PANAS!! : BERITA SEDIH BUAT PARTI PAS KELANTAN..

Hanipa menyerahkan sijil keahlian Amanah kepada Fauzi seusai majlis berbuka puasa di Kuala Lumpur.
Iklan : WWW.GAJIMASYUK.COM
Bekas penasihat undang-undang Pas Kelantan Hisham Fauzi menerima sijil keahlian Amanah daripada Pengerusi Biro Undang-undang (Kanun) Amanah Nasional Hanipa Maidin di ibu kota Kuala Lumpur, semalam.
Penyerahan sijil itu dibuat pada majlis berbuka puasa bersama-sama anggota Kanun di sebuah restoran makanan Arab.
Hanipa dalam status di facebooknya melahirkan perasaan gembira dengan keputusan Hisham menyertai Amanah.
Hisham ujar beliau, ialah peguam yang terlibat dalam Jawatankuasa Pelaksanaan Syariah di Kelantan dan juga mewakili Kerajaan Kelantan dalam Jawatankuasa Teknikal Pelaksanaan Syariah peringkat pusat.
"Beliau tahu banyak tentang isu RUU (Rang Undang-undang) 355," katanya.
Menurut Hanipa, walaupun Hisham ialah kawan lama beliau dan banyak berkorban membantu Pas Kelantan, beliau tidak pernah mempelawa peguam itu menyertai Amanah.
"Para peguam Kanun dalam gambar ini dulunya semua daripada parti suci (Pas) dan banyak sumbang tenaga, masa, pemikiran dan harta mereka kepada parti suci... tapi kini semua dah lari masuk Amanah... Alhamdulillah," tulis beliau.
Hisham mengisytiharkan diri menyertai Amanah dalam Ceramah Pakatan Harapan di Pengkalan Chepa, 25 Mei lalu.
Tampil berkongsikan rasa kecewanya terhadap Pas, beliau memberitahu tiga daripada enam Ahli Jawatankuasa Teknikal Pelaksanaan Syariah Persekutuan telah menyertai Amanah.
Bekas penasihat undang-undang Pas itu tidak dapat lagi menerima sikap Pas pada masa ini yang gagal bertindak menyuarakan kesempitan ekonomi rakyat.
"Saya salah seorang enam daripada Ahli Jawatankuasa Teknikal Pelaksanaan Syariah Persekutuan. Kita dalam jawatankuasa membincangkan bagaimana untuk melaksanakan syariah di Malaysia.
"Tapi daripada enam itu, tiga sudah masuk Amanah. Dr Zulkarnain, peguam Tarmizi dan malam ini saya secara terbuka menyatakan saya juga masuk Amanah," ujarnya
Beliau menyifatkan pemimpin Pas termasuk ahli parlimen parti itu hanya seperti "pasu bunga" kerana tidak menunjukkan pendirian jelas membela rakyat dan masa depan negara.
mdl
Picture
Previous
Next Post »

22 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Jun 2017 12:00 PTG delete

Huuuwaaaa.....ishk, ishk, ishk......sedih beno rasenya admin.....kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 Jun 2017 6:46 PTG delete

Proses penSUCIan akan terus berlaku dari masa ke semasa.. alhamdulillah kini PAS semakin bersih dari gejala tidak sihat yg tidak memyokong RUU 355.. saya amat berbangga kini kerana PAS makin jauh dari DAP.. kalau para perosak PAS masih wujud pastilah mereka hendak menjadikan PAS agar tunduk kepada DAP sebagaimana PAN kini..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Jun 2017 6:55 PTG delete

Kesian walaun yg malas mbaca ni...itu jealah yg dia tau...siang mlm asyik meratib dap, dap dan dap...ish ishh kesian kesiann...eloklah tu perangai dah secocok dgn umngokk...kihkihkihh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Jun 2017 7:01 PTG delete

Kita tak ratib dap, dap, dap....hang la dok meratib PAS, PAS, PAS, PAS hebat segalanya......

Reply
avatar
mahligai seni
AUTHOR
2 Jun 2017 11:15 PTG delete

Sesiapa yang menyokong kejahatan, lebih-lebih lagi menggunakan nas dengan cara pemesongan, maka tunggulah pembalasannya pada Hari Keadilan, Ingat, tuan-tuan, saya sekadar memberi peringatan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Jun 2017 11:57 PTG delete

Sesiapa yang mengambil pemimpin dari golongan kafir untuk memimpin umat Islam sedangkan masih ramai pemimpin muslim yang layak untuk memimpin umat Islam maka tunggulah pembalasannya pada Hari Keadilan, ingat tuan2 saya sekadar memberi peringatan apa yang diingatkan dan ditegaskan didalam Al-Quran.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Jun 2017 12:02 PG delete

KESIHAN Walaunta,tak boleh terima kenyataan reality,dia yg terhegeh2 kat sini,yg untungnya hanya pemimpin2 mereka mengaut kekayaan/harta rakyat..
Ada ka pimpinan pas,fikir rakyat marhaen majority adakah mereka makan cukup?hutang banyak?pelajaran anak2?ada tempat tinggal??sedangkang bini ketiga pimpinan pas ada audi q7?????kesihan walaunta..selamat berpuasa.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Jun 2017 12:05 PG delete

sessiapa yg tahu pemimpin islam perompak utama dunia,SANGGUP BERKAWAN DGN KOMINIS CHINA,dan mengambil jadi pemimpinnya,,amanat hadi kata WAJIB..ASALKAN ISLAM..

Reply
avatar
antiug
AUTHOR
3 Jun 2017 8:55 PG delete

Kesian walaun, kluar ayat yg ambil pemimpin kafir,sape yg ambil pmpin kapir,kita cuma tahaluf dgn pimpinan non muslim tp pas tlh ltk calon non muslim(dwn himpunan)dlm plh raya lepas.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Jun 2017 10:48 PG delete

Tahaluf kalau tunduk dengan pemimpin kafir tu bukan lah tahaluf yang dituntut namanya. Itu dipanggil khodam dan barua kafir. PAS meletakkan calon non muslim tapi ada sempadannya. PANCAI takkan faham sebab terlalu taksub dengan kafir.

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
3 Jun 2017 11:49 PG delete

Bg bukti sikit bang yg PAN ikut telunjuk DAP. bukannya apa, geng wanrosliar, powertrain dan yg sebangang dgnnya suka buat fitnah. Bg point yg logik ye bang. Yg jenis agak2 atau kawan bgtau tak payah le. Bang, perasan tak ramai pemimpin abang yg nmpk mcm dah nikah dgn UMNO? Abang redha ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Jun 2017 5:51 PTG delete

Tak perlu bukti bro, kau tanya razali ex-DAP, tiap-tiap bulan 15k masyuk poket mat sabu, tiap2 bulan razali hantar pada mat sabu, kalau nak jelas lagi sila rujuk perlembagaan PAN seakan sama je dengan DAP.....kahkahkah....ramai sungguh manusia tertipu dengan PANgan dan DAPigs......nasib baik la PAS dah jauhkan diri Pakatan Haprak, kalau tak habislah PAS diperkudakan oleh DAPigs.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Jun 2017 5:53 PTG delete

umno labih baik dari pakatan haprak....kahkahkahkah

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
4 Jun 2017 12:15 PG delete

Mcm tu je point? Kalau masa tu matsabu kerja dgn kerajaan mmg le bergaji. At least dia terus letak jawatan bila hubungan PAS dgn DAP putus. Yg kat selangor tu amacam? Banyakkan membaca bro. Lg satu letak le nama kat posting th. Takkan makbapak bg nama TANPANAMA?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Jun 2017 5:27 PG delete

Banyak point kalau nak diperincikan, kat selangor PAS dah selamatkan kerajaan kesayangan korang, tanpa PAS bungkus la haprak kat Selangor, dedak masyuk jugak bulan2 walaupun mat sabu letak jawatan, lakunan je tu, apa ada pada nama sedangkan nama mohd nasir pun menyamar juga....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Jun 2017 9:11 PG delete

mohd nasir tak habih2 dgn UG.. kesian pan sampai diulang2 lagi fitnah lama tapi masih pan tetap di tahap yg sama tak berupaya tarik org masuk pan.. yg ada cuma geng yg tak suka tghh.. itupun masih samar2 lagi punca mereka tak suka.. dan sampai sekarang aku masih samar2 lagi kenapa pulak lge yg lebih disukai tapi yg lucunya tak nak mengaku pilih pemimpin kafir ala harbi..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Jun 2017 10:20 PG delete

Nampaknya Malaysia semakin mula menyinar kembali HARAPAN..

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
4 Jun 2017 11:56 PG delete

PAS selamatkan kerajaan selangor? Hahaha..the most stupid statement I have ever read. Baca saudara baca. Kalau nak berhujah jgn main redah. Kalau tidak kerana 2 adun PAS tinggalkan parti setelah tahu cita2 songsang hadi, lama dah PAS dan UMNO bersenggama di selangor. Please bro, tahap ko tak sampai utk aku layan berhujah. Ko cari puak2 yg level IQ sama dgn ko. Jgn wujud disini hanya nak baca cerita2 ikut sedap ko je. Menyesal aku layan org bodoh mcm ko. No class at all.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Jun 2017 12:58 PTG delete

Kalau kau tak tahu maknanya you are the real and pure stupid.. confirmed ke 2 ekor barua tu tahu cita2 hadi.. setahu aku cita2 hadi tak nak jadi barua dap!

Kau tak tahu bahawa masa korang fitnah tski dgn 91 mukasurat tu kerajaan negeri jadi tak stabil.. masa tu tski sudah bertindakbalas dgn memecat exco pkr dan dap dan yg tinggal hanya exco pas (kini terbukti tski berhak melakukannya kerana jelas beliau telah diFITNAH oleh pakar strategi pkr sendiri dgn 91 mukasurat!).. umno dah nak amik peluang jumpa sultan utk mencadangkan kerajaan negeri dibubar.. mujurlah Pas berkeras utk kekal dlm kerajaan negeri dgn memberi sokongan kpd tski bg mengelak kerajaan negeri terbubar.. lihat sampai sekarang sejak PRU13 kerajaan negeri kekal terpelihara juga oleh kebijaksanaan Pas!! Kalau ikut kata ph mungkin nak suruh exco pas digantikan dgn exco pan.. aku bimbang bila angkat sumpah nanti sultan tak boleh terima sumpah exco pan.. al maklumlah... paham kan?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Jun 2017 2:04 PTG delete

Mohd nasir rasa IQ dia tinggi tapi sebenarnya lemah, PAS lah penyelamat kerajaan Selangor. Tuanku Sultan amat berkenan dengan PAS untuk berada dalam kerajaannya, kenapa? Mohd nasir tahu ke?

IQ Tuanku Sultan lebih tinggi dari mohd nasir, fitnah 91 mukasurat menyebabkan seorang MB yang begitu berintegriti dijatuhkan dan diaibkan tanpa rasa bersalah. Mohd nasir boelh terima ke fitnah macam nih? Sampai sekarang pun mohd nasir masih menjaja fitnah UG, UG dan UG, ini saja ke tahap IQ mohd nasir? sampai bila daaaa?...

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
4 Jun 2017 2:14 PTG delete

Sembah je lah hadi tu wanrosliar. Telah menjadi rahsia umum ttg kluk klek hadiawang dlm isu menteri besar selangor. Takkan yg dah sah hitam ko ttp nak putih. Isu pemecatan khalid Ibrahim jugak sudah jelas-sejelasnya apabila beberapa keputusan besar yg dia buat dgn membelakangkan keputusan bersama. Lihat juga bagaimana hutang jutaan RMnya boleh langsai begitu sahaja. Takkan bodoh sgt smpi tak tau niat 2 org adun PAS keluar parti dan telah pun diceramahkan perkara ini byk kali. Confirm, selain drp bodoh, kaki fitnah, ko jugak telah menjadi penyembah manusia. Patut le mr nobody maki ko kaw2. Opp.. Lupa. Babi mmg kuat menyondol.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Jun 2017 2:38 PTG delete

Kini kita nampak puak barua ni membuat keputusan hanya dgn andaian2 sendiri yg memberi kelebihan kpd pihak sendiri.. kepada tski dituduhnya dapat selesai hutang dgn mudah.. kau tak rasa ke fitnah kau ni termasuk dlm 'kitab suci' rapiji yg ada 91 muksasurat tuh.. kemudian apakah keputusan2 besar yg dibuat oleh tski sehingga hendak dipecat..? adakah keputusan2 besar beliau tidak memberi manfaat kpd rakyat negeri? Ataukah hanya kerana pihak pimpinan pkr lain yg tak dapat rasa hasil dan labanya?

Rupanya budaya memfitnah sudah mula menular di akar umbi sejak dlm pakatan rakyat lagi.. kenapa bila ada org boleh bina rumah banglo tak mahu disingkirkan sebagaiamana mb selangor dulu? Mohd nasir jangan fikir rakyat selangor tak nampak semua peristiwa ini sebgaimana mohd nasir tak nampak atau hati telah dibutakan!

Bab mohd nasir dan budak bodoh nak maki2, kami tak heranpun sdgkan Rasulullah kena lebih teruk dari itu.. kini aku nak tanya mohd nasir apa plk penglibatan tghh yg dilihat salah di mata mohd nasir dlm isu mb selangor ni? Tapi terlebih dulu elok jawablah dulu pertanyaan2 aku kat atas tu..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes