Panas!! : Himpunan RUU 355 salah guna jentera kerajaan negeri Kelantan

Ditemui di Jalan Tuanku Abdul Rahman semalam dipercayai mengangkut peserta himpunan usul HadiDitemui di Jalan Tuanku Abdul Rahman semalam dipercayai mengangkut peserta himpunan usul Hadi
Himpunan bermotif politik parti di ibu negara semalam terbukti menyalahgunakan jentera kerajaan negeri Kelantan. Tinjauan Malaysia Dateline di sekitar ibu negara mendapati sebuah bas Jabatan Kerja Raya Negeri Kelantan diparkir di bahu jalan tidak jauh dari pusat beli-belah Sogo.
Dipercayai mengangkut peserta himpunan bertemakan warna ungu itu, penemuan bas di Jalan Tuanku Abdul Rahman menimbulkan persoalan tentang kaitan kerajaan negeri Kelantan dengan program anjuran Pas terbabit.
Hal ini memandangkan pindaan Akta 355 bukan agenda kerajaan negeri Kelantan sebaliknya hanya agenda peribadi Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang juga Presiden Pas.
Tindakan yang dilihat menyalahgunakan wang rakyat itu menyamai apa dilakukan Umno-BN selama ini dengan paling menonjol melalui Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa), Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) dan Biro Tatanegara (BTN).
Selain itu, Malaysia Dateline juga menemui poster dikeluarkan Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan yang terpampang ungkapan "Kami Sokong RUU 355" berserta tulisan jawi bagi 'kami sokong'.
Diikuti #supportRUU355, poster itu bagaimanapun dijadikan alas duduk petang semalam oleh beberapa peserta yang ingin mengikuti siri ceramah tanpa henti dari pentas di tengah Padang Merbok itu.
Bukti kerajaan negeri Kelantan mengeluarkan dana yang bukan sedikit untuk himpunan usul HadiBukti kerajaan negeri Kelantan mengeluarkan dana yang bukan sedikit untuk himpunan usul Hadi
mdl

IKLAN BERBAYAR

dana-100-all
Previous
Next Post »

22 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Februari 2017 5:37 PTG delete

Kesian pulak tengok tentera-tentera yang dilatih oleh golongan ingkar, tiada isu moral, tiada isu rasuah, tiada isu kerosakan akhlak untuk sabitkan pimpinan PAS, mereka semuanya bersih, ini saja yang mampu dilakukan oleh tentera golongan ingkar.

Bas pun jadi lah, janji boleh memburukkan pimpinan PAS, diharap kiranya golongan ingkar akan memuji segala tindakan yang dilakukan oleh tentera-tentera yang dilatih olehnya supaya tidak terputus bekalan dedak.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
19 Februari 2017 8:32 PTG delete

Oleh kerana dakwaan palsu SR dan husam sudah tiada kesan dan sambutan jika dilihat dari jumlah kehadiran semalam di padang merbok, maka apakah lagi isu yg boleh diketengahkan oleh puak munafikun?

Jika benar bas itu disalah guna harap jgn biarkan ia berulang lagi. Jgn kita terlalu ambil mudah akan perkara ini. Kita bimbang jika ianya dibiar berlanjutan dan sudah menjadi perkara biasa maka tidaklah lagi akan merasa berdosa akan segala kesalahan. Kita ambil contoh mungkin ada org yg menerima 15K setiap bulan dari pihak tertentu utk menyerang islam dan RUU 355. Dah dapat setiap bulan mana nak rasa berdosa lagi jika islam diserang malah si kafir yg anti islam pula dipertahankan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Februari 2017 11:34 PTG delete

Rasanya elok buat himpunan balak kelantan mkahkahkahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Februari 2017 11:36 PTG delete

Himpunan RUU355 konon. Fitnah matsabu tolak hudud pun xda bukti lagi mau lebong katun ka wanrosli. Kahkahkahkahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 12:17 PG delete

Lama aku xbukak blog ni. Sian tgk wanrosli kene gasak nobody. Wakakaka.tp ada satu tuduhan wanrosli kata pan sokong sikafir tolak hudud xsempat aku jwb.. Ni jwbn aku "Laaaa bodoh nya wanrosli. Tuduhan kamu perlukan bukti. Kamu tuduh yg menyokong sikafir tolak hudud tu mana bukti video yg menyokong sikafir tolak hudud tu???laaaa xkan wanrosli terlalu bodoh nk faham soalan.. Kamu tuduh sesuka hati tu perlukan bukti.ko fhm x bukti...bukti... Xkan istilah bukti pun wanrosli xfaham.xkan walataik terlalu bodoh nk faham istilah bukti.... Soalan aku mana bukti nya video yg si islam tadi menyokong sikafir tolak hudud????aku ulang lagi soalan kalau wanrosli terlalu bodoh.... Mana bukti video si islam tu menyokong sikafir tolak hudud????? Bukti mana bukti???!!!!" "

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 9:42 PG delete

Sial betul wan rosli ni. Mana ko tau yg dakwaan PAS tu cerita rekaan SR dan Husam Musa. Dah disaman ke. Lps tu sedap2 pulak tuduh org yg tak sokong ruu355 sebagai munafikun sedangkan ko sendiri tau yg ia bukannya hudud. Jahanam punya manusia.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 1:54 PTG delete

Jika menurut PAN, memang sesuai dibuat sekarang iaitu ketika husam sudah tidak jadi lagi menjadi exco. Kenapa aku kata begitu? Simple jer.. kerana masa husam jadi exco dulu, membalun balak belum dimasukkan lagi di bawah kategori rasuah.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 2:00 PTG delete

Tak perlu risau jika menolak hudud kerana bakal TPM (dan kini menurut tun madey, LKS boleh jadi PM sekiranya melayu pan, pkr dan ppbm sudi) iaitu LKS tidak akan mengambil apa2 tindakan. So do not get offended. Dan mungkin dari 15k boleh shj ditambah kpd 25k jika berjaya ke Putrajaya!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 2:12 PTG delete

Pabila sesuatu berita itu datang dari seseorg yg fasik (samada kafir atau kini munafik), kita perlu menyelidikinya terlebih dahulu dan pastikan akan kebenarannya melalui bukti yg kukuh sebelum berita itu disebarkan; spt dlm isu rekaan RM90 juta ini.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 2:24 PTG delete

Dah lama tak bukak blog patutlah kamu tak tahu yg nobody pun dah lama disayurkan.

Tentang bab tuduhan si islam menyokong si kafir menolak hudud itu sudahpun aku ulang beberapa kali. Tapi aku tak kisah utk ulang siar lagi. Ianya berbunyi begini (ini versi yg lebih mudah utk difahami oleh PAN) :

"Apakah beza antara si kafir yg menolak hudud dgn si islam yg menyokong si kafir itu?"

Kalau dah faham soalan tu kira baguslah kerana ianya bukan tuduhan yg memerlukan bukti tetapi hanya sekadar memerlukan jawaban!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 5:55 PTG delete

Aku dah kata lks.pengecut tp pas pun pun kecut telo dgn Sarawak report apahal.kahkahkah.dgn husam pun xberani saman apa cter.kahkahjay

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 5:56 PTG delete

Husam membalun balak?????bermakna nik Aziz membalun balak????biar betul wanrosli????? Otak ang sewel ke??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 6:00 PTG delete

Kahkahkah wanrosli lari dari soalan....xpela aku ulang lagi mana bukti video yg si islam menyokong sikafir tolak hudud? ?????tuduh perlu bukti...xkan wanrosli terlalu bodoh nk fhm benda simple mcmtu....sbg contoh aku kata hadi menyundal dgn pondan. Maka aku perlu kemukakan bukti utk menyokong tuduhan.... So mana bukti video siislam menyokong sikafir tolak hudud tu??????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 6:02 PTG delete

Xperlu selidik kalau terang dan jelas xberani saman Sarawak report padahal dah janji...mungkir janji tu kan amalan munafik... so hadi adalah munafik.... Pastu titm kata nk saman husam so bila nk saman??? Nk jadi munafik juga mcm hadi????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 6:04 PTG delete

Geng hamba abdi yg muka mrk ada tapak kaki kapir dapigs akur jer dgn fitnah tu...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 6:13 PTG delete

Ooooo.maknanya wanrosli walataik xtuduhla siislam menyokong sikafir tu ya.kahkahkahkahkah.penakut terus uturn. Bila minta video bukti terus uturn Kahkahkahkahkahjahkahkah...

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
20 Februari 2017 7:24 PTG delete

Salam en. Anonymous,

Berlagaknya. Kau dah sampai tahap tak boleh jawab berlagak!!!

Kau tau tak makin kau tulis makin orang menyampah dengan kau sebab kau tak boleh tunjuk bukti dan hujah!!!

Kau bukan orang kl padang merbok tu kecil!!! Paling banyak pun 20,000 orang je!!! Itu pun campur paksa orang yang tak rela contohnya budak tahfiz, kakitangan kerajaan negeri kelantan dan sebagainya!!!

Isyarat yang jelas daripada padang merbok iaitu pas akan bungkus dan hilang kelantan seperti mana pas hilang kedah dan terengganu dulu hahahha!!!

Parti lebai makan duit haram siapa nak sokong!!!

Sorry aku busy sikit tapi semua orang tau kau yang bungkus hahahhaha!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
20 Februari 2017 7:27 PTG delete

Geng lebai kaki fitnah dan rempat duit balak dan lombong mangan aalah tanda2 orang yang masuk neraka lebih bawah lagi daripada orang kafir hahahha!!!

Lagipun dap bukan kafir!!!

Pas pulak bukan islam hahhahaha!!!

Kau sebutkan pada aku kenapa kau kata pas itu islam???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 9:25 PTG delete

Susah sangat ke nobody dan para munafikun nak jawab soalan aku? Tahukah dah lama aku tunggu jawaban? Aku ulang soalan aku ok?

Apakah bezanya antara si kafir yg tolak hudud dan si muslim yg menyokong si kafir itu?

Harap nobody dan para munafikun boleh jawab. Jangan buat malu PAN!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 9:35 PTG delete

Kenapa masa husam exco, rembat balak masih tidak dikategorikan sebagai rasuah? keh keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mac 2017 11:01 PG delete

Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mac 2017 4:15 PTG delete

Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes