Panas!! : Ulama Pas hadiahkan isteri kereta Audi Q7?

Tular di media sosial sejak malam tadi pengakuan difahamkan isteri muda kepada Ketua Penerangan Dewan Ulamak Pas Pusat, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali at-Takiri menerima hadiah kereta Audi Q7.
Menggunakan nama, "Datin Norhayati Abd Malek" pada akaun Facebook, usahawan barangan kosmetik terbabit memberitahu pemberian suaminya itu dapat diguna untuk "merayap" ke rumah beberapa rakannya di sekitar Kuala Lumpur.
"Kti (Kak Norhayati) dapat hadiah kereta dari En Somi (suami)" diikuti simbol wajah dengan mata lambang hati sebelum menyambung, "Audi Q7... bolehlah merayap rumah Zuraidah Yusof, Asikin Tajul, Saemah Mamat yang duduk area KL," seperti dipetik dari akaun Facebook beliau.
Walau bagaimanapun, semakan Malaysia Dateline pagi ini mendapati 'posting' tersebut yang turut melampirkan foto kereta berharga kira-kira RM600,000 itu telah dipadam manakala status Norhayati yang dimuat naik awal pagi tadi memberitahu dirinya sedang bersedih.
"Waktu sedih macam ni tiba-tiba teringat kat Kekanda Yang Teramat Mulia Tunku Soraya yang selalu bagi kekuatan kat kti," luahnya.
Sementara itu, bukti Norhayati isteri kepada Khairuddin dapat dikenalpasti apabila wanita berkenaan pada 15 Februari lalu memuat naik gambar pemimpin Pas yang memusuhi Amanah dan DAP itu berkemeja-T jalur merah jambu dan berkaca mata sedang bersiar-siar di kawasan berpasir bersama kanak-kanak dipercayai anaknya.
"Balik ganu (Terengganu) bila kita panggil depa (mereka) 'dik bagi akk (akak) air kelapa, depa tengok je muka kti lama-lama.. .
"Tak, saya memang kakak dari adik, saya isteri YB Kuala Nerus.. Terpaksalah berjela-jela dok terang kat depa bila depa beliakkan mata tengok kti," ujarnya yang difahamkan berasal dari Kedah mengikut profil beliau di Facebook.
Tindakan Norhayati mengumumkan hadiah yang diterima daripada Ahli Parlimen Kuala Nerus di Terengganu itu dianggap ramai netizen sebagai melampau memandangkan statusnya sebagai isteri kepada pemimpin yang kononnya parti Islam.
Namun, ada juga yang dipercayai penyokong Pas menganggap tidak perlu berdengki dengan rezeki orang lain kerana Norhayati adalah seorang ahli perniagaan sebelum dibidas netizen bahawa Audi Q7 itu bukan dibelinya sendiri sebaliknya jelas dihadiahkan suaminya yang merupakan seorang wakil rakyat.
Kecenderungan menayangkan kereta mewah di Facebook itu mengulang perangai sama beberapa pemimpin Pas sebelum ini antaranya Ketua Dewan Ulamak Pas Pahang, Ustaz Mokhtar Senik.
Mokhtar yang mutakhir ini kerap dilihat tampil di khalayak dengan jari kanan bertutup kain seperti pada Himpunan RUU 355 lepas turut memuat naik dua foto kereta mewah yang digelarnya 'kuda-kuda hitam' di Facebook, 14 Januari lalu.
Namun, itu bukan kali pertama dia yang pernah tiga tahun ditahan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana terbabit dengan kumpulan Al-Maunah berbuat demikian kerana pada 17 Disember 2015 Mokhtar dikesan memuat naik gambar kereta Mercedes miliknya di media sosial tersebut.
mdl

IKLAN BERBAYAR

dana-100-all
Previous
Next Post »

27 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 12:01 PTG delete

Rezeki tuh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 1:30 PTG delete

Ulamak dunia..jual agama..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 2:45 PTG delete

Kamu rasa mana lebih tinggi nilainya?

Samada nilai sebuah kereta yg nilainya perlu dibayar ansuran bulanan sehingga mencecah ribuan ringgit (anggaran RM2.5K); ataupun nilai penerimaan RM15K tiap2 bulan yg bermula entah sudah berapa tahun!

Atau dgn bahasa yg lebih mudah difahami PAN iaitu:

'Samada RM2.5K yg perlu KELUAR dari kocek sendiri setiap bulan; ataupun RM15K (6 kali ganda) yg masuk MASUK ke kocek sendiri setiap bulan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 3:46 PTG delete

Dulu aku ingat kit sial n anwar gay akan serang mahdey habis2an krn korupsi..pncabulan sistem kehakiaman..skandal kewangan..tahanan tanpa bicara..nepotisme..kronisme tetapi semuanya hanya lakonan.
Skrg...semuanya tggl haprak..haprak dan haprak!!!!
Tak tahulah bgmana ada beruk2 yg masih sanggup jadi hamba abdi manusia2 kaya dan rakus ini.Sial memanjang....mmm

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 6:03 PTG delete

Dpt 90 juta.beli audi cash je ler wanrosli..? Bodo tara mana ang ni.kakakakakak

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 6:04 PTG delete

Haprak lagi pakai serban tebal merompak balak kelantan lepastu melahap 90juta smpu skrg xberani saman Sarawak rreport.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 6:15 PTG delete

Apa wanrosli merapu ni.mana video matsabu tolak hudud???? menggelupur lg ker.kahkahkahjahkahkahkajajkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 8:55 PTG delete

SR yg jauh di eropah...ok lah
Lagipun para pemimpin haprak pon tak berani nak ulas krn sedar ia fitnah kecuali para hamba abdi yg dungu...hehehe
Anwar gay sampai skrg tak berani saman mahdey yg tuduh dia peliwat wlpun dlm 1 negara...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 8:58 PTG delete

Video mat gay memuki chinadoll ada...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 9:20 PTG delete

Otak Kat buntut rupanya para walaun ni.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 9:22 PTG delete

Dah le hujah takde kelas. Lps tu terkekeh kekeh Mcm siamang demam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 9:30 PTG delete

Kalau tak berapa pasti samada ko faham atau tidak sesuatu isu, beri hukum, hukum ko langgar, beri fakta ko jawab dgn loyar buruk tahap sial, minta bukti, hilang duatiga hari,dtg balik ulang benda2 bangang, lebih baik ko pegi sekolah balik. Kalau boleh pun, aku confirm ko takkan lulus punya. Keluarga ko, semuanya bodoh mcm ni ke?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 9:31 PTG delete

Kenapa walau hanya seorg org PAN tak berani jawab soalan aku? Pasti kerana terkedu melihat sejumlah 300K org sambut himpunan RUU 355 kan? Tak pe kami fahaam..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 9:33 PTG delete

6:04..

Pabila sesuatu berita itu datang dari seseorg yg fasik (samada kafir atau kini munafik), kita perlu menyelidikinya terlebih dahulu dan pastikan akan kebenarannya melalui bukti yg kukuh sebelum berita itu disebarkan; spt dlm isu rekaan RM90 juta ini!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 10:42 PTG delete

300k? Mimpi ke?

Reply
avatar
Malaysiabaru
AUTHOR
20 Februari 2017 10:55 PTG delete

Untuk umno pas kerjasama perlu ada kontrak dan wang pendahuluan atau cemgkeram tanda jadi

Rm90 juta untuk

A. Janji kerjasama pas umbo
B. Untuk Nik menyamar edit ruu335
C. Untuk pas bantai Dap
D. Untuk buat himpunan ruu335
E. Dyit kopi itl hadi berpolitik
F. Gerak kerja party pas
G. Utk bayar HQ pas di cow kit
H. Utk menang muktamar lawan mat sabu
I. Utk bina markas pas baru
J. Untuk tutup mulut ularmak pas
K
K
K
KAMI ADA BUKTI ... SO SHUT THE FCUK UP !!!! SEBELUM PRU KAMI DAN SR AKAN BAGI !!! SIAP ...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 11:29 PTG delete

Hahaha...ada bukti?????
Mcm mahdey yg kutuk 1mdb tapi sebijik bukti pon tak ada.Hanya bergantung dgn media yahudi sr n wsj.
Berak merata2 lepas tu tuduh org lain yg lakukan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 11:32 PTG delete

Anwar dikerumuni seramai 200k dpn mahkamah....
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah
Tak sampai 200 org jer....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 11:35 PTG delete

Sentap kerrrrrrr.....
Anwar tak sentap pon video chinadoll nya ditonton serata dunia....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 11:44 PTG delete

Tak perlu gaduh gaduh bila budak bahalol boleh pakai Q7 nih kalau baru 600K saja kalau second hand 300K dapat lah....

Orang kaya saja boleh pakai kereta nih , full tank 100 liter kot...

Memang sedap duduk , ini kuda hitam GERMAN sedap lah....

Kalau muka bahalol , otak pun bahalol boleh mampu pakai Q7 nih biasa nya mat GEPAU lah....

Common sense.... Ansuran bulanan pun 6K pqling murah kalau Q7 baru lah....

Kan Melayu tuh.... standard lah , beza nya tak menyorok bawah jembatan tunggu GEPAU.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Februari 2017 8:15 PG delete

Malaysiabaru sangka dgn merekacipta fitnah selama ini org islam yg beriman akan percaya bulat2.. Malaysiabaru ternyata silap apabila org2 beriman jelas menolaknya dgn menyertai Himpunan 355 baru2 ini yg mana kapasitinya lebih besar dari Bersih 5. Mungkin org islam yg sekelumit yg menyertai Bersih 5 yg percaya kpd rekacipta Malaysiabaru ini dan yg selebihnya yg percaya ialah para kafirun dlm Bersih 5 itu..

Kesimpulannya anda gagal..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Februari 2017 11:20 PG delete

Syukurlah aku tidak spt 6:03 yg hanya seronok memfitnah dlm baki hidupnya di alam ini..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Februari 2017 11:22 PG delete

Alhamdulillah kami org PAS senantiasa menjauhkan diri dari sikap suka memfitnah..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Mac 2017 11:59 PG delete

Fitnah matsabu tu buat2 lupe plak walataik oi.man video matsabu tolak hudud tu????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 Mac 2017 9:31 PTG delete

Mana video RM 90 juta? Fitnah macam husang musang le tew!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mac 2017 11:00 PG delete

Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mac 2017 4:15 PTG delete

Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes