Iklan Penaja 1

Picture

Khamis, Oktober 20, 2016

TERBAIK!! : PAKATAN HARAPAN BENTANG BELANJAWAN ALTERNATIF 2017

Datuk Seri Wan Azizah Ismail membentangkan belanjawan alternatif dari Pakatan Rakyat. Foto Malaysia Dateline oleh Wan Zahari SallehDatuk Seri Wan Azizah Ismail membentangkan belanjawan alternatif dari Pakatan Rakyat. Foto Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh
Pakatan Harapan (PH) membentangkan 11 cadangan dasar dalam Belanjawan Alternatif Malaysia 2017 bertemakan Pakatan Harapan Menentukan Masa Hadapan yang dilancarkan hari ini.

Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail berkata, PH rela cadangan itu diciplak oleh kerajaan BN dan segera diguna pakai demi kepentingan rakyat dan negara.

“Tiada masalah jika kerajaan mahu menggunakannya, kami sedia membantu tapi minta diberikan kredit juga kepada pihak kami. Kalau hadis pun ada perawinya, berikanlah sedikit penghargaan kepada kami,” katanya dalam sidang media pelancaran belanjawan tersebut di bangunan parlimen hari ini.

Sebelas cadangan dalam belanjawan itu berlandaskan prinsip-prinsip keadilan sosial yang diterima pakai oleh semua agama dan dililhamkan oleh ciri-ciri kesederhanaan yang didukung berasaskan maqasid as-syariah.

Bagi golongan pekerja, PH berhasrat mewujudkan peluang sama rata dalam pekerjaan dan keusahawanan; meningkatkan upah, serta mengurangkan pekerja asing dan melebihkan pendapatan rakyat.

PH juga mahu melaksanakan urus tadbir yang baik dengan membaik pulih prosedur kerajaan bagi pelaporan fiskal dan meningkatkan pencegahan rasuah, jimat dan mudah.

Bagi Sabah, Sarawak, dan pembangunan luar bandar pula, PH mencadangkan pendekatan serampang tiga mata bagi merapatkan jurang ketidaksamaan di dua negeri itu.

Selain itu, PH juga mahu menyemarakkan industri beras dengan mewujudkan semula Lembaga Padi dan Beras Negara (Bernas) dan menyediakan ikatan perkhidmatan untuk membantu para petani memaksimumkan keuntungan jualan menuai.

Ahli parlimen PH dan pimpinan utama turut hadir.Ahli parlimen PH dan pimpinan utama turut hadir.Pakatan Harapan juga mencadangkan dana Pemberian Perkhidmatan Sejagat (USP) digunakan bagi merapatkan jurang digital antara kawasan bandar dan luar bandar melalui konkrit yang lebih banyak langkah jangka panjang seperti penyediaan liputan telekomunikasi yang lebih baik, internet komuniti dan pusat-pusat pembelajaran.

Selain itu juga, Belanjawan Alternatif itu juga menawarkan pengangkutan awam bandar yang lebih baik bagi mengatasi kesesakan lalu lintas dan bangunan pencakar langit.

Bagi perumahan awam pula, PH menyokong dasar perumahan awam yang menjurus ke arah mereka yang miskin menjadi pemilik rumah, bukan sebagai penyewa semata-mata.
PH berpandangan, harga perumahan boleh dikawal jika kerajaan negeri mengekalkan kawalan atas pembangunan dan pengurusan perumahan awam.


Berkaitan kesihatan pula, PH akan memastikan kemampanan tenaga kerja dengan menangani kekurangan dalam penempatan housemanship selain mencadangkan hospital swasta membuka tempat untuk pelatih bidang kesihatan.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for banner IKLAN tone excel

47 ulasan:

  1. PIGS xda bentang belanjawan ker....ops lupa.PIGS sedang sibuk merembat balak kelantan kan...

    BalasPadam
  2. Boleh percaya ke? Nampak sama je macam umno.

    BalasPadam
  3. Pemimpin dan para khodam parti jual agama Pas @ Pigs masing2 sibuk nak jadi tuhan dan wakil tuhan asyik nak menghukum org sana sini je.

    BalasPadam
  4. PH kena ada satu belajawan khas untuk pemimpin PH je, iaitu bajet untuk pemimpin PH yang suka buat fitnah dan kantoi dengan saman, tak perlu lah nak bebankan rakyat bersolidariti kutip derma untuk selesaikan saman fitnah oleh mahkamah.

    Kesianlah kat rakyat ni dah lah hidup terhimpit dengan cukai yang melampau, takkan rakyat pulak yang nak kena tanggung akibat perbuatan fitnah yang direka oleh pemimpin PH,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak belajar memfitnah dan memaki hamun boleh berguru dgn tuan guru presideng dan ostad2 Pas, parti penjual agama.

      Hal kebajikan rakyat lgsg tak diambil peduli. Balak negeri kelantan dirompak secara haram. Belanjawan pun tk pernah ada. Pemimpin2 Pas termakan dedak haram dan bersubahat dgn pemimpin zalim @ ketua penyamun negara najib menindas rakyat marhaen.

      Hadi dan Pas memalukan Islam.

      Padam
    2. Kesianlah kat rakyat yg semakin terhimpit dgn kemiskinan, gst dan taraf hidup yg tinggi. Hadi dan lebai2 Pas sibuk nk jd tuhan dan wakil tuhan menghukum rakyat marhaen bkn perjuangkan kebajikan rakyat.

      Sepatutnya ruu Hadi dan hudud dikuatkuasakan pd ahli2 Pas dulu. Perompak2 balak haram di kelantan yg mula2 dipotong tangan. Yg memfitnah org jual pil kuda, barua dsb dihukum walaupun dia seorg ulama. Barulah rakyat Msia faham ttg hudud Allah yg sebenar.

      Padam
  5. Harap tiada lagi pemimpin PH jual nama org yg dah meninggal dunia.. kasihanilah kaum kerabat mereka pabila org yg mereka kasihi dikaitkan dgn pemimpin yg bersekongkol dgn para pengkhianat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samalah dgn pemimpin2 Pas yg guna nama org yg dah meninggal krn bersekongkol dgn pemerintah yg zalim @ ketua penyamun negara najib. Pengkhianat kpd Islam dan undi rakyat. Kasihanilah kerabat mrk krn terkena tempias yg dilakukan pemimpin parti jual agama ni.

      Padam
    2. Syukurlah kalau dah maklum.. tlg sampikan kpd yg empunya diri yea.. pesan kpd beliau tolong gunakan kredibiliti diri sendiri (kalau masih ada) utk terus menonjol dlm arena politik negara!.

      Padam
    3. Wan rosli pun kena mklum gak,jgn dok nyondol bodoh je..nti tersondol balak penyek trus..kahkahkah dh minum susu ke?oooppp babi2 pndai minum susu ye...

      Padam
    4. Lihatlah akhlak PAN.. di hari jumaat pun tak boleh nak berhenti sejenak dari mengeluarkan perkataan2 buruk (yg sebenarnya mmg dtg dari org yg "punyai hati yg BUSUK " bak kata arwah p ramlee dalam filem 3 Abdul!)

      Padam
    5. Akhlak tuang presideng dan ostad2 Pas lg hebat kalo mengeluarkn perkataan2 buruk. Tak cukup di masjid2 bersambung di ceramah2 politik sempit mrk. Peralatkan Islam, jual nama Allah utk terus hidup di arena politik.

      Padam
    6. Salam En. Ir Anonymous,

      Rasul yang mulia Muhammad S.A.W, Saidina Abu Bakar, Umar, Osman, Ali dan Muawiyah semuanya telah pergi meninggalkan kita. Seumur hidup kita kita jual nama-nama mereka ada masalah tak???

      Kenapa Encik tak beritahu satu dunia termasuk ulama PAS jangan guna nama Rasul yang mulia kasihanilah kaum kerabat mereka apabila orang yang mereka kasihi dikaitkan dengan geng yang bersekongkol dengan rompakan terbesar antarabangsa iaitu 1MDB???

      Kalau label pengkhianat tu janganlah ikut versi Nik Abduh sahaja, anak anak almarhum Nik Aziz kan ramai, Nik Adli, Nik Omar dan sebagainya!!!

      Kalau ikut versi Nik Omar, Amanah paling hampir dengan perjuangan Nik Aziz!!!

      Oleh itu "pengkhianat" mengikut versi Nik Omar boleh guna nama Nik Aziz, kenapa "pengkhianat" versi Nik Abduh tak boleh guna nama Nik Aziz???

      Tak boleh sondol-sondol begitu je En. Ir. Anonymous, kalau nak berhujah tu pastikan hujah kita intelektual!!! Ni cakap sekali dah kena patah macam mana???

      Padam
  6. En. Ir Anonymous,

    Kebanyakan orang-orang PAn terdiri daripada penyokong PAS satu ketika dahulu.

    Akhlak mereka mestilah ikut ketua akhlak PAS iaitu Haji HAdi ya tak???

    Haji Hadi kencing berdiri, dia orang kencing berlari ya tak???

    Orang PAS pula kencing bercabang, bersepah merata bilik. Maklumlah kanak-kanak mumaiyis lagi hahahaha!!!

    BalasPadam
  7. Akhlak hadi spt taik melabel babi barua anjing harbi xnmpak pulak wanrosli...sial punya walaun.kahkahkahkah..akhlak pas merompak balak kelantan,fitnah pil kuda,fitnah org murtad,fitnah larangan azan tu dikira akhlak mula ya wanrosli...bodoh mcm taik...sama mcm hadi.kahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru aku ckap jgn salah sondol nti trkena balak,tgok brtimpa2 "balak dh datang".kahkahkah..trkencing2 nk jawab.pastu lari kat wfauzdin blog.kahkahkah

      Padam
    2. Mmgla.wanrosli pengecut sama mcm hadi.ckp pongpang2 bila ajak debat,lari mencicit.kahkahkahah.cmni nk laksana hudud?perompak balak kelantan nk laksana hudud?mmg sewel si wanrosli walaun dan walaun2 yg sewaktu dengan nya

      Padam
    3. Diharap jagalah akhlak apatah lagi hari jumaat ni kan? Namapak beza sangat akhlak PAS dan PAN .. bersyukurlah sesiapa yg masih istiqamah bersama PAS..

      Kalau nak kaitkan nama2 ulamak yg dah pergi meninggalkan kita sekalipun janganlah sesekali kaitkan mereka dgn para pengkhianat.. faham ke idak ni?

      Padam
    4. Salam En. Ir. Anonymous,

      Seolah-olah bersyukur babi masih istiqamah sebagai PIGS ya tak???

      Saya nak tanya ENcik, pengkhianat mana yang yang Encik maksudkan???

      Pengkhianat versi Nik Abduh ke pengkhianat versi Nik Omar???

      Kalau dah sampai cakap kalau tak taat kepada PAS hilang akidah, itulah pengkhianat sebenarnya.

      Tak kisahlah orang tu ialah Haji HAdi sekalipun. Faham ke idak ni???

      Padam
    5. En. Ir Anonymous,

      Sudah-sudahlah berhujah bodoh-bodoh ni!!!

      Malu nanti!!!

      Bila nak cerdik???

      Padam
  8. Setakat ni mangkuk tu tak faham-faham lagi!!!

    BalasPadam
  9. Tiada beza dengan umno, lidah bercabang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul takde beza UMNO dan PAN.. dua dua nak kalahkan PAS di Kelantan..

      Padam
    2. Umno jual bangsa, Pas peralatkan Islam.

      Padam
  10. Pas peralatkan Islam. Pemimpin2nya sibuk nk jadi tuhan walaunnya nk jd wakil tuhan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS memperalatkan diri utk islam.. PAN memperalatkan diri utk DAP.. semua orang dah nampak jelas.. tak boleh selindung lagi..

      Padam
    2. Islam tk perlukan Pas. Agama Pas baru hidup 60 thn. Islam dah berkembang ribuan tahun.

      Padam
    3. Betul islam tak perlukan PAS, PAS yg perlukan islam..

      DAP tak perlukan PAS, PAN yg perlukan DAP..

      Padam
    4. Salam En. Ir Anonymous,

      Biarlah PIGS kalah di Kelantan!!! PIGS kan haram!!!

      Salahkah kita mengharamkan yang haram!!!!

      HAHHAHAHHAHAA!!!

      Padam
    5. Pas peralatkan Islam menjual nama Allah utk menipu umat Islam dan ahli2 parti yg tolol dulu, kini dan selamanya.

      Padam
  11. Harapnya tiadalah lagi ada org yg tergamak jual nama org yg sudah meninggal dunia demi memuaskan hati para pengkhianat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemimpin2 Pas yg peralatkan Islam, menyokong pemerintah zalim dan kerajaan penyamun pengkhianat undi rakyat dan ahli2 parti sendiri.

      Padam
    2. Kalau setakat nak fitnah macam tu tak sape pun nak percaya kecuali para pengkianat dan harbi.. itu hanya syok sendiri kerana dah takde apa isu lagi nk burukkan PAS kerana apa jua kelebungan PAN rakyat masih tak percaya.. kini nampaknya ahli parlimen pembangkang dah pecahkan rekod dgn PONTENG PARLIMEN BERAMAI2.. kan dah malu sendiri tu.. ke masih tak tahu malu?

      Padam
    3. Nak belajar memfitnah kena berguru dgn tuang presideng parti walaunta Pas.

      Takfirr

      Padam
    4. Org PAN kan baik2 belaka.. mana ada fitnah satu ADUN keluar 10 yg lain akan ikut keluar!!

      Padam
    5. Takfirrr!!!

      KAH KAH KAH

      Padam
    6. Orang PAS kan kaki tengok porno!!! Bukan sahaja Nasrudin At-tantawi yang dituduh, Staf harakah pun dituduh juga!!!

      Kalau tak percaya tengok tuduhan Harakah kepada the Vocket!!! Last-last sekali kantoi staf harakah tengok porno hahahhahah!!!

      Dah jadi parti porno ke sekarang???

      Padam
  12. Betulll.. mana ada PAN terima 15k setiap bulan di Penang.. dengar citer mai dari mana ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo citer bunyi serupa fitnah mesti walaun dengar dari tuang guru dan ostad2 Pas..

      Padam
    2. Datang cerita dari wan rosli lebong yg nyamar tanpa nama.jap jdi ir jap tanpa nama,kononnya adala org yg bckup dia kahkahkah tu je krja wan rosli,pastu bgi anak bini mkan..kahkahkah

      Padam
    3. Datang cerita dari wan rosli lebong yg nyamar tanpa nama.jap jdi ir jap tanpa nama,kononnya adala org yg bckup dia kahkahkah tu je krja wan rosli,pastu bgi anak bini mkan..kahkahkah

      Padam
    4. Mana ada orang PAN terima RM15K setiap bulan dari abang besar yg kerananya hudud pun sanggup ditolak.. mana org PAN tergamak sampai macam tu rasanya..

      Padam
    5. Wujud ke lg hudud Pas?kahkahkah

      Padam
    6. Mana ada org PAN terlibat dgn SYIAH di Pendang negeri Kedah masa PRU 13 dulu sehingga parti berkaitan terpalit sama.. takde rasanya..

      Padam
    7. Syiah dan Pas berpisah tiada..


      Takfir!

      Padam
    8. Mana ada org PAN terlibat dgn rakaman audio yg berbunyi "abang suka bulu mah".. mana ada beb..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive