Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Mac 20, 2018

Hot GST: Lain ditanya, lain Abdul Hadi jawab

GST: Lain ditanya, lain Abdul Hadi jawab
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Tular di media sosial petikan wawancara bersama Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkenaan reaksinya berhubung isu cukai barang dan perkhidmatan (GST).
Pemimpin nombor satu Pas yang dilihat mesra Umno-BN itu gagal menjawab soalan dikemukakan Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas Pusat, Ustaz Hishamuddin Abdul Karim.
“Saya rasa ramai pendengar sangat berhasrat mendengar pendirian pas tentang GST. Mungkin dengan penegasan Datuk Seri memberi pencerahan lebih jelas kepada rakyat,” kata Hishamuddin.
Walau bagaimanapun, beliau kemudian terdiam kira-kira lima saat sejurus Abdul Hadi menyebut tentang taawun dan menjadi penasihat kepada kerajaan.
Sebaliknya, Abdul Hadi yang berserban putih dan berjubah warna perang pula dilihat beraksi selamba selepas menjawab soalan itu.
“Masalah ekonomi yang dihadapi oleh negara sama ada kerajaan atau rakyat adalah peninggalan daripada pemimpin-pemimpin yang duduk dalam Pakatan Harapan hari ini, yang memerintah negara sejak tahun 80-an.
“Merekalah yang mewujudkan masalah… Sebab itu, Pas memperkenalkan konsep taawun, tolong menolong perkara baik dan tidak menolong perkara kemungkaran.
“Pas mengemukakan penyelesaian kepada kerajaan bukan kita tamak kuasa. Kalau kita jadi kerajaan, kita praktikkan.
“Kalau kita tidak jadi kerajaan, kita jadi penasihat kepada kerajaan supaya membuat pembetulan kesilapan-kesilapan yang ada oleh pemimpin Pakatan Harapan (PH) yang ada pada hari ini,” jawab Abdul Hadi.
Terdahulu, Hishamuddin minta Abdul Hadi mengulas dakwaan Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam ceramah Jelajah PH di Bachok, Kelantan pada 10 Mac lalu bahawa Pas perlu ditolak pada pilihan raya kerana menyokong GST.
Petikan jawapan selamba Abdul Hadi itu adalah sebahagian daripada rakaman hampir 25 minit wawancara yang disiar secara langsung menerusi Facebook Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang pada 15 Mac lalu.
Jawapan Abdul Hadi itu turut mengundang reaksi pengguna media sosial yang rata-rata mentertawakan jawapan pemimpin tertinggi Pas berkenaan tetapi pada masa sama diserang pula penyokong tegar parti tersebut dengan kata-kata kesat.
mdl
Picture

18 ulasan:

  1. Hebat cara TGHA menjawab, hanya yang faham je akan faham.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan ke moderator kata TGHA dah jawab sebelum tu pasal GST.. cuba dgr baik2 di awal video.. lepas tu secara simboliknya TGHA bantai muhyidin yg kononnya marah PAS sokong GST sdgkan masa dia jd PM bagai nak rak dia sokong GST.. TGHA sengaja nak bg tahu walaun DAP bhw korang dah kena tipu dgn mahyudin.. itupun susah nak faham ke?

      Padam
  2. Kekeke. Macai pun ada ilmu kasyaf, tasawuf, sufi, salafi, usuluddin dan syariah macam Ularmak Pas celup Al Azhar. Kekeke. Tak jawab soalan pun macai kata Tok Guru jawab dengan bergaya dan hanya mereka yang tahu akan memahami. Kekeke. Patut pun pencerahan 1MDB oleh Arul Kanda dapat dihadam hanya dalam masa 2 jam sahaja. Sampai Ularmak Pas berpuas hati dengan Skandal 1MDB. Kekeke.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah hebatnya politik matang dan sejahtera, amat mudah untuk memahami penyampaian TGHA, tenang dan istiqamah, yang tak memahami akan terus dengan fitnah dan maki hamunnya, TGHA dah jawab dah cuma mung je yang tak dapat terima...DOJ pun sampai hari masih tiada pendakwaan.

      Padam
    2. Syabas TGHA...
      Biarlah mrk perkecilkan asalkan jgn jd mcm tun klepet mencaci anak2 buahnya SAMPAH!!!!hehehehehe

      1998 hingga 2018..tempoh yg pjg tapi isu fitnah liwat anwar pon si tua klepet tu tak mampu nak jwb...hehehehe

      Sama ada nyanyuk atau akan digunakan menikam anwar utk kali kedua bagi menaikkan sibotak anaknya jd peeM...hehehehe

      Buat macai2 DOJ....hehehehehe
      Bila org yg dituduh ditangkap atau dibicarakan???Lembab sgtlah...hehehehe
      Tak setanding dgn nama dan kebolehan mrk dlm menyiasat....hehehehe
      Bantulah bagi bukti ker...kan tun klepet bnyk bukti.Atau lantik tua kutuk tu jadi hakim ker dpd ulang alik jauh2 jenguk kudanya...hehehehehe

      Kuda???hehehhehe
      Mampu juga dia beli 40 ekor kuda dgn wang pencennya...hehehehehe
      Bukan dekat ladangnya tu...argentina cai....hehehehe
      Dgn jet peribadi lagi ke sana.2 kali sebulan mcm golongan rich n famous lagaknya...ish ish ish
      Lupa...mrk mmg kaya pon.Hasil menyamun dan merompak wang rakyat.Patot pon anwar dan kit sial ingin dakwa dan penjarakan dia....hehehehehe

      Rasa2nya dlm hati tun klepet dia berkata,"Mudah sggh melihat mrk yg beriya2 nak penjarakan aku menjilat tapak kakiku....hehehehehehe!!!"

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah....

      Padam
    3. Hidup tun klepet!!!!
      Klepet klepetkan manusia yg ingin penjarakan tun klepet!!!
      Biar mrk ramai2 menjilat bontot tun klepet!!!!!
      Kahkahkahkahkahkahkahak....

      Padam
  3. KOTA BHARU: Sebanyak 34 ahli dan pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Kota Bharu diketuai Naib Ketuanya, Mohd Nor Hashim Che Min mengisytihar keluar parti kerana hilang keyakinan kepada parti yang dipimpin oleh Tun Dr Mahathir Mohamad itu.
     
    Pada masa sama, kumpulan tersebut yang turut disertai Ketua Armada, Nik Mohd Adhwa Nik Haris dan Ketua Srikandi, Noormala Abdul Kadir mengumumkan penyertaan ke dalam PAS.
     
    Mereka menyerahkan borang keahlian bagi menyertai PAS kepada Setiausaha Agung PAS yang juga Yang Dipertua PAS Kota Bharu, Datuk Takiyuddin Hassan dalam satu majlis ringkas di Kediaman Rasmi Menteri Besar, JKR 10 di sini hari ini.
     
    Mohd Nor Hashim berkata, tindakan keluar parti dilakukan kerana mereka kecewa dengan sikap Dr Mahathir yang dilihat terlalu mengutamakan DAP dalam setiap tindakan dan keputusan parti sehingga mengenepikan kepentingan orang Melayu.
     
     "Kami hilang keyakinan kepada PPBM yang dipimpin Tun Dr Mahathir dan khasnya PPBM Kota Bharu yang diketuai Tan Sri Ab Rashid Ab Rahman yang juga merupakan Naib Presiden PPBM.
     
     "Kami juga kecewa parti-parti dalam Pakatan Harapan di Kelantan amat sibuk berebut kerusi berbanding berkhidmat untuk rakyat walaupun tidak mempunyai kekuatan di akar umbi," katanya dalam sidang akhbar selepas penyerahan borang menyertai Pas yang turut disaksikan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob. 

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu tun klepet baca...sakit dada dia...
      Hehehehehehe

      Padam
  4. Kekeke. Macai mengadu dekat boss ke macai? Kekeke. Sebelum ini macai je meroyan media asing. Kekeke. Macai mesti meroyan pasal aku petik lebih daripada 10 media asing yang "memfitnah" Kleptokrat Sial Najib Tun Razak, Mak Sial Rosmah Mansor, Anak Sial mereka Riza Aziz dan Cina kesayangan pemimpin Umno Jho Taek Low aka Eric Tan Siyal. Kekeke. Macai kau meroyan dulu pasal aku tengah nak cover media asing sampai Kleptokrat Sial muntah nak bubar Parlimen. Kekeke.




    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai DOJ....hehehehehe

      Bosanlah....hehehehehe

      Ko kata money laundering tapi tak tertangkap2....bebal sgt ker pihak berkuasa sana...hehehehehe

      Ko kata hutang 1mdb buat negara jadi bangkrap...dpd rm1trilion hutang negara...hutang 1mdb baru 2.2%(dua perpuluhan dua peratus)...hehehehehe

      Dan hutang negara adalah 52.7% berbanding kdnk.Manakala era tun klepet pernah mencapai 103.4%.Tak bangkrap pon!!!hehehehehe

      Nampaknya rekod tun klepet lagi buruk ditambah dosa2 menyamun dan merompak berbillion2 wang rakyat mll rasuah dan salah guna kuasa.

      Yg lawak...ada macai2 DOJ nak angkat dia jadi peeM....hehehehehe
      Jilatlah bontot tua klepet tu...hehehehe

      Padam
  5. Berat nanang Nik Beduh. Sudah mengaku terima rasuah Umno bersama Tok Guru dan SEMUA AMBIK DUIT UMNO.

    Sekarang mengaku kena sumpah Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat sebagai ANAK DERHAKA. Masya Allah.

    Kalau bapa sendiri mengatakan pada zuriatnya sendiri ANAK DERHAKA amat malang sekali buat Nik Abduh. Beratnya dosa anak DERHAKA kepada ibu bapanya hanya Allah Taala sahaja yang membalasnya.

    Semoga dengan pengakuan Nik Abduh disumpah bapanya sendiri sebagai ANAK DERHAKA akan membuka mata ahli Pas yang masih taksub dan mewalak diri ( bukan kepada Islam ) tapi kepada Hadi dan Nik Abduh serta semua yang ambik duit Umno!

    Jangan sampai terlajak menjadi DERHAKA pada ALLAH DAN RASUL-NYA.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ker macai DOJ????
      Hehehehehehe....

      Cara ko menulis mcm org meroyan atau ada masalah mental tau...hehehehe

      Dulu ko kata anak tiri najib mengaku guna wang 1mdb...baca pengakuan dia tak pernah pon....

      CEO 1mdb mengatakan wang mrk tak pernah dirampas atas kesalahan pengubahan wang haram sama ada di amerika dan di switzerland.

      Mana betul nie????hehehehehe

      Skrg ko mainkan cerita nik abduh yg disumpah oleh arwah ayahnya pulak...
      KO DAH GILA KER CAI!!!!!

      Teruk dan buruk mainan fitnah korang...ish ish ish
      Makin dkt pru makin gila dah puak DOJ haprak nie.....

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    2. Kekeke. Yang mengaku disumpah bapa bukan ana. Ana tahu. Ana tahu. Ana sumpah enta jadi abu. Kalau jadi abulah. Kekeke. Ana tahu kena sumpah anak derhaka. Ana tahu. Ana tahu. Ana ambil duit umno. Tok Guru ambil duit umno. Semua ambil duit umno. Ana tahu. Betul ke ni? Betullah. Ana tahu. Kekeke.



      Padam
    3. Macai. Jangan meroyan pasal 1MDB macai. Ini bukan level enta. Level macai bukan level menantu. Ana tahulah. Ana tahu. Enta meroyan macam Nik Abduh kena tembak mati dengan tentera RTI. Kekeke. Ada ke kondem tentera RTI tak ada kerja tapi ada peluru? Mau tak kena serangan maut? Kekeke. Macai pula kondem Riza Aziz mengaku tak curi duit, tapi bayar untung 3 filemnya kepada DOJ. Kekeke. Kalau tak curi apasal Riza Aziz anak Sial Rosmah Mansor bayar DOJ macai? Pening macai ada anak Sial Rosmah Mansor yang tahi terbang sampai US. Nak cuci pun susah. Kekeke.



      Padam
    4. Macai doj...hehhehehe
      Klu bukan level aku...kenapa belum masuk mahkamah????
      Hehehehehe....

      Susah sgt ker?????
      Hehhehehe...

      Ko lantik jer tun klepet jd ketua penyiasat....
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...

      Padam
    5. Kekeke. Dah Riza Aziz lari menyorok bawah kangkang Mak Sialnya Rosmah Mansor. Nak tangkap buat apa kalau harta, syarikat, kapal layar, jet persendirian, mansion, tanah dan duit simpanan di bank boleh dirampas dan lucut hakmilik? Dapat pula keuntungan 3 buah filem tanpa perlu bayar apa-apa kos? Kekeke. Macam duduk goyang kaki sambil duit masuk. Kekeke. Walhal DOJ baru keluar Report. Belum masuk court nak perbicaraan lagi. Kekeke.



      Padam
  6. MB Nogori mangsa tikam dalam terbaru puak penyamun umno. Ucapan menghasut beliau viral sampai Ozzie. Kalau buat rusuhan Hassan datang jamin. Kalau jadi samseng Hassan datang jamin. Kalau jadi pembuli Hassan datang jamin. Kalau torbalik mejo Hassan datang jamin. Kalau gaduh pukul Hassan datang jamin. Kekeke. Hassan jamin buek apo? Hassan gurau yo. Kekeke.

    BalasPadam
  7. Sama tak dgn soalan kewangan azmin dijawab oleh pekan masalah air di slngor lg kritikal

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...