BERSIH 5 : PARTI PAS SUDAH SEMAKIN HILANG PENGARUH


BERSIH menolak dakwaan kononnya tanpa sokongan PAS, perhimpunan 19 November depan tidak akan mendapat sambutan.

Malah, menurut timbalan pengerusi BERSIH, Shahrul Aman Mohd Saari, penyokong Melayu yang bukan ahli PAS kini mengisi kekosongan yang ditinggalkan oleh parti itu.

"Jika kamu perasan, peserta PAS (ramai) akan ada kelompok wanita di satu sudut dan kelompok lelaki di tempat lain. Tetapi jika kita tengok ceramah (BERSIH) di Muar, Johor minggu lalu, wanita bergaul. Mereka sangat aktif dan bertanya soalan.

"Sambutan sangat menggalakkan," katanya, sambil Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah yang hadir menambah, jumlah peserta pada hari itu dianggarkan kira-kira 400 orang.

Ditanya sama ada pengaruh PAS semakin berkurangan, Shahrul berkata hakikatnya adalah sedemikian.

"Ya, ya. Kami jemput mereka untuk bersama tetapi kami tidak terlalu bimbang jika mereka tidak datang."

Bagi naib pengerusi BERSIH, Thomas Fann, beliau kesal kerana PAS tidak mahu menyertai BERSIH 5, tetapi berkata, dirinya tidak kisah dengan keputusan itu.


"Lagipun, kita perlu sedari bahawa PAS tidak mewakili semua orang Melayu,” katanya.

mk

IKLAN BERBAYAR 
Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

19 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 11:57 PG delete

Kahkahkah.....satu kata PAS tiada pengaruh dan satu lagi kata kesal dengan PAS kerana menolak bersih 5 sampai ada perasaan yang amat bimbang terhadap PAS.....bercabang-cabang lidah mereka......kahkahkah.....sudah2 la mengaikan PAS dengan bersih 5.....

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
28 Oktober 2016 12:35 PTG delete

Salam En. Tanpa Nama,

Betul satu lagi kesal dengan PAS kerana menolak Bersih 5. Tapi dua-dua kata PAS tiada pengaruh dan tiada siapa kata perasaan yang amat bimbang terhadap PAS!!!

Encik ni IQ tahap apa ya??? Ujian pemahaman sekolah rendah dulu dapat berapa??? Cukup makan kot???? Tak pun kuat mereka cerita nak sedap hati sendiri!!!

Kami tak mainlah cerita sedapkan hati sendiri!!! Kami berpegang pada fakta dan kebenaran!!!

Faktanya adalah PIGS = BAbi-babi dan babi-babi tak suka bersih!!!

Tak payah Bersih 5, apa yang bersih memang babi tak suka hahahaha!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 2:21 PTG delete

kahkahkah.....memang dasar lidah bercabang......khodam2 kat sini lain pulak bunyinya....PAS dipujuk dirayu oleh pemimpin PH tapi khodam2 macam biasa lan hanya fitnah dan maki hamun pulak......terima aje lah tanpa PAS bersih 5 umpama longkang....kahkahkah

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
28 Oktober 2016 3:05 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Gelak-gelak juga tapi nanti jadi macam JUHAM, dalam meeting cakap lain keluar meeting cakap Dr Rozaimi terkesima!!!

berbelit-belit nak tunjukkan PAS menang juga walaupun dalam meeting PAS mengelak soalan dan lari tajuk!!!

Serupa juga Encik, bukannya mencari kebenaran, rupa-rupanya macam pemimpin PAS juga, cakap luar berdegar-degar!!!

Kepada mereka yang mengaku pejuang Islam tetapi bodoh nak mampos sampai sanggup dipergunakan untuk menjual agama, antara kisah yang boleh saya jadikan contoh (kot lah sedar diri, kalau nak bongkak sangat taknak terima kebenaran tak apa, Islam agama kebenaran, taknak kebenaran bererti taknak Islam), ialah ketika 2 orang pemuda memaki hamun governor Islam.

Allah telah menyuruh 2 orang yang lebih baik daripada kamu (Nabi Musa dan Nabi Harun) untuk berdaawah kepada orang yang lebih jahat daripada aku (Firaun) tetapi Allah suruh memujuk dengan lemah lembut!!!

Kalau Encik Tanpa Nama kata pujuk PAS macam PAS di pihak yang benar baik Encik cakap Firaun tu benar Nabi Musa dan Nabi HArun yang pujuk yang salah!!!

Pujuk tu sunnah Rasulullah, hidayah tu adalah daripada Allah. Kalau Bersih 5 pujuk PAS sunnah!!! Hidayah tu susah sikit lah kalau mereka tu bongkak macam PIGS hhahahahahha!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 3:37 PTG delete

Senyap terus walaun.kahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 4:49 PTG delete

PAS dah jadi KOTOR krn lebai2nya dah makan dedak haram ditabur ketua penyamun negara.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 5:28 PTG delete

Lupakan saja PAS tak perlu la nak tulis panjang-panjang......kebimbangan tu tetap ada.....cakap pasal dakwah pergi lah berdakwah kat Najib tu....sembang kat sini buang masa je sedara tiada perubahan...kenapa tak pergi pujuk Najib tuh...ikit sunnah Rasullah....hantar 2 orang Madey dan Anwar.....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 6:05 PTG delete

Pe cter walaun..Kelantan isle pun ada kes ni.kate membangun bsama isle...

DUN Kelantan ‘panas’, wakil PKR dakwa ditawar seks di KB
KOTA BARU, 26 Okt — Persidangan Dewan Undangan Negeri Kelantan hari ini “panas” apabila seorang anggotanya mendakwa aktiviti pelacuran masih berlaku di bandar ini walaupun setelah lebih 20 tahun PAS memerintah Kelantan dengan dasar Membangun Bersama Islam.
Mohd Roslan Puteh (PKR-Guchil) mendakwa aktiviti itu masih berlaku di Jalan Hamzah di sini selepas beliau ditawarkan khidmat seks apabila kenderaan yang dinaikinya didekati sekumpulan wanita.
Beliau berkata wanita berkenaan, yang menaiki sebuah kereta, berbuat demikian sejurus beliau membayar bil telefon bimbitnya menggunakan mesin layan diri pada 12.45 tengah malam tadi.
“Masih ada wanita tawar perkhidmatan tak sepatutnya walaupun dah lebih 20 tahun (PAS memerintah Kelantan). Ada empat wanita (yang tawar khidmat seks).
“Saya terserempak (dengan mereka) selepas bayar bil telefon,” katanya ketika sesi perbahasan Bajet 2017 Kelantan pada persidangan dewan itu di Kompleks Kota Darul Naim di sini, hari ini.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 6:29 PTG delete

Tuang presideng kaki ponteng parti jual agama selaku punahsihat 25% ketua penyamun tk mampu menasihati rosmah menutup aurat. Duit samun 90juta buat lebai2 kekenyangan. Bersubahat menyokong penyangak2, penyamun harta rakyat Msia dan pemerintah yg menindas rakyat.

Pas penternak ularmak2 suu akhir zaman..Hanya manusia tak waras je yg masih menyokong parti peralatkan Islam.. Pas dah KOTOR.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
28 Oktober 2016 6:30 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Kalau nak berlagak tu jangan sombong sangat!!!

Agak-agak Abu Jahal dulu pernah tak cakap suruh Rasulullah lupakan dia masa daawah Islam???

Korang ni sama sombong dengan Abu Jahal ni!!!

Najib RAzak je kena pujuk ke??? Hadi Awang dah sempurna sangat ke sampai tak boleh kena pujuk???

Itulah orang PAS, tak boleh jawab melalut!!!!

Di zaman Imam Bukhari, Qadhi di zamannya melarang Imam Bukhari daripada mengajar ilmu Islam atas larangan ulama terkemuka Khalid bin Yahya, sekarang ni PAS nak buat benda yang sama ke???

Dah buang tabiat ke???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 6:32 PTG delete

Kelantan negeri melayu termiskin, aktiviti maksiat tertinggi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 9:22 PTG delete

Tu la korang patut contohi politik yang dibawa oleh PAS iaitu berpolitik secara matang dan sejahtera macam TGHA.

Nasihat menasihati adalah jalan terbaik...bukan kerah rakyat turun ke jalanraya. Itu bukan caranya.

Nasihat cara lembut bukan secara kasar...cakap pandai sangat ambil contoh Nabi Musa dan Nabi Harun tapi maki hamun dan fitnah berpisah tiada.

Kalau macam tu elok la, mari kita semua bergabung dengan PAS dan kita tumbangkan UMNO/BN dengan cara yang berhemah, matang dan sejahtera ambil contoh yang ditunjukkan oleh Nabi Musa dan Nabi Harun.

Jangan berkokok saja sedangkan ekor bergelumang dengan tahi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 9:32 PTG delete

Tu lah bagusnya Kelantan, mencegah segala maksiat dengan segala kemampuan yang ada.

Adun PKR ni bagus bawa isu maksiat dalam dewan terus dan disuruh lakukan rondaan dikawasan tu.

Salah satu tindakan yang terpuji kerana tidak membiarkan maksiat berleluasa tidak seperti Penang, seperti cendawan yang tumbuh melata. Tiada pun usaha yang dilakukan untuk mengurangkan aktiviti maksiat dan kerosakan moral.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 10:33 PTG delete

Ketua lebai nk jd anjing gila. Para khodam dah jd keldai. PAS dah jd PIGS. Inilah politik NATANG ciptaan Hadi.

Takfir!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 Oktober 2016 10:41 PTG delete

Kelantan di bwh pimpinan Pas lebih 20thn jadi negeri melayu termiskin. Aktiviti maksiat tertinggi. Memalukan Islam dan parti olalamak.kahkahkah

Mari membalak haram bersama parti olalamak Pas @ Pigs.

Takfir!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Oktober 2016 12:15 PG delete

Pas sebenarnya tiada sekelumit pun dihati utk memerintah mana2 negeri, kecuali Ktan. Ini kerana pas ketiadaan pemimpin yg berkaliber, yg bijak utk memerintah, apatah lagi utk Msia ni. Kebanyakkan pemimpin yg diharapkan utk menerajui kepimpinan utama telah pun pergi, meninggalkan kelompongan yg besar yg tak mampu diisi oleh species2 spt tontawi, senik, deris, amar, beduh, alkastami, altalibani, yg ternyata langsung tak berwibawa, jauh sekali bijak utk menguruskan negara ini. Ktan dibiarkan dgn keadaan yg tak pernah berubah walaupun memerintah lebih 20 tahun, kerana penduduknya sendiri yg tak mahu berubah.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
29 Oktober 2016 12:32 PTG delete

Salam En. Tanpa Nama,

Sorry, semalam saya demam, dah dua hari. Saya tunggu juga tak balas, ingat Encik dah pergi belajar kitab agama, maklumlah En. ni fiqh alawiyat karangan Imam Ghazali pun tak pernah baca, apatah lahi karangan sarjana-sarjana Islam mahupun bukan Islam yang lain contohnya Syeikhul Islam Ibnu Taimiyah, Imam Ibnu Jauzi, Imam Ibnu Hajar Al-Asqalani, Imam Baihaki dan sebagainya.

Sebab tu orang kata banyak membaca menambah pengetahuan, kurang membaca kurang pengetahuan.

Kalau terus tak baca macam Encik, bodoh nak mampos hahahaha!!!

Politik matang Haji HAdi, adakah betul-betul matang ataupun sedap diri penyokong PAS sahaja???

Haji Hadi memfitnah macam-macam pil kuda dan sebagainya, matang tak???

HAji Hadi memaki hamun, kaldai, anjing gila, babi, pengkhianat, barua dan sebagainya, matang tak??? (Siapa yang politik maki hamun dan fitnah ni bodoh, bukan Haji Hadi presiden PIGS ke???)

Yang labih best lagi seorang muslim sentiasa menjaga hubungannya dan sebaik-baik hubungan adalah dengan Allah, dan seteruk-teruk hubungan dengan Allah adalah syirik!!!

Haji HAdi menyatakan kalau tak taat kepada PAS hilang akidah, dia sendiri tak menjaga hubungan dengan tuhannya, matang ke???

Satu pun tak matang, politik matang apa???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
29 Oktober 2016 12:42 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Untuk orang yang membabi-buta macam Encik, saya suka menyeru iaitu sebaik-baik kematangan adalah Rasulullah yang mulia!!!

Saya tanya Encik, nasihat menasihati sahaja, matangkah itu???

Kalau macam tu tak payahlah perang Badar, Uhud, Tabuk dan sebagainya cukuplah nasihat sahaja!!!

Habis, Rasulullah tak matanglah???

Para sahabat Rasulullah yang terawal dalam 2 barisan diketuai pleh Saidina Umar satu barisan dan Saidina Hamzah berdemo ke jalanraya menuju Kaabah.

Kalau demo ke jalanraya tak boleh, habis tu Rasulullah dan para sahabatnya yang mulia tak matanglah???

Encik ni kalau orang cakap bodoh marah, tapi apa pun tak tahu, macam mana???

Reply
avatar
wan amero
AUTHOR
30 Oktober 2016 8:15 PG delete

politik matang?politik hadi mereng adalah politik menate khalass.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes