PANAS!! : Pemimpin tertinggi Parti Pas tidak waras

Tamrin Ghafar

Semakin tidak dapat menerima kecenderungan Pas yang semakin mesra Umno-BN, pemerhati politik Datuk Tamrin Tun Ghafar menganggap kepimpinan parti itu sebagai tidak waras.

"Maaf, terus-terang saya katakan sebahagian besar pemimpin tertinggi Pas hari ini tidak lagi boleh berfikir secara waras dan siuman.

"Hadi tidak hadir pembentangan Belanjawaan 2017 kononnya sebab protes sikap kerajaan yang tidak serius dalam menyokong RUU 355.

"Peliknya, bagaimana pula dalam tempoh sehari dua sahaja sebelum itu Mursyidul Am Pas yang baru, Hashim Jasin bersungguh-sungguh mempertahankan kerajaan?" bidasnya.

Sehubungan itu, beliau benar-benar bersimpati dengan sikap ahli Pas yang dilihat taksub dan terlalu setia dengan pemimpin mereka walaupun tidak sama seperti sebelum ini.

"Saya amat simpati dengan ahli-ahli Pas yang ikhlas bermati-matian berjuang hendak menegakkan Negara Islam tanpa menyoal pendirian pemimpin mereka hanya kerana walak.

"Dosa dan pahala begitu juga syurga dan neraka adalah hak Allah SWT semata-mata bukan boleh ditentukan oleh Presiden atau Mursyidul Am parti itu," ujarnya kepada Malaysia Dateline hari ini.
Mengulas lanjut, Tamrin berkata, dasar Pas selepas pemergian Almarhum Tuan Guru Nik Aziz yang mesra dengan Umno-BN menyebabkannya sudah hilang kepercayaan.

"Saya dah lama hilang keyakinan terhadap Pas sejak Hadi dan Haron Din mengambil alih teraju pimpinan Pas dan mereka mula berjinak-jinak dengan BN.

"Kalau Nik Aziz masih hidup jangan harap Pas nak rapat dengan Umno-BN," tambahnya lagi yang pernah menjadi ahli Pas.

Akhbar mesra Umno akui

Dalam perkembangan berkaitan, akhbar pro-BN, Mingguan Malaysia hari ini turut mengakui perkembangan hubungan erat antara parti diterajui Najib Razak dan Hadi Awang itu.

Pengarang kanan Zulkefli Hamzah dalam artikelnya, "Kira-kira mudah politik yang gagal" menyifatkan Pas kini telah menyatakan dengan jelas siapa kawan yang mereka pilih.

"Di sebalik ketidaktentuan pakatan pembangkang, hubungan Umno-Pas semakin mengukuh.

"Hubungan itu bahkan dizahirkan dalam bentuk nyata. Yang paling mengesankan ialah perjanjian penstrukturan semula air Kelantan 14 September lalu," ujarnya.


Selain itu, Zulkefli turut mengaitkan penolakan Pas terhadap himpunan Bersih 5.0 pada 19 November depan serta terbaharu keengganan Ahli Parlimen Pas keluar dari Dewan Rakyat ketika pembentangan Bajet 2017, dua hari lalu dianggap senarai bukti menggambarkan hubungan erat Umno-Pas pada masa ini.

mdl

IKLAN BERBAYAR 

Image result for 12 kelebihan tone excel
Previous
Next Post »

42 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 1:09 PTG delete

bukan tak waras.....depa asik fikir dedak aje....

Reply
avatar
25 Oktober 2016 1:14 PTG delete

Pemimpin PKR lagi waras! lepas buat Lafizi Langkah Mayat Kajang, KETUM terus masuk Penjara Kajang!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 2:50 PTG delete

Kalau bodoh.simpan sikit bodoh tu tu utk anak cucu hang nt.jgn tunjuk sgt bodoh tu ya saiful.nama pun sama mcm saiful lubang taik

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 4:35 PTG delete

Tak sabar rasanya nak tengok UMNO dan PAS bergabung.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Oktober 2016 4:43 PTG delete

Betul tu.. supaya FITNAH mereka menjadi kenyataan.. kih kih.. sian beb..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 5:31 PTG delete

Fitnah matsabu tolak hudud dah ada bukti video ker belum wanrosli??kihkih..sian beb

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 5:31 PTG delete

Bkn pemimpin tertinggi Pas je yg tak waras para khodam dia pun + buta hati.meroyan merapu di merata2 blog pertahankan pemimpin mrk yg tak waras.kesiannn..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 5:34 PTG delete

Pemimpin tak waras sbb dah kenyang makan dedak ketua penyamun negara.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 5:46 PTG delete

Yer btul,babi babi ni ada di merata blog dok nyondol je..lagi2 kat omakkau.dia suka nyondol placur politik tu

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 5:58 PTG delete

Terbukti dedak 90juta tu pas ambil sbb smpi skrg pun pas xberani saman sr....apa la pas ni memalukan Islam btl...pas punya perangai mcm taik menyebabkan imej islam pun jd busuk...

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
25 Oktober 2016 5:58 PTG delete

Salam En. Ir Anonymous,

Mengaku sambil tergelak besar mengharapkan UMNO dan PAS bergabung!!!

Memang kami dah tau!!!

Tuduh fitnah dalam hati mau tapi malu dengan UMNO!!!

Encik mengharapkan UMNO dan PAS bergabung menjadi kenyataan HAHAHAHHA!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 6:06 PTG delete

Cer peratikan bila wanrosli aka ir anonymous kena bantai ngan nobody mesti wanrosli diam terus....nmpak sgt takut dgn nobody dan jelas sikap pengecut nya..kat mana2 blog pun sama...islam apa pengecut cam ni...kahkahkah.cian beb.kihkih

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Oktober 2016 8:24 PTG delete

Kan aku dah habaq..

Mana ada org PAN terlibat rakaman suara yg berbunyi "Abg suka bulu mah" mana ada beb..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 8:36 PTG delete

Bab porno skrg wan rosli dh boleh gnti nsrudin tongtaik..asik kira bulu bini dia yg nma mah tu..kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Oktober 2016 8:42 PTG delete

Oh ye satu lagi.. aku takkan layan sesiapapun yg pernah tak dapat jawab soklan2 aku sebelum ni.. simple as that..

So diulangi..

Mana ada org PAN terlibat rakaman suara yg berbunyi "Abg suka bulu mah" mana ada beb..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
25 Oktober 2016 8:45 PTG delete

Kau ni kan, tak ada cerita dalam dunia yang bermanfaat yang kau nak cerita???

Yang kau nak cerita pasal bulu apahal???

Aku tau la jurutera tak adanya sebodoh kau, tapi takkanlah kau dulu kat sekolah tak ada belajar apa-apa langsung???

Kau tak reti ke ekonomi Islam, Sosiologi, Antropologi, teknologi ataupun paling basic sekali logik???

Ke kau dulu kuat ponteng sekolah bodoh sangat macam ni???

Kalau kau lagi kuat ponteng daripada haji hadi makan duit haram sepatutnya kau lah jadi mursyidul am PAS!!!

Sama-sama makan duit haram!!!

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Oktober 2016 8:46 PTG delete

Tanpa Nama 8:36.. Tak perlu risau kerana..

Mana ada org PAN terlibat rakaman suara yg berbunyi "Abg suka bulu mah" mana ada beb..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
25 Oktober 2016 8:52 PTG delete

Soalan aku pun kau tak pernah jawab, penakut macam haji sotong, kau nak kira soalan kau je???

Apa soalan kau yang orang tak dapat jawab tu???

Soalan kejuruteraan ke???

Sudahlah, kau tu bodoh, jangankan jurutera, kau mengaku jadi jururawat pun aku tak percaya sebab bodoh sangat!!!

Yang kau bodoh sangat ni, kau minum air kencing semut ke, ke kau pernah makan taik masa kecik-kecik dulu yang bangang sangat macam ni???

Aku tengok Dr Maza, HAMKA, Dr Yusuf Al-Qaradhawi, hujah-hujah punya bernas!!!

Haji HAdi???

BAru-baru ni keluar pula pasal keldai dan anjing gila!!!

Agaknya ahli-ahli parti dia bukan manusia kot, binatang liar sampai tak ada perumpamaan yang bagus-bagus???

Memang patut juga, parti dia kan PIGS!!!

Ikut lah kau jadi PIGS!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
25 Oktober 2016 8:56 PTG delete

Dah tak ada tu buat apa kau cakap????

Kau dulu sekolah kanak-kanak spastik ke yang bodoh sangat macam ni???

Tak boleh ke kau keluar 1 ayat Al-Quran??? Nampaklah cerdik sikit!!!

Parti dah la PIGS!!!

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
25 Oktober 2016 9:04 PTG delete

Sepatutnya org PAN perlu merasa seronok sangat kerana..

Mana ada org PAN terlibat dalam rakaman suara yg berbunyi "Abg suka bulu mah" mana ada beb..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
25 Oktober 2016 9:24 PTG delete

Yang aku tak seronok tu ialah kau!!!

Mak bapak kau dulu ajar celaka apa kat kau sampai tak reti-reti bahasa???

Aku cakap kalau kau tak ada benda bijak nak cakap baik kau belajar mengaji!!!

Tak pun kau buat kerja amal!!!

Kau ni tak habis-habis bulu-bulu celaka apa yang dah merasuk fikiran kau ni???

Kau tak tau malu ke orang tengok orang melayu bodoh macam kau???

Dah kau sorang tak sekolah dah la jangan nak membodohkan orang lain!!!

Orang lain semua terpelajar bukan macam kau bahlol!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 9:45 PTG delete

Kahkahkah......apa pulak " Abg suka bulu mah" nih?....lain macam je bunyinya....Kahkahkah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 9:46 PTG delete

Bila agaknya fitnah UG PAS dan UMNO nak jadi kenyataan.....tak sabar rasanya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 10:32 PTG delete

Kompom wan rosli dok kira bulu je la,tu je yg kau mpu fitnah tnpa bukti..sukanya hari2 kira bulu bini dia yg nama semah..tak mau lyan ye dah,gi kira bulu smbil minum susu omega hadi ye..dh abis kira bulu baru komen..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Oktober 2016 10:35 PTG delete

Oopp lupa lpas ni dh tukar nma wan roslimah bulu..bulu,bulu,buluuuu mcm.crita upin ipin..org buluuuu..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 12:18 PG delete

Pas yg terhegeh2 nak ug dgn umno tapi tk dilayan. Umno mahu pergunakan Pas sbg khodam mrk atas kebodohan lebai2 yg telah kenyang mkn dedak haram ditabur ketua penyamun negara. Org kampung semua dah tahu..huhuhu

Bila parti lebai malang nak saman SR?kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
26 Oktober 2016 4:17 PG delete

Semoga tiada sesiapa yg pernah terlibat dgn rakaman sudio yg berbunyi "abang suka bulu mah".. Aamiin..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 6:27 PG delete

Khodam lebai penyebar citer porno mcm ostad pay per view Pas.kahkahkah

Aamiin..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 7:47 PG delete

Lama dah aku tunggu PAS supaya bergabung dengan UMNO.....letih tunggu fitnah jadi kenyataan.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 9:10 PG delete

Pas terhegeh2 jual diri Umno tak nak.Dedak ketua penyamun makin kurang..org kampung semua dah tahu..para khodam lebai dah malu..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 10:14 PG delete

Bila agaknya PAS dan UMNO nak bergabung nih?......lama sangat dah ni..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 10:51 PG delete

Politik matang yang diamalkan oleh PAS kini membuatkan ramai gabungan pembangkang yang berbulu mata.

PAS nampak mesra dengan UMNO kerana kematangan, namun untuk beegabung tidak sama sekali.

Inilah yang membuatkan pemikiran pemimpin gabungan pembangkang semakin kacau dan keliru, pemimpin PAS pula yang diktakan tidak waras.

Kelakuan seseorang yang waras tidak akan berperangai seperti keldai dan anjing gila bila menghadapi musuh, itu sudah cukup membuktikan kewarasan seseorang. Tamrin ni masih waras lagi kah?

Banyak pesanan yang ditinggalkan oleh ATGNA, salah satunya ialah pasal UG PAS dengan UMNO, sampai sekarang pun PAS masih berpegang pada prinsip ATGNA malah ATGNA tidak pernah memusuhi UMNO, kematangan inilah yang diteruskan oleh PAS.

Tamrin hanya ambil sedikit saja pesanan ATGNA, hanya untuk dijadikan modal politik murahan, yamg tiada nilai untuk dijadikan modal diketepikan saja.

PRU 14 nanti PAS akan tanding kesemua kerusi yang UMNO pertandingkan walaupun 3 penjuru. Itu kenyataan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 11:35 PG delete

Pala hotak ko...atgna begitu pantang sebut nk berbaik2 dgn umno tp pas skrg terhegeh2 dgn umno... Mmgla pas tanding semua kerusi supaya undi pembangkang pecah dan kasi umno menang...dasar bajingan umno saja pas ni.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 11:37 PG delete

Suka betul wanrosli dgn benda lucah ya..mesti ikut tontowi g german...kahkahkah.tp pastikan pay per view ya...jgn xbayar plak pastu salahkan dap ya.kahkahkah.sian beb

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 12:14 PTG delete

Laaaa.....kalau rasa gabungan pembangkang kuat tak perlu fikir pasal undi pecah....kahkahkah.....takut dengan PAS ke?....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 12:59 PTG delete

Pas @ PIGS mengamalkan politik NATANG takut kalah..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 1:50 PTG delete

Umno tolak ug dgn Pas pelacur agama..Pas dah malu..kesian khodam lebai..kahkahkah

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Oktober 2016 3:20 PTG delete

Kau ni aku cakap terus-terang!!!

Apa manfaat cerita bulu mah kau sekarang???

Boleh meningkatkan ekonomi negara ke???

Paling tidak pun boleh bagi kau pahala ke???

Apa tujuan kau tulis bulu-bulu MAh ni??? Cakap terus teranglah, gentle!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
26 Oktober 2016 3:22 PTG delete

Kau ni EN. Tanpa Nama,

Nasib baik aku ni busy. Nanti malam kita sembang panjang!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 5:27 PTG delete

Laaaa....lantak kau la....nak sembang ke, maki hamun ke, fitnah ke, terpulang lah....kami dah biasa dengan kamu, tiada yang menarik pun hanya fitnah dan maki hamun yang diulang-ulang......kahkahkah....busy ke tak busy ke itu kau punya pasal la....kahkahkah.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 6:49 PTG delete

Tuang presideng jd anjing gila, para khodam dah jd keldai. Politik NATANG ala PAS @ PIGS mcm2 adaaa..kahkahkah

Takfir!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Oktober 2016 8:22 PTG delete

Kita org pun dh biasa dgn babi bangsat mcm kau wan rosli..lebong je.hakikatnya pas aka pigs yg dh kecot..sibuk cari silap amanah n dap..dgn pkr tak brani.penakot terus.tak brani nk.putus dgn pkr..takut takda jawatan.takut hilang punca pendapatan.nk ngata parti lain takut dgn pas@pigs..dgn srawak report pun bacul,tulur kecot ar.gempak nk saman tpi hampas.tu lah parti wan rosli@tanpa nama bangsat..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes