan negara akan bangkrap 2015 yg lepas adalah palsu.Mendengar masalah rakyat..tak percayalah tun klepet tu akan mendengar masalah rakyat.Yg mengadu dgn dia pon digelar sampah....hehehehe

      Dia ada kuasa dulu pon tak mampu hapuskan tol.Tak mampu kurangkan tarif letrik.Tak mampu meletakkan ramai melayu/bumiputera sebagai jutawan.Tak mampu menyediakan rmh2 murah utk rakyat.Tak mampu membina rmh utk rakyat2 miskin.Tak mampu hantar 1000org pegi haji setiap tahun.Tak mampu memberi wang spt br1m kpd rakyat miskin.Tak mampu jenguk negeri2 mundur.Tak mampu sediakan bantuan kpd peniaga2 kecil.Tak mampu sediakan biasiswa pinjaman.Tak mampu selesaikan masalah memali.Tak mampu kembalikan wang pelaburan forex.Tak mampu menyemak perjanjian air dgn singapore.Tak mampu selesaikan isu fitnah liwat anwar....hehehehe

      Apa yg tun klepet mampu????
      Dia mampu bagi kekayaan kpd anak..waris..proksi dan kroni dia....
      Macai dpt bunga dan taik...
      hehehehehehe

      Padam
    3. Macai meroyan. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak tak cukup bijak nak ciplak idea Rafizi macai. Cadangan Rafizi ialah harga minyak diberikan subsidi dan kekal RM1.80 supaya ekonomi dalam negara dapat berkembang. Aliran tunai digerakkan. Sekarang? Dengan minyak naik setiap minggu, harga barang meningkat, kos operasi bertambah, peniaga mana nak tanggung rugi? Otak macai kena advanced sikitlah kalau nak ciplak idea YB sebab kalau lembam, tak faham dan main ciplak tapi lurus bendul takkan berjaya. Kekeke. Dah tak pandai nak jaga harga minyak baik turun saja Najib. Cukuplah nak salahkan Rafizi tu. Kekeke.

      Kes harga kereta meningkat angkara perjanjian zaman Tun? Meroyan ke? Kekeke. Tun dah letak jawatan sejak 2003 dekat 15 tahun. Apa yang penyambung warisan dia dah buat? Yang macai meroyan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak cuba baiki penstrukturan dan IPP - semua tak akan ubah kos yang rakyat akan tanggung! Nak tunggu apa kalau kesannya dah dirasa? GST makin meluas!

      Hutang yang hampir 1 trillion bukan datang zaman Tun tapi Najib. CEO Geely berikan diskaun cuma kepada kaum Cina juga bukan sebab Tun tapi Najib kowtow pada CCP Komunis. IPP dijual 1MDB kepada Power CHINA komunis berlaku zaman Najib sampai Tanah Kem Tentera Sungai Besi tergadai. Juga sebab Najib dah tunduk kepada China CCP Komunis! Kekeke.

      Malu kalau Tun dah letak jawatan 15 tahun, Kleptokrat Sial Najib Tun Razak masih minta macainya spin kelemahan pentadbirannya ialah SEBAB TUN. Malu macai. Malu. Malu semalu-malunya! Kekeke.

      Nasihat pada Kleptokrat Sial Najib Tun Razak jadilah pemimpin berani bertanggungjawab atas keputusan sendiri, jangan menyusahkan rakyat dan berikan alasan sebab pemimpin 15 tahun dulu punya angkara. Nampak sangat tak logik dan otak dah tak betul aka meroyan. Dah tak pandai nak jaga negara turun saja Najib. Tak payah nak salahkan Tun. Kekeke.



      Padam
    4. Ko nie bodoh tak????

      Hutang negara bukan hanya hutang kerajaan tapi mana2 syarikat awam dan swasta.
      Zaman tun klepet hanya mengira hutang kerajaan....BANGANG!!!!!

      Hutang peribadi aku pon hampir sama dgn nilai beg tangan cucu tun klepet tapi aku mampu bayar dgn disiplin dan berhemah setiap bulan.

      Samalah dgn hutang2 yg ditanggung negara skrg kena berhemah dan berdisiplin byr balik...BODOH!!!!
      Hehehehehehehe

      Padam
    5. Siapa yang nak tanggung bayar hutang negara sebab Kleptokrat Sial Najib Tun Razak? Kekekeke. Elok macai dan keturunan sialnya tolong jelaskan dan kita tunggu sampai keturunan ke berapa macai sial boleh lunas hutang Kleptokrat Sial Najib Tun Razak yang sudah hampir RM 1,000,000,000,000 (1 TRILLION) sekarang.

      Sumpah Mahsuri sampai keturunan ke 7 bumi Langkawi, tetapi makmur kembali bawah pentadbiran Tun M. Kekekeke.

      Sumpah Kleptokrat Sial Najib Tun Razak pula???? Kekekeke. Sampai lebih 70 keturunan macai kena bayar hutang piutang secara berdisiplin dan berhemah baru boleh selesai bayar. Kekekeke. Itu pun kena rompak rakyat dan cukai sana dan sini. Cukai Hotel, Cukai makan, Cukai TV, Cukai-cukai-cukai. Rakyat pokai Macai barai. Kekekeke.

      Padam
    6. Cai, PH pun tak mampu nak bayar hutang negara jika mengamalkan rasuah, sama aje la BN dengan PH, cuma BN lebih sikit 71 sebab mereka kerajaan mungkin kalau PH jadi kerajaan lebih teruk lagi bukan takat 21 je malah akan melebihi 21, kat sini pun rakyat nampak dah PH mungkin lagi teruk dari BN, kerosakan akhlak pun akan berleluasa jika PH jadi kerajaan, pilihlah parti yang berintegriti dan bersih dari segala kerosakan akhlak, PAS la cai....kehkehkeh

      Padam
    7. Bro, macai ni tahu perkara sebenar tapi macai ni hanya membodohkan diri sendiri untuk memperbodohkan orang lain.....kahkahkah

      Padam
    8. Perayu undi nak jual CHAI 71210? Kekeke. Kempen murah sangat macai. YB Pas duduk Parlimen pun berkecuali. Mana ada pendirian? Sudahlah dalam Muktamar YB Pas dipilih guna CHAI. Masuk PRU14 pun kena jual No CHAI 71210 kepada pengundi? YB Pas kuat meroyan di FB saja. Jawab isu pun pakai meroyan dalam FB. Mana nak bahas isu GST, OSA, MKN, 1MDB, RUU355 di Parlimen? Jadi calon YB Pas sepatutnya hanya duduk rumah, tambah bini dan main FB saja. Macai tak payah susah-susah jual no CHAI. Kekekeke.




      Padam
    9. Keturunan macai sial taraf diri sendiri akan bayar hutang Kleptokrat Sial Najib Tun Razak pada kadar GST 6%. Jika PRU14 parti Kleptokrat Sial menang macai kena bayar GST 8%.

      Anak macai lahir 2018 - 2025 akan dicukai GST pada kadar 10 - 12 % sebab bon Kerajaan dah mula matang dan hutang projek Kerajaan China dah tuntut bayar.

      Cucu macai mungkin lahir 2030 - 2040 kalau anak macai lahir anak luar nikah. Cukai GST dah ditambah lagi sebab tekanan faedah Kerajaan China sehingga GST 15 - 20%!

      Macai mula dikutuk oleh anaknya sendiri sebab memilih parti Kleptokrat Sial Najib Tun Razak yang mewariskan hutang-piutang melalui syarikat 1MDB.

      Cucu macai makin dewasa pada 2050, Malaysia sekarang masih di bawah Dunia ke 3 sedang Indonesia, Thailand, Singapore, Brunei, Vietnam sudah menjadi Negara Maju. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dikuburkan bersama Rosmah Mansor sambil setiap hari beberapa orang gelandangan datang ke kubur dan tumpang kencing dan buang air besar dalam lubang yang direka khas menuju ke liang lahad mereka berdua Kekeke.



      #UndiPH

      Padam
    10. Cucu macai boleh hidup kaya raya lagi pada 2050. Tapi terpaksa jual diri dan maruahnya di sempadan demi sesuap nasi. Kekeke. Selamatkanlah cucu macai dan keturunan macai pada tahun 2050 nanti sekarang!

      Kleptokrat Sial mesti diganti dengan Pakatan HARAPAN PRU14.



      #UndiPH

      Padam
    11. Layan FB tak apa...
      Jgn jer layan perasuah..pengamal kronisme/nepotisme..pgklepet dan diktator mcm tun klepet....hehehehe

      Berdegar2 nak penjarakan tun klepet tapi skrg sekor2 jilat bontot dia...hehehehe

      Skrg mrk senyap sunyi dgn isu fitnah liwat anwar.Takkan nak biarkan pak sheikh mampos dgn kenangan kata2 tun klepet meliwat sambil melancap butu pasangannya....hehehehehe

      Atau dh taksub dgn fatwa sheikh al klepet boleh sembelih babi dgn bacaan bismi.... kot!!!
      Ish ish ish...patot pon memfitnah dh jd darah daging...termakan fatwa tun klepet rupanya...hehehehehe

      Cai...gambaran dan ramalan aku mudah...
      Bila tun klepet rasa kuasa dia dah cukup kuat dgn menguasai dapigs..pgayR dan PANxxx....anwar akan ditolak krn isu liwat.Muhdin yasin pon akan ditolak krn kaki skandal dgn bini org.....hehehehehe
      Maka anak botak boboinya akan naik....hehehehehehe
      Mrk kaya...kroni/proksi mrk kaya...
      Senang2 beli sokongan...hehehehe

      Yg cintakan anwar dan muhdin yasin akan melopong...hehehehehe

      Klu manusia yg ingin penjarakan tun klepet boleh jilat dia...tak heran dgn ramalan ramai tu....hehehehe

      Hidup tun klepet!!!!!!!!!
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    12. Pendek sangat visi macai sampai tahun depan saja? Tak boleh percaya sebab meroyan lebih. Kekeke. Aku dah kongsikan visi kehidupan keturunan macai sampai tahun 2050 jika Kleptokrat Sial masih PM selepas PRU14. Kekeke. Jadi rakyat selamatkanlah anak cucu macai daripada beban skandal 1MDB. Kekeke. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dah beli Hadi Awang dan biaya gerakan RTI Jemaah dalam Jemaah parti Pas sampai tunggang langgang dibuatnya. Kekeke. Jadi pilihan rakyat untuk selamatkan anak cucu macai ialah ubah sekarang. Kekeke.



      #UndiPH


      Padam
    13. Lawak puak haprak....hehehehehe

      Rm100billion lesap era tun klepet bersamaan rm300billion nilai skrg...
      Tak nampak pon bebannya..cai
      Hehehehehehehe

      Siap nak penjarakan tun klepet...hehehehe
      Yg nyata...sekor2 menjilat bontot tun klepet....hehehehehe

      Suatu hari nanti klu najib masuk haprak...akan sekor2 macai haprak menjilat bontot najib....hehehehehe

      Maka di sini jelas puak haprak bukan organisasi yg ada prinsip.
      Jaga penang...rasuah.Jaga selangor...rasuah....hehehehehehehe

      Dah lah cai...
      Ko nasihat tun klepet jelaskan isu fitnah liwat anwar tu dulu...
      Opppsss...ko takut digelar SAMPAH yer??
      Hehehehehehe

      Tak payah tanya kenapa tun klepet dan anak2 kaya raya nanti ko kena kutuk mcm anwar nanti....hehehehehe

      Bukan aku yg kata cai...lapiji langkah kejang yg kata...hehehehehe

      Yg liwat2 tu...tun klepet sendiri yg kata....hehehehehehe

      Yg sampah2 tu...tun klepet sendiri yg kata....hehehehehehe

      Kita raikan tun klepet!!!!!!
      Kita jilat bontot dia ramai2....

      Kahkahkahkahkahkahkahkah kahak...hehehehe

      Padam
    14. Betul ker lapiji kena tendang krn dendam tun klepet???
      Iyelah...dia yg jaja satu dunia kekayaan luar biasa tun klepet sekeluarga.Klu benar...kejam si klepet tua tu!!!!hehehehehe

      Padam
    15. Kita tak jual cai, kita hanya mengingatkan macai2 PH bahawasanya PH ada 21 kes rasuah, jangan pejam mata macam tu je cai sekurang-kurangnya carilah jalan bagaimana nak hapuskan KLEPTOKRASI 21 sebalum nak jadi kerajaan, mung dok laung sokmo KLEPTOKRASI SIAL sebab KLEPTOKRASI BN tahap 71 memang sial pun, tapi PH 21 KLEPTOKRASI apa cai?...KLEPTOKRASI 21 pun SIAL jugak cai.....kehkehkeh

      Padam
    16. Kalau tak selesai KLEPTOKRASI SIAL 21 nanti akan merabak jadi 71 cai, PH dan BN KLEPTOKRASI SIAL, bukan BN je cai, nanti PH bertambah-tambah SIAL kerana KLEPTOKRASI....kehkehkeh

      Padam
    17. Kekeke. Macai. Biasa tengok Cina jual CHAI tak? Dia tak cakap Jual CHAI. Jual CHAI. Dia cuma slow talk Boss nak NOMBO BARU Boss! Ata ong musti kena! Kekeke. NOMBO BARU KELUAR 71210. Kekeke. Macai. Macai. Lega dah tak ada group lain kena whatsapp NO. CHAI BARU ni. Satu group je itu pun macai Pas dah terperasan rupanya dia jual No CHAI. Tak ada isi. Fakta ke laut. Kekeke!



      Padam
    18. Masuk tun klepet dlm haprak...akan berlaku sial memanjang....hehehehehe

      Dlm kepala lututnya hanya bekerja utk memewahkan anak..waris..proksi dan kroni dia jer....hehehehehehe

      Bukan aku yg kata...anwar brahim yg kata..kit sial yg kata..lapiji yg kata..mat sabun yg kata...hehehehe
      Mgkin semuanya cerita silam dia...hehehehe

      Habis kenapa mrk dah senyap tak terkata????Kenapa!!!??????
      Keutamaan mrk adalah dedak yg berjuta2....hehehehehe

      Tgglkan prinsip..tgglkan maruah demi dedak mewah juta2...
      Tu kuasa ajaib tun klepet sehingga mrk semua berlumba2 menjilat bontotnya....hehehehehe

      Maka..rasuah dan salahguna kuasa akan menjadi amalan haprak selama2nya.Nak mengata org lain..semuanya adalah retorik semata2....

      Lawak...sampai mahkamah luar..penyiasat luar..media luar menjadi tuhan mrk.Dulu mrk dikutuk dan dikata tapi demi dedak juta2 sanggup menjilat bontot tun klepet berjela2....hehehehehe

      Bodohnya mrk..tiada maruahnya mrk..tiada prinsipnya mrk dan rela jadi babi dan anjeng klepet secara membuta...hehehehe

      Macai...tahniah krn dpt bunga dan taik sahaja....
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...

      Padam
  4. Menjelang tahun 1986 hutang negara era tun klepet adalah 103.4% brbanding kdnk negara.Skrg hutang negara 52.7% brbanding kdnk dan tidak pernah melebihi 60%.

    Kenapa macai tun klepet meroyan??
    Era tun klepet tak bangkrap pon wlpun hutang negara melebihi 100% brbanding kdnk????

    Hidup tun klepet!!!!
    Ramai2 jilat bontotnya....hehehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1. Wow. Macai sial makin bijak? Zaman Tun M buat revolusi negara daripada pertanian kepada perindustrian.

      2. Hutang lebih KDNK dan hasilnya sampai sekarang boleh nampak. Pembangunan Malaysia rancak dan Rakyat dapat kongsi kekayaan tersebut dengan harga barang yang murah dan subsidi yang tidak ditarik!

      3. Lebih memalukan, kekayaan yang dibina Tun dirompak pula oleh Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dengan jual kepada China CCP Komunis!

      5. Tun ada perancangan bermatlamat yang jelas dan hasilnya selepas lebih 32 tahun? Rakyat juga dimaklumkan sampai ke dalam buku teks budak sekolah umur 13-14 tahun pun tahu dasar Tun masa 80 dan 90-an.

      6. Berbeza Zaman Kleptokrat Sial Najib Tun Razak? Dasar Negara yang guna wang 50% dan sebenarnya lebih tidak diketahui ke mana hilangnya.

      7. OSA dan penjara pembocor maklumat Dasar Kleptokrasi dijadikan senjata Kleptokrat Sial Najib Tun Razak.

      8. Apa yang rakyat tahu tentang syarikat terbesar, paling berpengaruh, sangat dipertahan Melayu Umno, penuh skandal dan dijadikan alat pengubahan wang haram oleh Jho Taek Low, idea milik Kleptokrat Sial Najib Tun Razak? Hanya Jho Taek Low, Rosmah Mansor dan Riza Aziz sahaja.

      9. Sungguh special sampai duit Rakyat yang diambil langsung tak perlukan audit atau persetujuan Parlimen.

      10. Duit rakyat Malaysia. Wang pencen. Tapi Jho Low Taek. Rosmah Mansor. Anak sialnya Riza Aziz. Ambil ikut suka sahaja. Kekeke.



      Padam
    2. Bagi macai bijak sikit. Bila hutang negara bertambah sepatutnya ada banyak harta Kerajaan boleh ditambah. Pentadbiran Kerajaan juga cukup peruntukan untuk laksana projek. Lebih penting cukai GST 6% boleh dimansuh sepenuhnya! Tapi Kleptokrat Sial Najib Tun Razak mentadbir terbalik dan OSA!

      HUTANG MAKIN BERTIMBUN.

      HARTA MILIK KERAJAAN DIJUAL.

      RAKYAT DICUKAI GST 6%. DAN TIADA LANGSUNG JANJI MANSUH ATAU TURUN GST DARIPADA UMNO BE END ATAU PENASIHATNYA PAS. HADI AWANG SAMPAI MEROYAN BILA DISOAL TENTANG GST 6% YANG DISOKONGNYA.

      DUIT RAKYAT DIAMBIL DIROMPAK DARIPADA PERBENDAHARAAN NEGARA TANPA AUDIT DAN TANPA BENTANG DALAM PARLIMEN GUNA 1MDB.

      JHO LOW DILINDUNGI DAN ANAK SIAL MEREKA RIZA AZIZ DISOROK.



      SUDAH GUNA DUIT RAKYAT MALAYSIA BERBILLION UNTUK JOLI, BERPARTI, BELI ARAK, BERJUDI, BELI BELAH SATU DUNIA. MEREKA AMBIL PULA DUIT RAKYAT LAGI UNTUK SELAMATKAN DIRI? JADI APA MACAI MARAH SANGAT KALAU MEREKA DIPANGGIL MANUSIA SIAL?



      Padam
    3. Cai...rm100billion bersamaan rm300billion nilai skrg wang rakyat hilang percuma era tun klepet.
      Bijakkah peeM mcm tu????
      Hehehehehehehe....

      Klu dpt byr balik mcm 1mdb...takperlah.Nie hangus terus...tak giler ker?????

      Hanya macai mkn taik tun klepet jer msh bangang!!!!
      Hehehehehehe....

      Padam
    4. Klu benarlah mrk menjoli dgn wang rakyat...dakwa di mahkamah...
      Siasatan doj pon belum selesai dan anak tiri najib dan jolok tak mengaku mggunakan wang 1mdb.
      Korang ada bukti...bantulah doj...jgn bergantung dgn media yahudi zionis jer....hehehehehe

      Kuda tun klepet 40 ekor nilai juta2 tu bukan hasil samun wang rakyat ker?????hehehehehe

      Anak2 dia ada syer lebih 400 syarikat besar2 atas usaha mrk sendiri ker????

      Tun klepet ulang alik jenguk kuda2nya 2 kali sbln di argentina dgn jet peribadi guna wang pencen dia ker????

      Anak2 tun klepet dpt projek jutaan hengget TANPA TENDER TERBUKA atas usaha mrk sendiri ker?????

      Tun klepet ada 8 buah rumah umpama istana di dlm dan luar negara atas gaji peeM selama 22tahun ker?????

      A.kadir yasin kroni tun klepet mampu beli saham nilai jutaan hengget guna wang gaji dia ker????

      Tun klepet bagi lesen judi tanpa pengetahuan kabinet kpd kroninya hanya rm20juta dan dijual balik rm700juta tak ada kawtim kerrrr????

      Tun klepet merupakan 3 pemegang saham terbesar hotel palace of golden horses(kuda lagi)...dgn wang pencen dia kerrr??????

      Tun klepet bagi lesen ipp kpd kroni dan rm30billion wang rakyat hilang dan rugi memberi subsidi kpd mrk...tak bodoh ker perjanian tersebut?????

      Tun klepet arahkan tanah dijual kpd kroni rm2xxjuta dgn jaminan bank oleh kerajaan klepet dan dibeli balik hampir rm3billion...tak bodoh ker perjanjian tersebut????

      Klu nak tulis salahguan kuasa dan rasuah serta kleptokrasi tun klepet selama 22tahun....banyak sgt cai.

      Ko hafal dan hadam sikit2...hehehehehe
      Klu ko nak jilat jugak bontot tun klepet...jilatlah....hehehehehe

      Jgn ko kata dia dah berubah pulak...klu dh berubah...jgn dia yg jd peeM..lantik org lain krn dosa2nya akan muncul kembali demi anak..waris..kroni dan proksi.

      Hrp ko tak meroyan....hehehehehe

      Padam
    5. Menyeru kpd rakyat tanpa mengira bangsa..agama dan fahaman politik....kita hapuskan dan kuburkan terus legasi 22tahun dpd berulang kembali di negara kita.

      Sama2 lah kita kuburkan legasi sial 22tahun tersebut dpd berulang kembali.Hidup hanya utk memewahkan anak..waris..proksi dan kroni.Jgn kita dijajah oleh kapitalis klepet tun klepet...hehehehehehe

      Google2 lah ttg dosa2 tun klepet atau bertanyalah dgn otai2 reformasi 1998.

      Hapuskan legasi 22tahun!!!
      Kuburkan dan hancurkan biar lenyap terus di bumi yg tercinta ini.

      Padam
  5. Akan hancurlah pakatan ahzab selepas pru 14 nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat dah nampak kenapa tun klepet bersemangat nak jd peeM.Bukan krn negara akan bangkrap..bukan krn hutang 1mdb yg 2.2% dpd hutang negara..
      Dia kecewa krn najib gagal jadi boneka dia jer...gagal menurut kehendak dia..kroni dan proksi tun klepet.

      Rakyat tak buta..pekak dan bisu...
      Yg pekak..buta dan bisu adalah macai2 yg dpt bunga dan taik dpd tun klepet jer...hehehehe

      Padam
  6. Kekeke. Tak sampai sejam tulis komen, Arul Kanda keluar nak neutral kembali. Bisa. Bisa. Kekeke. Arul Kanda kau nak tipu siapa?



    BalasPadam
    Balasan
    1. Geng 71 nak tipu Geng 21....kehkehkeh

      Padam
  7. Macai yg komplen ttg gst...

    Anwat dan tun klepet pernah nak cdgkan gst tapi tak jd krn takut hilang sokongan peniaga2 cina yg menyokong bn.

    Kit sial pernah cdgkan di parlimen agar kita ikut cara singapore uruskan cukai(gst) krn lebih telus dan tiada yg akan larikan cukai..peniaga mencatu dan memanipulasi harga brg.

    Lapiji pernah berkata...gst ok tapi minta kerajaan telus dgn pggunaan hasilnya.

    Nurul ijah anak anwar pernah kata haprak tidak akan hapuskan gst jika pegang putra jaya.

    Utk makluman macai2...lebih 95% negara2 di dunia mengamal gst dan kita adalah yg terendah.Bukan shj terendah tapi brg2 terkawal dan keperluan 0% gst.

    Dulu tanpa cukai gst..gula..minyak masak..tepung selalu dicatu krn peniaga2 memanipulasi harga dan stok brg.Skrg semuanya dah online dgn pihak kdpnkk mengetahui siapa sengaja mencatu brg.

    Dulu nak tipu perolehan terlalu mudah..dpt rm100k sebulan tapi dilapor kpd lhdn cuma rm5k....untung luarbiasa tanpa dicukai.

    Mmg ada yg sukar kpd rakyat miskin cuma brg2 terkawal dan keperluan asas diberi 0% gst.

    Jika haprak mampu hapuskan gst...nyatakan dgn detail bgmana ia dilakukan.Adakah org2 kaya yg biasa larikan cukai mampu dikawal dgn cukai baru tun klepet.
    Jgn membebel tanpa penjelasan...hehehehehe

    BalasPadam
  8. 1. Kekeke. Kerajaan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak nak menipu rakyatnya sendiri.

    2. GST di Singapore bermula 3% pada 1994 sebab terlalu bergantung 40% sumber kewangan kepada cukai korporat dan individu. Cukai GST Singapore dilaksanakan, cukai yang lain telah dikurangkan 3%.

    3. Tahun 2003 jadi 4%. 2005 5%. 2007 7%.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Goods_and_Services_Tax_(Singapore)

    4. Jadi tang mana yang macai nak mengata pada Tun M yang tidak laksana GST walaupun ada cadangan?

    5. Sepatutnya macai bersyukur dan maki Kleptokrat Sial Najib Tun Razak yang letak cukai GST 6% sehingga peniaga sempat penaik harga barangan terlebih dahulu sebelum cukai ditokok.

    6.Sekarang BN = Barang Naik sampai Menteri pula jadi peniaga pasar malam jual harga murah nak kempen PRU14. Malu semalu-malunya ada kuasa tapi perangai macam tak ada kuasa?

    7. Inilah kebodohan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Cuba banding Singapore? 1994 - 2003 GST 3% selama 9 tahun tidak berubah.

    8. Kleptokrat Sial punya GST implementation? Belum apa-apa dah naik 6% dan pendapatan dijana sampai 42b tapi tak tahu apa yang dibelanjakan sebab habis buat bayar hutang 1MDB.

    9. Apa kita boleh capai dengan 42b hasil GST jika kita tak berhutang sampai hampir 1 TRILLION angkara Skandal 1MDB ini?

    10. Bina 24 buah hospital elit bernilai RM177m,

    11. Bina 6 buah empangan Bakun bernilai 7.5b,

    12. Bina 12 buah menara TRX yang bernilai 3.5b,

    13. Bina 11 buah terowong dasar laut Penang bernilai 3.7b,

    14. Langsai hampir 90% hutang projek ECRL dengan Kerajaan China yang bernilai 55b,

    15. Bina 9 buah Jambatan setaraf Jambatan Pulau Pinang ke dua bernilai 4.5b.




    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive