Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Jun 07, 2017

PANAS!! : LAGI BERITA NAJIB BAYAR PEGUAM GUNA DUIT CURI 1MDB


Rafizi Ramli

Iklan : www.kelabsimkad.com
Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mendedahkan, perdana menteri Datuk Seri Najib Razak membuat satu bayaran daripada akaun peribadinya yang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kepada seorang peguam dalam satu kes melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam tahun 2011.
"Bayaran ini menjadi penting kerana buat pertama kali, ada bukti nyata bahawa seawal tahun 2011, Datuk Seri Najib telah menggunakan wang yang dipercayai berasal dari dana 1MDB yang dipindahkan ke akaun peribadinya, untuk membayar peguam bagi tujuan berhadapan dengan Datuk Seri Anwar di mahkamah.
"Bukti wujudnya bayaran ini memberi dimensi baru kepada pendedahan Sarawak Report mengenai bayaran sejumlah RM9.5 juta kepada peguam Tan Sri Shafee Abdullah yang juga dari akaun peribadi Datuk Seri Najib dari dana yang sumbernya dipercayai dari 1MDB," katanya dalam kenyataan hari ini.
Beliau berkata, pembayaran kepada Shafee itu bukan kali pertama dibuat Najib menggunakan wang dari sumber 1MDB bagi tujuan berhadapan dengan musuh politik beliau.
"Kertas siasatan SPRM yang dibocorkan dan dimuat naik ke SPRMInsider mengesahkan dalam tahun 2011, Datuk Seri Najib telah membayar sejumlah RM325,188 kepada peguam Datuk Ghazi Ishak dari Tetuan Salehuddin Saidin & Associates yang mewakil beliau untuk mengenepikan sapina Datuk Seri Anwar terhadap perdana menteri dalam kes fitnah liwat II," katanya.
Justeru, katanya, sudah sampai masanya untuk mendesak campur tangan Majlis Raja-raja atau menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat dakwaan-dakwaan ini.
Suruhanjaya Diraja ini katanya harus smenyiasat penggunaan wang rakyat yang masuk melalui akaun peribadi Najib yang dibayar kepada peguam-peguam dalam kes-kes yang dibawa terhadap musuh-musuh politik beliau.
"Sejauh mana pengaruh dan kesan bayaran-bayaran yang dibuat kepada pegawai sistem kehakiman, terutamanya pendakwaraya khas yang dilantik kerajaan iaitu Tan Sri Shafee Abdullah, telah mempengaruhi keputusan kehakiman terhadap musuh-musuh politik beliau terutamanya pemenjaraan Datuk Seri Anwar," katanya.

Menurut ahli parlimen Pandan itu juga, beliau sedang merangka satu kempen kesedaran yang akan dibawa melalui laman sosial dan dibawa ke kampung-kampung untuk menerangkan kepada rakyat bagaimana wang mereka digunakan oleh Najib untuk menamatkan kerjaya musuh politik nombor satunya iaitu Anwar yang berakhir dengan pemenjaraan bekas ketua pembangkang itu.

"Saya juga akan menumpukan perhatian kepada perkara-perkara penting di dalam kertas siasatan itu yang memberi gambaran terperinci sejauh mana penjawat-penjawat awam di peringkat tertinggi di negara ini sebenarnya tahu bahawa dana yang besar telah masuk ke akaun peribadi Datuk Seri Najib; sebelum perkara ini bocor kepada pengetahuan awam," katanya.
mdl
Picture

1 ulasan:

  1. Hello,
    Memerlukan pinjaman yang cepat, mudah, selamat dan terjamin?
    Anda berada satu langkah lagi untuk Wang anda!
    pinjaman cepat dan fleksibel!
    Permohonan diterima 24 jam sehari, 7 hari seminggu.
    Ia mengambil masa hanya tiga langkah mudah
    1) Pilih jumlah dan tempoh pinjaman anda
    2) Lengkapkan permohonan anda
    3) Dapatkan wang anda dalam beberapa minit!
    Kami boleh memberi jaminan perkhidmatan kewangan yang terbaik berpengalaman & profesional!
    Mesej ini ditujukan untuk anda!
    Peti masuk saya jika anda berminat
    Jika anda memerlukan pinjaman, sila hubungi kakitangan yang bertanggungjawab untuk pinjaman
    pemprosesan melalui hubungan di bawah
    Whatsapp +13176681073
    atau sila membalas e-mel
    idaghehernadez@gmail.com

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...