PH akan adakan kempen ‘Rakyat Tolak GST’ pada 1 April

PH akan adakan kempen ‘Rakyat Tolak GST’ pada 1 April
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pakatan Harapan (PH) akan menganjurkan kempen ‘Rakyat Tolak GST’ sempena tiga tahun pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang diumumkan kerajaan Umno-BN itu.
Kempen itu dijangka akan diadakan seluruh negeri  pada 1 April 2018 ini.
Pengerusi PH Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, kempen tersebut diadakan untuk rakyat menyatakan penolakan terhadap GST yang sebenarnya membebankan rakyat sejak dilaksanakan pada 1 April 2015.
“Kita akan adakan  kempen untuk menyatakan rakyat tolak GST pada 1 April ini seluruh negeri,” ujarnya dalam sidang media diadakan di Bilik Ketua Pembangkang di bangunan Parlimen hari ini.
Turut hadir Presiden PH Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, barisan Timbalan Presiden PH dan pimpinan parti dalam gabungan PH.
Bagaimanapun PH tidak menjelaskan terperinci program yang akan dianjurkan itu kerana sidang media khusus mengenainya akan diadakan dalam waktu terdekat.
Kerajaan Umno-BN berpendapat kutipan GST sebanyak RM41 bilion setahun yang dikutip membolehkan kerajaan menampung banyak perbelanjaan yang diperlukan untuk kepentingan rakyat.
Bagaimanapun parti pembangkang menolak cadangan pelaksanaan GST apabila menyifatkan ia akan membebankan rakyat berpendapatan rendah.
Namun dalam manifesto PH  pada 9 Mac  lalu antara lainnya diumumkan jika PH ambil alih kerajaan BN, akan menghapuskan GST dan mengawal harga barangan.
Terakhir pengumuman Pas menerusi Manifesto Gagasan Sejahtera pada Ahad lalu, turut menyatakan akujanji jika parti itu menang dalam Pilihan Raya Umum akan melaksanakan penghapusan GST dan menggantikannya dengan sistem percukaian yang lebih adil.
Ketika ditanya mengenai manifesto Pas melalui Gagasan Sejahtera yang juga  mahu menghapuskan GST, Dr Mahathir mempersoalkan hasrat Pas itu.
“Benarkah Pas menyokong hapuskan GST? Hadi (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) cakap berkenaan kesan pemerintahan yang lama tidak sebut apa-apa mengenai GST.
“Saya tidak tahu sama ada dia faham atau tidak persoalan mengenai GST ini,” ujarnya menjawab media.
mdl
Picture
Previous
Next Post »

17 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2018 12:22 PTG delete

Tolong jangan tanya Hadi Awang pasal GST. Jawapan skrip Hadi Awang nanti cuma ada taawun, penasihat kerajaan, salah DAP dan salah Tun M. Skrip yang sama dengan macai Kleptokrat Sial dalam alam siber. Kekeke. Tok Guru sejak ambil duit Umno kena baca skrip. Bahaya sangat makan duit haram. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2018 1:01 PTG delete

Eleh....
1992 tun klepet dan anwar pon nak buat gst tapi tulur dia tak ada...takut hilang sokongan dpd peniaga2 cina.

Kit sial pon pernah cdg kita ikut cara singapore urus cukai(gst)...lebih telus..tiada yg larikan cukai.

Nurul ijah anak anwar pernah kata haprak tidak akan mansuh gst jika pegang putra jaya.

Lapiji langkah kejang pernah kata gst ok dan minta kerajaan handle hasil dgn telus.

Maka...nak meludah ke langit dan kena ke btg hidung bengkok tun klepet ker???
Hehehehehehehe....

Tak payah nak kutuk org lah macai doj oiii...
Klu benar tgha dpt duit dpd umno...aku tak kesah pon.Klu digunakan utk rakyat.

Yg lawak...haprak dpt wang dpd penderma yahudi zionis boleh senyap pulak yer...hehehehehe

Aku klu nak kutuk org tengok kiri kanan dulu takut tersembam kat muka sendiri....hehehehehehe

Hidup haprak!!!!Hidup klepet!!!!
Hidup pemakan dedak yahudi zionis!!!!!

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2018 1:10 PTG delete

Nampak mcm bangga tun klepet menyindir tgha.....
Dia hebat sgt ker....hehehehehehe
Dosa2 lalu amat menjijikkan...
Kata2 dia yg anwar meliwat sambil melancap butuh pasangannya amat menjijikkan...hehehehe

Hebat sgt ker tun klepet????
Dia mmg hebat!!!!!
Dlm hati dia berkata....Sekor2 pemimpin haprak yg ingin penjarakan aku dah menjilat kaki dan bontotku...

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...


Hidup tun klepet!!!!
Hidup kuda2 tun klepet!!!!!

Sorakan dpd macai2 DOJ....
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...

Reply
avatar
Mohamad Rani Raffie
AUTHOR
21 Mac 2018 3:18 PTG delete

Kata BN menghapuskan GST adalah manifesto populis PH. Ada juga kebenarannya kerana sehingga kini tiada jalan penyelesaian dari PH kalau GST di mansuhkan oleh kerajaan baru. Sehingga rakyat dibuktikan ada cara lain, selain GST, penyokong BN tak mungkin ubah fikiran semudah itu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2018 8:38 PTG delete

Apakah tak berdosa terima duit ajib!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2018 10:14 PTG delete

Klu duit berunsur rasuah dan salahguna kuasa sampai mampu beli 40 ekor kuda...berdosa!!!

Kahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mac 2018 10:18 PTG delete

Dan mampu memiliki 8 buah rmh agam di dlm dan luar negara dgn wang pencen sedia ada...hehehehehe....rasa2 duit dia ada unsur2 rasuah dan salahguna kuasa....

Bukan aku cakap...kit sial..anwar dan lapiji yg cakap....

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2018 12:13 PG delete

AYUH GEMPUR ANAK MUDA BN.
SELAMATKAN RIZA AZIZ.
PERTAHANKAN NEGARA.
PERTAHANKAN JHO LOW TAEK.
PERTAHANKAN 1MDB.
PERTAHANKAN ERIC TAN.
PERTAHANKAN HUTANG CHINA KOMUNIS.

Masuk kedai kopi, kita terbalik meja. Kita ganyang.
Jangan takut, Hassan datang jamin. Hassan jamin gurau yo.
kekekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2018 12:27 PG delete

Kekeke. Baru 2 tahun lebih GST 6% dilaksana, macai dah kata Kerajaan Malaysia bergantung kepada GST nak urus negara? Habis sejak 1957 - 2015 negara pakai duit mana pula nak mengurus dan belanja? Kekeke.

Fikir logik macai, hanya Kleptokrat Sial Najib Tun Razak yang tarik subsidi rakyat hampir habis. Harga barang sudah naik. Duit subsidi yang ditarik pergi ke mana?

Perkenal pula cukai GST dan dapat 42b tambahan lagi. Masih lagi bajet defisit hutang bertimbun sejak 2009 - 2018. Masih tak mampu menguruskan kewangan negara. Malah dapat pula anugerah THE WORST FINANCE MINISTER.

Penyelesaian paling boleh pakai ialah RAKYAT TENDANG KLEPTOKRAT SIAL NAJIB TUN RAZAK. Tendang JHO LOW TAEK. Ganyang 1MDB. Tangkap Anak Sial RIZA AZIZ.



Reply
avatar
capriokerr
AUTHOR
22 Mac 2018 12:59 PG delete

april fool la.
main main saja kot.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2018 1:09 PG delete

Hidup tun klepet!!!!
Hidup mewah anak2 tun klepet!!!!
Hidup mewah waris2 tun klepet!!!!
Hidup mewah kroni2 tun klepet!!!!
Hidup mewah proksi2 tun klepet!!!!

Jangan melawan...nanti kena ISA!!!!
Jangan melawan...nanti dikutuk meliwat sambil melancap butuh pasangan!!!!
Jangan melawan...nanti digelar SAMPAH!!!!
Jangan melawan...nanti dikutuk dan difitnah!!!!

Teruskan legasi sial 22tahun!!!!
Teruskan legasi sial 22tahun!!!!
Teruskan legasi sial 22tahun!!!!

Bersorak macai2 DOJ berlari menjilat tapak kaki dan bontot tun klepet!!!!

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah... gurau cai...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2018 1:23 PG delete

Tun klepet pon bukan pandai sgt urus negara.Hilang rm100billion bersamaan rm300billion nilai skrg.
Belom lagi kroni2 dia yg diberi pelepasan cukai.Hari tu marah meroyan tua kutuk tu bila kroni dia dikejar lhdn.Mengutuk sakan tua bangang tu!!!

Adakah itu standard cukai yg tun klepet nak???!!!Anak..waris..kroni dan proksi boleh lari dpd cukai???
Amalan rasuah dan salahguna kuasa paling buruk!!!!!ish ish ish

Dpd 2015 sembang negara akan bangkrap tapi dia 2 kali sebulan jenguk kuda2 nya di argentina.Cucu main dgn anjing dan salah sorg mampu beli beg tangan rega rm400ribu..empat ratus ribu hengget.Sama nilai dgn sebuah banglo...ish ish ish
Keta sport buggati anak dia rega dekat rm4juta...mana dpt kekayaan mggila mcm tu????
Klu tak makan rasuah dan salahguna kuasa mana mungkin anak cucu tun klepet kaya raya....ish ish ish

Hidup tun klepet!!!!
Klepet klepetkan rakyat jelata demi memewahkan anak..waris..kroni dan proksi!!!!

Hehehehe...seronok macai2 DOJ melaungkannya.....

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2018 1:42 PG delete

Rasanya elok subsidi yg ada bina lebuhraya pan borneo yg tiada dlm kepala otak tun klepet...
Membina infrastruktur spt hospital dan lebuhraya baru wlpun di negeri pembangkang yg tiada dlm kepala tun klepet.Tun klepet akan pinggirkan terus negeri2 pembangkang seolah2 rakyat negeri tersebut warga asing.
Membina sistem pengangkutan yg teratur yg tiada dlm otak tun klepet...
Memberi br1m yg dikutuk sakan oleh haprak yg tiada dlm kepala otak tun klepet.
Membina rmh mampu milik dan memberi bantuan subsidi harga yg tiada dlm kepala tun klepet.
Membina UTC yg tiada dlm kepala otak tun klepet.
Menghantar lebih 1000 jemaah haji setiap tahun yg tiada dlm kepala otak tun klepet.
Membantu negeri2 pembangkang yg ditimpa musibah yg tiada dlm kepala tun klepet.
Membantu usahawan2 kecil yg tiada dlm kepala tun klepet...dia bantu yg kaya raya bailout sehingga hilang berbillion hengget termasuk anaknya.
Yg ada dlm kepala tun klepet..1 utk engkau...2 utk aku
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2018 1:59 PG delete

Kekeke. Macai tak tengok ucapan Kleptokrat Sial di Parlimen ke macai? Apa punya macai tak guna sesen. Kleptokrat Sial dah mengaku tanpa GST, Kerajaan tak boleh nak bayar gaji kakitangan awam dol. Kekeke. Itu bukan tanda nak bankrap ke chai? Kau bagi gaji, dan ambil semula guna cukai selain cukai pendapatan? Kekeke. Cuba kau tengok pelaksanaan GST di Singapore. 9 tahun cukai rate cuma 3%. Cukai korporat dan pendapatan pula dikurangkan 3%. Kleptokrat Sial ikut tok bomoh mana pakai rate 6% macai? Kekeke. Kut Gaji macam Singapore ok gak. Ini gaji tukang sapu sampah di Singapore lagi tinggi der dari macai. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2018 2:19 PG delete

Kekeke. Macai baru sedar kos sara hidup zaman Tun rendah kerana subsidi. Kekeke. Zaman kleptokrat Sial subsidi ditarik + 42b GST 6% dirompak tapi kos sara hidup rakyat beban.

Menteri pula kena turun buat pasar malam untuk turun harga barang. Tapi ini parti be end tipu rakyat untuk kempen. Bukan nak ringan beban sangat. Kekeke.

Paling best dah rakyat kena GST, ada pula Hassan orang kaya datang tolong jamin. Memang terbaiklah. Kalau nak masuk kedai kopi, terbalik mejo dio, ganyang tunggang langgang kerusi dio, tumbuk-menumbuk tak apo. Hassan boleh jamin. Ekau buek yo walaupun kono GST. Hassan ado kuaso. Hassan boleh jamin. Ekau buek yo apo ekau nak. Kono GST lain kiro. Hassan duit banyak bulih jamin. Jamin gurau yo. Kekeke.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
23 Mac 2018 8:21 PG delete

PH tak tolak GST tapi hanya sekadar meletakkan sasaran awal GST = 0%..

In the future bila dah menang, sape tahu boleh berubah ke angka lain pula.. kaki belit belaka ni..

Reply
avatar
christabel
AUTHOR
18 Jun 2018 4:07 PG delete

BERITA BAIK!!!

Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka busana dan saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu semua orang supaya berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipuan dan mereka berada di sini. menipu anda dengan wang susah payah anda, saya memohon pinjaman kira-kira Rp900,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya Mengenai terhempas kerana hutang.

Memandangkan pencarian saya untuk syarikat pinjaman peribadi yang boleh dipercayai, saya melihat iklan dalam talian lain dan nama syarikat adalah SYARIKAT PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan hingga hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya cadangkan.

Tuhan menjadi kemuliaan, kawan-kawan saya yang memohon pinjaman juga menerima pinjaman seperti itu, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat yang dapat dipercaya di mana Puan Christabel bekerja sebagai pengurus cabang, dan saya memohon pinjaman sebesar Rp900,000,000 dan mereka meminta kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai mengesahkan butiran saya, pinjaman itu telah diluluskan untuk saya dan saya fikir ia adalah jenaka, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan menipu yang membuat saya kehilangan wang, tetapi saya terkejut. Apabila saya mendapat pinjaman saya kurang dari 6 jam dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% tanpa cagaran.

Saya sangat gembira bahawa Tuhan menggunakan kawan saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan kerana saya diselamatkan dari membuat perniagaan saya melompat di udara dan dibubarkan dan kini perniagaan saya terbang tinggi di Indonesia dan tiada siapa yang akan mengatakannya Dia tidak tahu mengenai syarikat fesyen saya

Jadi saya nasihat semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk sila hubungi
Ibu Christabel melalui e-mel: (christabelloancompany@gmail.com) atau via WhatsApp +13186676079

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (lianmeylady@gmail.com)

Terima kasih sekali lagi untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan yang panjang dan makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang baik dalam hidup anda.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes