Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Oktober 15, 2018

Anwar angkat sumpah selaku Anggota Dewan Rakyat

Anwar angkat sumpah selaku Anggota Dewan Rakyat
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengangkat sumpah sebagai anggota Dewan Rakyat di hadapan Yang Dipertua Dewan Rakyat Datuk Mohamad Ariff Md Yusof.
Upacara itu diadakan pada kira-kira 10 pagi sejurus Mesyuarat Kedua, Penggal Pertama Parlimen ke-14 mula bersidang.
Mohamad Ariff ketika mengalu-alukan anggota Parlimen terbaharu itu mengucapkan tahniah kepada Anwar atas kemenangannya di PRK Port Dickson.Ini susulan kemenangan Anwar pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, Sabtu lalu dengan majoriti besar 23,560 undi.
“Sebagaimana yang saya ungkapkan pada hari pertama Dewan Rakyat sebelum ini, dewan ini mempunyai kedudukan tertinggi dalam menentukan undang-undang negara untuk memberi manfaat kepada rakyat.
“Dewan ini mempunyai wibawanya yang sendiri, justeru peranan Parlimen ini perlu dihayati sebaiknya,” kata Mohamad Ariff yang yakin Anwar mampu melaksanakan tugas dengan sebaiknya serta memberi sumbangan berfaedah kepada negara, tambahnya mengenai ketua umum PKR itu.
Pada PRK tujuh penjuru itu, Anwar, 71, mendapat 31,016 undi, menewaskan calon Pas Mohd Nazari Mokhtar (7,456 undi) dan lima calon Bebas merangkumi bekas pembantu peribadi Anwar, Saiful Bukhari Azlan (82), bekas menteri besar Negeri Sembilan Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad (4,230), Lau Seck Yan (214), Stevie Chan (337) dan Kan Chee Yuen (154).
PRK Parlimen Port Dickson diadakan selepas penyandang kerusi berkenaan, Datuk Danyal Balagopal Abdullah, 68, mengosongkan kerusi pada 12 Sept lalu untuk memberi laluan kepada Anwar yang baru-baru ini menang tanpa bertanding jawatan presiden PKR, bertanding dan kembali ke Dewan Rakyat.
Danyal sebelum ini dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei lepas, memenangi kerusi itu dengan majoriti selesa 17,710 undi mengalahkan calon Barisan Nasional Datuk V.S. Mogan dan Mahfuz Roslan dari PAS.
Kali terakhir Anwar bertanding ialah pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) pada 2013 bagi kerusi Parlimen Permatang Pauh yang menyaksikan beliau menewaskan Mazlan Ismail (BN) dan Abdullah Zawawi Samsudin (Bebas) dengan majoriti 11,721 undi.
Kelayakan beliau sebagai anggota Parlimen Permatang Pauh terlucut selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman penjara lima tahun apabila rayuannya terhadap hukuman penjara pada Februari 2015 ditolak.
Bagaimanapun, beliau diberikan pembebasan serta-merta selepas mendapat perkenan pengampunan penuh Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V pada 16 Mei lalu, tujuh hari selepas PH diberi mandat memerintah susulan PRU14.- Bernama.
mdl

Picture

2 ulasan:

  1. Menjadi Pemenang Itu Sangat Menyenangkan Anda Bukan ???
    Kabulkan Impian Menang Kamu Di Jagodomino,com.
    Join Dan Jangan Ragu Lagi Di Jagodomino,com.
    Rajanya Kartu Hokky Hanya Disini !
    Mudah Menangnya !!
    Rasakan Sensasi Kemenangan Di Jagodomino,com
    Situs Game Kartu Domino Online Terpercaya
    Hanya Di Jagodomino
    Raih Rupiah sebanyak2nya Hanya Di Jagodomino,com
    Kelebihan Jagodomino. INFO Yang Di GEMARI MEMBER Jagodomino

    * Minimal Deposit >>> 15.000
    * Minimal Withdraw >>> 15.000
    * Proses Depo / WD Super Cepat

    Info lebih lanjut silahkan hubungi CS 24/7 melalui :
    * LIVECHAT Jago188(dot)net
    * PIN BBM : 2AF6F43D
    * WA : +855717086677
    * LINE : Jagodomino

    Salam Sukses Jagodomino

    BalasPadam

  2. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...