Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Oktober 26, 2018

PH dinasihati tidak ulangi kesilapan Umno-BN

PH dinasihati tidak ulangi kesilapan Umno-BN
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Timbalan Ketua Pemuda AMANAH, Faiz Fadzil menasihatkan semua pimpinan pemuda AMANAH dan pimpinan Pakatan Harapan (PH) supaya tidak mengulangi kesilapan besar yang telah dibuat oleh Umno dan BN semasa pemerintahan mereka sebelum ini.
Malah katanya lagi, mengulangi amalan rasuah yang sama sepertimana yang menjadi praktik dalam Umno dan BN akan mengundang kemarahan rakyat.
Beliau berkata demikian ketika merasmikan Konvensyen Pemuda AMANAH Negeri Kedah yang telah diadakan di Sungei Petani, semalam.
Faiz bersama pimpinan Pemuda AMANAH Negeri kedah semalam.
“Kita jangan ulangi segala kekhilafan yang telah dibuat semasa pemerintahan Umno dan BN sehingga mereka ditolak oleh rakyat walaupun memerintah begitu lama.
“Rakyat kini sudah bijak dan matang serta dapat membezakan mana satu yang melibatkan korupsi maupun kronisme.
“Oleh kerana itu kita tidak mahu pejuang dan pimpinan AMANAH dinodai dengan unsur-unsur buruk tersebut setelah berjaya mendapat kepercayaan rakyat dalam pilihan raya umum (PRU) ke 14 yang lalu, ” jelasnya lagi.
Menurut Faiz lagi, tempoh tiga tahun yang telah ditempuh dengan pelbagai ranjau, onak dan duri melonjakkan semangat juang sehingga mampu menobatkan AMANAH seganding dengan komponen PH yang lain.
“Pemuda AMANAH sebagai pemangkin perjuangan, perlu mempunyai iltizam, idea, kekuatan dan faham konteks pentadbiran serta pemerintahan.
“Sebagai sebuah kerajaan, cabaran yang akan dihadapi amat besar serta memerlukan komitmen yang tinggi dalam memperjuangkan aspirasi parti yang didokong bersama-sama dalam PH.
“Penambahan ahli, cawangan dan juga kawasan perlu dilipatgandakan usaha kearah peningkatan tersebut secara serius, ” tegas Faiz lagi.
Katanya, kemenangan yang telah diperolehi dalam PRU yang lalu, tidak harus diterima dengan rasa bangga dan megah.
Sebaliknya kata beliau, sikap terbuka juga mesti ada untuk menerima penyertaan ahli Umno dan Pas yang ingin menyertai AMANAH.
“Islam bukan ekslusif untuk satu pihak atau golongan sahaja, ia adalah untuk semua.
“Sehubungan itu kita harus berusaha bagi memberi kefahaman mengenai Islam kepada semua golongan masyarakat termasuk yang bukan Islam dalam negara ini.
“Maka itu gerak kerja turun padang sehingga ke akar umbi mesti menjadi agenda yang mampu untuk memberi keyakinan kepada rakyat bahawa AMANAH berperanan untuk menjadi pentadbir yang lebih baik jika dibandingkan dengan Umno dan BN, ” tambahnya lagi.
mdl
Picture

1 ulasan:


  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...