Iklan Penaja 1

Khamis, Mac 01, 2018

Wisma Tok Guru: Bantahan Haripah ditolak Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu

Wisma Tok Guru: Bantahan Haripah ditolak Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu semalam menolak bantahan awal oleh balu Allahyarham Datuk Rosli Ibarahim, Haripah Dolah berkaitan tuntutan pusaka termasuk tanah Wisma Tok Guru.
“Haripah memohon mahkamah menolak tuntutan pusaka oleh adik beradik arwah Datuk Rosli Ibrahim kerana harta-harta berkenaan adalah namanya dan bukan nama arwah,” kata penguam plaintif, Hisham Fauzi.
Mahkamah katanya, membuat keputusan pada perbicaraan hari ini menolak bantahan awal isteri arwah terhadap saman yang difailkan.
“Prosiding hari ini berkenaan permohonan bantahan awal defendan terhadap tuntutan plaintif.
“Setelah mendengar hujah kedua belah pihak, mahkamah menolak bantahan awal defendan atas alasan kes ini perlu melalui perbicaraan penuh kerana wujudnya fakta dan isu yang perlu diputuskan melalui pembuktian dan keterangan saksi-saksi,” katanya.
Perbicaraan dijalankan dihadapan Yang Arif Dato Abu bakar bin Abdullah Kutty.
Plaintif, Bakori Ibrahim, Mohamad Ibrahim dan Hartini Ibrahim di wakili Firdaus & partners, manakal defendan Haripah bt Dollah dan .An nur Amaleen bt Ahmad Rusli diwakili Norshuhaida & co.
Mahkamah menetapkan tarikh perbicaraan penuh dan penyertaan saksi-saksi pada 27 Mac depan.
mdl
Picture

31 ulasan:

  1. Kekeke. Tak cukup lagi gamaknya Ularmak Pas kena bayar RM700,000 / seorang nak rampas tanah daripada tuannya? Masuk lagi ahli keluarga Dato Rosli, nak bayar berapa pula supaya hajat khianat dapat dilaksana? Ularmak Pas yang gopoh tak tunggu kes faraid itulah padahnya. Gopoh itu perangai Iblis dan suku sakatnya. Ulama yang bertaqwa dan beriman takkan gelojoh. Jauhkan diri daripada Ularmak yang gopoh dan gelojoh. Kekeke.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Elok PAS bagi je kat Husam tu, kat Kelantan hanya itu saja yang PAN ada.

      Sama-sama lah kita tunggu keputusan mahkamah, semetara tu PAN Salor boleh sewa kanopy untuk persediaan pru nanti, tinggalkan dulu perkara-perkara yang boleh menggangu persediaan pru?

      Padam
    2. Gopoh sahaja kalau tak membazir boleh kira. Kalau gopoh sampai kena bayar lebih 700,000 guna duit rakyat? Allahu.



      Padam
    3. Biarkan mereka cai, tunggu keputusan mahkamah biar mahkamah yang tentukan siapa bersalah.

      Padam
  2. Kekeke. Fasa 10.16 Perlembagaan Umno memperuntukkan ‘Majlis Tertinggi berhak menangguhkan pemilihan di peringkat Majlis Tertingi,Bahagian dan Cawangan. Penangguhan ini tidak boleh lebih daripada 18 bulan dari tarikh pemilihan yang sepatutnya ia diadakan. Parti Umno langgar perlembagaan sendiri. ROS. ROS. Kekekeke. ROS Apa kabar? Kekeke. ROS nak haram ke halam umno ni? Kekeke.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan percaya lagi cai, bukan mung baru kenal UMNO, biar ROS ambil tindakan dulu.

      Apa yang perlu sekarang ialah kuatkan jentera pilihanraya PH, jangan buang masa lagi. bila-bila je najib akan bubar parlimen, naya nanti.

      Aku tengok kat Terengganu, Pahang dan Kelantan tiada terlintas langsung kelibat jentera pilihanraya PH, tak macam UMNO dan PAS dah merata mereka dirikan UPU ditempat masing-masing, dimana jentera PH cai?

      Jangan jadi macam ayam jantan cai, berkokok hebat tapi ekor bergelumang dengan tahi.

      Padam
    2. Kekeke. Rakyat Malaysia dah ada pilihan mengundi antara nasi dan kuinoa, bukan lagi bergantung kepada bendera parti yang aku tengok pacak pun tak tentu hala. Kekeke. Sebab itu bendera Pas naik pun, orang tidak ambil pot nak bercakap pasal Pas lagi. Pengundi Pas yang ada terpaksa bekap Hadi Awang, dan tak mampu lagi kempen tentang isu rakyat. Tiada seorang pun Pengundi Pas tegar yang aku jumpa percaya dan cuba kempen tentang Kingmaker sebab mereka dah tahu jumlah 40 kerusi hanyalah mimpi Mat Jenin. Paling lawak Pengundi Pas pula kena ikut isu kempen umno pula, sebijik macam barua kuli umno saja gayanya. Berkat doa Hadi Awang tu. Kekeke. Sebab itu rugi anak cucu kalau undi umno dan pas - beban rakyat bertambah, bayar cukai GST, harga barang naik, hutang negara naik sehingga RM 1,000,000,000,000 sebab ada kes curi duit kepada umno - pas, kebajikan rakyat dan alam sekitar diabaikan, duit dibazirkan beratus ribu sampai berbillion kerana nafsu serakah Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Kleptokrat Sial Hadi Awang yang ambil duit Umno. Tapi umno - pas kempen nak naik harga barang dan tambah cukai rakyat semata-mata! Duit ada tapi umno - pas sakau curi kebas masuk poket. Kekeke. Insya Allah pengundi takkan gadai masa depan negara kepada KLEPTOKRASI - GST - CHINA KOMUNIS - ISRAEL ZIONIS - (umno dan pas) demi kesejahteraan anak cucu mereka. Lagipun quinoa tak sesuai masuk perut Melayu. Rosak. Kekeke.



      Padam
    3. Itu persepsi mung je cai, mana bukti rakyat Rakyat Malaysia dah ada pilihan?

      Kalau macam tu PH tak perlu bekerja cukup dengan PAS dan UMNO saja yang pacak bendera? Sebab dah yakin rakyat akan pilih PH.

      PH hanya perlu seberapa banyak keyboard warrior cipta fitnah, mainkan fitnah dan sebarkan biar rakyat terbanyak percaya, itu saja ke kemampuan PH?

      Bukan pacak bendera saja cai, Unit Peti Undi kena didirikan juga disetiap DUN dan Parlimen, aku belum nampak lagi kelibat PH.

      Jangan ada perasaan "PERASAN" bahwa rakyat sudah memilih PH, mung kena kerja kuat bersama jentera, yakinkan rakyat dengan kehebatan PH bukan ajak rakyat bermain dengan fitnah.

      Bila-bila masa je najib akan bubar, pembahagian kerusi pun belum muktamad lagi dibeberapa negeri, bila boleh muktamad ni caI?

      PH dah jauh ketinggalan ni, jangan asyik bermain dengan fitnah, jangan pula nanti masa pru PAN pula yang melawan PKR, PPBM pula melawan PAN dan DAP pula melawan PKR akibat dari pertindihan kerusi, malu cai.


      Padam
  3. Haripah balu yang dah tiada suami pun sanggup ke Mahkamah bila dituntut waris Dato Rosli nak bahagi harta pusaka. Bila lagi Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Jho Low Taek nak didakwa dan dihadapkan ke Mahkamah? Kapal layar Equanimity pun dah kena rampas di Bali, Indonesia. Kelakarnya bila Ularmak Melayu Islam di Malaysia ajak rakyat berborak pasal Neelofa punya payudara ditutup tudung dalam The Zouk? Kekeke.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Ayuh cai, lupakan perkara ni, serah saja kepada yang berwajib. Kita tunggu keputusan mahkamah.

      Kuatkan jentera pilihanraya, itu yang utama buat masa ni.

      Padam
    2. Kekeke. Takkan lari topik terus bro. Ini kalau dalam perang dah jatuh hukum bunuh. Kurang-kurang kilas topik admin kasi spin ke apa. Langsung tak nak bincang tu. Kekeke.




      Padam
    3. Topik ni biar kita serah kepada mahkamah yang putuskan siapa yang bersalah, mung jangan jadi sudu lebih dari kuahnya, mung bukan boleh buat keputusan pun siapa yang bersalah, ulasan mung pun tidak lebih dari fitnah.

      Ketepikan saja topik ni cai, sampai masa nanti bila dah ada semua bukti mahkamah akan selesaikannya, bukan mung yang boleh menentukan siapa yang bersalah.

      Dengan fitnah mung masalah ini takkan selesai selagi mahkamah belum putuskan siapa yang bersalah, oleh itu jangan buang masa cai, lebih baik pergi pacak bendera awal-awal ni dari membuang masa bermain dengan fitnah.

      Padam
    4. Apa ke bodoh kau ni macai? Ini tuntutan harta pusaka. Bukan kes saman fitnah. Nampak sangat tak tahu prosedur kes mahkamah. Macai. Kalau dah bodoh tu tak payah meroyan panjang sangat. Komen pendek cukup. Kekeke.




      Padam
  4. Ikut perlembagaan Umno, semua jawatan dalam parti selepas April 2018 adalah pemegang jawatan Haram sebab tidak dipilih melalui Pemilihan Parti. Kekeke. ROS kena isytihar Presiden Umno terkini adalah Presiden Haram yang tidak dipilih oleh ahli sendiri. ROS juga kena umum bahawa ROS sudah melantik sendiri Kleptokrat Sial Najib Tun Razak jadi Presiden Haram Umno sampai tahun depan tanpa rujuk Pemilihan Parti. Kekeke. You are above The Law, ROS. You are the Constitution. Kekeke.




    BalasPadam
    Balasan
    1. Elok tu cai, ayuh kita jatuhkan najib yang menyusahkan hidup rakyat dengan menggunakan saluran yang betul bukan dengan menyebar fitnah.

      Terhegeh-hegeh dengan fitnah macamana nak jatuhkan najib? Mung fitnah macamana pun najib tidak akan jatuh dengan cara tu.

      Pilihanraya lah medan yang sesuai untuk menjatuhkan najib, mananya jentera pilihanrayanya cai?

      Padam
    2. Fitnah celah mana ni macai? Kekeke. Semua berita dan pernyataan dah disertakan link internet, dokumen rasmi, video, audio, berita luar & dalam negara, gambar foto dan bertambun bukti yang boleh diakses di seluruh dunia dan di segenap alam maya siber. Yang sebenarnya tukang fitnah dan pembawa berita palsu sekarang ialah macai Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan macai Kleptokrat Sial Hadi Awang. Satu link pun takbley akses, satu komen pun takbley pakai. Kekeke. Itu pasal sampai sekarang nak saman YB Husam Musa dan YB Rafizi Ramli pun tak berani. Kekeke.




      Padam
    3. Seronok ko cai...hehehehe
      Isu fitnah liwat anwar bin ibrahim bapak nurul ijah tak setel2 lagi cai...

      Meliwat sambil melancap butuh pasangannya...tu mahdey yg kata...
      Fitnah ker cai....hehehe

      Ada dlm youtube cai...boleh google2
      Hehehehe


      Kesian 1 perkara jer...
      Nampak mcm kena tikam kali kedua oleh org yg sama abg non ko tu cai...
      Hehehehehe....

      Padam
    4. Kekeke. Tikam-tikam cuba tanya Zahid Hamidi sekarang dia tengah nak tikam siapa? Kekeke. Mana tau senjata Jawa Pornorogo boleh belah dua atau tiga? Kalau tikam sebelum PRU luka, tikam lepas PRU boleh mati oiii. Kekeke.

      Padam
    5. Kan aku dah kata, walaupun mung bawa bukti sekalipun selagi mahkamah belum putuskan siapa bersalah maka perkara itu adalah fitnah semata-mata.

      TGHA pun mung fitnah juga, beliau elok je mengaji kitab, mengajar agama di madrasah dan melakukan banyak amal ibadat, jika nak dibandingkan dengan pemimpin UMNO dan PH jauh cai ketinggalan cai, sudah-sudah la tu cai.

      Padam
    6. Meroyan ke bro? Kekeke. Ulama tak makan rasuah dan ambil duit Umno. Kena tanya Ularmak Hadi Awang hukum ambil duit Umno? Khabarnya pemimpin Pas dapat fatwa boleh ambil duit Umno daripada Ularmak Hadi Awang. Kekeke. Takkan pemimpin Pas pun fitnah juga?




      Padam
  5. Bila nak pilihanraya ni, tak sabar aku nak mengundi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lambat lagi kot, pembahagian kerusi belum selesai lagi, penggunaan satu logo parti masih belum jelas, mungkin logo DAP cap roket kot, masalah calun belum muktamad, isu baiah mungkin PH akan ikut cara PAS. Jentera pilihanraya masih belum mantap...

      PH belum bersedia lagi macamana nak masuk bertanding pilihanraya? Setakat bermain dengan fitnah ianya tidak mampu untuk mencapai kemenangan melainkan berusaha gigih.

      Buat malu PH je.

      Padam
    2. Tuan jangan risau dgn PH pandailah mereka buat kerje

      Padam
    3. Kekeke. Macai Kleptokrat Sial seperti tak selesa bila di asak BILA NAK BUBAR PARLIMEN? Kekeke. Sebab apa macai? Ada kena sound dengan Big Boss ke? Kekeke. Indikator minyak naik semula tu rakyat dah faham. Kekeke.




      Padam
    4. Hehehehe...
      Puak yg berebut kerusi dah bersediakah klu parlimen bubar???

      Tak apalah...PANxxx rela mengalah klu big2 boss berebut kerusi...hehehe
      Mrk sedar mrk cuma pemakan dedak jer dlm haprak.Nak melawan takut kelaparan...angguk2 jer lah....hehehehe

      Padam
    5. Kekeke. Bukan parti yang pilih Rakyat. Buat apa tanya macam meroyan? Rakyat dah tanya BILA NAK BUBAR SEJAK JUN 2017 beb. Malu dapat Kerajaan Kleptokrasi dengan PM Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor. Malu tak abis sampai kapal Equanimity pun dah jadi Ekor Jholo Mati. Nak berenang dah takbley. Kekeke.



      Padam
    6. Rakyat terbanyak belum kenal lagi parti baru macam PAN dan PPBM, elokla awal-awal ni perbanyakkan bendera parti biar rakyat kenal ni parti Mahathir, satu lagi parti Mat Sabu.

      Rakyat kat kampung dan pendalaman tergaru-garu kepala, parti apa pulak nih?

      Pentingnya sesebuah parti mempamerkan dan mempromosikan parti masing-masing dan biar rakyat yang buat pilihan.

      Sebab tu bagi Melayu terbanyak bila pilihanraya je tiada parti lain dah selain dari BN dan PAS pilihan mereka, sebab tu Mahathir nak guna logo PKR atau DAP.

      Aku amat setuju jika PH gunakan logo DAP, boleh kita tengok penerimaan Melayu terhadap DAP.

      Oleh itu jangan buang masa cai, cepat-cepat pacak bendera PPBM atau PAN atau memang PH belum bersedia dengan persediaan pilihanraya kerana sibuk memfitnah sehingga lupa kepada jentera pilihanraya, ada ke takde jentera ni cai?

      Padam
    7. Yang patut risau mung bukan aku, sepatutnya mung yang lebih risau disebabkan banyak masalah dalam PH yang belum selesai.

      Kalau ditakdirkan najib bubar parlimen esok tak ke kelam kabut puak-puak mung ni cai. Ayuh macai-macai semua berhenti la bermain dengan fitnah, cepat pergi pacak bendera dan didirikan UPU ditempat masing-masing.

      Padam
    8. Kalau ditakdirkan esok najib umum bubar parlimen, macamana cai?

      Kelam kabut dibuatnya, Malu PH cai.

      Padam
    9. Kekeke. Gelabah sangat macai Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Macai ni mesti Ketua Cawangan Umno yang terpaksa lantik diri sendiri secara haram sebab tak dapat buat pemilihan pada masa ditetapkan. Kekeke. Nak pegang jawatan haram sampai bila macai? Bila nak buat Pemilihan Ketua Cawangan baru? Takkan macai pun langgar Perlembagaan Umno sendiri? Kekeke.




      Padam
  6. Bengap betul la.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive