PANAS!! : YB HUSAM MUSA AKAN MENZIARAHI ORANG ASLI GUA MUSANG

Masyarakat Orang  Asli membuat formasi “Help Us”(Bantu Kami) dalam menarik sokongan awam tentang ancaman pembalakan melampau yang seolah-olah tidak dipeduli kerajaan negeri.Masyarakat Orang Asli membuat formasi “Help Us”(Bantu Kami) dalam menarik sokongan awam tentang ancaman pembalakan melampau yang seolah-olah tidak dipeduli kerajaan negeri.
Esok difahamkan pemimpin Amanah, Datuk Husam Musa dijadualkan akan menziarahi masyarakat Orang Asli di Hutan Simpan Kekal Balah, Gua Musang.

Namun, sumber dari Orang Asli di Pos Tohoi memberitahu pihak kerajaan negeri hari ini mulai mengadakan sekatan menghalang ‘orang luar’ masuk.

Sekatan itu dibuat di dua lokasi iaitu melalui Pos Tohoi selepas jambatan besi dekat kawasan lapang dan melalui Pos Bering dari arah Meranto.

Sekatan dilakukan Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan serta Pejabat Tanah dan Galian Kelantan itu juga berlaku sehari selepas ekspedisi NGO Royalti Malaysia bersama sekumpulan aktivis alam sekitar dan media meninjau lokasi terjejas dengan aktiviti pembalakan.


Tinjauan melalui drone zon 50 meter dari pinggir sungai turut diceroboh oleh pembalak.Tinjauan melalui drone zon 50 meter dari pinggir sungai turut diceroboh oleh pembalak.Dalam hal berkaitan, tinjauan ekpedisi berkenaan yang turut melalui alat penerbangan kawalan jauh atau drone mendapati kadar kemusnahan hutan simpan di Gua Musang amat kritikal dengan antaranya wujud kerja membalak di rizab sungai.

mdl







IKLAN BERBAYAR
Image result for satu peluang hebat IKLAN DAPAT DUIT
Previous
Next Post »

45 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 10:35 PG delete

Tahniah Husang, berbekalkan kuasa 10 yang diberikan oleh Wan Rahim eloklah kamu melihat sendiri kemusnahan hutan seperti yang didakwa.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 11:31 PG delete

Tahniah kelantan kerajaan isle membalak smpi jauh kedlm hutan memusnahkan alam ciptaan ALLAH hingga smpi pd kwsn org asli.islam apa mcmtu...islam babi kot...atau juga dikenali sbg pas ikatan gagasan sejahtera (PIGS)

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 11:38 PG delete

Tahniah juga pada pas takut nk saman SR...kata pejuang islam tp rupanya pejuang taik.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 12:31 PTG delete

Mari merompak balak haram bersama lebai2 dan para khodam parti penunggang agama Pas @ Pigs.

Takbirr

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
13 Oktober 2016 1:27 PTG delete

Konon nak bg nampak hanya kerajaan kelantan shj yg membalak tidak di negeri2 lain.. Kita tunggu shj hasilnya.. Jom kita lawan 3 penjuru di kelantan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 1:41 PTG delete

Dh mmg pun,knapa?walakontol dh kecot telo ke,nk skat org msuk tu mmang takot tu,temblang dh pecah pun,padan muka,kat tmpat lain ada juga tpi tak la smpai mcm ni.haa,ha,haaha(style upin ipin)..ayooo tak tau..kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 1:43 PTG delete

Jgn jual nama Islam kalo nak merompak..Pas can say goodbye to Kelantan..KUN FA YA KUN.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 3:29 PTG delete

bila hadi penjual ugama nk bentangkan ruu355 tu..
ni dh bulan 10..
ooo..mungkin dia nk bentang dlm bulan oktober kot..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 3:31 PTG delete

Cakap islam pongpang2 tp pas merompak balak kelantan...apa cter islam merompak ni wanrosli.. malu la membusukn nama islam jer...SR pun xberani saman. Balak klntn pun dirompak....israel ke ni smpi tindas golongan org asli...

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
13 Oktober 2016 3:32 PTG delete

Sabar tuan.. Semoga tuan dirahmati Allah jua..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 3:32 PTG delete

Ruu apa nya , sendiri dah merompak balak kelantan lagi mau ruu....drama je la pas ni konon nk bwk islam, rupanya mrk nk menyamun menggunakan nama islam...phuihhhhhh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 3:33 PTG delete

RUU=Rompak Untuk Ulamak...

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
13 Oktober 2016 3:33 PTG delete

Tak baik fitnah2.. Ingat juga dosa pahala..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 3:59 PTG delete

Kalau x fitnah.saman la sr tu..kalau x berani saman.bermakna benar la pas melahap 90juta... Islam 90juta.kahkahkah...sama juga dgn wanrosli suka2 fitnah matsabu tolak hudud..smpi skrg bukti tarak...menggelupur mcm cacing kepanasan bila minta bukti...aku tiru cara wanrosli la fitnah tanpa bukti yg si hadi tu tu melanggan pelacur.kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
13 Oktober 2016 5:28 PTG delete

Cuba istighfar tuan.. Amik wudhu'

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 5:30 PTG delete

Kahkahkah....pencacai pandap dah kepanasan....irihati dengan kejayaan PAS......kenapa wooiiiii.....begitu tinggi nilai PAS.......sanggup tebalkan muka....wooiiii pandap korang gabung la.....jadi pandap atau pandapigs....kahkahkah.....malang sungguh nasib pencacai....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 5:35 PTG delete

Ir Anon....pencacai pandap mana tahu erti sabar...mereka hanya tahu memaki hamun....tiada nilai pun pencacai kat sini......kahkahkah.....3 penjuru nampaknya.......PANDAPigs vs BN vs Gagasan Sejatera.....kahkahkahkah......

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 6:00 PTG delete

Pas @ PIGS serta para khodam melutut pd PKR dan DAP di selangor. Melukut ehsan parti2 sekular liberal.kahkahkah

Pas @ Pigs pru14 kalah semua negeri termasuk kelantan. Lebai dan para khodam pemakan duit curi 90juta akan dimalukan bila najib ketua penyamun mula disoalsiasat. Seluruh umat Islam pasti ketawakan parti penunggang agama ni.

Pas perosak ummah dan memalukan Islam.

Takbirr

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
13 Oktober 2016 6:12 PTG delete

Hebat sungguh TGHA! Kini terbukti mereka sedang melutut di depan PAS.. Sebelum ni gelaran pengkhianat buat PAN turut disahkan dan diakui oleh DAP.. Barulah PAN kini percaya bahawa mereka sebenarnya telah dihina pengkhianat oleh tuan besar yg amat mereka santuni sebelum ini tanpa mereka sedari (sebab bebal!)..

Semoga Allah terus memberkati ilmu TGHA yg dikasihi..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 6:21 PTG delete

Hadi dan Pas melutut pd PKR dan DAP. Dah ludah jilat balik.

Terbaik Pas @ Pigs di selangor memalukan tuang presideng sendiri.kahkahkah

Takbirr

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 6:29 PTG delete

Di Selangor hanya ada PH. 2 lwn 1 Pas @ Pigs kalah tapi tkde kemaluan utk berundur. Tahniah Pas selangor kerana memalukan parti lebai. Bukti Hadi dan Pas melutut pd sekular liberal PKR dan DAP . Hebat Pas kan?

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
13 Oktober 2016 6:42 PTG delete

PH ada 3 lah. PKR, DAP dan Pengkhianat!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 7:17 PTG delete

Khodam lebai tk tau mengira patutlah bongok sokong Pas. PR yg ada 3. PKR, DAP dan parti pengkhianat Islam, Pas.

PH jgn lupa ditambah Bersatu..huhuhu

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 7:20 PTG delete

Pas Selangor terbaik dlm memalukan Hadi dan para khodam penunggang agama. Dah ludah jilat balik melutut pd liberal PKR dan DAP. kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
13 Oktober 2016 9:21 PTG delete

Yes, melutut itulah yg TGHA yg dikasihi tegaskan.. TEPAT! TEPAT!

Hari tu TGHA yg dikasihi juga tegaskan PENGKHIANAT! PENGKHIANAT! Memang TEPAT sekali dan disahkan oleh DAP..

Takkan khodam tak nak komen langsung? Setuju ke tak setuju ke dgn tuduhan PENGKHIANAT oleh DAP Sabah tu.. Komen please..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
13 Oktober 2016 9:35 PTG delete

Salam En. Ir Anonymous,

Haji Hadi mungkin sedang diberi makan secukupnya, dah nak kena sembelihlah katakan!!! Maklumlah Haji PIGS!!!

En. Ir Anonymous sedang mengasihi orang yang Allah murka dengan gelaran presiden para "babi" atau gelarannya PIGS!!!

Kami mengasihi ulama yang baik-baik je, yang ulama As-su' tak mainlah!!!

Dah pula menyokong penyatuan syiah sunni pulak!!!

Haji HAdi apa nak jadi???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
13 Oktober 2016 9:42 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Sebesar-besar kepanasan ialah kepanasan api neraka!!!

Kalau dah berjaya digelar "para babi" oleh Allah nak irihati apa???

Mungkin yang irihati tu Iblis kot pasal jealous dah buat jahat macam-macam tak pernah pulak Allah beri gelaran "PIGS"!!!

Kalau nak bayar duit YIK pun tak mampu tapi berangan tangga emas, tak adanya kami nak irihati!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Oktober 2016 11:16 PTG delete

AlhamdulilLlah. Mengaku akhirnya ir anon. Hadi dan para khodamnya dah ludah jilat balik di selangor. Pas sanggup melutut mtk ehsan pd parti liberal PKR dan DAP. Tahniah Pas selangor krn berjaya memalukan tuang presideng sendiri.kahkahkah

Lebai2 dan para khodam parti penunggang agama PENGKHIANAT Islam sebenar menipu org melayu dan ahli2 parti sendiri dulu, kini dan selamanya..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 9:15 PG delete

Saman dulu SR baru la pas blh cakap pasal islam.ini dgn Sr pun kecut telo lagi mau lebong pas nk islam.ptuih

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 1:33 PTG delete

Yusuf qrdhawi pun tolak pyatuan sunnah n syiah,hadi sotong lak takda kerja bwak syiah masuk,,tuuiihh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 4:28 PTG delete

Yusuf qardhawi pun tk berani kata jadi ahli persatuan ulamak dunia dpt tiket masuk syorga mcm ulamak2 su dlm parti Pas.kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
14 Oktober 2016 7:35 PTG delete

Secara kasarnya beza ulamak muktabar dgn ulamak suu tu mudah je.. ulamak muktabar diiktiraf oleh persatuan ulamak sedunia manakala ulamak suu diiktiraf oleh persatuan ulamak DAP!

As simple as that!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 7:41 PTG delete

Salam En. Ir Anonymous,

Siapa kata ulama muktabar diiktiraf oleh persatuan ulama sedunia???

Saya nak betulkan hujah palsu tu bahawa persatuan ulama dunia tidak pernah memberi pengiktirafan "ulama muktabar" kepada sesiapa pun termasuklah Dr Yusuf Al-Qaradhawi!!!

Jadi maksudnya tiada pengiktirafan ulama muktabar oleh persatuan ulama dunia yang ada ulama babi kepada ulama PIGS hahhahhahaaa!!!!

As simple as that!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 9:07 PTG delete

Salam semua,

Lupa nak cakap. Khutbah seluruh Selangor hari ini berkenaan Syiah menyeleweng dan bercanggah dengan aliran Islam sebenar!!!

Alamak, khutbah seluruh masjid Selangor sudah menentang agenda haji Hadi ni!!!

Adakah mereka semua seluruh Imam masjid-masjid seluruh Selangor sedang mencaci-maki dan memfitnah semua ulama dunia???

Itulah yang cuba diterangkan penyokong PAS selama ini, semua ulama dunia adalah Haji Hadi dan Haji Hadi adalah semua ulama dunia!!!

Habis Imam-Imam Selangor macam tu HAHAHHA!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 9:52 PTG delete

Salam semua,

Haji Hadi kata tiada faedahnya jatuhkan DS Najib.

Tadi dia kata ulama seperti Imam Abu Hanifah dan Imam Jaafar As-Sadiq menentang pemerintah zalim!!!

Orang yang zalim macam DS Najib dia boleh bersubahat???

Korang pula menyanjung tinggi orang yang bersubahat dengan orang yang zalim???

Korang tak ada sedikit pun simpati dengan golongan marhaen di Malaysia???

Manusia apa korang ni???

Rasulullah sentiasa bersimpati dan bersama dengan golongan marhaen!!!

Sebab tu kerajaan PAS Kelantan menindas orang Asli korang tak kisah pun!!! HAti dah mati agaknya!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 10:02 PG delete

Ulamak muktabar dan ulamak mukBalak mmg ada beza nya wanrosli oi.kalau wanrosli xfhm.sila sekolah tadika balik...termasuk juga ulamak mukdedak

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
15 Oktober 2016 1:43 PTG delete

Aku kat sekolah dulu ajar ulamak muktabar diiktiraf persatuan ulamak dunia .. kalau tak muktabar diiktiraf oleh DAP..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 3:12 PTG delete

Salam En. Ir Anonymous,

HAri tu Encik kata ENcik ni engineer, sekarang Encik kata Encik ajar orang kat sekolah??? Encik ni guru ke???

Ataupun Encik mengajar orang supaya ikut ajaran syiah??? Ajaran syiah memang menggalakkan orang menipu. Menurut mereka kalau tak menipu tak sempurna iman!!!

Itu yang Encik menipu je tu, dah terpengaruh ajaran syiah agaknya!!!

INI LAH CONTOH PENIPU YANG BODOH!!! MENIPU SEKEJAP JE KANTOI!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 8:51 PTG delete

Ir anonymous aka wanrosli mmg kaki penipu..brp kali kantoi dh...hujah mcm taik bila mintak bukti terus kecut telo..kamon la wanrosli. Kamu ni pondan ker

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
15 Oktober 2016 11:33 PTG delete

Tak tau nak solidariti atau simpati pd mat sabu utk ceramah Bersih 5!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 5:58 PTG delete

Walaun eloklah bersolidariti dan simpati pd parti ulamak2 su' perompak balak kelantan.

Takbirrr

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
16 Oktober 2016 8:45 PTG delete

Istighfar tuan.. fitnah itu dosa besar..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 9:17 PTG delete

Aku ikut cara wanrosli. Fitnah xyah bukti...btl la kan hadi langgan pelacur dan pondan....tuduh xyah bukti btl x

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
16 Oktober 2016 9:54 PTG delete

Istighfar byk2 tuan.. semoga tuan dirahmati Allah jua..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 11:32 PTG delete

Insafla wanrosli dr keje2 fitnah matsabu tolak hudud...dosa besar fitnah tu Dan masuk neraka selagi kamu x minta ampun dr matsabu

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes