Iklan Penaja 1

Jumaat, Mac 16, 2018

Mahkamah terima injunksi peniaga halang Majlis Daerah Pasir Puteh roboh pasar

Mahkamah terima injunksi peniaga halang Majlis Daerah Pasir Puteh roboh pasar
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Mahkamah tinggi Kota Bharu petang tadi memutuskan menerima injunksi peniaga pasar menghalang Majlis Daerah Pasir Puteh (MDPP) merobohkan pasar lama tempat mereka menjalankan perniagaan.
Pesuruhjaya kehakiman Datuk Ahmad Bache ketika membacakan  penghakimannya berkata, pihak MDPP perlu menunggu keputusan rayuan plaintif di mahkamah rayuan Putrajaya yang dijadualkan didengar 22 Mac ini.
“Mahkamah ini telah membuat keputusan tetapi pihak plaintif membuat  rayuan di mahkamah lebih tinggi. Masa pun tinggal tujuh hari lagi bukannya tujuh tahun,”  katanya.
Peniaga terlibat diwakili Shaharuddin, Hidayu & Marwaliz manakala MDPP diwakili Aini Hayati & Associates.
Mendengar penjelasan peguam berhubung keputusan mahkamah.
Ketika mengemukakan hujah, peguam plaintif berkata majoriti peniaga masih kekal di pasar lama.
“Tentu ada sebab yang kuat mengapa mereka tidak mahu berpindah. Bak kata pepatah, hanya jauhari yang mengenal maknikam,” katanya
Peguam defendan bagaimanapun mahu mahkamah tidak melayan injunksi pihak peniaga yang dianggap sia-sia dan hanya membuang masa.
“Kes ini jelas tidak memihak kepada peniaga. Tanah dan bangunan milik pihak MDPP dan bukannya milik mereka.
“Kalau bukan hari ini, bila tiba masanya mereka tetap mesti keluar dari situ. Melayan rayuan seperti ini hanya membuang masa dan merugikan semua pihak,” kata Abdullah Hamzah yang mewakili defendan.
Sementara itu pengerusi persatuan peniaga, Kamar Zaman Che Ngah yang ditemui selepas keputusan itu melahirkan rasa syukur atas kejayaan pihaknya.
“Insya Allah kita akan terus diberi pertolongan kerana berpihak kepada kebenaran.
“Keputusan ini akan menambahkan lagi semangat kami untuk terus berjuang hingga para peniaga benar-benar diberi hak mereka,” katanya.
12 Mac lalu kekecohan berlaku di pasar lama itu apabila MDPP membawa tiga jentolak untuk merobohkan bangunan pasar ketika lebih 300 peniga masih berniaga di situ.
Para peniaga kemudian keluar membina kubu manusia untuk menghalang tindakan itu.
Kekecohan sehari suntuk itu berakhir jam lima petang apabila peguam pihak peniaga berjaya mendapat perintah mehkamah supaya operasi meroboh itu dihentikan.
mdl
Picture

26 ulasan:

  1. ranking fifa jatuh tmj letak. jawatan. gentleman.. indeks rasuah makin teruk.. ketua pengarah tarak letak jawatan ka.. tarak telo ka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasuah teruk di Selangor dan Penang disebabkan pentadbiran PH 21 mengamalkan rasuah....tu belum lagi BN 71...kahkahkah

      Padam
    2. 2:25, yang patut letak jawatan bukan ketua pengarah sebaliknya yang lakukan rasuah tu patut letak jawatan....satu MB dan satu lagi KM....dua negeri ni diperintah oleh PH 21...kahkahkah

      Padam
    3. Bukan kah yang memalukan negara dengan skandal 'rasuah terbesar abad ini' di dunia perlu letak jawatan atau saman?

      Padam
    4. Kleptokrat Sial letak jawatan hari ini, esok dia kena angkut ke Guantanamo. Kekeke.



      Padam
    5. Aku seruju dengan mung cai sebab BN 71....kehkehkeh

      Padam
    6. Letak jawatan aku setuju...tumbang 71... tinggal 21 je lagi yang nak ditumbangkan...kikikikiki

      Padam
    7. Sblm nak tumbangkan puak lain pastikan pgagihan kerusi disetel dulu....hehehehe
      Klu mggu dpn parlimen bubar gerenti kelam kabut haprak dan ROS parti klepet yg tertangguh....hehehehehe
      Ingat makin tua makin bijak...rupa2nya makin bodoh...
      Buat mesy agung parti tapi peringkat cawangan dan bahagian hanya wayang kulit....hehehehe
      Mana tidak mengamuk ketua bhg diganti oleh ketua bhg baru spesis kroni ke mesy agung.BODOH!!!!!

      Dulu dia buat peejanjian tanpa pengetahuan kabinet.Skrg dlm parti pon dia nak klepet buat mesy agung tanpa pengetahuan ahli yg sah.

      Manusia bangang mana ntah yg lantik tua kutuk nie jd peeM recycle.Buat benda betul salah ikut kepala lutut dia jer.Mana tak mengamuk akar umbi.Kena tegur dia gelar sampah...hehehehehe

      Klu husam tugu dan mat sabun dia nak perbodohkan...takper!!!
      Mrk mmg sah bodoh dan terlalu bergantung kpd dedak mewah utk hidup...hehehehehe

      Rakyat marhaen jgn diperbodohkan....
      Hehehehehehe

      Padam
  2. Buat la laporan biar mahkamah yang tentukan....setakat isu terpencil je....jangan buat laporan rasuah sudah la.....BN 71 PH 21 tenat tu......kahkahkah

    BalasPadam
  3. Mungkin kena betulkan fakta, siasatan tidak menentukan kesalahan. Jika kita hukum seseorang kerana disiasat maka M01 patutnya sudah didapati bersalah kerana sedang disiasat oleh DOJ dan FBI.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biarkan macai tu meroyan. Macai tengah meroyan kepanasan tu. Kekeke. Aku dah tanya soalan menghanjingkan dia faham ke dengan viral Dr Gigi dari jawapan Parlimen tu. Kekeke. Muktamar main CHAI, sampai PRU14 pun Pas nak guna CHAI. Kekeke. No CHAI TERBARU DR GIGI PAS. Kekeke.




      Padam
    2. Kehkehkeh......frust la tu....sebab sangkut 21...PAS bersih dari segala gejala rasuah dan akhlak....mung masih lagi fitnah pada PAS....bila keluar angka 21 mung kata orang lain meroyan padahal mung yang frust.....kehkehkeh

      Padam
    3. 8:56
      Puak-puak mung la yang kata MO1 bersalah....kan dah kena ?

      Padam
    4. Tak sangka kita ada mahkamah di luar negara....hehehehehe
      Mgkin mahkamah tu hakimnya tun klepet dan peguam negaranya husam tugu...
      Pengarah FBI nya sipondan nobody...
      Kahkahkahkahkahkahkah...

      Wang yg dirampas di swiss pon tak tahu siapa yg punya...hehehehehe
      Siap yb2 haprak spt kit sial dan wan jijah melobi yb2 di sana agar dibahas di parlimen.Malang kena tolak usul bangang tersebut.Nampak benar yb2 haprak dibangangkan oleh parlimen swiss....hehehehehe

      Yg lawak campur bangang si yb wan jijah bini anwar brahim sepatutnya mengarahkan tun klepet setelkan dulu isu fitnah liwat laki dia.Tak malu ker dgn tuduhan tun klepet yg lakinya meliwat sambil melancap butuh pasangannya.Bodoh!!!!
      Klu aku waris banduan tu dah bawa ke mahkamah krn ia penghinaan paling memalukan.Bodoh betul wan jijah nie...senang2 diklepet oleh tun klepet.Dah lah kena klepet...maruah laki mcm taik diklepet tun klepet.Betul tak pondan nobody????
      Hehehehehe...itu pon klu macai2 pandai mengulas atau berani mengarahkan tun klepet memberi penjelasan.Rasanya tak berani kot krn takut digelar sebagai SAMPAH!!!!!
      Hehehehehehe.....

      Padam
    5. Kekeke. Daripada level Ahli Parlimen Umno #fakenews sampai ke macai JASA #hanjingkurapkomunis pun nak spin DOJ baru siasat kes 1MDB? Kekeke. 2 tahun 8 bulan 18 hari dulu boleh macai nak pusing-pusing macam kapal layar dikembang dan sauh dilabuhkan! Kekeke.

      A criminal complaint is a court document filed that accuses or charges a suspect with committing a crime. Criminal complaints are usually filed by the prosecutor in cooperation with the police. Sometimes the victim of a crime will individually file a criminal complaint against a suspect.

      DOJ dah keluar pendakwaan di mahkamah samdol. Takkan DOJ nak jual no CHAI PAS 71210 macam macai. Kekeke. Jenuh jual no CHAI PAS kalau masuk court siasat, masuk penjara siasat, masuk blog siasat, masuk Parlimen siasat. Kekeke. Dakwa setakat dua tiga kerat lepas. Kekeke.



      Padam
    6. Kenapa PAS 0?? Sebabnya this is real rahmatanlilalamiin..

      Padam
    7. Lagi satu PAN tak kesah tun kata ada lancap.. yg penting jangan disentuh DzaP tu..

      Dasar walaun DAP!!

      Padam
  4. Pas Kelantan semakin kejam dan ganas. Ularmak Pas makin haru-biru sejak kes rasuah ambil duit umno didedahkan. Sebelum ini ditarah tanah adat Orang Asal di Gua Musang. Diroboh sekatan Orang Asal sampai guna senjata dan kenderaan berat! Sekarang Kerajaan hooligan barbarik Pas langgar pula perintah mahkamah dengan cuba menceroboh Pasar tempat peniaga. Tukar Kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan kepada gabungan satu padu Pakatan Harapan lebih baik.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah lagi ke cai?....tak serik lagi ke dengan angka 21.... meroyan nampak....kehkehkeh

      Padam
    2. Masalah air di bandar maju pon paling bangang di negeri haprak.Terowong mewah hanya sekadar klise utk kaut rasuah....memalukan
      Konon telus tapi telur busuk...hehehehe

      Padam
  5. siapalah hadi awang jika dibandingkan dgn jho low... jho low hebat. hadi lubuk, dol.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jho Low kan geng 71....TGHA geng 0...kehkehkeh

      Padam
    2. Geng DAP 21.. itupun DAP semua betul..

      Padam
  6. Makin meroyan macai dengan No CHAI PAS BARU 71210. Kekeke. Takde sapa yang respon terbaik pun sebab berita di atas pun macai tak baca. Kekeke. Lain kali nak iklan Pas bernilai 0 tu baca gak kes Kerajaan Pas hantar JCB nak roboh Pasar Pasir Putih. Kekeke. Malu ooo kalau tak perasan berita dah gempar viral satu negara wok. Kekeke. Macai jual no CHAI PAS 71210 dalam surau tak macai? Begitulah bila buat kerja tak berfikir. Kekeke.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai No CHAI PAS 71210. JCB ialah Janda Cantik Berhias. Kekeke. Kalau korek yang itu dapat bini baru Ularmak Pas. Makin ganas korek peruntuh katil minum Kopi Naik Syahwat cap Pas. Kekeke. JCB Ularmak Pas Kelantan guna Cakar Rimau versi Nik Abduh. Korek dapat duit umno, korek ambil duit umno. Kekeke. Taip JCB kat google search chai. Kalau keluar Janda Cantik Berhias Ularmak Pas Kelantan, kau rekomen Hadi Awang buat jadi bini no 4 Tok Guru. Kekeke. (p/s Ini komen menghanjingkan macai.)



      Padam
    2. Kalau versi ni di penang pun banyak kejadian amik tanah org nelayu tanpa pampasan.. org PAN boleh lah kau goreng..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive