Iklan Penaja 1

Isnin, November 20, 2017

Kerjasama Umno-Pas beri manfaat kepada penyatuan ummah

Kerjasama Umno-Pas beri manfaat kepada penyatuan ummah – Ismail
“Kerjasama antara Umno dan PAS sekiranya dimaterialisasi akan memberi manfaat kepada penyatuan ummah, kata anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Beliau berkata penyatuan di kalangan pimpinan politik beragama Islam, penting dalam memastikan kelangsungan Islam dan dasar berkaitannya di dalam negara boleh dicapai.
Bagaimanapun, Ismail Sabri berkata hal mengenai kerjasama antara kedua-dua parti itu, terutamanya dalam pilihan raya, terserah kepada pucuk pimpinan parti.
Setakat ini kita tak nampak pergaduhan antara Umno dan PAS, kalau benar boleh kita bekerjasama dengan lebih jauh, saya kira itu baik kerana kita bercakap tentang penyatuan ummah.
Daripada kita bergaduh lebih baik kita bersatu, katanya semasa menjadi panel kluster politik di Konvensyen Pemerkasaan Agenda Ummah 3.0 di sini, hari ini.
Beliau mengulas soalan daripada peserta konvensyen yang mahu tahu sama ada Umno dan PAS perlu ada kerjasama politik.
mdl
Picture

13 ulasan:

  1. Bermanafaat bagi kesejahteraan ummah sekiranya UMNO patuh dengan segala petunjuk Al Quran

    Lebih bermanafaat lagi kalau PKR, PPBM dan PANdir berkerjasama dengan PAS dan UMNO, akan bertambah kuat lagi lah umat Islam sekiranya semua patuh dan tunduk dengan kehendak Islam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sayangnya mereka lebih patuh dan tunduk kpd kehendak TGLGE (Tokong Gampang Lim Guan Eng)

      Padam
    2. Alahai indahnya akhlak walauncai..xhairan la senang kena tipu.bodoh melantun2 an anoynimous ni.

      Padam
    3. Sengaja aku lontarkan komen sekeras itu.. sekarang kita boleh perhatikan para penyokong PAN yg mengaku islam ini..

      Di ketika pemimpin kafir yg disanjungi mereka dihina, hati dan jiwa mereka cukup remok dan pedih.. padahal itulah penghinaan selayaknya kerana pemimpin kafir anti islam itu tak mahu lagi memikirkan sensitiviti majoriti org islam dan masuk campur hal ehwal islam sesuka hati..

      Tapi bilamana pemimpin beriman dicaci, dimaki dan dicerca, hati dan jiwa mereka tidak sedikitpun terkesan akan hal yg sedemikian..

      Ciri2 sifat apakah mereka ini sebenarnya? Fikir2kan..

      Padam
    4. Setuju 100% Tuan....

      Padam
  2. Ini kenyataan dari dari Pemimpin Parti yang mengamalkan "Budaya Politik Matang Dan Sejahtera"

    Apabila saya menasihatkan agar isu anak Husam tidak dijadikan serangan politik, ada yang tak bersetuju. Tak sampai dua jam, keluar kenyataan AJK PAS Pusat, Dr Azman Ibrahim yang senada dengan saya, lalu ditularkan. Demikianlah nilai lisan marhaen berbanding lisan pemimpin. Persoalannya, adakah kita masih keliru yang mana dikatakan peluru?



    Husam menerima musibah dalam keluarganya. Anaknya ditangkap bersama 200 biji pil kuda. Malu dan remuk rasanya hati Husam menerima khabar berita. Kalau itu adalah balasan Allah terhadap dosa-dosa Husam, biarlah dia dengan Allah. Memang Husam banyak menyakitkan kita dengan fitnah yang seolah tak bernokhtah. Tetapi bukan caranya kita menghina dia yang sedang menanggung musibah.

    Mentertawakan manusia yang sedang menanggung musibah walaupun dia musuh kita bukanlah ajaran agama kita. Apalagi diserang dengan sindiran dan nista. Kenapa kita tak sedarkan Husam dengan dosa-dosanya dengan adab dan budaya politik matang dan sejahtera. Ingat, batu yang keras hanya dapat dilembutkan dengan air. Dan air juga lawan untuk api yang marak.

    Semua kita tahu syaitan dihalau dari syurga kerana sikap takaburnya. Dakwanya dia lebih mulia kerana dicipta dari api sedangkan Adam dari tanah. Tetapi ramai dalam kalangan kita tidak ambil pelajaran bahawa dalam takabur itulah terkandung unsur menghina. Syaitan memandang Adam hina kerana dicipta dari tanah yang busuk.

    Justeru, dalam serangan yang dikatakan peluru itu, apa sebenarnya nawaitu kita? Melepaskan sakit hati kepada Husam? Melunaskan dendam? Melemahkan politik Husam? Persoalannya, yang ditangkap bersama pil kuda itu Husamkah?

    Kita pula bagaimana? Anak-anak yang kita harap jadi permata, adakah berjurus belaka seacuan dengan didikan kita? Anak-anak ulama dan asatizah molek-molek belaka bila besarnya? Apa jaminan Allah tidak kenakan musibah kepada kita musibah yang sama kerana dosa-dosa kita. Kalau kita tak mampu menjawabnya, buat apa musibah yang menimpa keluarga Husam kita jadikan peluru untuk melepaskan nafsu amarah?

    Banyak lagi peluru lain yang boleh digunakan untuk menembak Husam. Sehari dua ini pun tak tertahan rasanya Husam hendak menepis peluru lantaran fitnah ciptaannya dan isu lain yang membelitnya. Janganlah dicurah cuka pada luka keluarganya. Kalau ia bercanggah dengan redha Allah, buat apa kita lepas tembakan? Sebenarnya kita telah mengangkat keaiban keluarga Husam. Apa kaitan keluarga Husam dengan objektif perjuangan kita?

    BalasPadam
  3. Sepatutnya kata2 aminsihat tu dtg drp Tn Hj Hadi. Barulah nampak gaya tuan presedeng sikit. Barulah walaun2 dengar. Walaun hanyak walak pd Tn presedeng je. Aminsihat siapa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu bukan kata-kata aminsihat la ngok, itulah kata-kata pemimpin PAS yang faham tentang hati dan perasaan mereka yang dilanda musibah

      Itulah kehebatan pemimpin PAS yang tiada pada pemimpin Haprak

      Padam
    2. Saya bersyukur majoriti org PAS berjaya menahan diri drpd menyerang Husam dan anaknya tatkala mereka sdg bersedih.. apa yg boleh saya sarankan ialah agar Husam mengadulah kpd Allah, itulah yg sebaiknya..

      Padam
  4. Sudah la pas..korang tau ja anak husham tu kena inaya dgn polis macam kes adik aminul polis letak parang dlm kereta dia..
    Tpi korang pas tentu bergembira kan..
    Yg pasti korang pas akan menangis lepas pru 14..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kejadian yg dialami Husam dan anaknya itu benar suatu fitnah, aku yakin penyokong PAS akan turut bersimpati.. kerana jamaah kami pun memang dah biasa kena fitnah malah turut merasai keperitan fitnah selama ini.. syukurlah kpd Allah jua tempat kami mengadu..

      Padam
    2. Kesian macai PANdir tak habis2 dengan fitnah, kesian Husang sekeluarga, dahlah ditimpa musibah, rakan2 dan macai2 pula sibuk buat fitnah

      Padam
  5. Asyik bermimpi...lupa dgn anak sendiri
    Harap dijauhi peristiwa sebegini...amiin3x

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive