Hot!! MP Pas pun pernah didakwa kerana rasuah…

MP Pas pun pernah didakwa kerana rasuah…
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Seorang doktor gigi dari Terengganu tapi duduk di Kelantan daripada parti suci agak aktif beri kenyataan untuk membela parti suci.
Seseorang whatsapp kat saya pagi ini kenyataan terbaru Dr Gigi ini yang nampaknya berbangga dengan jawapan Menteri JPM di Dewan Rakyat bahawa dalam tempoh 2013-2017 seramai 92 pemimpin politik disiasat oleh SPRM di mana statistiknya BN 71 dan PH 21.
Menteri tak sebut pun parti suci. Mungkin tak relevan kot. Anyway, Dr Gigi ini kata parti suci kosong (0). Jangan otak pun kosong udah le!
Oklah tahniah kerana parti suci kosong. Tapi tak kesian ke kepada BN yang 71 tu? Bukankan BN kini dah makin baik dengan parti kamu dan parti kamu pula makin mesra dengan mereka?
Satu lagi bila SPRM tak siasat atau tak dakwa tak semestinya orang tak lakukan rasuah. Misalnya, terima wang RM2.6 bilion (US$ 618 juta) dalam akaun peribadi, tak didakwa walaupun dalam Akta SPRM adalah rasuah.
Samalah hanya kerana orang tak pergi jumpa Dr Gigi bukan bermakna tak ada orang yang tak sakit gigi.
Tapi, yang lucunya sang Dr Gigi ini dalam sibuk memuji dan memuja parti suci terbabas dan terlajak.
Dia kata “dalam tempoh 28 tahun masakan tak ada seorang pun anggota pentadbiran negeri sama ada MB, exco atau wakil rakyat yang disiasat oleh SPRM”.
Not too soon Dr Gigi. Wakil Rakyat parti suci dari Kelantan ada yang kena siasat dan didakwa oleh SPRM dalam tempoh 28 tahun tu.
Tak ingat ke kes mantan YB Jeli dulu yang pernah didakwa dengan 13 pertuduhan ?
Takpe lah kita kena fair lah. Mantan YB Jeli tu dibebaskan mahkamah akhirnya. Isunya ada wakil rakyat parti suci disiasat dan didakwa dalam tempoh 28 tahun tu.
Takpe lah Dr Gigi. Kadangkala manusia alpa atau lupa. Ibarat bila dah lama sangat cabut gigi orang kita pun lupa berapa banyak gigi kita dah cabut!
Apa pun dalam isu rasuah ni jangan dok seronok dengan statistik je! Persepsi rakyat pun kena ambil kira!
mdl
Picture
Previous
Next Post »

17 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 10:12 PG delete

https://aidcnews.wordpress.com/2016/11/15/skandal-rasuah-rm600-juta-splash-gamuda-azmin-ali/

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 11:28 PG delete

Kekeke. Ana tahu. Ana tahu. Dr Gigi ke Dr Zuhdi ke ana tahu. Ana sumpah enta berdua jadi abu. Kalau jadi abulah. Kekeke. Ana tahu. Ana cuma minta jangan pecah. Jangan pecah perut. Nanti pecah gigi. Ana tahu. Ana tahu. Kekekeke.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 11:40 PG delete

Esok duit rakyat Malaysia dicuri oleh Kleptokrat Sial Najib Tun Razak di Switzerland sebanyak RM 400,000,000 akan ditentukan nasibnya oleh pihak berkuasa Swiss. Kekeke. Ulama Malaysia boleh buat solat hajat dan bacaan Yassin awal sehari. Ularmak Pas boleh minta cash lagi tinggi daripada harga keuntungan 3 filem Red Granite hampir RM 300,000.000 yang dibayar anak sial Rosmah Mansor kepada DOJ minggu lepas. Kekeke. Minta Abang Najib bayar (RM 1,000,000,000) 1 billion wahai Nik Abduh. Baru sama harga dengan EQUANIMITY. Boleh buat belanja anak bini cucu cicit mung nanti, Tok Guru ambil saja berapa sen kau nak bahagi nanti. Bini empat banyak lubang nak kena isi. Kekeke. 200 juta sama level filem porno Riza Aziz je. Kekeke.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 12:55 PTG delete

Kahkahkah....Nipah anak maidin kutty meeoyan pulak....dah start fitnah....buktikanlah wooiiii....buat report la...kata peguam terkenal nak buat report pun tak reti....Husang dicabar bagi bukti affin bank senyap sampai sekarang....jangan cemburu la dengan pencaipaian PAS...PAS bersih dari segala bentuk rasuah dan kerosakan akhlak.....meroyan la mung sampai mati nipah kutty wooiiii.....level 21 tu....hebat PH...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 12:59 PTG delete

Pilih salah satu parti BERINTEGRITI yang bebas dan bersih dari salahlaku rasuah seperti dibawah?
A - Barisan Nasional - 71 kes sedang disiasat
B - Pakatan Harapan - 21 kes sedang disiasat
C - Parti Islam SeMalaysia - 0 kes

C adalah pilihan bagi orang-orang cerdik dan beriman, manakala A atau B akan dipilih oleh orang-orang yang meletakkan iman dan kecerdikannya didalam tong sampah.

Terbukti nilai integriti dan kejujuran yang tertinggi hanya PAS yang memilikinya, kami amat bangga bersama dengan PAS.

Satu sen duit rasuah yang diambil oleh pemimpin yang kita undi, maka terpantul satu dosa mengenai kita tanpa disedari, satu langkah pemimpin kita melakukan maksiat, maka satu dosa yang perlu ditanggung oleh kita.

Maka dengan segala akal yang dikuniakan kepada kita gunakanlah sebaik mungkin, jangan ketepikan saja dan jangan ambil mudah, pilihlah pemimpin yang kurang mudharatnya.

Inshaa-Allah.

Reply
avatar
ikan
AUTHOR
14 Mac 2018 1:16 PTG delete

C tapi kaki ponteng. apa yang bagusnya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 4:31 PTG delete

risikan pemimpin pas la byk salah laku ...kes hutan balak tanah salah guna kuasa...ada bukti SPRM dan UMNO tak dakwa pasal melayu agama islam memalukan...jadi sebagai balasan PAS kena ikut cakap UMNO sertai BN.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 6:59 PTG delete

Bila mrk akan ditangkap....hehehehe
Ko nie dh meroyan tengok cerita wayang yer....hehehehe

Klu media yahudi zionis...dh jd tuhan kpd haprak...hehehehe
Drama jer lebih tapi sumbang mcm langkah kejang terbitan lapiji...hehehehehe

Sebok memanjang hal org lain...isu fitnah liwat anwar brahim tak setel2 lagi...hehehehe

Meliwat sambil melancap butuh pasangannya....terbitan tun klepet kerala
Hehehehehehe....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 7:11 PTG delete

Puak haprak nie dh tak kesah sgt pon dgn fitnah memfitnah nie....hehehehe
Dh jd darah daging mrk sejak azali.Tambah lagi sejak tun klepet aka bapak rasuah dan penyamun besar bakal jd peeM mrk....hehehehe

Pemimpin2 mrk kaya didedakkan agar cergas memfitnah....hehehehe
Macai2 pulak hanya dpt bunga dan taik utk angguk2 dan menyalak mcm org gila....hehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 7:23 PTG delete

Sama kes dgn terowong dasar laut penang lah nie...hehehehe
Bayar besar...komisen@rasuah besar masuk poket...hehehehehe

Konon mrklah bangsat paling telus dan hebat mengata org lain teruk...2x6 jer...hehehehe

Patut pon tun klepet rindu dgn kerusi peeM krn kuasa yg ada dpt memewahkan anak...waris...kroni dan proksi dgn rasuah dan salah guna kuasa.

Yg jd misteri ialah manusia2 yg ingin memenjarakan dia sekor2 dah melutut mencium tapak kakinya termasuk waris banduan....hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 7:30 PTG delete

Samalah puak yg mengatakan beruk tua tu dh berubah.Nampak mcm tak berubah pon...mengata memfitnah dan mengutuk org lain mcm dahulu juga...hehehehe

Yg angkat dia sebagai pemimpin agong mrk pon bangang jugak.Penyamun dan kaki rasuah nak mengajar pengikutnya menyembelih babi dgn baca bismillah...hehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 9:07 PTG delete

Kekeke. Panasssssss. 1MDB tak mengaku duit dirampas Swiss miliknya. Kekeke. Meleburlah duit Rakyat Malaysia tak jadi dicuci oleh Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. RM 430,000,000 (430 juta) beb.

Macai boleh guna RM 1,178,082.20 (1 juta) setiap hari selama setahun.

Jika RM5000/sehari keluar duit guna ATM sampai 235 tahun. Kekeke.

Kalau guna beli Equanimity boleh langsai 43% bayaran.

Kalau beli perhiasan bernilai $8.1m (RM31,559,109.83) macam Jho Low berikan kepada model terkenal Ozzie - Miranda Kerr, boleh shopping lagi 13 kali perhiasan yang sama untuk nenek, mak, mak tiri, kakak, kakak angkat, kakak tiri, mak saudara, mak jiran sebelah rumah, nenek kampung sebelah, bakal besan, bakal isteri nombor empat dan seterusnya. Kekeke.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 9:42 PTG delete

https://www.ft.com/content/a3a117f8-a752-11e6-8898-79a99e2a4de6

Malaysia rebuffs Swiss inquiries into 1MDB

Sejak 2016 lagi, pegawai dan AG Malaysia yang khianat tolak kerjasama dengan pihak berkuasa Switzerland. Mereka merayu Kerajaan Kleptokrat Sial Najib menyerahkan bukti penyelewengan yang bernilai lebih $4.8bn (RM 18,711,546,484.80 ~ lebih 19 billion )yang dilencongkan oleh syarikat berkaitan dengan 1MDB, hasil idea Kleptokrat Sial Najib Razak. Malangnya AG Apandi menolak dan hasilnya hari ini, duit sudah lesap. Sudah jadi milik orang asing. Sudah masuk poket kapiaq harbi. Kekeke. 1MDB pun pandai meroyan. Entah apa alasan meroyan CEO dia bagi sebab apa tak nak tuntut. Kekeke.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 10:12 PTG delete

Salah satu kes dari 71 kes....kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2018 10:15 PTG delete

Ternyata SPRM amat memerlukan kakitangan yang mahir, berquality dan berintegriti untuk menyelesaikan 71 kes dari BN dan 21 kes dari PH....rasuah tu bro....kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 10:52 PG delete

Selepas Kajian risikan Penyelidik Politik dalam negara mendapati Pas tidak lagi menjadi pilihan undi Parlimen majoriti Orang Melayu Islam, satu perubahan besar telah dirancang. Sumpah baiah Pas terbaru atas nasihat Tuan Presiden Parti Dato Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang bagi menghadapi PRU14 2018?

“Bahawa saya bersumpah dgn nama Allah, Wallaahi Wabillahi Watallahi, sekiranya saya PONTENG SIDANG MELEBIHI TIGA KALI BERTURUT-TURUT dengan kerelaan saya sendiri setelah terpilih menjadi ahli dewan negeri/dewan rakyat,maka akan TERTALAKLAH isteri/isteri-isteri saya dengan TIGA TALAK. Dan segala perbelanjaan saya dengan menggunakan wang elaun ahli dewan tersebut adalah HARAM.”

Konon ceritanya, SEMUA calon Pas PRU14 wajib mengangkat baiah talak tiga. Pengecualian kes kepada Tuan Presiden dan beberapa calon Pas terpilih. Kekekeke.


Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2018 11:21 PG delete

Kekeke. Selepas PRU14 nampaknya kehadiran MP Pas yang diketuai Hadi Marang akan penuh. Kekeke. Gejala Ponteng Sidang MP Melayu Islam Pas akan turun jadi 0. Kekeke. Patut semua MP tak kira parti mana, kita buat baiah Talak Tiga. Kekeke.



Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes