Hanya PH lawan BN PRU14 kali ini, Pas hanya pengacau

iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pilihan raya umum ke-14 (PRU14) yang bakal berlangsung bila-bila masa merupakan satu situasi luar biasa yang akan menyaksikan pertembungan dua gabungan politik Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH).
“Parti-parti yang tidak menyertai dua gabungan ini bolehlah dianggap sebagai pengacau sahaja,” kata Naib Presiden AMANAH, Husam Musa di majlis pemantapan jentera PH Dun Panchor petang semalam.
Pertembungan di peringkat nasional katanya, jelas terbahagi dua dan semakin ramai pemerhati menganggap PH semakin berada di hadapan.
Di Kelantan katanya, Pas tidak akan mampu mendapat sokongan lebih 30% undi.
Situasi ini menyebabkan persaingan sebenar hanyalah antara BN dan PH.
“Jika PH bermula dengan 30% sokongan, kita hanya perlukan 5 hingga 6% untuk mendapat mandat mentadbir negeri.
“Dengan situasi tekanan yang dihadapi rakyat sekarang, keperluan ini tidak sukar dipenuhi,” katanya.
Blok politik pro Najib kata beliau, kini amat tertekan kerana semua isu-isu tidak menyebelahi mereka.
“Kini mereka beralih kepada isu umur Dr Mahathir yang dikatakan tua dan tidak layak menjadi perdana menteri.
“Malam tadi di Ipoh, Tun Mahathir sudah memberi jawapan bahawa usia tua bukan satu kekurangan asalkan dapat melaksanakan keperluan-keperluan yang dikehendaki rakyat.
“Tidak mengapa tua asal boleh hapuskan GST, mengekalkan BRIM, membebaskan bekas pelajar daripada membayar PTPTN hingga gaji mereka mencapai RM4,000 dan banyak lagi yang akan dilaksanakan jika beliau jadi PM,” katanya.
Beliau turut menyentuh kenyataan Adun Panchor Datuk Mohamad Amar Abdullah yang berkata beliau tiada masalah untuk bertanding di kerusi parlimen .
“Ini jelas Pas ada berbincang untuk menukarkan beliau dari Dun Panchor ke kerusi parlimen.
“Saya sudah sebutkan dulu ketika mencadangkan Jeming (Hazmi Hassan) untuk bertanding di sini.
“Beliau memang ada peluang untuk menang,” katanya.
Pada majlis itu satu upacara simbolik penyerahan pusat daerah mengundi Pasir Tok Kambing dari Parlimen Kubang Kerian ke Parlimen Pengkalan Chepa.
Pengerusi PH Kubang Kerian, Datuk Abdul Halim Yusuf membuat penyerahan kepada Pengerusi PH Pengkalan Chepa, Mejar (B) Mohamad Ibrahim disaksikan Husam selaku Pengerusi PH Negeri.
mdl

Picture
Previous
Next Post »

13 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 3:36 PTG delete

Wakahkahkahkah......dah berpuluh tahun PAS melawan BN.....Pakatan Haram baru je lahir, surat beranak pun belum lagi mendapat kelulusan....datang nak lawan BN kata PAS pulak pengacau...ni statemant orang gila ke apa????.....

PAS kan dah tak mendapat sokongan nak kacau kat mana pulak bahalol?....kahkahkahkah gila.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 6:08 PTG delete

Pas dah jadi kucar lanar. Pengikut dan pendokong dah tak percaya pimpinan yang ada. Makan duit Umno. Kekeke.

Pemecah belah parti Ustaz Nik Abduh pun dah mengaku. Projek RUU355 Suwardi Yaakob hanya nak hina hukum Islam dan orang Melayu. Pengkhianat wajib dihapuskan - TGHH Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 6:17 PTG delete

Umat Melayu Islam wajib tolak Pas. YB Pas undi berkecuali. Rugi besar Undi Pas masuk Parlimen hanya bahas dan tiada undi. Suara rakyat tak makan dedak Kleptokrat Sial Najib Tun Razak mana ada berkecuali? Kekeke.

Undi PH je.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 8:03 PTG delete

Orang bodoh akan memilih PH 21, yang bodoh bertingkat-tingkat akan memilih BN 71 dan ini adalah pilihan orang cerdik dan beriman iaitu PAS 0, matematik mudah cai....kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 8:47 PTG delete

Buat apa undi haprak...hanya menyokong manusia yg ingin dipenjarakan atas dosa rasuah dan salahguna kuasa jd peeM...hehehehe

Manusia bodoh dan bangang jer yg undi penyamun tarbus yg puas menyamun wang rakyat sebagai peeM.Dia masuk haprak meninggalkan 71 taik dan akan menambah 71+21 taik bila jd peeM.

Bodoh dan bangang!!!
Hanya manusia yg tiada prinsip hidup menyokong penyamun tarbus mendiktator pentadbiran negara....

Hapuskan legasi 22tahun!!!!
Kuburkan legasi 22tahun!!!!
Hancurkan legasi 22tahun!!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 9:38 PTG delete

Kekeke. Ada lagi ke penjual no CHAI ni? No CHAI Pas tak laku dah. Kekeke. Dah kena beli 200 juta dengan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 11:02 PTG delete

Kehkehkeh...mana nak letak muka PH 21?...semakin ramai pulak orang dacing, orang mata lebam, orang kuali masuk parti pengacau dan kucar lanar...mereka ni semua bodoh ke atau mung yang bodoh?...kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Mac 2018 11:35 PTG delete

Macai DOJ tu tak takut tabur fitnah...hehehehe
Yg penting dpt bunga dan taik dpd tun klepet...

Kahkahkahkahkahkahkahkahkah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2018 1:12 PG delete

mengaku shjalah nak jadi pengacau dan berkecuali,klu setakat nak jadi pasu bunga rentikanlah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2018 1:14 PG delete

orang bangang dan bebal shj yg sokong pencuri dan ambil duit pencuri.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2018 1:20 PG delete

tolak hadi dan najib,sorang brahmin yg guna agama cekau duit rakyat,yg sorang lagi tak pernah idup susah....pr14..humban golongan2 brahmin/bangsawan..yg tak kesah kehidupan kos harian rakyat..

PR14.....TSUNAMI RAKYAT VS BRAHMIN/BANGSAWAN.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2018 1:26 PG delete

PAS dah kembali macam 1986....riuk pikok rakyat dibuatnya,dabit dada dgn hipunanan amanat hadi,tanding 97 parlimen,menang satu jer,itupun parlimen kubang krian....hadii pun hancuss di marang oleh pemuda rahman bakar....malu ooooi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Mac 2018 1:29 PG delete

takut pabenda beb,tunggu beratus2 hari selasa tak saman...najib boleh eklah,dia pegang telor ag,kp sprm,mahkamah dan igp..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes