Iklan Penaja 1

Khamis, Jun 29, 2017

Ustaz Hadi tidak faham rentetan 1MDB,selar Amanah

Abdul Hadi Awang
Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang didakwa gagal memahami rentetan latar belakang sesuatu isu menjadi punca pihak yang menentang terpaksa mengundang campurtangan asing dalam isu membabitkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Pengarah Komunikasi Amanah Negeri Kedah Ridzwan Abu Bakar mengulas surat terbuka Abdul Hadi pada Sabtu lalu, berkata, Saman Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DoJ) adalah terhadap pihak yang berurusan di Amerika syarikat dan di atas kesalahan yang didakwa berlaku di Amerika.
Justeru ujarnya, Abdul Hadi perlu memahami rentetan itu terlebih dahulu sebelum beliau mendakwa adanya campur tangan asing dan undangan campur tangan asing ke negara ini.
"Demikian juga dakwaan Datuk Seri Abdul Hadi bahawa ada pihak yang hanya mahukan kemenangan walaupun dengan campur tangan asing juga adalah kesimpulan yang silap, ini kerana beliau telah bersangka jahat terhadap semua pihak lain, seakan-akan pihak yang berjuang untuk 'selamatkan Malaysia' hanya pelahap terhadap kemenangan" ujarnya dalam satu kenyataan.
Menurut Rizdwan lagi, penentangan terhadap Barisan Nasional (BN) dan Najib akan tetap diteruskan di negara ini.
Ridzwan Abu Bakar"Penentangan terhadap Barisan Nasional, Najib dan sekutunya akan terus berlangsung di Malaysia.Sekarang pun pelbagai usaha telah dilakukan, saman, report SPRM, demostrasi, penyertaan dalam perbahasan di Parlimen telah dilaksanakan oleh parti pembangkang dan akan terus dilakukan.
"Datuk Seri Abdul Hadi juga perlu sedar bahawa segala saluran untuk membuktikan salahguna kuasa BN telah disempitkan oleh Najib dan BN, hattalaporan berkaitan 1MDB pun diOSAkan, bukankah Datuk Seri Abdul Hadi pernah nyatakan OSA adalah akta yang menafikan hak rakyat untuk mengetahui perkara yang sebenar.
"Adapun pengunaan beberapa nas yang dibawa oleh Datuk Seri Abdul Hadi  dalam surat tersebut ternyata hanyalah kosmetik untuk menampakkan seruan tersebut adalah Islami. Apabila latarbelakang isu tidak difahami dengan tepat dan kesimpulan itu ternyata tempang, maka pengunaan ayat itu pun tidak tidak kena pada tempatnya," ujarnya.
Pada Sabtu lalu Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang menyeru melalui surat terbukanya kepada pemimpin parti politik pembangkang agar jangan menjemput pihak asing untuk menyelesaikan masalah dalaman negara seperti BMF, PERWAJA, Tabung Haji, KWSP, dan terkini isu 1MDB.
Beliau meminta agar jangan bersorak gembira supaya diberi ruang penyelesaian isu dalam negara oleh mahkamah di negara asing kerana pihak lain atau kuasa asing selama-lamanya mencari peluang dan menjaga kepentingan mereka walaupun mengorbankan negara ini.
mdl
Picture

16 ulasan:

  1. TGHA lebih faham 1mdb dari pemimpin pakatan haprak bahkan TGHA lebih faham perkara berkaitan berkaitan forex yang melibatkan kehilangan RM40 billion, masalah perwaja, isu pkfz dan sebagainya, adakah pakatan hampas faham apa itu forex, perwaja, pkfz?

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Bukti tiada nak suruh rakyat percaya, PANIMAYAM yang bebal.

    BalasPadam
  4. Bukan tak faham tapi dah buta hati dik habuan duniawi. Itulah hakikat agamawan akhir zaman. Agama dipermainkan dan dilacurkan utk kepntingan diri. Dibibir hanya ada ayat2 bbinatang maki hamun celaan dan mengkapirkan org n memunafikkan org walaun oun sama aje. Mmg jahanam mereka2 ini yg dulu selama 30 tahun memaki hamun n melawan bn n kejaan tiba2 amanat n gelaran dijilat balik diganti dgn zikir puji2an tehadap umno. Siapa sebenarnya yg munafik ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kaki maki hamun dah berambus dari PAS dan sekarang mereka bersama dengan orang yang mereka pernah maki hamun dan mereka begitu menyanjung orang yang pernah dimakinya.

      Siapa yang mengkafirkan orang selain dari avengelis kristian? Jangan jadi bebal dengan akal fikiran sendiri.

      Padam
    2. Amanat mana ada ditarik balik.. malah sehingga kini tiada siapa yg boleh menunjukkan ayat yg mana satu yg mengkafirkan sesiapa.. hanya Pan yg masih bebal percaya kpd si kaki kelab malam..

      'Zikir' kpd dap memang jelas ada di mana dap tak pernah buat silap walaupun sudah terbukti beli banglo murah, bayar konsultan ratusan juta (bodo punya olang) dan menyokong si kristian evangelis menyebar dakyah!

      Padam
    3. PANcai semua dah tertipu dengan lakunan pemimpin haprak, ada ulama pun dah jadi macam tunggul kayu, berdoa pun dilarang, apa lagi yang boleh ulama mereka lakukan selain dari tampal poster dan pacak bendera.....kahkahkahkah

      Padam
  5. Kali pertama saman DOJ..mahkamah amerika kata tiada bukti a.k.a tiada kes.
    Kali kedua diulang oleh 'pihak' yg sama dan berdasarkan SOP mahkamah amerika meminta pihak yg menyaman mengemukakan sendiri bukti krn kes pertama pihak pendakwa gagal menemui sebarang bukti.
    Mudah tatacara mahkamah amerika menyelesaikan kes saman.Malang sampai sekarang pihak yg menyaman tidak kedengaran mghantar sebarang bukti kecuali memainkan sentimen persepsi negatif seolah2 kes sedang berjalan dan yg 'dituduh' sah bersalah.
    Mahkamah amerika bukannya bodoh mcm macai2 haprak yg mudah dikencing dgn mainan politik kotor pihak yg menyaman kecuali jika ada yg dah terbeli maruah mrk dgn wang.
    Penat juga menunggu pihak yg menyaman mengemukakan bukti2 ke mahkamah amerika dpd mrk menyebar fitnah dan mendapat dosa kering.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju Tuan, rakyat keseluruhan dipaksa supaya mempercayai dakwaan DOJ walaupun buktinya tiada, madey mahukan rakyat percaya pada kuasa asing untuk selamatkan kroninya dan survival politiknya yang tidak beriman dan budiman.

      Padam
    2. Mahdey dibodohkan oleh kroni serta proksinya yg ingin terus memgaut keuntungan dan kekayaan di negara ini.
      Dia dan anak2 dah cukup kaya.Baik senyap dan menikmati kekayaan dan hari tua dgn sebaiknya dpd gila nak berkuasa dan terusan nak kaya.

      Padam
  6. Hahaha....Maka percayalah oleh TGHA bahawa Najib Razak adalah umat Islam yang mulia. Dengan bersama bangga TGHA bahawa Najib Razak adalah seorang pemimpin Islam yabg tiada dosa. Yabg berdosa adalah umat Melayu di Malaysia. Maka 'Amanat Hadi' tidak terpakai kerana TGHA sudah membersihkan segala dosa-dosa Najib Razak. Najib Razak amat menyanjungi TGHA kerana bersamanya memperbodohkan umat Melayu di Malaysia. Semoga kerjasama ini kekal dan bertambah herat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamulah yg bodoh.. bukankah TGHH sudah menyatakan pendiriannya bahawa satu siasatan Suruhan Diraja mesti ditubuhkan utk menyiasat 1MDB? Ini bermakna najib tidak boleh dibersihkn selagi siasatan tersebut mendapati adanya salahlaku najib.. faham?

      Kamu ingat TGHH macam paderi ke boleh bersihkan dosa2 najib sebagaimana PH terutamanya pemimpin kristian evangelis boleh bersihkan dosa2 Tun M?

      Dan yg paling menariknya perkembangan terkini dalam PH di mana pemimpin kafir boleh menentukan husam calon mb kelantan! Hinanya pan bila nak pilih calon mb kelantan pun nak kena dapat restu TGLKS si kafir lahanat!

      Padam
    2. PANcai memang bodoh, akal kurang, sebab tu senang diperbodohkan oleh pemimpin haprak....hahahaha.

      Padam
    3. Jika dah dinamakan suruhanjaya diraja..ahli2nya terdiri dpd wakil semua parti termasuk haprak.
      Klu tak salah..tony puaka pon ada dlm suruhanjaya diraja tersebut.Klu tak cukup bagus minta husam mimpi atau nizar lilin masuk sekali.

      Padam
  7. Kesian walaun, makin lama makin bodoh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesian yg lebih patut ialah kpd ulamak pangkor 2 yg sehingga sekarang masih tidak layak membelek fatwa negeri berbanding si kafir lahanat!

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive