Hanipa Maidin saran Nik Abduh saman, sedia jadi peguambela pihak yang disaman

Hanipa saran Nik Abduh saman, sedia jadi peguambela pihak yang disaman
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Ahli jawatankuasa Pas Pusat Nik Abduh Nik Abdul Aziz disaran menyaman pihak yang menyebarkan audio rakaman percakapannya yang mengakui dirinya dan beberapa pemimpin Pas menerima dana daripada Umno dan sememang wujud kerjasama antara Pas dan Umno.
Malah ahli parlimen Sepang Mohamed Hanipa Maidin yang membuat saranan itu sanggup untuk menjadi peguambela kepada individu yang bakal disaman Nik Abduh bagi menyoal balas ahli parlimen Pasir Mas itu di mahkamah.
“Saya tak pasti adakah individu yang suaranya wujud dalam rakaman audio mengenai kerjasama Pas dengan Umno, yang sebut terima wang dari Umno, akan memfailkan saman ke atas pihak yang mendedahkan rakaman audio itu,” katanya.
Menurut Hanipa, jika individu yang suaranya wujud dalam rakaman audio itu berhajat untuk mengambil tindakan mahkamah mahupun individu yang namanya disebut dalam rakaman itu mahu mengambil langkah yang serupa, beliau sedia menawarkan diri sebagai peguam defendan (orang yang disaman) dan gembira untuk menyoal balas plaintif di mahkamah.
Mohamed Hanipa Maidin3
Hanipa Maidin
“Saya adalah pengalaman sikit-sikit soal balas saksi ni. Tapi kes rakaman ini, jikalah berakhir di mahkamah dan diandaikan saya berpeluang soal balas… rasanya ini kes yang paling lejen (legend)lah,” katanya di Facebook.
Nik Abduh baru-baru ini menafikan audio rakaman berdurasi 18 saat yang didakwa mengandungi ucapannya mengenai penyaluran wang dari Umno kepada Pas.
Dalam satu kenyataan di facebooknya 28 Feb lalu, beliau menganggap penyebaran audio yang tular itu sebagai ‘sampah’ di kalangan pemfitnah.
“Dakwaan rakaman ucapan saya itu adalah karut, mengarut dan fitnah ke atas diri saya, malah juga secara langsung dan sengaja ke atas parti Pas yang sejahtera daripada terlibat dalam perkara yang diharamkan oleh Islam termasuk memakan rasuah politik Umno atau membuntut di ekor DAP.
“Ia hanya sampah yang tidak layak dimakan kecuali oleh pelahap fitnah seperti Pan (AMANAH) dan sekutunya.
“Saya menafikan sekeras-kerasnya, berdoa semoga Allah menimpakan balasan segera ke atas para pelakunya kecuali mereka segera bertaubat kepada-Nya,” ujar Nik Abduh.
Rakaman audio yang ditularkan itu mengandungi pengakuan individu yang didakwa Nik Abduh mengaku menerima wang berjumlah RN2 juta daripada Umno bagi tujuan ‘menjatuhkan DAP’ dalam pilihan raya negeri (PRN) Sarawak.
Sebelum itu, Naib Presiden Amanah Husam Musa dalam siri ceramahnya juga menyebut mempunyai bukti audio pemimpin Pas yang mengakui menerima wang daripada Umno.
Manakala Naib Ketua Pemuda AMANAH Kelantan Hazmi Hassan pula memuat naik dua audio yang didakwa mengandungi ucapan Nik Abduh itu di dalam facebooknya.
Pada tahun lalu, Pas dihambat kontroversi apabila laman portal Sarawak Report mendakwa parti itu menerima RM90 juta sumbangan wang daripada Umno.
Ekoran daripada itu, Pas mengambil tindakan undang-undang terhadap Sarawak Report di mahkamah London.
mdl
Picture
Previous
Next Post »

27 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 4:08 PTG delete

Kekeke. Saman Nik Abduh. Jangan saman hari Selasa pula. Malu nama Tok Guru ada anak serupa mung. Anak gampang. Tengok Kleptokrat Sial Najib Tun Razak tak nak saman WSJ hari Selasa. Hari ini WSJ keluar lagi berita memalukan. Kleptokrat Sial bayar 295j kepada Yahudi Republican Elliott Broidy dan isterinya Robin Rosenzweig untuk rasuah DOJ dan tolong buat draf ucapan masa jumpa Trump? Kekeke. Padan muka Kleptokrat Sial kena sabotaj kaw-kaw. Rupanya pakai skrip geng Yahudi Trump. Kekeke. Akhirnya hangus RM295j, kapal Equanimity pula dah jadi Aku-Klepto-Mati. Kekeke.
Sebab itu Kleptokrat Sial Najib Tun Razak kena kowtow pada Komunis China pula sekarang. Habis harta-benda jual ke China. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 5:15 PTG delete

Sekarang bukan masanya cai, Hanipa Maidin ni pun satu, dari buang masa melayan fitnah elok la Hanipa memperkukuhkan kedudukannya dalam PH.

Hanipa ni dah ada tempat ke untuk bertanding? masih ada lagi 13 kerusi yang bertindih, dah selesai ke belum?

Aku namapak PH ni takut benar dengan PAS, hari-hari fitnah PAS, ini membuktikan betapa PAS mempunyai kehebatan integriti dan mempunyai kekuatan yang digeruni oleh PH dan BN.

Cuma macai yang kat bawah je asyik mengatakan PAS semakin lemah, layu dan tiada penyokong tapi disebaliknya macai-macai dan pemimpin PH amat takut dengan PAS, sebab tu senjata yang paling bernilai ialah fitnah, DSAI dah rasa akibat fitnah ni.


Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 5:53 PTG delete

BIASALA LARI dari TAJUK,BILA KENA BATANG IDUNG PAS.FITNAH ;SAMAN AJELAH,Barulah 'BERMARUAH'.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 5:58 PTG delete

Dulu haprak sindir pas tak berani saman sr di london.Bila dah pas hantar saman dan perbicaraan berjalan sekor2 beruk haprak ketar lutut mrk....hehehehe

Sampai ada cerita si klepet tua pujuk agar saman tu diselesaikan di luar takut rahsia haprak terbongkar...hehehehe

Yg kesian...armpitgay pendaulat lgbt dlm haprak mggeletar bila claire brown menyebut namanya.Belum lagi klu nama beruk2 tua dlm haprak disebut...mgkin ada yg mati meroyan.
.hehehehe

Macai2 haprak cuma hebat bersorak dan angguk2 jer....
Mcm beruk dpt bunga dan taik...hehehe

Anwar brahim yg difitnah mahdey meliwat sambil melancap butuh pasangannya pon blm setel2....ttp ada hati nak sebok selak kain org lain...hehehehe

Standard biasa beruk2 haprak...hehehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 6:12 PTG delete

FATWA TERBARU DARI PAS;
Ust Wan Tarmizi adalah Ketua Penerangan PAS Negeri Perak. Terbaru dia telah menaikmuat status seperti di atas yang menyebabkan ramai yang tersinggung lalu mereka membidasnya kembali.

Khabarnya dia adalah bakal calon Pas PRU 14 di Alor Pongsu.

Sila ambil perhatian wahai para pengundi Dun Alor Pongsu, untuk dapat kepastian sembahyang korang betul dan diterima Allah SW, korang kenalah pangkah dia nanti...

Kalau korang tidak pangkah dia (PAS), sembahyang korang semua tidak betul... Jika tidak betul, macamana Allah mahu terima sembahyang korang?

Kalau Allah tidak terima sembahyang korang, jangan mimpilah nak masuk syorga....siaplah korang akan dihumban ke dalam api neraka! Ha! Ha! Ha! Ha!

Satelah statusnya viral dan menerima kecaman dari ramai nettizen, Wan Tarmizi telah mengambil tindakan bodoh dengan mendakwa akaun FBnya kena hijack :
2) Lawak betul Wan Tarmizi ni, sebab sebelum itu dia sendiri telah mengucapkan terima kasih berhubung status 'solat org itu tak betul' itu telah dikongsi oleh ramai....

Jelas yang dia sendiri telah akui bahawa itu adalah hasil coretan tangannya sendiri.... bukan kerana kena hijack atau telah dihack!

Kesemua tiga (3) status diatas tadi telah tiada dalam akaun fesbuk Wan Tarmizi...Ha! Ha! Ha!

Berikut adalah reaksi dari nettizen terhadap status haprak Wan Tarmizi :

Ridzwan Abu Bakar : Subuh pagi ini di Masjid Raudhatus Solihin (Taman Orang Yang Saleh) ; ada jamaah orang Pas, ada UMNO dan saya yang berazam untuk tidak pangkah Pas dan UMNO. Semoga solat kami semua diterima Allah dan menjadi penambah berat amalan kami dan anda di akhirat kelak. Pada pandangan Ketua Penerangan PAS Perak; mungkin hanya yang nak 'pangkah' Pas sahaja amalan akan diterima! والله المستعان

Inilah contoh pemikiran Ghuluw yang ada dalam kepimpinan Pas sekarang ni.

Kameel Abuya : Makin gila dah org2 pa$ dok jaja agama..

Md Rashid Tahir : Ketua Penerangan macam ni punya bebal......wala'aun yg kat bawah lagilah tolol.....cam pokemon.....

Mohd Rani Ismail : Jenis taksub.. Amat sangat.. Dgn habis modal nk mengempeng..

Hanz Azdi : Solat & amalan soleh dia sendiri pun lum tentu lg diterima@ diredhoi oleh Allah swt...memandai je orang2 jual agama camni menghukum orang lain.

Zubaidi Sudin : Makin lama lebai makin lalok memperdagangkan agama

Ihsan Alwi : Mafhum mukhalafah, siapa pangkah selain PAS, semua solat tak betul.. Dalil mana depa ambik ni.

Faeez Azahar : Elok Pas bertanding di semua kerusi. Jangan ada tinggal satu kerusi pun walaupun terpaksa menghadapi DAP. Nanti ramai orang yang solatnya tak betul sebab tak pangkah Pas. Hehehe.. "Fatwa" terkini oleh Ketua Penerangan Pas Perak.

Izzat Zumairi : Sorry bro bukn dan xkan aku pangkah bulan...walupn lawanye dap sekali pun...insyallah syurga neraka allah yg menentukn...dan aku yakin allah tau segalanye yg terbaik...

Zairul Azrun Zainal Abidin : Ostad Pemegang no tauliah mngajar d Tambun dah keluar fatwa baru.. solat selain org yg pangkah PAS x betul

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 6:21 PTG delete

Saman di london lom abbiss lagi bro!bln 4/5 disambung,mungkin 9 budak hitam dipanggil bela diri,termasuk nik abduh/hadi.adalah lebih berani jika disaman di malhaysia agar2 penganut2 tegar kat kampong boleh hayati.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 6:35 PTG delete

abdoh tak cukup duit ker?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 6:46 PTG delete

PAS=AGAMA,Doktrin yg dibuat oleh pimpinan pas,dktrin al-quran,hadith,ijtihad dan qias dijaja keatas penghanutnya sebagai perlembagaanya.yg peliknya Al-quran/hadith diambil sekerat2.mengatakan pemimpin ISLAM mestilah diiktiraf oleh politik pas, kena hanya,peminpin diiktiraf dari pas shj.
sedangkan politik dunia, cuma ASEBAB keperluan dunia,ASEBAB keperluan dunia,NIKMAT DUNIA,ALLAH berikan pada orng kafir lebih,sebab orang islam diberi NIKMAT pada orng2 'BERIMAN'.Dihayati al-quran & hadith.6.rukun IMAAN dan 5Rukun islam, saling kait mengait.dlm kedua rukun tersebut tak menttion rukun iman ka7,berimanlah kamu pada ulamak mana2 pertubuhan...TIADA,,Cuma pegangan SYIAH SHJ,MENGANGKAT IMAM2 mereka supaya 'BERIMAN' rukun ka7,boleh MODIFY POLITIK=AGAMA.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 9:05 PTG delete

Mmg belum habis...
Dgr cerita mahdey mll org tgh nak pas setel luar mahkamah krn khuatir rahsia sebenar fitnah tersebut terbongkar.Klu terbongkar haprak juga malu....hehehehe

Klu mahdey pandai dia mengelak...
Kambing hitam memali...musa hitam dia tuduh..
Kes forex hilang rm32billion...mahdey kata dia tak tahu...

Isu fitnah liwat anwar tak setel2...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 9:09 PTG delete

Sheikh mahdey alklepet pon hebat buat fatwa....hehehehe

Sembelih babi dgn baca bismillah...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 9:31 PTG delete

Mamat 9.09 terlebih ketum...dah lebih pening drp Nik abodoh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2018 11:03 PTG delete

Sentap ker???
Hehehe

Cai...setel dulu isu fitnah liwat anwar sblm sebok menjaga tepi kain org lain...hehehehe

Mengata org bukan main...sendiri????
Hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2018 12:54 PG delete

Kekeke. ROS mati kutu nak selamatkan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Sejak semalam, satu dunia tengah tunggu KP ROS umum bahawa semua Ketua Cawangan Umno ialah Ketua Cawangan Haram sebab lantik diri sendiri tanpa pemilihan parti. Kekeke. KP ROS pun tertelan dedak juga ke? 19 April lagi satu bulan, semua Ketua Bahagian termasuk Presiden Umno juga adalah lantikan diri sendiri secara haram, tanpa Pemilihan parti. Kekeke. Pening KP ROS kena reka Perlembagaan Umno masuk dalam Akta Pertubuhan 1964. Mansuh semua Pemilihan pegang jawatan sampai mampus. Kekeke.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2018 2:36 PG delete

issue lewat dsai dah maafkan,walaupun dia bukan taraf ulama.issue forex dah selesai bila madey heret najib sekali dlm intoregation.issue memali tak berani,sebab ex-igp dah bagitahu dah ada kertas putih sama standard mcm rci,dan mufti2 pun dah putuskan amanat itu...

bukan membela madey!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2018 8:08 PG delete

Bukan membela madey!
Kahkahkahkahkah....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2018 8:09 PG delete

Parti klepet..selesaikah ROS nyer???
Kahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2018 8:23 PG delete

ROS dah jatuh reputasinya sebagai Jabatan Dedak Negara. Jadi tak mengejutkan, jika KP ROS akan ubah seeuka hati dan meroyan Perlembagaan Umno tidak wujud sama sekali, supaya dapat selamatkan parti dinasour tu. Tapi kepupusan tak dapat dielakkan. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2018 8:37 PG delete

Mungkin juga KP ROS tak mengaku suaranya yang paksa PPBM BERSATU ikut Perlembagaan Parti atau terpaksa dibatalkan. Kekeke. Macam Nik Abduh. Suara sendiri pun dah tak kenal dah. Dedak oh Dedak. Kekeke. Lagi bahaya daripada ketum dan syabu! Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2018 9:14 PG delete

Bahaya pemikiran Ularmak Pas sekarang. Nabi Muhammad SAW yang terima solat 5 waktu daripada Allah pun tak pernah sekali dalam hidup baginda undi Pas. Ularmak Pas boleh pula bagi fatwa solat orang tak pangkah Pas solat tak betul. Bertaubat Ularmak. Jangan jual agama murah sangat.



Reply
avatar
reda gamal
AUTHOR
3 Mac 2018 5:47 PTG delete

الحفاظ على المنزل نظيف وانيق شئ اساسى عند كل سيدة منزل تريد الرقى باسرتها والحفاظ عليهم ولكن لا تستطيع اى سيدة توفر الوقت الوجهد لتنظيف المنزل والمفروشات بهذه السهولة لذالك ياتى دور شركة ريحان المملكة افضل شركة تنظيف منازل وشقق وفلل ومجالس وكنب وموكيت وسجاد بافضل معدات التنظيف بالبخار وافضل السوائل المنظفة والمعطرة كما اننا نقوم بابدة جميع انواع الحشرات والقوارض بافضل المبيدات الامن على الاطفال والبيئة وبدون مغاردة المنزل اتصل الان لنصلك فى الحال افضل شركة خدمات منزليه فى مدينة الاحساء . شركة مكافحة حشرات بالاحساء
شركة مكافحة نمل ابيض بالاحساء
شركة تنظيف مجالس بالاحساء
شركة تنظيف شقق بالاحساء
شركة تنظيف فلل بالاحساء
شركة تنظيف منازل بالاحساء
شركة تسليك مجارى بالاحساء

Reply
avatar
reda gamal
AUTHOR
3 Mac 2018 5:47 PTG delete

شركة ركن الشروق في الاحساء تقدم لكم افضل الخدمات واكثرها طلبا لعملائنا الكرام فشركتنا الرائده في مجال خدمات المنازل بأنواعها المختلفه عليك التواصل معنا نصلك في اسرع وقت ونحن في انتظارك شركة مكافحة حشرات بالاحساء
شركة تنظيف خزانات بالاحساء
افضل شركة تنظيف مجالس بالاحساء
شركة كشف تسربات مياه بالاحساء


Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mac 2018 3:04 PTG delete

Nipoh maiden kutty ni elok bagi perkhidmatan guaman percuma kepada Husang kuasa 10 yang difitnah oleh blogger kerana ambil duit dari tauke Genting untuk mempastikan kemaraan PAS tidak sampai ke Genting, kalau tak saman bermakna memang betul Husang kuasa 10 makan duit haram, ini adalah persepsi penyokong dan pemimpin PH, kalau tak saman betul la tu....kehkehkeh...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Mac 2018 6:18 PTG delete

Betul tu..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 Mac 2018 7:34 PTG delete

S E T U J U !! PAN manyak moloh..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 Mac 2018 8:42 PTG delete

Sejak bila mat sabu kenal suara dia pulak?

Reply
avatar
7 Mac 2018 10:42 PTG delete

شركة تنظيف فلل بالرياض
وبالطبع يكون عمل تنظيف مساجد بالرياض أكثر صعوبة، حيث أن المساجد هي بيوت الله تعالى ومن الضروري أن تبقى مفتوحة دائماً لأداء الصلوات الخمس ، وعلي الشركة إتمام مهمة تنظيف الموكيت في أسرع وقت ويتم تجفيفه أيضا حتي يصبح جاهزاً للفرش والصلاة عليه في أوقات الصلوات الخمس دون تأخير .
شركة تنظيف موكيت بالرياض
تنظيف موكيت شمال الرياض
تنظيف موكيت شرق الرياض
تنظيف موكيت غرب الرياض
تنظيف موكيت جنوب الرياض


Reply
avatar
7 Mac 2018 11:02 PTG delete

افضل شركة تنظيف فلل بالرياض
شركة تنظيف منازل بالخرج
تتشرف شركة تنظيف موكيت بالخرج وتتقدم شركتنا بخدماتها مع فريق من المتخصصين والخبراء فى تنظيف وصيانه وكل مايتعلق بها من اعمال التنظيف ومكافحة الحشرات.
شركة تنظيف فلل بالخرج-شركة تنظيف مساجد بالخرج
شركة تنظيف خزانات بالخرج
شركة رش مبيدات بالخرج


Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes