BERITA BAIK UNTUK RAKYAT MALAYSIA : KERJASAMA PAKATAN HARAPAN SANGAT KUAT SEKARANG.

Pakatan  Harapan  akan mengadakan siri jelajahnya untuk kenalpasti masalah rakyat sebelum berlansungnya Konvensyen Pakatan Harapan pada 12 November depan.Pakatan Harapan akan mengadakan siri jelajahnya untuk kenalpasti masalah rakyat sebelum berlansungnya Konvensyen Pakatan Harapan pada 12 November depan.
Majlis Presiden Pakatan Harapan telah memulakan perundingan dengan parti-parti pembangkang bagi membentuk gabungan pembangkang yang kuat untuk menghadapi Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

Dalam satu kenyataan bersama pimpinan Pakatan Harapan diwakili Presiden PKR Wan Azizah Wan Ismail, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan Presiden Amanah Mohamad Sabu mesyuarat telah diadakan pada Rabu lalu.

"Pakatan Harapan telah membuat ketetapan dengan secara rasmi,memulakan perundingan bagi mewujudkan pertandingan satu-lawan-satu di antara pembangkang melawan BN dalam PRU14.
"Sehubungan dengan itu, Pakatan Harapan akan menganjurkan 'Konvensyen Pakatan Harapan 2016 pada 12 November 2016. Ia bertujuan untuk menzahirkan komitmen pembentukan gabungan pembangkang yang kuat tersebut,"ujar kenyataan itu.

Satu siri 'Jelajah Mendengar Nadi Rakyat' akan diadakan di beberapa tempat di seluruh negara sebagai salah satu persediaan untuk Konvensyen diadakan kelak.

"Ia bertujuan untuk mendengar dan mengumpulkan luahan hati rakyat tentang isu-isu dan masalah-masalah yang dihadapi pada masa ini.

"Ini penting supaya Pakatan Harapan mengemaskini isu-isu dan masalah-masalah utama yang dihadapi rakyat, dan seterusnya membolehkan peserta-peserta Konvensyen tersebut membahaskannya dengan cara yang lebih baik dan berkesan.

"Di samping itu, ia juga akan menjadi input kepada 'Dasar-dasar Bersama Pakatan Harapan' yang sedang digubal oleh Sekretariat Pakatan Harapan."


Difahamkan juga jelajah itu akan melibatkan rakyat daripada pelbagai latar belakang dan dikalangan pemimpin Pakatan Harapan.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for satu peluang hebat IKLAN DAPAT DUIT
Previous
Next Post »

68 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 11:57 PG delete

Apa la ulasan mcm ni.ph mmg kuat kalau semua sepakat.ni mslh si pkr terhegeh2 nk mengorat pas..abis rosak nama ph serta sokongan merosot.kalau ph makin kuat. Knp mp2 pkr lompat....sendiri muhasabah kesalahan masing.jgn salahkan pas.pas sememangnya parti bodoh toksah dok layan lagi la...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 12:27 PTG delete

Ha, saya setuju betul dengan kenyataan kamu ni, baru berprinsip, lupakan PAS, tumpukan pada persediaan jentera pilinhanraya yang kuat untuk menghadapi tiga penjuru. Jangan nanti kita hanya ada calun tapi jenteranya tiada.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 2:46 PTG delete

Salam semua,

Dr Yusuf Al-Qaradhawi sudah menyanggah pendapat Haji HAdi pasal isu syiah!!!

Maksudnya Haji HAdi sekarang melawan semua ulama dunia ke???

Sebab orang-orang PAS ni tak faham-faham!!!

Saya suka perdebatan tu bersifat akademik, masalahnya mereka tak kenal bahasa lain selain daripada maki-hamun!!!

memaki sana-sini DAPigs dan sebagainya last-last selaki mereka sendiri yang terkena PIGS!!!

Alahai bodohnya!!! MAsih lagi tak sedar!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 3:49 PTG delete

Nobody, kalaupun betul Dr Yusuff Al-Qardawi menyanggah pendapat TGHA, kenapa tudak dilucutkan saja jawatan yang diberi, nombor 2 lagi.

Nobody, macamana pulak kamu kata TGHA sedang melawan semua ulama didunia sedangkan mereka masih sebumbung dibawah Persatuan Ulamak Sedunia.

Nobody, kalau betul TGHA ulamak suu seperti yang dipertunjukkan kepada kamu kenapa pulak Persatuan Ulamak Sedunia tidak mendapat petunjuk apa yang kamj dapat?

Nobody, DAPigs tu bukan makian la ia adalah satu gelaran kepada penternak babi, penyokong cina DAPigs lah yang menternak babi kat Malaysia ni kan.?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 4:06 PTG delete

Semua tu halalan toyiban, semuanya atas nama islam, semuanya dibolehkan, Allah dah izinkan pokok2 dan aset dari hasil mahsul hutan dicairkan untuk tujuan jihad atas nama islam. Allah juga izinkan pemimpin islam pandu land rover supaya senang pantau hutan2 di kelantan. Org asli ni semua pengacau gerak kerja islam. Orang asli ni penghalang arus pemodenan islam. Serambi mekah tak perlukan org asli, mereka ni semua anasir jahat mcm DAP kafir harbi. Hidup ulamak... takbir. Semoga islam di kelantan terus maju bersama balak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 4:10 PTG delete

Bodohnya walaun ni.tu dapigs...mcmne plak PIGS???real name mmg direct BABI.kahkahkahkah.
Apa kena mengena sanggah dgn lucut jwtn hadi?biol ke walaun.qardawi sanggah , xkan nk terus lucut jwtn hadi.igt qardawi mcm pas ke xblh disanggah, atau mcm umno yg xblh dtegur terus pecat..kalah vanggang simpan la sikit dol.xyah melalut jauh.jawab soalan ni dlu.bila nk saman SR?janji dlm sebulan.ni dah brp bulan.tahu ke mungkir janji tu sifat munafik?pas munafik

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 4:20 PTG delete

Para khodam lebai penunggang agama mmg tolol. Ranking ke 2 slps Yusuf Qardhawi adalah setiausaha agung persatuan ulamak. Ada 2 lg naib presiden selepas tu baru Hadi lebai pembohong bersiri..kahkahkah

Apa fungsi Hadi dlm persatuan ulamak ye para khodam? Makan, tido, kaki ponteng atau mkn elaun haram?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 4:25 PTG delete

Mari merompak balak kelantan bersama parti ulamak su'

Takbirrr

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 4:30 PTG delete

Ishk, ishk, beremosi betul la korang ni, dah kalau betul TGHA tu ulamak suu buat apa lagi Ulamak Sedunia bersekongkol dengan TGHA, untuk apa?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 5:10 PTG delete

Khodam lebai dah malu mula beremosi. Nama pun ulamak sedunia maknanya mcm2 ulamak ada termasuklah ulamak su mcm Hadi.Apa fungsi Hadi dlm persatuan? Entah2 terpilih pun sbb ada kabel tlg rekemenkan. Ikut merit tk layak langsung. Sbg pemimpin parti sendiri pun is totally a failure..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 5:15 PTG delete

Hadi kaki lebong sebab tu diberi gelaran manja lebai pembohong bersiri..para khodam lebai tk perlu beremosi sgt..kahkahkah

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 5:39 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Pertama sekali Haji HAdi tersilap fakta bila menyatakan Imam Abu Hanifah daripada Ahli Sunnah Wal Jamaah dan Imam Jaafar As Sadiq daripada Syiah bekerjasama dalam menentang pemerintah yang zalim untuk menggalakkan penyatuan Sunni-Syiah!!!

Imam Jaafar adalah seorang Sunni.

Jadi saya sanggah Haji HAdi maksudnya saya mencaci seluruh ulama dunia ke???

Memang bodoh penyokong PAS tegar punya hujah selama ni!!!

Selain daripada tu, contoh terbaik untuk seorang muslim adalah Rasulullah S.A.W bukan Haji HAdi.

Rasulullah tidak pernah menghukum Abdullah Bin Ubay seorang munafiq seperti mana Dr Yusuf Qardhawi belum melakukan apa-apa tindakan kepada Haji HAdi.

Tetapi hayat Haji HAdi bersama Persatuan Ulama Sedunia tak akan lama.

Tindak-tanduknya sedang diperhatikan.

Salah satu sifat rasul ialah fatanah iaitu bijaksana. Dr Yusuf Al-Qaradhawi cuma mengikut kebijaksanaan Rasulullah bukan macam Encik suruh buang tak tentu hala.

Sikap tidak cermat ini atau gopoh bukan sifat rasul tetapi sifat babi!!!

Sifat gopoh membuang dan mencaci-maki serta melabel seperti babi ini ada pada Haji HAdi!!!

Encik Tanpa Nama pun dah terpengaruh dengan sikap babi yang gopoh dan tidak cermat main hentam keromo je!!!

Memang sifat babi ada pada diri PAS (PIGS)!!!

Reply
avatar
Adam
AUTHOR
14 Oktober 2016 5:43 PTG delete

Satu usaha yang terpuji.

Reply
avatar
Adam
AUTHOR
14 Oktober 2016 5:45 PTG delete

Assalamulaikum Admin,

Mohon untuk dimasukkan blog saya ke blok tuan. Blog saya:

biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

Sekiranya sudah dimasukkan harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

Terima kasih

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 5:51 PTG delete

Salam En. Tanpa Nama,

Saya cuba nak elakkan direct confrontation dengan Encik Tanpa Nama sebab Encik ni bodoh sangat. Hujah pun macam budak terencat akal je. Semata-mata cuba jawab sedangkan tak boleh jawab!!!

Pertama Dr. Yusuf Al-Qaradhawi bukan bangang macam Haji Hadi!!!

Tindakan beliau cermat buat gopoh macam babi (PIGS)!!!

No 2, saya sebenarnya menyindir. Sebab tu saya cakap Encik ni bodoh sindiran pun tak tahu. Saya kata Haji Hadi syirik cerita pasal jawatan dia sedangkan dia pun dah nak kena tendang!!! KAta saya menyanggahi seluruh Ulama dunia!!!

Habis tu kalau ikut logik Encik, lawan Dr yusuf Al-Qaradhawi bererti lawan seluruh ulama lah macam tu!!!

Persatuan Ulama Sedunia ditadbir secara baik yang meraikan perbezaan pandangan seperti zaman Almarhum Fadzil Noor dan Nik Aziz bukan PAS sekarang bangang nak mampos sanggah Haji Hadi bererti lawan ulama semua sekali seolah-olah ulama dan Haji Hadi tu entiti yang sama!!!

DAPigs bukan makian tetapi gelaran kepada penternak babi???

Oh, semua ahli DAP semua penternak babilah macam tu termasuk Sasterawan NEgara Dato' A. Samad Said???

Tak apalah, PIGS memang confirm "BABI" bukan gelaran!!!

Jadi ahli DAPigs termasuk Dato A. Samad Said sedang menternak PIGS!!!

BODOH punya penyokong PAS!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 5:55 PTG delete

Cara mr nobody...hujah anda wat walakontol terkencing n tercirit2 nk jawab..dia salah org nmpak nya nk mlebong.t.kasih mr nobody bgi pencerahan n sdikit sbanyak tambah ilmu pngetahuan kami.t.kasih,allah jua blas jasa anda.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
14 Oktober 2016 7:33 PTG delete

Secara kasarnya beza ulamak muktabar dgn ulamak suu tu mudah je.. ulamak muktabar diiktiraf oleh persatuan ulamak sedunia manakala ulamak suu diiktiraf oleh persatuan ulamak DAP!

As simple as that!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 7:54 PTG delete

Salam En. Ir Anonymous,

Siapa kata ulama muktabar diiktiraf oleh persatuan ulama sedunia???

Saya nak betulkan hujah palsu tu bahawa persatuan ulama dunia tidak pernah memberi pengiktirafan "ulama muktabar" kepada sesiapa pun termasuklah Dr Yusuf Al-Qaradhawi!!!

Jadi maksudnya tiada pengiktirafan ulama muktabar oleh persatuan ulama dunia yang ada ulama babi kepada ulama PIGS hahhahhahaaa!!!!

As simple as that!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 9:06 PTG delete

Salam semua,

Lupa nak cakap. Khutbah seluruh Selangor hari ini berkenaan Syiah menyeleweng dan bercanggah dengan aliran Islam sebenar!!!

Alamak, khutbah seluruh masjid Selangor sudah menentang agenda haji Hadi ni!!!

Adakah mereka semua seluruh Imam masjid-masjid seluruh Selangor sedang mencaci-maki dan memfitnah semua ulama dunia???

Itulah yang cuba diterangkan penyokong PAS selama ini, semua ulama dunia adalah Haji Hadi dan Haji Hadi adalah semua ulama dunia!!!

Habis Imam-Imam Selangor macam tu HAHAHHA!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 9:55 PTG delete

Yup tu btul,jika walakontol bangang mcm wan rosli tu main sondol bodoh.skjap je allah tunjukn kbenaran.wan rosli n pigs yg lain je budus lagi mbangangkn..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 9:59 PTG delete

Oi wan rosli,gi minum susu omega dedak hadi+daun ketum dulu ye baru komen.kahkahkah bodoh nk mampos..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 10:15 PTG delete

Nobody, kalau TGHA tu banggang, kenapa Dr Yusuff Al-Qardawi dengan cermat dan bersetuju melantik TGHA menjadi timbalan beliau?

Nobody, aku setuju dengan kenyataan kamu bahawa Persatuan Ulamak Sedunia amat cermat untuk membuat sesuatu keputusan dan tindakan.

Nobody, oleh sebab itulah aku katakan disini bahawa mereka pun cermat dalam membuat keputusan dan sebulat suara melantik TGHA sebagai orang kanan Dr Yusuff Al-Qardawi.

Kat sini yang gopoh tu adalah kamu kerana asyik dengan petunjuk yang menghalalkan fitnah dan caci maki.

Nobody, majoritinya penyokong DAPigs ni adalah berbangsa cina, aku tak sebut pun semua penyokong DAPigs tu adalah cina kenapa pulak secara tiba-tiba je kamu kaitkan nama Dato A Samad Said pulak? Nak fitnah pulak?

Nobody, aku hanya menunggu sebarang kenyataan dan tindakan yang akan diambil oleh Persatuan Ulamak Sedunia terhadap TGHA, biarkan mereka teliti perkara berkaitan dengan cermat.

Bukan kenyataan yang gopoh dan berbaur fitnah juga maki hamun dari kamu yang kami perlukan.

Sekian, kita sama-sama tunggu.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Oktober 2016 10:26 PTG delete

Nobody, sudah dijelaskan diatas kami hanya menunggu sebarang kenyataan dan tindakan dari Persatuan Ulamak Sedunia terhadap TGHA.

Bukan kenyataan dari kamu yang berbaur fitnah dan maki hamun yang kami perlukan.

Sekian, sama-sama kita tunggu.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 10:37 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Siapa kata Dr. Yusuf Al-Qardhawi melantik Haji Hadi???

Mana bukti???

Encik cakap melulu macam tu pun dah tau tak cermat!!!! HAHAHHAA!!!

Haji Hadi dilantik atas pengaruh Anwar. Itupun tak sedar diuntung!!!

Sebab tu Encik, saya cakap hayat Haji Hadi dalam Persatuan Ulama Dunia dah tak lama!!! Semua orang dah sedar Haji Hadi berkelakuan buruk, syirik dan menyokong syiah pula!!!

Di sini yang gopoh macam babi sudah tentulah PIGS hahahha!!!

Encik kata DAPigs adalah penternak babi!!! Saya setuju apa??? Salah ke???

Yang diternak pula PIGS atau babi-babi!!!

Kenapa nak angin pula???

Aik Encik terasa ke diternak sebagai para babi untuk disembelih???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 10:40 PTG delete

Encik Tanpa Nama,

Sudah dijelaskan, haji Hadi penyokong syiah hahahhaaa!!!

Sudah dijelaskan Haji Hadi bukan semua ulama dan semua ulama bukan Haji Hadi hahahha!!!

Yang jelas semua imam masjid Selangor sudah menyanggah Haji Hadi Hahahha!!!

Yang jelas Haji Hadi kuat ponteng parlimen dan makan duit haram sebagai wakil rakyat!!! Hahahhah!! Itu confirm!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
14 Oktober 2016 10:43 PTG delete

Salam semua,

Haji Hadi kata tiada faedahnya jatuhkan DS Najib.

Tadi dia kata ulama seperti Imam Abu Hanifah dan Imam Jaafar As-Sadiq menentang pemerintah zalim!!!

Orang yang zalim macam DS Najib dia boleh bersubahat???

Korang pula menyanjung tinggi orang yang bersubahat dengan orang yang zalim???

Korang tak ada sedikit pun simpati dengan golongan marhaen di Malaysia???

Manusia apa korang ni???

Rasulullah sentiasa bersimpati dan bersama dengan golongan marhaen!!!

Sebab tu kerajaan PAS Kelantan menindas orang Asli korang tak kisah pun!!! HAti dah mati agaknya!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 12:30 PG delete

Fuhhhhhh.masak walaun kene bantai.terdiam terus.ilang hujah2 bodoh walaun bila terurai satu persatu.kahkahkah.wanrosli nangis letew..kihkih

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
15 Oktober 2016 7:08 PG delete

Macam biasa.. selagi soklan2 aku dia tak dapat jawab aku bo layan.. org yg kurang sikit bengap mcm kau je aku masih layan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 9:19 PG delete

Org yg paling bengap ialah para khodam yg berketuakan lebai pembohong bersiri penunggang agama Pas. Bagi soklan, soklan bodoh sokmo..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 9:20 PG delete

Soalan apa tu wanrosli?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 9:24 PG delete

Aku ada soalan mudah je wanrosli.knp smpi skrg xsaman sr?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 9:45 PG delete

Wanrosli yg xleh jwb,tuduh org lain pulak.biasala tektik bodoh wanrosli tu bebudak tadika blhla dia kelentong.kahkahkah..kata pas ikut islam.mana ada islam ajar fitnah.hadi pun jelas sokong syiah.. Ntah2 pas mmg parti syiah...kahkahkah

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 9:56 PG delete

Salam En. Ir Anonymous,

Ok lah, saya mengaku saya bengap. Apa soalan yang Encik tanya yang saya tak dapat jawap tu???

Mana tahu betul, sebab kadang-kadang Encik post soalan saya tak perasan???

Ataupun, Encik sebenarnya mereka-reka hujah tak sebab soalan-soalan tu tak wujud pun Hahahah!!! Saja cakap supaya ada benda juga yang boleh ditulis dalam post ni!!!

Kalau Encik tak mereka-reka cerita macam Exco PAS pusat kata ada no keahlian PAS Allah kata lulus masuk syurga, beritahu saya soalan-soalan tu jangan jadi macam pondan cakap lebih habuk pun tarak!!!

Kalau tak boleh tulis soalan tu, saya memang bengap, Encik bengap ganda 10 daripada saya hahahahha!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 10:05 PG delete

Wanrosli mana berani.mesti lari mencicit tu.kang dia kalih isu lain pulak...faham sgt cara walaun...bila dah salah,kaling isu konon nk tukar topic. Bila dh kepanasan senyap terus konon p luar nagara.kahkahkahkau.bebudak tadika kemas buleh la dia tipu.kahkahkau

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 10:31 PG delete

En. Ir Anonymous,

Islam suka umatnya cerdik.

Tapi kalau dah bengap sanagt nak buat macam mana ya tak!!!

Tapi Encik kantoi menipu!!!

Encik menipu dengan mengatakan Persatuan Ulama Sedunia mengiktiraf ulama muktabar!!!

Bengap tak berdosa!!! Menipu berdosa!!!

Tak ada satu pun agama berasaskan ajaran daripada langit yang secara amnya membenarkan menipu kecuali yahudi dan syiah je!!!

Haji Hadi menyokong syiah, Encik pun sekarang dah menyokong syiah juga ke??? Patutlah menipu dan memfitnah selambanya tak kenal halal haram!!!

Ataupun Encik dah menganut agama syiah ke???

Kalau betul menganut syiah, saya nak tanya juga alang-alang, Encik dah kahwin mutaah ke belum??? Hahahaha!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 11:08 PG delete

Parti Ajaran Syiah ketuanya lebai pembohong bersiri.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 12:05 PTG delete

Aku dah kata.wanrosli mana berani..pengecut xda telor..terus dia lari...stail lebai2 pas la kalau ceramah2 naik syeikh bertempik2. Bila ajak debat kecut telo...pastu tarik balik tuduhan.alahai kelakau walaun pas ni jd pelawak politik ajer la.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 12:20 PTG delete

Nobody, penerima wahyu dan petunjuk yang boleh menghalalkan segala fitnah dan caci maki. Mengangap diri sendiri bijak dan cerdik dan semua yang tidak sehaluan denganya dikatakan bodoh dan bahalol belaka. Apakah Islam yang diamalkan oleh Nobody? Pertuturan yang nyata tidak terpelihara.

Nobody, sila sertakan dalil apa yang disanggah, Imam Jaafar Al-Sadiq itu sebenarnya suni, dan bagaimana pulak dengan Imam Shafie dan Imam Zaid diheret bersama kerana menentang kezaliman khalifah dizamannya.

Nobody, sejak penubuhan PAS, musuh PAS ialah umno, dimana saja umno bertanding disitu akan ada PAS, PAS mempunyai persamaan dengan gabungan pembangkang iaitu menjatuhkan kerajaan zalim, cuma caranya berbeza. Dimanakah ruang yang boleh mengatakan PAS bersekongkol dengan kerajaan zalim?

PAS sekarang tidak akan melakukan perkara-perkara yang membuang masa, berteriak dijalanan, dilontarkan gas pemedih mata, dicota dan disembur dengan water canon, itu semua kenangan kami ketika bersama dengan DSAI dari tahun 1998 lagi sehingga kini sudah tahun memasuki tahun 2016, tiada apa-apa keuntungan pun kepada pihak pembangkang, masih sama tiada perubahan. sudah menjangkau 18 tahun usianya ternyata ianya hanya usaha yang sia-sia dan membazirkan masa.

PAS cuba berubah dan mengamalkan politik Matang dan Sejahtera, ambil ikhtibar dari Arab Spring, pada kami umno adalah kerajaan yang zalim yang perlu dijatuhkan tapi bukan dengan rusuhan jalanan, bukan ambil jalan yang singkat, gunakan saluran yang ada. Itulah kematangan yang diusahakan oleh PAS setelah 18 tahun membazir masa dijalanan tibalah saat kita jatuhkan kerajaan zalim dengan politik matang dan sejahtera.

Nobody, kamu perlu muhasabah diri, kenapa dan mengapa kata-kata kamu tidak terpelihara, tepuk dada kamu tanya iman kamu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 12:38 PTG delete

Kahkahkah wan rosli tukar jdi takda nma lak..aaa ape?bila masa 18 thun pas trbabit politik jalanan?kahkahkah hujah org bodoh tu..gi minum susu dlu ye bru komen

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 12:41 PTG delete

Salam En. Tanpa Nama,

Sihat ke? Lama tak dengar berita? Panjangnya cerita, tak puas hati ke???

Saya pecahkan jawapan kepada beberapa bahagian.

Encik ni best lah, sama seperti penyokong-penyokong PAS yang lain di sini!!! Kalau nak berhujah tu intelektual lah sikit!!!

Tak habis-habis wahyu tak habis-habis petunjuk macam dah tak ada hujah lain dalam dunia ni.

Tetapi saya rasa hujah di atas ok sikit jika dibandingkan dengan hujah PAS ADA TANGGA EMAS HAHAHHAHHAAA!!!

Ataupun PAS anak dara yang comel HAHAHAHAH!!!

Bagi saya kalau anak dara yang comel selain daripada wajah dan bentuk tubuh yang cantik (bukan lucah ya, maksudnya tidaklah terlalu gemuk dan sebagainya) ia ditambah dengan tutur kata yang sopan dan akhlak yang baik!!! Tak lupa juga akal fikiran yang siuman!!!

Kalau dah merepek-repek kata ada tangga emas itu bukan siuman, itu penasaran!!! Ataupun kerasukan Syaitan nampak ilusi benda yang tiada!!! Entah-entah ketagihan syabu tak nampak benda bukan-bukan!!!

Dah syabu, anak dara comel apa???

Saya dah cakap dah tak ada tangga emas dok ulang benda-benda bodoh lah sampai ke sudah!!!

Saya tak pernah menganggap diri saya bijak dan cerdik tetapi saya anggap penyokong PAS lebih bodoh daripada saya hahahha!!!

Bukan saya seorang sahaja beranggapan demikian, korang sendiri pun sama seperti yang diakui oleh perwakilan PAS Johor di muktamar PAS yang lepas. Banyak cerita pasal tu. Cari je janganlah pemalas sangat hahaha!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 12:58 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Saya tak faham sangat maksud Encik dalil apa yang disanggah. Saya tulis apa yang saya agak ya.

Nama sebenar Imam Jaafar As Sadiq ialah Jaafar bin Muhammad keturunan Saidina Ali. Beliau adalah imam besar bagi mazhab Maliki dan Hanafi.

Syiah, untuk mengabui mata orang ramai, mengangkat Imam Jaafar As-Sadiq sebagi imam ke enam mereka daripada 12 imam sedangkan Imam Jaafar bukan seorang Syiah!!!

Panjang kalau nak tulis boleh baca sendiri kalau ada yang tak jelas boleh tanya.

Macam tu juga dengan Imam Syafie dan imam-imam yang lain. Pergilah baca buku dulu dan berguru kalau nak berdebat, jangan macam-macam, tangga emaslah, anak dara comellah, yang gondol balak Kelantan juga hhahaha!!!

JAngan pemalas sangatlah.

Jadi, di sini Haji Hadi telah terkhilaf dengan mengatakan Imam Jaafar daripada syiah. Imam Jaafar bukan Syiah!!!

Yang best tu, dah tau Haji Hadi salah bukan nak tegur, nak persoalkan lagi orang yang beritahu hahhaa!!!

Agaknya Haji Hadi tercirit dia pun nak tercirit juga macam Haji Hadi???

Adoii mangkuk tingkat ni, teruk sangat!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 1:20 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Kita semua tak payahlah menipu diri sendiri beri hujah panjang-panjang berkenaan politik matang PAS.

Politik matang tetapi yang keluar isu pay-per-view kat german hahahah!!!

Politik matang tetapi kantoi memfitnah Lim Guan Eng ahhahah!!!

Politik matang balak kena rogol di Kelantan hahaha!!!

Politik matang, kes rogol dan khalwat berlambak di Kelantan hahahah!!!

Ini ke politik matang???

Pilihanraya 1986 PAS tinggal seorang ahli PArlimen je iaitu Dato Nik Aziz. Yang ke jalanraya dan bersama PKR, DAP dan Semangat 46lah yang menyumbang kepada kejayaan PAS!!!

Itupun banyak kali PR disabotaj oleh Haji HAdi Presiden PIGS!!!

Kalau Encik kata usaha selama berbelas tahun tu sia-sia, usaha PAS sebelum tu dengan Amanat Hadi dan sebagainya tinggal 1 kerusi parlimen adalah bapak segala usaha yang sia-sia dan bodoh!!!

Arab Spring gagal kerana Syeikhul Azhar At-Tantawi bersekongkol dengan regim Mesir!!!

Malaysia spring (springlah konon) gagal kerana Syeikhul PIGS dan At-Tontowi bersekongkol dengan regim Najib Hahahaha!!!

Tak payah nak membodohkan dirilah kata Haji HAdi berjuang melawan UMNO!!!

Kalau dia boleh menipu tak kenal dosa pahala macam syiah, bila-bila je dia boleh menipu!!!

Lagipun dia selau pergi Tehran!!! Ada apa-apa ke???

Jangan pergi Tehran kahwin mutaah dah la ahahhahahhaha!!!

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
15 Oktober 2016 1:41 PTG delete

Aku nak ajak mat sabu berdebat masa pelancaran Bersih 5 peringkat penang tapi tak sampai hari pula kerana kasihan tak ramai org yg nak jadi saksi (hadir).. aku nak tanya dia betul ke isu RM15K tiap2 bulan .. jgn ingat dia diam2 org tak tahu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 1:46 PTG delete

Nobody, kalau seseorang mengatakan seseorang itu bodoh dan bahalol bermakana dia mengangap dirinya cerdik, jangan nak alihkan situasi sebenar.

Nobody, PAS memeng mempunyai tangga emas dan anak dara comel yang sedang duduk atas tangga yang menjadi kegilaan pemimpin atasan kamu. Perumpamaan, kebiasaan yang jadi rebutan adalah anak dara yang comel, yang tiada rupa tidak akan dipandang oleh jejaka tampan, tangga emas perumpamaan sesuatu yang bernilai, tentulah emas, yang boleh membuat pemimpin kamu hilang maruah.

Nobody, hanya kamu yang dapat petunjuk untuk menghalalkan segala fitnah dan caci maki yang kamu lontarkan, dengan wahyu yang kamu terima kamu anggap segala caci maki dan fitnah boleh menjadikan umat Islam bersatu. Teruskan dengan wahyu kamu, orang lain tidak faham hanya kamu je yang faham.

Nobody, kamu gopoh dan terburu-buru dalam menyatakan pendirian dan pendapat, ambil pengajaran dari Rasulullah dan Persatuan Ulamak Sedunia, cermat dalam mengeluarkan kenyataan dan tindakan, saya tunggu sebarang kenyataan dan tindakan
dari Persatuan Ulamak Dunia unutk bertindak keatas TGHA,

Nobody, selepas kenyataan dan tindakan yang akan dikeluarkan terhadap TGHA ( kalau ada ) dari Persatuan Ulamak Sedunia, maka akan bermulalah episode kejatuhan PAS, tapi kalau sebaliknya ternyata kamu hanya bermain dengan fitnah.

Sama-sama kita tunggu, jangan gopoh dan terbutu-buru.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 2:11 PTG delete

En. Ir Anonymous,

Saya pun nak tengok Encik berdebat masa pelancaran Bersih 5 peringkat Penang tapi tak sampai hati pula sebab Encik dengan budak-budak ni pun merangkak, nak cakap besar macam mana HAhahah!!!

Isu RM15k tak confirm lagi, yang confirm isu menipu persatuan Ulama Sedunia memberi pengiktirafan ulama muktabar HAHAHHAHA!!!

Manalah si mangkuk tingkat ni dapat fakta???

Ketagih syabu ke???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 2:25 PTG delete

Encik Tanpa NAma,

Encik ni penasaran ke?? Macam mana contohnya menganggap diri sendiri bengap tetapi orang lain lebih bengap daripadanya dianggap menganggap dirinya cerdik???

Lepas tu kata jangan alih isu!!! Encik sendiri ilmu logik atau mantik pun fail nak cerita pasal alih isu!!! HAhahaha kenapalah aku kena berjawab dengan orang bengap macam ni!!!

Nak tunjukkan orang tu lebih bengap ke tak ialah apabila orang tu nampak benda yang tiada sebagai ada!!! Contohnya ada tangga emas hahahhaa!!!

Kenapalah kau ni bengap sangat??? Kau ni makan syabu ke apa??? Ketagihan dadah sampai nampak ilusi macam-macam???

Lepas tu perasan anak dara comel pula tu!!! Kalau dah menyokong syiah entah-entah mengamalkan nikah mutaah itu bukan anak dara, itu anak dah barai hahahahahahha!!!

Lepas tu wahyu pulak dah. Apalah pinggan ni cakap. Sekejap tangga emas, sekejap wahyu, sekejap petunjuk, yang pastinya Haji HAdi salah pasal Imam JAafar hahahhaa!!! Taklah teror sangat Haji HAid rupanya!!!

Sukahatilah Encik tanpa nama nak tunggu keputusan siapa-siapa pun. Kita orang bukan Haji Hadi, kalau bantah cakap dia panggil jebon, pengkhianat, rosak akidah, barua, broker dan sebagainya!!!

Kita orang habis-habis pun panggil PIGS je. Kan PIGS tu bermaksud PAS+Ikatan=Gagasan Sejahtera!!!

Kalau untuk kanak-kanak tadika Kemas PIGS tu bermaksud para babi hahahhahah!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 2:44 PTG delete

Kahkahkah.ayat walaun xblh blah mcm budak baru sekolah.kahkahkah.tulis pjg tp habuk pun tarak..Soalan aku mudah je xyahla tulis pjg,lagi nampak vangang nya...Soalan nye gini.nape smpi sekarang xsaman SR?janji nak saman.skrg mungkir janji.kan itu sifat munafik..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 2:47 PTG delete

Walaun mane reti ilmu logik mantik nih...yg diorg tau ilmu tetek...guru mrk al tontovi pay per view tp xnk bayar pulak tu.dap jugak yg tlg bayarkan.kahkahkaj

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 3:02 PTG delete

Salam Encik,

Sorry, saya tak perasan soalan Encik tadi.

Saya ada sedikit percanggahan pendapat dengan Encik.

Isu tak saman SR sampai sekarang saya fikir bukan isu munafik, tapi lebih kepada isu tak reti cakap orang putih hahahaha!!!

MAcam mana nak explain kat lawyer di England sana???

NAk harapkan lawyer PAS di Malaysia tolong, kes lawan tadika PAsti al-Ghazali pun kalah hahahaha!!!

Cerita Pasti Al-Ghazali tu lebih kurang berbunyi begini. Pemilik tadika tu dah masuk Amanah, jadi nak pulangkan tuala good morning, pinggan, penyapu, berus cuci jampan dan sebagainya beserta duit RM7,000.00 sebagai saguhati selama ini maklumlah PIGS tu bukannya ada duit ya tak!!!

MAsalahnya pemimpin PIGS kelabu mata, bukannya dia kisahkan pasal tuala good morning, nak duit RM 20,000.00 pulak dah!!!

GElojoh betul PIGS ni.

MAhkamah putuskan pihak pengusaha tadika tu tak payah bayar apa-apa pulang balik tuala good morning , berus jamban dan sebagainya je!!!

Lawyer macam ni punya baghal kes tadika pun kalah nak bawa kes RM90juta???

Sekarang ni Haji HAdi dah dapat penghakiman kes di Sabah!!! Dah lawyer PAS kes tadika pun tak boleh menang macam mana nk menang kes di Sabah??? SR kat England tu jauh lagilah hahaha!!!

LAwyer PAS yang hebat-hebat dulu HAji HAdi dah halau, tinggal yang bodoh-bodoh je. Macam mana nak menang bila ahli bodoh-bodoh belaka???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 3:19 PTG delete

Kahkahkah adoii sakit perot ktwa oii..ilmu tetek..kahkahkah tuntut kat jerman..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 3:28 PTG delete

Nobody, itulah bila aku kata, kalau kamu rasa hebat dan rasa diri tu cerdik tak perlulah menulis panjang-panjang kat sini. Manusia bengap tak akan mengaku dia bengap tapi kalau dia rasa diri tu cerdik mulalah nak kata orang lain pulak yang bodoh. Perumpamaan pun tak faham.

Semetara menunggu kenyataan dan tindakan dari Persatuan Ulamak Sedunia terhadap TGHA,
ada baiknya kamu berusaha untuk menyampaikan kuliah agama pada pengikut-pengikut kamu dengan ilmu yang ada pada kamu daripada berkomentar kat sini yang jelas tidak mendatangkan sebarang faedah pun. Tapi kena kawal emosi.

Jika kamu tidak mampu untuk memberi kuliah, ajarlah budak-budak mengaji Quran, itu pun satu kebaikan juga daripada membazir masa kat sini dengan petunjuk yang kamu dapat.

Tapi ingat jangan kamu maki hamun budak-budak tu pulak dengan perkataan bodoh dan bahalol nanti kena sekeh kepala dengan mak bapak diaorang.

Buat masa sekarang kami tidak memerlukan petunjuk dari kamu, kami hanya menunggu kenyataan dari Para Ulamak Sedunia sebabnya mereka semuanya hebat-hebat belaka tidak seperti kamu.

Minta maaf sekiranya tulisan ini membuatkan kamu rasa terhina tapi yang jelas dan nyata disini buat masa ini kamu tiada nilai buat kami dan kami juga tidak memerlukan pencerahan dari kamu.

Sekian. Sama-sama kita tunggu.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 4:07 PTG delete

Salam EN. Tanpa Nama,

Ye ke saya rasa hebat dan diri tu cerdik???

Saya rasa betul jega manusia bengap tidak akan mengaku bengap tapi saya mengaku saya bengap!!! Tengoklah tulisan-tulisan saya sebelum ni!!!

Mungkin saya belum betul-betul bengap lagi kahkahkhahahhah!!!

Encik beri perumpamaan saya tak faham!!! Encik beri perumpamaan yang salah, Enciklah yang tak faham!!!

Beritahu saya apa yang dimaksudkan dengan tangga emas??? Adakah ianya bermaksud PAS pegang kerusi kalau UMNO nak memerintah kena bergabung dengan PAS kalau PH nak memerintah kena bergabung dengan PAS macam tu???

Kalau itu yang Encik maksudkan, saya maksudkan bahawa bukan cerita PAS pegang kerusi, ini cerita kerusi pun tak ada!!!

Di Johor, PAS dah melingkup sampai tak ada duit saman Tadika last-last tak dapat duit lagi kena duit bayaran mahkamah, peguam dan sebagainya.

Di Melaka, PAS tak pernah menang!!!

Banyak negeri lah PAS tak pernah menang kalau adapun satu dua kerusi je!!!

Perumpamaan tu je dah salah tak payah nak cakap pasal perumpamaan anak dara comel (tetapi menyokong syiah hahahah)!!!!

Jadi kalau menang kerusi pun tak boleh, macam mana nak ada tangga emas???

Encik kata buat masa sekarang ni Encik tak perlukan petunjuk dari saya??? Buat apa cari petunjuk daripada saya, carilah petunjuk daripada Allah!!!

Saya terima komen Encik tanpa rasa terhina suruh mengajar kuliah.

Tapi saya larang Encik ajar kuliah apatah lagi budak tadika sekalipun!!!

Kita nak ajar budak-budak bahawa ulama-ulama muktabar Islam contohnya terdiri daripada Dr Yusuf Al-Qaradhawi, Dr. Nasrudin Al-Bany, Rachid Ganauchi, Syeikhul Islam Ibnu Taimiyah, Imam Ibnu Hajar, Imam Bukhari, Dr haji Abdul MAlik Karim Amrullah (HAMKA) nanti yang Encik ajar Semua ulama adalah Haji Hadi, Haji Hadi adalah semua ulama, kalau menyanggah perkataan Haji HAdi bererti menghina semua ulama macam mana???

Confuse budak-budak ni mana satu yang betul!!!

Ataupun kita nak ajar budak-budak berfikir nanti Encik ajar kalau tak taat kepada PAS hilang akidah!!!

Budak-budak pun hairan, dalam rukun iman kata tak beriman kepada Allah hilang akidah!!! Kenapa tak taat kepada PAS hilang akidah pulak???

Ataupun bila Encik ajar PIGS bermaksud PAS + Ikatan = Gagasan Sejahtera, diorang bantah PIGS adalah para babi hahhahahaha!!!

Macam mana???

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
15 Oktober 2016 6:52 PTG delete

Mat sabu memang terer ilmu mantik sampai bersih licin lantai masa ceramah bersih 5 di penang..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Oktober 2016 6:58 PTG delete

En. Ir Anonymous,

Haji Hadi lagi terer. Dah berpuluh-puluh ceramah yang dia berucap 20 orang je datang itupun kebanyakannya ahli PAS. Ikatan adalah sorang dua.

Masuk IJN dia terkejut, sakit janutung!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Oktober 2016 8:48 PTG delete

Setahu aku PIGS bermaksud babi....tp ada plak parti jelas PIGS....patutla perangai babi fitnah sana sini,label org sesuka hati,yg paling keji pakai lebai tp merompak balak smpi menindas org asli kelantan.islam hapa nye tu walaun..islam Pigs namanya...islam babi ciptaan pas...perangai pas yg busuk jumud mcm ni lah yg membusukkan nama islam

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
15 Oktober 2016 11:47 PTG delete

Hari tu ramai org dgr ceramah bersih 5 mat sabu peringkat penang.. sampai disapu bersih lantai.. harap ini tak dituduh fitnah..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 8:30 PG delete

Ceramah Pas dah tak laku skrg..sbb Hadi dan lebai2 pemakan dedak dah kantoi malu. Umat Islam dah tahu penipuan geng lebai parti penunggang agama pemakan dedak haram.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 11:25 PG delete

Wanrosli kasila modal yg up sikit.ni kasi modal mcm budak tadika jer.kalau ikutkan titm punya ceramah ada 3 org je dtg pun kami blh wat modal tp kami xla perangai mcm budak2...eh.lupa plak...MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD???

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
16 Oktober 2016 3:13 PTG delete

Jomlah sapu licin bersih lantai utk Bersih 5 mcm kat Penang..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 4:56 PTG delete

Mana video matsabu tolak hudud tu wanrosli???? Jgnla spt cacing kepanasan

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 5:54 PTG delete

ruu 355 Hadi kena kencing dgn najib

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
16 Oktober 2016 7:22 PTG delete

Salam En. Ir Anonymous,

Yang penting, PAS bawah Haji HAdi Presiden PIGS lepas ni kena sapu habis kerusi Parlimen HAHHAHAHAH!!!

MAsa tu barulah si berlagak tu tahu langit tu tinggi ke rendah!!!

Padan muka jelah yang mampu ku ucapkan kepada PIGS!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 8:54 PTG delete

Mat Sabu kental perjuankan Bersih, ramai pengikut dan peyokong PAS ikut serta masa beliau bersama PAS.

Ramai peserta yang kena tibai dengan cota, lemas dalam asap, pedih dan gatal dengan water canon dan tidak terlepas juga dilokap.

Peserta yang menanggung derita Mat Sabu yang dapat 15k sebulan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 9:09 PTG delete

Mana Bukti matsabu dpt 15k sebulan???kalau tuduh kosong aku pn blh buat...hari2 hadi langgan pondan kat kelantan..pelacur xyah ckpla mmg makanan harian hadi..xyah bukti sbb cara pas xyah bukti...tuduh je sesuka hati..

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
16 Oktober 2016 9:52 PTG delete

Semoga tuan dirahmati Allah setelah beristighfar byk2 tuan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Oktober 2016 11:30 PTG delete

Insafla wanrosli dr fitnah matsabu tolak hudud...dosa besar masuk neraka jika matsabu x ampunkan dosa mu

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
17 Oktober 2016 8:14 PTG delete

https://m.youtube.com/watch?v=OL7VTlOFKok

Husam yg sebenar.. tak payah nak jual lagi nama ATGNA.. kami tak pernah pun terhegeh2 nak jual nama TGAA korang tu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Oktober 2016 9:13 PG delete

Istigfar lah wahai wanrosli.Istighfar oleh diri sendiri dari terus melakukan dosa fitnah itu lebih baik tuan..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes