Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Disember 06, 2017

Panas!! : 'Akan ada lagi wakil rakyat BN, Pas masuk Harapan'

Pengerusi Bersatu Terengganu, Datuk Razali Idris

KUALA TERENGGANU – Beberapa wakil rakyat khususnya dari BN dan Pas yang tidak sehaluan dengan parti masing-masing dijangka akan menyertai Pakatan Harapan menjelang PRU14.

Pengerusi Bersatu Terengganu, Datuk Razali Idris turut mengharapkan wakil rakyat BN atau Pas yang menunjukkan kecenderungan bersama-sama Pakatan Harapan perlu berani dan tegas meninggalkan parti lebih awal sekiranya tidak selari dengan kepimpinan sebagaimana dilakukan Adun Anak Bukit, Datuk Amiruddin Hamzah beberapa hari lalu.

Menurutnya, wakil rakyat termasuk di negeri ini perlu bersikap lebih ‘gentleman’ dalam menzahirkan parti yang senada dengan perjuangan mereka.

Advertisement
“Memang itulah yang terbaik. Kalau kita tidak bersama dengan parti yang kita perjuangkan, maka kita kena berhijrah secara keseluruhan dan berani untuk memberitahu kepada rakyat yang kita tidak sehaluan lagi dengan parti yang kita sertai sekarang.

“Kalau kita masih lagi ahli parti lama tetapi tidak bersama dengan parti lama, sebaliknya bersama parti lain, itu menunjukkan kepada rakyat bahawa kita ‘kluk-klek’. Jadi, maknanya, mereka ini tidak nampak kepimpinan atau perjuangan yang jitu untuk meneruskan agenda politik,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Razali turut mengalu-alukan tindakan Amiruddin dalam Bersatu serta melihat ‘konsep’ berbeza diambil wakil rakyat itu yang dilihat memilih Bersatu berbanding bekas wakil rakyat Pas sebelum ini yang lebih selesa dalam Amanah.

Beliau turut menyifatkannya tindakan itu memberi makna besar kepada Bersatu yang ketika ini berdepan cabaran termasuk pembatalan pendaftaran serta kritikan daripada beberapa pihak yang sudah tidak sehaluan dengan parti itu.

“Kita lihat Amiruddin begitu berani menterjemahkan diri dan meletakkan diri dalam satu parti politik yang lain. Tidak macam yang lain hanya bersama dengan Pakatan Harapan tetapi masih lagi dalam Pas,” katanya.

Jelasnya, Bersatu mengharapkan lebih ramai pemimpin dan wakil rakyat bersama-sama parti itu dalam matlamat menjatuhkan BN pada PRU14.

Pihaknya juga terbuka menerima sesiapa sahaja samada dari Umno atau Pas tanpa sekatan atau paksaan untuk bersama-sama berjuang dalam Bersatu.

“Bagi Bersatu Terengganu, kemasukan Amiruddin memberikan semangat semakin kental kepada kami bahawa memang ramai di luar sana yang mengakui kebenaran dan sucinya pejuangan menentang kleptokrasi, penyalahgunaan kuasa, rasuah dan berbagai masalah kepada rakyat yang lain.


“Kemasukan bekas Adun Pas ini pastinya membuka mata Ahli Parlimen dan Adun lain yang masih terikat dengan ‘perjanjian tertentu’ untuk menilai diri mereka apakah masih mahu berselindung walaupun sudah hampir pilihan raya,” katanya.

sh

Picture


1 ulasan:

  1. Bagus, itu peristiwa yang pas dok tunggu-tunggu. Mana-mana wakil rakyat atau pimpinan sekarang, yang rasa tak selesa duduk dalam pas sila keluar segera sebelum PRU14, supaya senang nak berlawan dalam PRU nanti.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...