YB Husam : Pakatan Harapan harus bersedia hadapi PRU 14 tanpa Parti Pas

Secara realistik juga kita kena menerima kemungkinan Pas tak akan bersama, kata HusamSecara realistik juga kita kena menerima kemungkinan Pas tak akan bersama, kata Husam
Pakatan Harapan khususnya Parti Amanah Negara (Amanah) harus bersiap sedia menghadapi pilihan raya umum ke-14 dengan anggapan Pas tidak akan bersama mereka.


Namun bekas naib presiden Pas Datuk Husam Musa yang kini menyertai Amanah berkata, usaha pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang terus mengadakan pertemuan dan berunding dengan Pas harus disokong.

“Parti Bersatu boleh akan mengukuhkan lompang-lompang ke arah menumbangkan Umno BN.

“Kalau dulu kita mempunyai teman dalam Pakatan tapi hari ini Pas telah mempunyai sikap yang berbeza dan berlainan dari dulu.

“Saya tidak menghalang dan tidak berasa keberatan jika ada rakan-rakan yang boleh berunding dengan Pas bawa Pas masuk dalam Pakatan kita.

“Tetapi secara realistik juga kita kena menerima kemungkinan Pas tak akan bersama dengan kita walaupun kita nak Pas bersama kita.

“Oleh yang demikian persiapan kita adalah dalam dua seneario Pas tidak bersama kita, dan jika Pas bersama kita bagaimana kita boleh malaksanakan hasrat perubahan,” kata beliau sewaktu berucap di majlis makan malam Amanah Gopeng di Ipoh malam tadi.

Semalam, penasihat PPBM Tun Dr Mahathir Mohamed berkata beliau berharap dapat memberikan penjelasan kepada Pas mengenai kepentingan parti itu bersama dalam Pakatan Harapan.

"Saya berharap kita akan dapat mengadakan pertemuan dengan PAS untuk menjelaskan jika mereka tidak bersama kita dalam pilihan raya mereka sebenarnya akan membantu kerajaan untuk menang sebab mereka akan kehilangan banyak kerusi," kata Mahathir ketika menghadiri sidang Kemuncak Kebebasan Malaysia di Petaling Jaya, seperti dipetik Malaysiakini.

Pas sebelum ini menegaskan mereka menolak kerjasama dengan mana-mana parti pembangkang yang menjalinkan kerjasama dengan DAP.

Parti itu bagaimanapun membentuk Gagasan Sejahtera yang disertai Parti Ikatan Malaysia (Ikatan) dan masih bekerjasama dengan PKR yang menjadi rakan dalam Pakatan Harapan.

mdl

IKLAN BERBAYAR
Image result for satu peluang hebat IKLAN DAPAT DUIT
 BUAT INCOME PASIF HANYA BERMODAL RM55 SAHAJA.

BELI LOT IKLAN DENGAN BIZ55DOTCOM

HARGA RM55 BERSAMAAN 1 LOT

PULANGAN YANG MEMBELI LOT DENGAN BIZ55DOTCOM

1 LOT AKAN DAPAT RM400
2 LOT AKAN DAPAT RM800
10 LOT AKAN DAPAT RM4000
100 LOT AKAN DAPAT RM40,000


DAN SETERUSNYA..

JIKA NAK JADI JUTAWAN BELILAH 

3000 LOT AKAN DAPAT 

RM1,200,000.00 

BERMINAT layari http://biz55.lot.my
Previous
Next Post »

41 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 9:22 PG delete

Laaaa.....kan korang kata PAS parti sesat, makan dedak umno, angkuh, sombong dan bermacam gaya fitnah dan makian yang dicipta terhadap PAS, kenapa sekarang ramai yang berlakun dengan adegan pujuk memujuk?

Nampak tak kehebatan PAS?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 9:59 PG delete

Xdak sapa nk pujuk pas aih.pkr je bangang terhegeh2 dgn pas.hebat apabenda sr pun xberani nk saman.mabuk ke walaun atas ni.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 10:42 PG delete

Pas mmg hebat bila menipu sebijik mcm Umno..

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 11:02 PG delete

Mmg sebijik copy perangai umno.najib kata nk saman pd selasa..smpi skrg x saman2...hadi kata nk saman dlm sebulan tp smpi skrg habuk pun tarak.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 11:05 PG delete

Sedara, bukan pkr je yang terhegeh-hegeh, Bersatu pun, Kuali pun merayu pada PAS tau, korang nampak tak betapa kehebatan PAS terserlah? Terimalah kenyataan ini sedara.

Ini lah yang dimaksudakan oleh TGHA, mereka akan melutut dan merayu kepada satu hari nanti. Ini lah hasil perjuangan PAS yang berprinsip dan istiqamah.

Tentang SR sedara tak perlu risau la, jangan kata 90 juta 90 sen pun korang tak mampu untuk membawa bukti, PAS bagi masa yang secukupnya pada SR untuk mengumpul duit yang secukupnya.

Hebat PAS.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 11:08 PG delete

Kahkahkah, menipu apa pulak sedara, terimalah kenyataan ini bahawa PAS mempunyai kekuatan yang luar biasa....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 11:09 PG delete

Korang dah kering modal ke?.....kahkahkah......90 sen pun korang tak mampu nak buktikan....kahkahkah....fitnah la korang?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 11:47 PG delete

Pas mmg kuat..kuat membohong..kahkahkah

Di Selangor tk berani letak jawatan exco. Makan sedulang dgn PKR dan DAP sekular liberal. Cakap tak serupa bikin parti jual agama.Takde kemaluan pemimpin2 dan walaun Pas @ Pigs ni.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 11:52 PG delete

Hadi dan lebai2 pemakan dedak 90juta duit curi terbesar di dunia belum pernah bersuara menafikan tuduhan..Lebai2 dan walaunta Pas penjual agama tadakk tulurrr..bersubahat menipu umat Islam dan ahli2 parti utk kepentingan peribadi.

Takbirrr

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 12:54 PTG delete

Kami telah sedia melawan PIGS

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 1:00 PTG delete

SR dah bukak cerita 90 juta pas makan duit umno...
Kalau futnah samanlah!
Apa pulak nak tunggu SR keluarkan buktu baru saman? Bodoh ke apa puak pas ni? Korang saman fitnah terhadap SR. Bila kes dibawa ke mahkamah baru SR kemukakan bukti satu persatu...faham!
Memang bodoh undang2 puak pas ni...ke suka spin...
Baghal!

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
10 Oktober 2016 3:53 PTG delete

Dgn pujukan dan rayuan kpd PAS agar bersama PH dan Bersatu sudah cukup utk membersihkan PAS dari segala fitnah spt UG, 90juta, dedak, jual agama dan lain-lain.. Malah ianya telah mengesahkan bhw mmg PH terutama DAP dan PAN patut disingkirkan dari mana2 gabungan kerana anti islam..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 4:13 PTG delete

Kahkahkahkah.pooodah....nak saman sr pun kecut teloooo..ada hati nk kata tegak kan islam...balak smpi kekwsn org asli pun kene tebas...mau laksana hudud ka?pas umpama perompak cakap pasal islam.kahkahkajkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 4:19 PTG delete

Kesian tgk wanrosli aka ir anonymous, sekali kena tibai dgn nobody terus senyap xberani melawan.kat mana2 blog pun sama...kena tibai je terus lari..islam apa pengecut cmni oi.kahkajkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 10:44 PTG delete

Satu lagi drama bersiri adegan rayu merayu, adegan kali ini pelakonnya ialah DAPigs tokong Lim Guang Eng, pelakon terbaik sepanjang tahun 2013 hingga 2016.
PULAU PINANG: DAP dilihat cuba meminta sokongan daripada parti seterunya, PAS untuk mengerah ahlinya menyertai perhimpunan BERSIH 5 yang akan diadakan pada 19 November ini.

Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng berkata, beliau berharap pihak yang sebelum ini pernah menyokong BERSIH tetapi bertindak meninggalkan organisasi itu kembali semula untuk bersama-sama mereka.

“Meskipun berbeza ideologi politik, meskipun dulu kawan tetapi kini lawan, kita harap mereka balik menyokong BERSIH,” katanya ketika berucap dalam majlis pelancaran BERSIH 5.0 peringkat negeri di sini pagi ini.

Sebelum ini Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan menegaskan parti itu tidak akan menyertai perhimpunan BERSIH 5.0 selepas mengambil kira BERSIH mempunyai objektif tersendiri yang tidak senada dengan parti tersebut.

PAS sebelum ini juga tidak menyertai BERSIH 4.0 yang sekali gus menyaksikan penurunan mendadak jumlah peserta perhimpunan itu khususnya dalam kalangan orang Melayu sebaliknya lebih banyak disertai kaum Cina dan penyokong DAP.

Tindakan PAS tidak lagi terlibat dalam perhimpunan itu juga menyebabkan siri jelajah BERSIH 5.0 yang diadakan di seluruh negara sehingga kini tidak mendapat sambutan.

Malah siri jelajah perhimpunan itu yang diadakan di Bukit Mertajam dan Nibong Tebal di sini semalam hanya disertai kira-kira 50 orang meskipun diadakan di negeri pembangkang serta di kubu kuat DAP.

KAH KAH KAH KAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Oktober 2016 10:51 PTG delete

Korang semua tak join bersih ke?....kahkahkahkah.....tak nampak tanah la, kuning je, ramai betul penyokong bersih....diPenang lagilah ramai, kan lubuk kat situ....kahkahkah....tak ramai?....betul ke?....kahkahkah....tak caye lah, Penang punya la ramai pengikut DAPigs dan Kuali.....salah lapor kot?.......kahkahkahkah....teruskan bro.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 7:23 PG delete

Sape tak sokong Bersih sbb dia Kotor. Berkawan dgn ketua penyamun Najib. Dah termakan dedak duit curi.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 7:30 PG delete

Boleh caya ke Pas nk buat hudud yg adil..senang benar nk lepas hukuman..kena pujuk dah habis segala tuduhan dan jenayah yg org2 Pas dah buat.

Bukan pujuk sebenarnya PH kesian Pas bakal melingkup di semua negeri. Umat Islam dah tk percaya lebong parti lebai jual agama kecuali walaun tolol..

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 7:32 PG delete

Najib kata Cash is King. Iman pak lebai pun berjaya dibeli. Islam digadaikan parti penjual agama.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 7:37 PG delete

Elok lah korang sertai bersih....bersihkan diri dari fitnah dan maki hamun.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 7:39 PG delete

Lim Go End kata banglo I beli without swimming pool, mat sabu kata, elok la tu kena dengan harga.....tak rasuah tu.....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 8:06 PG delete

Ramai yg berguru dgn tuan guru Pas dan ostad2 Pas dlm memfitnah dan memaki hamun. Pasai tu depa tak suka bersih terutamanya walaun2.kikiki

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 8:11 PG delete

Beli range rover terlajak murah di kelantan..rompak balak haram KERAjaan isle di kelantan..kongsi duit curi rakyat 90juta oleh geng2 lebai penjual agama.

Walaun2 Pas takde pitih nak beli pinggan mangkuk alat tulis gi naik mahkamah saman tadika pasti.kikiki

Lebai2 makan juta2 kecut nak saman SR. Iman pak lebai murah harganya, Islam digadaikan.

Takbirrr

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 11:13 PG delete

Tu jela yg walaun berani.melalak jer la.tp nk saman SR pun kecut telorrrr apa cter....kahkahkau

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
11 Oktober 2016 12:29 PTG delete

Saja malas nak melayan org yg tak berupaya menjawab soklan-soklan aku sebelum ni daa..

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
11 Oktober 2016 12:30 PTG delete

Alah mengaku je la tak rugi apa2 pun..

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
11 Oktober 2016 12:33 PTG delete

Rasuah ni macam2 kategori.. Ada yg sanggup jual murah hanya kerana bakal pembeli seorg KM atau MB. Cuba kalau bakal pembeli seorang Doktor, mahunya nak jual murah!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 1:30 PTG delete

Betul le tu..di kelantan, timbalan mb KERAjaan isle dpt beli range rover terlajak murah..cash pulak tuu..huhuhu

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 1:40 PTG delete

Walaun tolol dah mati akal nak melebong mcm lebai pembohong bersiri.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 1:43 PTG delete

Pas rugi. Yg dikejar tak dpt yg dikendong berciciran. Pemimpin2 tamak haloba, bodoh sombong.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
11 Oktober 2016 6:41 PTG delete

Sebab tu PAN tak boleh tadbir negeri kerana tak pandai bab ekonomi. Resale value rumah selalunya akan meningkat tinggi bertingkat2 harganya tapi ada pembeli dapat murah kerana jawatan yg disandangnya. Manakala resale value kereta pula takkan meningkat malah depreciate dgn teruknya.. So sbb tu banglo tu dikira murah dari yg sepatutnya manakala kereta tu mmg sepatutnya murah!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 8:31 PTG delete

Tunggu le pru 14 baru tau Pas melePAS di kelantan. Byk nya duit timb mb pegawai KERAjaan isle kelantan beli kereta range rover cash..dpt derma dari ketua penyamun najib kot???

Atau hasil merompak balak secara haram di kelantan?

Apa kata nik amar jual range rover terlajak murah dan bina rumah mangsa2 banjir yg duduk dlm khemah mcm pelarian uganda. Barulah membangun bersama isle..tok gitu walaun penjual agama?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 9:40 PTG delete

Siapa yang akan melepas agaknya yer? PAS tak mungkin terlepas, yang terlepas rasanya parti pengkhianat Kuali......Mat Sabun tak nak merayu dekat PAS ke?...eh lupa pulak mat sabun terikat dengan dedak DAPigs....kahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 10:06 PTG delete

Yg pengkhianat islam tu pigs sndiri sibuk dok ngata dapigs,allah bayar casah dgn nama pigs iaitu babi-babi..tak prlu tokok tambah pun,hadi bawang sndiri bgi nama lak tu...hahahaha,

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Oktober 2016 10:19 PTG delete

Allah byar cash..pmbtulan

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
12 Oktober 2016 4:52 PG delete

9:40, Memang telah ditakdirkan PAN jadi hina sebegitu rupa...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Oktober 2016 5:45 PG delete

Mmg telah ditakdirkan Pas dihina dan dibuka hijab pemimpin2nya menjual agama peralatkan Islam terutamanya tok ketua lebai pembohong bersiri. KUN FA YA KUN.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Oktober 2016 7:37 PG delete

Memang la pejuang islam selalu dihina oleh munafikun dan kafir harbi, itu semua datang dari musuh islam yang nyata telah berjaya disesatkan.

KUN FA YA KUN, dalam masa yang sama caci maki ulamak dan dalam masa yang sama jadi penjilat tegar pengkhianat.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Oktober 2016 9:48 PG delete

Walaun parti penjual agama memperalatkan Islam perasan mengaku pejuang Islam. Lawak apakah ini..hahahahaha

Ularmak2 Pas parti jual agama menipu Allah, rasul, umat Islam dan ahli2 parti dulu, kini dan selamanya utk kepentingan peribadi pemimpin2 yg sibuk nak jd tuhan menghukum org.

Ruu 355 undang2 sekular ciptaan pengkhianat Islam bkn hudud Allah.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
13 Oktober 2016 8:04 PG delete

_Dlm 1 kawasan kejiranan, Ahmad mempunyai anak yg ramai._
_Berjiran dgn ah lim juga punya anak yg ramai._

_Anak2 Ahmad ada yg baik, ada yg sgt teruk._
_Anak2 ah lim pula ramai menjadi peniaga._

_Mereka sambut hari raya bersama, tahun baru cina bersama._
_Tiada masalah._

_1 hari Ahmad berfikir utk menyekat masalah social anak2nya._
_Ahmad membuat undang2._
_Anak2nya mesti pulang ke rumah sebelum jam 9mlm._

_Tiba2 ah lim marah2 dan melakukan bantahan._ _Sedangkan undang2 itu hanya utk anak2 Ahmad._ _Xde kene mengena dgn anak2 ah lim._
_Puaslah Ahmad terang kan pd si ah lim td._
_Ini utk anak2 saya._
_Bukan anak2 kamu._
_Namun, Ah lim terus membantah._

_Rupanya, tempat anak2 ahmad melepak adalah di rumah urut, disco, pusat perjudian milik anak2 ah lim._
_Kalau anak2 ahmad kene pulang awal, rosak lah bisnes anak2 ah lim._

_Maka, logical berfikir, terangkan dan jelaskanlah berjuta kali sekalipun kenapa dan sebab apa undang2 anak2 ahmad perlu pulang awal._
_Tetap x kan diterima.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 11:37 PTG delete

Kahkahkah.bodohnya wanrosli...kahkahkah.terima kasih kerana tunjuk bodoh.kahkahkah...minda budak2 tadika je wanrosli ni patutla ckp pusing2... Bila nk saman SR???

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes