Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, September 18, 2018

Karisma, kredibiliti Anwar mampu kekalkan kemenangan PKR di Port Dickson


Dr Muhammad Nur Manuty
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
PKR Perak optimis Presidennya, Datuk Seri Anwar Ibrahim mampu mengekalkan kemenangan parti itu dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson berdasarkan karisma dan kredibiliti yang dimiliki.
Pengerusi PKR negeri, Dr Muhammad Nur Manuty berkata, Anwar bukan sahaja ikon dalam arena politik, malah pengalamannya diperlukan bagi membantu memulihkan negara selepas Pakatan Harapan (PH) diberikan mandat mentadbir kerajaan.
“Kalau boleh kita berdoa untuk beliau menang tanpa bertanding. Kalau itu memudahkan beliau, kerana banyak sahaja kerja dan isu negara yang beliau perlu bantu,” katanya Bernama semalam.“Kita yakin menang walaupun kemungkinan rakyat pada ketika ini ada sedikit sindrom untuk tidak ghairah turun mengundi. Namun, kita tidak gusar kerana Anwar ada karismanya yang tersendiri.
Pada 12 September lalu, kerusi itu dikosongkan oleh penyandangnya, Datuk Danyal Balagopal Abdullah, 68, yang meletak jawatan selaku wakil rakyat Parlimen terbabit untuk membolehkan Anwar kembali ke Dewan Rakyat.
Pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) 9 Mei lepas, Danyal memenangi kerusi itu dengan majoriti 17,710 undi mengalahkan calon Barisan Nasional (BN), Datuk V. S. Mogan dan calon PAS, Mahfuz Roslan.
Selain itu, Muhammad berkata kritikan segelintir pemimpin PKR terhadap proses pemilihan Anwar selaku calon di Parlimen tersebut merupakan perkara biasa dan tidak mewakili kenyataan rasmi parti.
“Biasalah manusia ini tidak boleh satu pendapat, dia mesti banyak pendapat. Itu fitrah tetapi apabila akhirnya keputusan telah dibuat, setiap daripada mereka akur atas nama muafakat dan saya yakin mereka akan membantu Anwar di Port Dickson,” katanya.
mdl

Picture

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...