Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, April 27, 2011

Wooiii Polis!!!! Tangkap Segera!! individu, blogger sebar video fitnah ni..!!


AMK desak polis tangkap individu, blogger sebar video fitnah


CYBERJAYA: Angkatan Muda Keadilan (AMK) Malaysia mendesak pihak polis mengambil tindakan segera terhadap individu dan blogger pro BN kerana menyebar video seks fitnah, yang dikaitkan dengan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
AMK menamakan pengguna youtube  ‘thepowercam’, blogger Pisau.net dan Papagomo, antara individu yang memuat naik dan menyebarkan video tersebut, dalam usaha meneruskan tuduhan fitnah terhadap Anwar.

Timbalan Ketua Penerangan AMK, Rozan Azen Mat Rasip berkata, tindakan itu wajib dilakukan untuk membuktikan komitmen pihak berkuasa termasuk Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) dalam menangani penyebaran bahan kes yang masih dalam siasatan.

“Menteri Penerangan dan Komunikasi, Datuk Seri Rais Yatim perlu menjalankan fungsinya.Pihak SKMM perlu menyiasat dan mendakwa pihak yang membocorkan bahan kes dan menyebarkannya di internet.
“Sehingga hari ini, blog-blog tersebut masih menyiarkan video itu, manakala komen dan ulasan pelayar web berbentuk lucah dan menghina.

“Persoalannya, kenapa mereka masih terus mengaitkan video tersebut dengan Anwar? Dari mana mereka dapat video tersebut, sedangkan orang pertama yang menyiarkan video itu mengakui, hanya dia dan pihak polis yang mempunyai bukti tersebut,” katanya.

Terdahulu sebelum itu, Rozan dipanggil untuk memberikan keterangan berhubung kertas siasatan yang dibuka susulan aduan AMK Malaysia pada 5 April lalu mengenai aduan terhadap blogger-blogger pro BN di ibu pejabat SKMM di Cyberjaya, hari ini.

“Tetapi, kertas siasatan tidak dapat diserahkan kepada saya kerana ia adalah maklumat sulit,” kata Rozan sambil menambah, beliau juga tidak digalakkan untuk memaklumkan nama pegawai SKMM yang mengendalikan kertas siasatan tersebut.

Kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. Jika disabit kesalahan, mereka yang terlibat berhadapan dengan hukuman denda maksimum RM 50,000 atau penjara setahun, atau kedua-duanya sekali.

Sementara itu, Rozan tidak menolak kemungkinan untuk memfailkan saman fitnah terhadap penyebar video tersebut sekiranya siasatan SKMM mendapati mereka bersalah.

“Ia bergantung kepada perkembangan siasatan sama saman fitnha akan dimulakan. Kita perlu memastikan individu yang terlibat dalam penyebaran video itu disiasat terlebih dahulu,” ujarnya.KeadilanDaily
    

2 ulasan:

  1. kepala butoh ko fitnah!!!
    kena punggong ko pun ko cakap fitnah ke!!!

    BalasPadam
  2. BILA PUNGGONG APCO BECAKAP !

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...