Iklan Penaja 1

Rabu, November 22, 2017

PARTI ISLAM AMANAH desak SPRM siasat pembelaan DAKWAAN Editor Sarawak Report

Pemuda AMANAH hari ini mengemukakan memorandum kepada ibu pejabat SPRM di Putrajaya menggesa suruhanjaya itu meneliti dakwaan yang terkandung dalam pembelaan Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown.
“Memo ini diserahkan kepada SPRM atas dasar kepentingan umum bagi menggesa dan mendesak SPRM untuk menjalankan siasatan segera, menyeluruh, bebas dan adil ke atas dakwaan Clare dalam pembelaan tersebut,” kata timbalan ketua sayap itu, Faiz Fadzil kepada Malaysiakini.
Rewcastle-Brown memfailkan pembelaannya di Mahkamah Tinggi London pada 11 Oktober lalu berhubung saman fitnah Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap sebuah artikel yang mendakwa parti itu menerima RM90 juta daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Dalam memorandumnya, Faiz berkata editor Sarawak Report itu mendakwa bahawa sebahagian daripada jumlah wang itu melibatkan dana 1MDB.

"Memandangkan dakwaan itu membabitkan puluhan juta yang diberikan demi kepentingan politik perdana menteri dan Umno untuk memecah-belahkan pembangkang (Pakatan Rakyat), terdapat kesimpulan rasional berhubung jenayah rasuah, penggelapan dana awam, pecah amanah dan pengubahan wang haram (telah dilakukan)," katanya.
PAS menafikan dakwaan itu manakala penyokong Najib menuduh Sarawak Report berkomplot dengan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menjatuhkan perdana menteri dengan tuduhan palsu.
mk

Picture

17 ulasan:

  1. Geng2 pembawa firnah, minta SPRM siasat Ambiga la...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...
      Claire brown kata dpt maklumat dpd ambiga.Siasatlah si ambiga.Nak mintak claire sr dtg malaysia...gerenti tak berani punye.
      Atau pon...siasat husam tugu....hehehe
      Dia salah sorg penyebar fitnah tersebut.Baik dia dihukum di dunia sblm kena hukum di akhirat krn menyebar fitnah...hehehe

      Padam
    2. Ramai yg kata SR nie ditaja oleh haprak dan penyamun tua yg ada dana yg ckp besar.
      Klu SR nie jujur kenapa tak bongkar kemungkaran nyata di penang??
      Ataupun episod2 penyelewengan pengerusi haprak suatu ketika dulu yg lbh bermakna krn kesannya sgt jelas dan nyata dirasai oleh rakyat sehingga skrg.Kenapa berita SR berita yg terpilih???
      Tak heran penyamun tua mnjadikan SR sebagai kitab dan klu dia terkantoi dia boleh bagi alasan 'Tak tahu' atau mnjadikan SR sebagai kambing hitam. Samalah nasib armpitGay yg dijadikan kambing hitam dlm pembelaannya di mahkamah.Belum lagi klu SR menyebut nama husam tugu atau lapiji langkah kejang...hehehe

      Padam
    3. Macai2 Haprak mana reti nak beza siapa penyamun, siapa perompak dan siapa yang mengamalkan rasuah, sebabnya pemimpin atasan Haprak ni lah yang diketuai bapak penyamun

      Padam
  2. kepala parti lebai yang songlap 200 juta tu semuanya berisi taik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kehkehkeh....bawak bukti la bro....macam orang gila je lagaknya

      Padam
  3. Dulu walaun yg bdh bersorak kata Hadi mng walhal bicara blm lg la bodoh.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu yang bodoh sebenarnya, kami tidak bersorak pun malah kami menerimanya dengan tenang tanpa ada rasa prejudis

      Padam
  4. Dulu walaun yg bdh bersorak kata Hadi mng walhal bicara blm lg la bodoh.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan masih lagi dlm perbicaraan, bodoh dan menggigil puak2 Haprak ni...

      Padam
    2. Rasanya...pas akan menang.
      Claire brown pon dah main tunding jari sana sini dah dlm pembelaannya.Ampitga dah meroyan bila namanya disebut...hehehe.
      Yang terkini dia msh gagal tunjuk sebarang bukti dlm mahkamah.Klu dah tiada bukti...fitnahlah namanya..BODOH!!!!
      Maka habislah para macai dlm haprak menggigil jika nama naik disebut boleh claire brown nanti..hehehe
      Yang senyum dan ketawa adalah pemain boneka utama yg menaja sr selama ini melihat kebodohan anjeng2 mrk menyalak tanpa bukti....hehehe
      Jangan sukati jer menyalak yer...hehehe

      Padam
  5. Apa yang mampu dilakukan oleh Haprak sekarang hanya memainkan isu-isu fitnah,
    terhadap PAS, itu saja senjata yang mereka ada untuk mereka menghadapi PAS pada PRU ni, kan sama tu UMNO dan Haprak

    BalasPadam
  6. Dulu minta Hj Hadi saman, kata mcm², Hj Hadi tak berani saman la, takut la, mkn dedak la dan mcm², bila dah saman, hampa pulak dok meroyan..... Nampak dah siapa yg berani... yg mula takut hampa laa....

    BalasPadam
  7. PH tak takut lah.. husam kan pernah kata dia ada bukti akaun affin tu dan hanya akan didedahkannya masa musim PRU 14 nanti kan.. eh tapi baru2 ni dia kata pulak dia cuma nampak aje bukti tu.. ntah laa... aku cuma kesian kat penyokong PAN.. asyik-asyik kena klepet dgn dia.. keh keh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kira dh menggigil jugak husam tugu nie yea...hehehe
      Klu nama dia naik disebut claire brown..ntah apa jwpn dia.Mgkin jwpn dia jumpa bukti dlm mimpi ke-15 kot...hehehe

      Padam
  8. Haprak nie ingat org lain bodoh mcm mrk jugak ker...hehehe
    Itu mgkin tanggapan husam tugu kpd pengikut setianya.....hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maruah Husang kuasa 10 dah lama tercalar, semasa ATGNA ada lagi sebab tu Husang kuasa 10 tak dilantik oleh ATGNA sebagai penggantinya, cuma Tuan Guru tidak memperincikan apa kesalahan Husang ketika itu, bertentangan dengan kehendak Tuan Guru, Alhamdulillah Kelantan masih selamat hasil dari kebijaksanaan ATGNA dan pertolongan Allah SWT

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive