Hot!! Bubar Parlimen lebih ramai ‘orang bulan’, ‘orang keris’ bersama PH

Bubar Parlimen lebih ramai ‘orang bulan’, ‘orang keris’ bersama PH
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Lebih ramai penyokong Pas dan Umno di Perak dijangka berani mengisytiharkan diri untuk meninggalkan parti masing-masing sejurus Parlimen dibubarkan.
Penasihat Umum AMANAH, Ustaz Ahmad Awang berkata, beliau difahamkan mereka terbabit hanya menanti masa untuk berbuat demikian seterusnya mengundi PH pada pilihan raya akan datang.
“Kita nampak memang sekarang pun sebahagian mereka (penyokong Pas dan Umno) tunggu bubar Parlimen. InsyaAllah, baru mereka berani.
“Saya difahamkan sama ada di sebelah ‘keris’ (Umno) pun, ada yang menunggu masa bubar (Parlimen). Orang yang dulu berkeris pun nak pegang ‘bunga’ (Bersatu).
“Bahkan, (mereka) sudah buat pertemuan dengan 30 penyokong tegar Umno yang secara diam-diam menyebelahi kita (PH),” ujarnya dalam tazkirah sempena pembukaan Pejabat AMANAH Taiping malam tadi.
Bekas Pesuruhjaya Pas Perak berkenaan berkata, situasi sama turut berlaku pada penyokong Pas di Parlimen Bagan Serai yang sebelum ini dikenali mempunyai ‘lubuk’ penyokong tegar parti tersebut.
“Begitu juga dengan penyokong bulan. Kalau di Bagan Serai, dulu ada rumah jadi tempat berhimpun orang bulan bermesyuarat. Sekarang tidak lagi. Maknanya, dia sudah beralih.
“Apa lagi kita difahamkan calon (Pas) yang hendak dikemukakan di Dun Semanggol dan Dun Selinsing tidak begitu diterima pimpinan kawasan. Orang negeri yang akan bertanding,” jelasnya.
Untuk rekod, P58 Bagan Serai disandang BN dengan majoriti kecil iaitu 1,140 undi. Bersatu bakal meletakkan calon mewakili PH di Parlimen tersebut pada PRU-14.
Sehubungan itu, Ustaz Ahmad yakin Perak akan bakal dimenangi PH pada PRU-14 namun menasihatkan langkah berjaga-jaga perlu dipandang serius bagi mengelak pihak musuh menyerap masuk dalam gabungan empat parti itu.
“Ini satu petanda harapan kita (untuk menang) cerah. Kita percaya InsyaAllah, Perak memang dijangka akan dapat dimenangi oleh PH.
“Kita disamping bekerja dan berdoa tapi sentiasa memerhati dan mengawasi pihak musuh yang mengupah orang untuk menyeludup.
“Bukanlah mencurigai semua orang tetapi mereka ini bila tiada pilihan, kaedah itu digunakan,” ujarnya.
Ustaz Ahmad turut mengingatkan tentang ancaman fitnah melalui media sosial yang perlu cermat ditangani PH.
“Zaman maya ini, telefon satu lagi kaedah yang boleh mengubah persepsi masyarakt yang boleh membawa fitnah, tuduhan dan skandal yang dikaitkan dengan pimpinan dan calon,” tambahnya lagi.
mdl

Picture
Previous
Next Post »

25 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 11:09 PG delete

Tu dia ulamak yang menjadi barua kepada DAP, ulamak ni lah yang jadi dalang kepada Perjanjian Pangkor 2 antara syaitan dan kafir DAP.....kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 11:14 PG delete

Wakakakakah....kenyataan yang tidak berpijak dibumi yang nyata dan syok sendiri, kat Selangor pulak orang roket, orang kuali dan orang mata lebam tunggu masa je untuk bagi undi pada PAS.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 12:28 PTG delete

Dua kenyataan diatas sememangnya bengong dan berangan2,tak mengikuti perkembangan semasa secara meluas,siapa nk bgi undi pada pas,org bodoh jer yg bgi,dan klau betul bagi mmg betul2 bodoh tak boleh brfikir dgn waras.

Reply
avatar
27 Mac 2018 1:24 PTG delete

Orang parti lebai, bab mengata orang macam orang tak berakhlak.
Kerajaan lebai, membalak menyusahkan org asli, jaja ma lslam... ambil tanah orang kampung bayar murah, jual kepada cina mahal, jaja nama lslam. Beli tanah janda belum habis edah, jaja nama lslam. Halau peniaga dipasar sebab nak jual kepada tokey cina, jaja naa lslam...

Memang betulah lebai. Ada ulamak merekapun, dah macam disebut dalam Al Quran, seperti anjing terjelir lidahnya....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 1:52 PTG delete

Pakcik manusia tertua berumur 150 tahun parti mana? Kekeke.

680101130069 / K547045
Lahir 1 Jan 1868

https://pengundi.spr.gov.my/pengundi/defaultbm.aspx

Dah semak berita benar macai. Sudah warta untuk mengundi PRU14. Wajib masuk International Report jadi World Guinness Record terbaru. Pengundi tertua di dunia ada di DUN Pujut PARLIMEN Miri. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 2:04 PTG delete

Undi Pas rugi. Pecah undi Melayu. Kita orang Melayu tolak Jho Low dan baruanya. Orang Melayu jangan bagi muka pada Cina Kleptokrat yang dah habiskan duit negara hampir RM 50 billion ( 50,000,000,000 ) untuk geng perompak dan diri sendiri.

Orang Melayu Islam kena tolak penyokong GST dan Jho Low Taek. WAJIB sokong Pakatan Harapan.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 2:08 PTG delete

Parti Lebai dah ambil duit Umno. Hadi Awang halalkan ambil duit rasuah Umno. Ana tahu. Ana tahu.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 3:04 PTG delete

Jgn sesekali undi puak penyamun tarbus.RM100billion bersamaan rm300billion nilai skrg telah disamunnya.

Wajib tolak muka2 munafik yg bijak mengata dan memfitnah org lain ttp dlm masa yg sama dia adalah puaka besar.

Klu dia jd peeM gerenti wang rakyat disamun demi..anak..waris..proksi dan kroninya.Maka sama2 kita tolak fatwa sembelih babi dgn membaca bismi.... dpd tua kutuk nie...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 3:12 PTG delete

Elehhh....hehehehe
Yg ambik duit yahudi zionis lagi jijik....
Kemudian ambik duit dpd parti klepet yg menyamun dpd rakyat selama 22tahun...
Hrp kenyang makan duit pembunuh rakyat palestin dan penyamun wang rakyat....hehehehehe

Tak malu ker....hehehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 4:04 PTG delete

12:28, kalu mung nak tahu siapa bodoh senang je, kalau pilih PH yang ada nombor 21 tu sah lah mereka tu bodoh, kalau pilih BN ada 71 lagi lah bertambah bodoh....kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 4:07 PTG delete

304, mung ni pilih PH 21 wajib la tu, itu langkah bodoh tu cai, tapi baik sikit la pada BN 71....wakkaakhaakhaa

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 4:09 PTG delete

Tiada bezanya cai, PH dan BN sama2 penipu dan perompak....kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 4:42 PTG delete

Yg 71 tu masa tun klepet dlm umno...
Hehehehehe....
Forex..bmf..tahung haji..jet skyhawk..kwsp..petronas..ipp..tol..air sgpore..tanah..dan baaaanyak lagi..hehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 4:56 PTG delete

Yg azab bila penyamun tarbus jadi pengerusi....hehehehehe

Reply
avatar
aminsihat
AUTHOR
27 Mac 2018 5:21 PTG delete

KOTA BHARU: Ketika Umno dan Barisan Nasional (BN) mengimpikan mahu menawan Kelantan, hari ini 80 orang pula pemimpin dan penyokong PKR menyertai PAS

Kumpulan terbabit diketuai bekas penyelia Dun Nengiri, Syed Azhar Syed Alwi. (Foto atas: Syed Azhar menyerah borang menyertai PAS.)

Beliau bersama 80 ahli dan kepimpinan PKR Cabang Gua Musang menyerah borang menyertai PAS kepada Yang Dipertua PAS Gua Musang, Ustaz Azman Ahmad.

Hadir sama pada program bersejarah di JKR 10 petang ini Pesuruhjaya PAS Kelantan, Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakub, Setiausaha Perhubungan PAS negeri, Dato’ Che Abdullah Mat.

Syed Azhar juga Timbalan Ketua Cabang PKR Gua Musang.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 5:47 PTG delete

Asalkan jgn masuk haprak...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 6:36 PTG delete

Kekeke. Macai meroyan-royan #fakenews. Kekeke.

Orang Melayu Islam kena tolak macai penyokong GST dan JHO LOW TAEK.

Umno sokong GST dan jaga JHO LOW TAEK.

Pas Berkecuali.

MELAYU ISLAM?
WAJIB sokong Pakatan Harapan.
WAJIB SOKONG PH.
WAJIB UNDI PH.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 8:56 PTG delete

Jgn sokong penyamun tarbus...
Dulu rm300billion...
Klu dia naik...mgkin rm600billion dibedalnya....hehehehehe

Cai...esok tun klepet akan menangkap jho low.....hehehehehehe

Kahkahkahkahkahkahkahkahkah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 10:12 PTG delete

najib, bila ko nak naikkan saham felda hah? ko naikkan fgv rm5 then only u can get felda votes...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 11:10 PTG delete

Belom pru14 dah ada yb baru masuk parlimen...Klu manusia berakal gerenti malu..dah lah bukan wakil rakyat...tak diundang langsung pulak tu...hehehehe

DIA INGAT BAPAK DIA PUNYA NEGARA INI KER....ISH ISH ISH....hehehehehe
NYANYUK DAH KOT....

Mgkin khuatir krn banyak bawa cerita palsu dgn rakyat...hehehehe
Takperlah...denda setakat rm500k tu hanya celah gigi dia jer...hehehe.Gadai sekor kuda dia dah lebih dpd mampu byr denda...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Mac 2018 11:13 PTG delete

Tunggu tun klepet tangkap jho low...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 12:30 PG delete

Kekeke. Siapa cuba ambil semula hak kapal layar Equanimity daripada US di Mahkamah Indonesia? Kekeke. Macai korek sikit. Kekeke.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 12:34 PG delete

Kekeke. Tun tenung macai sambil senyum jer. Kekeke. Macai jangan terkucil macam UUM Sintok. Kekeke.

Reply
avatar
28 Mac 2018 12:44 PG delete

Aku tgk kebodohan walaun pas.. kesah tun m kelepet 100 belion lah.. cukup heran aku.. tak boleh berfikir ke.. kalau isu kecik air selangor di gembar gembur... nikan 100 belion.. kalau itu kesah benar..BN takkan berdiam diri..seluar dlm tun M BN korek.. jadikan isu.. ada akal ke.. buku mat salleh cerita tun m ada 100 belion tu.. sampai skg di anggap sama taraf artikal raja putra.. tak boleh di buktikan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 3:36 PTG delete

Ko tak baca..cai
Kerugian berdasarkan rasuah dan salahguna kuasa selama 22tahun tun klepet semuanya dlm tangan anwar ibrahim dan kit sial.
Dpd forex..bmf..perwaja..bailout syarikat anak dan kroni..MAS..jual tanah rakyat murah dan beli balik berpuluh kali ganda..perjanjian ipp merugikan tnb dan kerajaan..kehilangan wang pampasan perjanjian air dgn singapore..pembelian 88 jet skyhawk hanya dpt 44..perjanjian konsesi tol..tabung haji..kwsp dan bnyk lagi.Jumlahnya billion.

Cuma rakyat heran kenapa dia suka bukak aib org sedangkan dia pon buruk perangainya.

Belom lagi ISA tanpa bicara..pemecatan pegawai eksikutif yg tidak sependapat dan bnyk lagi spt memali yg dijatuhkan kesalahan pd musa hitam.

Tak perlulah dibuktikan...biarlah jadi pengajaran dan pedoman sblm dia berhajat jadi peeM u-TUrN....hehehehe



Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes