Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, September 25, 2017

‘Kalau AMANAH menang, itu kemenangan PKR, DAP dan Bersatu’

‘Kalau AMANAH menang, itu kemenangan PKR, DAP dan Bersatu’
Pakatan Harapan (PH) harus mempunyai kesatuan yang mantap bagi melaksanakan ‘PH lawan BN’ pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution berkata, sama ada PKR, DAP, AMANAH atau Bersatu yang bertanding di sesuatu kawasan, semua parti harus bekerja kuat untuk memenangkan calon PH.
“Apabila kita bertanding, kalau satu kawasan itu ditandingi oleh AMANAH, DAP, Bersatu dan PKR akan bekerja kuat seoalh-olah calon AMANAH itu adalah calon PKR, DAP dan Bersatu.
“Jika AMANAH yang menang, PKR merasakan itu kemenangan PKR, Bersatu merasakan itu kemenangan Bersatu, dan DAP merasakan itu kemenangan DAP dan begitulah seterusnya.
“Sehingga kita boleh mewujudkan satu kesatuan dan kecintaan ini dan akan menjadi pra syarat penting untuk menjatuhkan BN,” katanya pada majlis kutipan dana PH anjuran DAP di Bayan Lepas malam tadi.
Beliau juga berkata, negeri yang diperintah PH iaitu Pulau Pinang dan Selangor juga harus menampilkan kejayaan mereka bagi meyakinkan rakyat bahawa kerajaan negeri di bawah PH lebih baik daripada negeri yang diperintah BN.
“Dua negeri ini mesti boleh menampilkan kejayaan dari segi tatakelola, pengurusan kewangan, keupayaan mengagihkan hasil negeri untuk kebajikan dan kesejahteraan rakyat, integriti dan menunjukkan rekod yang baik supaya rakyat dapat tengok beza negeri PH dnegan negeri BN,” katanya.
Menurut beliau, PH sedang menunggu Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) meluluskan pendaftaran gabungan itu bagi merealisasikan satu lawan satu dalam PRU14.
mdl
Picture

14 ulasan:

  1. Memang la kalau PANdir menang bermakna PH menang dan lebih bermakna lagi DAPigs yang menang sebenarnya.

    Kalau nak harapkan PANdir je mana boleh menang, penyokong tak sampai pun 1%, itupun sebab mereka buta dan pekak.

    PANdir kalau bertanding sendirian tanpa PH maka hilanglah deposit, berbeza dengan PAS yang sentiasa istiqamah dan mempunyai ramai penyokong dan jentera yang kuat.

    PH sekarang suka melamun, hari2 berangan, sentiasa meletakkan angan-angan sebagai harapan sehingga penyokong pun berangan-angan.

    PAS steady je, tiada ribut dan tiada huru hara, tetap istiqamah, syabas TGHA.

    BalasPadam
  2. setuju dgn pndpt en walaun, mcm satu parti tu la, depa ingat kuat, tapi bila bertanding kat dun sg acheh berseorangan hilang deposit weh!!! nangis!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lain kali kalau nak cari calon jangan:
      Calon pengedar pil kuda
      Calon penyokong sosialis
      Calon berfahaman marxist
      Calon kaki fitnah

      Padam
  3. jalan dan teruskan usaha amanah....jgan hiraukan pas dan tohmahannya penganutnya spt di ats...tampilkan kewarasan dlm berkata2 dan tindakan nescaya dihormati keperibadian mu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya akar umbi 1% pan je yg "hormat" keperibadian para pemimpin mereka yg kini amat selesa berperanan sbg barua dap!

      Padam
  4. Siapa pengedar pil kuda dll tu akak wanroslina? Oppsss...terlupa pulak saya yg akak ni pemegang no. ahli PAS yg dah pasti masuk syurga. Tu yg enjoy sgt buat fitnah kan akak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh punya statement, habis tu kalau simpan duit dalam bank Islam dapat no ahli bank Islam pasti ke masuk syurga?

      Calon pil kuda dan ramai lagi calun bidang terjun yang diambil oleh PH untuk menjadi calun, posmen pun layak, LGBG pun boleh jadi calun.

      Padam
  5. Eeiiii...bodohnya 10.28pg, langsung tak faham org cakap apa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba kau cakap apa yang kau faham?

      Padam
  6. Kalau amanah aka panxxx menang, itu kemenangan pgayR..dapigs dan parti mamak kerala.
    KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

    Kalau kalah??????
    Hehehehe....

    Jadi calon dlm kandang dapigs jer klu nak menang....hehehehe

    BalasPadam
  7. Kaki klepet tak berani bg bukti yg dia sendiri pun tak ada.. nama pun dah kaki klepet..

    BalasPadam
  8. Jgn pakai point 'kaki klepet' dan tak ada bukti akak wanroslina, nnt org buka balik cerita lama ttg video matsabu syiah yg akak kelentong tu pulak. Jgn akak jgn, jgn jadi mcm monyet makan cili tu akak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika seseorang itu pencuri maka kita perlu melabelkan dia sbg pencuri..

      Jika seseorang itu peragut maka kita perlu melabelkan dia sbg peragut..

      Begitulah juga jika seseorang itu kaki klepet!!


      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...