Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, April 22, 2011

Terbongkar!!! Sudah, UmnoPolis Semakin Hilang Akal..!!!

Sepadan Anwar: PKR kecam Berita Harian

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution kesal dengan tindakan media milik Umno - Berita Harian yang didakwa sengaja mensensasikan isu video seks yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sedangkan kes masih dalam siasatan polis.

NONEMalah, katanya, amat dikesali apabila Berita Harian dijadikan perkakas Umno-BN untuk merekayasa "perbicaraan melalui media" yang cukup jelas bernada politik demi mengaibkan dan terus-menerus menganiaya ketua umum PKR itu.

“PKR sekali gus menolak serta membantah sekeras-kerasnya laporan muka hadapan akhbar itu bertarikh 21 April yang mendakwa sebuah agensi penyiaran terkemuka Korea Selatan telah menganalisis serta mengesahkan bahawa pelaku dalam video tersebut adalah sepadan dengan Anwar berdasarkan perincian saiz tubuh beliau dalam rekod polis,” katanya dalam satu kenyataan.

Berita Harian dalam tajuk utamanya semalam juga melaporkan polis telah mengenalpasti lokasi video seks tersebut dirakamkan iaitu di sebuah kondominium di pinggir Kuala Lumpur manakala wanita yang terbabit dalam video seks itu dipercayai seorang pelajar di sebuah institusi pengajian tinggi swasta di ibu negara.

NONESelain itu, akhbar tersebut juga melaporkan siasatan polis tidak terlalu memfokuskan pada isu jam tangan Omega, yang sebelum ini didakwa kepunyaan Anwar yang diserahkan kepada polis bersama video berkenaan.

Dakwa Saifuddin, syarikat Korea Selatan itu juga telah dipilih dan diberi maklumat khusus oleh polis supaya pihaknya harus menuruti segala kehendak barisan kepimpinan Umno-BN.

"Harus diingat bahawa syarikat Korea Selatan tersebut telah dipilih dan diberi maklumat khusus oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM), yang mana ketua-ketua mereka masih menuruti kehendak barisan ahli politik yang mempunyai dendam kesumat terhadap Anwar dan berusaha menamatkan perjuangan reformasi politik beliau," katanya.

Malah tambah Saifuddin, Anwar sendiri selama ini menafikan sekeras-kerasnya pembabitan beliau dalam video berkenaan.

"Justeru kredibiliti PDRM sekali lagi terjejas dan dipersoalkan selepas pendedahan oleh bekas ketua Jabatan Siasatan Jenayah KL, Datuk Mat Zain Ibrahim, dalam beberapa surat terbuka beliau," katanya.MalaysiaKini

Komen Seorang Hamba Allah :
Tak sudah2 puak2 APCO 1-M'sia ni, Buat Kacau Bilau Kat Negara Kita Ni, Habis Porak Peranda Sistem Bernegara & Kehidupan Kita, Dulu Usung Tilam Bertompok Kini Video Umporno Lepas ni Apa Lagi. Tak Rety-2 nak Buat Benda Baik-2 ker.
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...