Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, November 05, 2016

PRU14 : Parti Islam Amanah sedia ambil alih kerusi Pas

Datuk Seri Ir Nizar JamaluddinDatuk Seri Ir Nizar JamaluddinParti Amanah Negara (Amanah) Negeri Perak menyatakan kesediaan untuk meletakkan calon-calon berwibawa di kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) dan Parlimen yang dimenangiPas semasa Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) pada tahun 2013 yang lalu.
Selain di kerusi Parlimen Kawasan Parit Buntar dan Dun Kawasan Changkat Jering.
Timbalan Pengerusinya Datuk Seri Ir Mohamad Nizar Jamaluddin berkata, pada PRU13 kesepakatan atas nama Pakatan Rakyat (PR) menyaksikan sokongan rakyat yang telah menterjemahkan undi di peti-peti undi seluruh Negeri Perak.
Ini telah mencemaskan Barisan Nasional (BN) yang mana BN telah tumbang pada PRU12 tahun 2008 telah dibuktikan melalui perubahan yang telah dilakukan dahulu atas semangat sepakatan sebelum ini.
Namun bagi PRU-14 atas nama Pakatan Harapan dan kewujudan parti-parti baru lainnya dengan fokus 'satu lawan satu' menjadi agenda Amanah di negeri itu untuk menumbangkan Barisan Nasional (BN).
"Sekarang ini atas nama Pakatan Harapan (PH) bagi menghadapi PRU14 nanti, dengan kehadiran beberapa parti baharu termasuk Parti Pribumi Bersatu Malaysia dengan fokus ‘satu lawan satu’ menjadi agenda untuk menumbangkan BN sepertimana agenda yang turut di bawa oleh Tun Dr Mahathir Mohamed untuk menewaskan BN kelak.
"Amanah Perak serahkan kepada Pakatan Harapan atau gabungan yang bakal dibentuk dengan beberapa parti yang lain untuk meneruskan agenda membela rakyat di kerusi-kerusi tersebut.
"Agar hasrat menumbangkan BN akan tercapai jika semua pihak bekerjasama untuk mengalahkan BN pada PRU14 nanti dan jangan ada yang menjadi pengkhianat untuk mengekalkan BN terus memerintah," ujar bekas menteri besar Perak itu.
mdl
IKLAN BERBAYAR 

Image result for banner iklan GAJI tone excel

17 ulasan:

  1. Anak manja ternakan DAPigs, disusukan dan didedakkan dengan bantuan Soros yang mengaku dirinya Tuhan. Demi jawatan dan kuasa sanggup anak ternakan DAPigs membutakan mata dan memekakkan telinga dengan menerima bantuan dari Yahudi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. En. Tanpa Nama,

      Yang Encik mencarut-carut dan cakap lucah hari tu, kenapa tak buat lagi??? Tak takut hukum hudud ke memfitnah Anwar Ibrahim memuki China doll??? Tak takut nak jadi fasik ke???

      Saya nak tanya, ada tak isteri rasulullah berbangsa yahudi??? Ada tak sahabat Rasulullah berbangsa yahudi??? Pernahkah Rasulullah bermuamalat dengan yahudi???

      Dah tu yang kau bodoh sangat apahal yahudi-yahudi ni???

      Yang Islam tak beri contohnya memberi tender keselamatan negara kepada APCO iaitu syarikat berkaitan Israel dengan UMNO!!!

      PAS sekarang nak bersubahat dengan UMNO. Bagus punya bebal!!!

      Soros adalah seorang yahudi tetapi adakah dia berkaitan dengan Israel???

      Adakah dia mencampuri urusan negara seperti mana APCO???

      Budak ni, kalau babi katakan PIGS!!! Kalau bodoh katakan STUPID!!!

      Padam
    2. DAPigs terima dana dari Soros sebab mereka tu kafir harbi, ni yang mengaku Islam terhegeh-hegeh tunggu dedak DAPigs tu sedar la sikit, jangan sampai tergadai akidah.

      PAS sekarang matang berpolitik, itulah yang menjadi ketakutan Soros. UMNO dan PH senang dibeli, elok la PH dan UMNO bergabung sebab banyak persamaan.

      PAS hanya mengikat perjajian dengan Allah swt bukan mengikat perjanjian dengan Yahudi. Inilah kehebatan perjuangan yang dibawa oleh PAS. Sentiasa berserah kepada Allah swt bukan berserah kepada Soros.

      Padam
    3. Ternyata pencacai DAPigs kat sini tidak tahu menilai tulisan-tulisan dari Encik tanpa nama dan Encik an anonymous.

      Bagi pencacai kat sini mereka tu adalah orang yang sama, tak reti nak beza penulisan. Tiada kehebatan.

      Maklum la blog ni pun bukan meriah sangat pun kalau tiada komentar dari Encik tanpa nama dan Encik an anonymous blog ni jadi macam sampah.

      Nasib baik la ada komentar dari Encik an anonymous dan Encik tanpa nama yang memeriahkan blog ni.

      Pencacai kat sini kata mereka tu orang yang sama, datang pulak Encik tanpa nama entah dari mana datangnya terus berkomentar.

      Menyumpah dan mencarut kat sini pun dikatakan orang yang sama. Tiada penilaian yang tepat hanya tuduhan rambang.

      Jangan memfitnah sedara-sedara, ingat janji kita dengan Allah swt, jangan pulak nanti kita jadi manusia yang muflis disana.

      Padam
    4. Yeke walaun..eh.kata org fitnah pulak...nk tanya ni...fitnah matsabu tolak hudud tu mana video nya?xyah tulis pjg2 xda isi pun mcm org bodoh.tjuk je mana video nya...dah lama walaun mfitnah tp xda bukti video?

      Padam
    5. Matang brpolitik kebendanya..dh kena kencing ruu konon nk brunding lak,itu pun ngatakn hnya dgn parti bradab..tpi sndiri yg tak beradap,label sesuka hati je..kena tipu pas tu nk pcahbelahkn ph lak..ingat kitaorg tak tau ke..cihh busuk pnya olang..tuuiihh

      Padam
    6. Pas di bawah Hadi amalkan politik NATANG.

      Padam
    7. Salam En. Tanpa Nama,

      Satu-satunya yang saya boleh cakap ialah kepala hotak kau!!!

      A Samad Said tu siapa??? Bukan saudara semuslim???

      Berapa ramai orang Islam dalam DAP???

      Kau kata mereka semua kafir harbi????

      Kau baik-baik cakap nanti kafir tu pergi kepada kau balik!!!

      Kau cakap orang DAPigs Allah beri gelaran PIGS kapada kau balik!!!

      PIGS maksudnya para babi!!!

      PAS matang kepala hotak!!!

      Kalau matang takkanlah kena tipu dengan UMNO/BN lagi???

      Itu bukan matang, itu bahlol!!! Itu tolol!!!

      Ahli parlimen PAS sekarang, belanjawan pun tak tahu apa dia, matang???

      Kalau tak tahu tu bodoh, bahlol!!!

      Padam
    8. Salam En. Tanpa Nama yang lain,

      Mungkin En. An Anonymous dan Encik Tanpa Nama yang Encik maksudkan tu orang yang sama atau orang yang lain, saya tak peduli pun!!!

      Yang nyatanya mereka sama-sama beri hujah yang semua orang tahu bodoh, kalau mereka orang yang berlainan tapi IQ tetap sama bodoh!!!

      Kalau mereka mewakili sebahagian besar ahli PAS maka ketahuilah ahli-ahli PAS sebahagian besarnya adalah bodoh-bodoh belaka!!!

      Saya tak pernahpun menganggap mereka orang yang sama, jadi kalau nak beri nasihat pasal fitnah, nasihat kepada mereka fitnah Anwar memuki China Doll tanpa bukti dan saksi-saksi yang cukup, mereka tu sepatutya disebat 80 atau 100 kali (khilaf ulama), mereka dianggap fasik dan kesaksian mereka tidak akan diterima selama-lamanya di dalam semua mahkamah Islam di dunia!!!

      Kau cerita janji Allah, ingat, kawan-kawan kau dalam PAS tu memfitnah kau jangan buat-buat lupa pula!!!

      Di dunia ni sahaja Allah dah gelarkan parti kau PIGS!!!

      Jangan sampai di akhirat Allah anggap korang setaraf babi-babi je!!!

      Padam
  2. Sifat orang-orang mukmin yang sudah mengikat janji dengan Allah swt itu ialah :

    1) Mereka bertaubat
    2) Beibadat
    3) Memuji Allah swt
    4) Mengembara menuntut ilmu
    5) Rukuk
    6) Sujud
    7) Menyuruh berbuat makruf
    8) Melarang perbuatan mungkar
    9) Memelihara hukum-hakam Allah swt

    Dan gembirakanlah orang-orang mukmin itu.

    Tidak septutnya bagi Nabi dan orang-orang beriman memohon keampunan orang-orang musyirikin sekalipun mereka kaum kerabat setelah jelas pada mereka bahawa orang-orang musyrik itu penghuni neraka Jahannam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam En. Tanpa Nama,

      Betul tu.

      Tidak sepatutnya juga Nabi dan orang-orang beriman menganiaya orang asli di Kelantan, mengebas duit tabung Memali, menyokong penyelewengan dan pecah amanah UMNO dan BN serta menonton video lucah di Germany tapi suruh orang DAP bayar!!!

      Ketahuilah kalau dah syirik kepada Allah dengan mengatakan kalau tak taat kepada PAS hilang akidah korang pun join sekali masuk neraka jahanam!!!

      Cakap berdegar-degar pasal Islam, sekali termasuk neraka jahanam sebab syirikkan Allah!!!

      Baik korang bertaubat!!!

      Padam
  3. Syabas Datuk Seri. Kami sekeluarga sudah menjadi ahli dan berada dlm pasukan PH.
    Kami sekeluarga sudah hilang keyakinan dgn PAS. Pimpinan PAS sudah hilang arah dlm politik mereka. Sudah sekian lama kami menghambakan diri pada PAS utk tumbangkan BN, namun kini pemimpinnya sudah berubah. Dulu beriya2 menyuruh pengundi tumbangkan BN, maka kami semasa setiap musim PRU bekerja keras meraih pengundi utk undi PAS sgn harapan utk jatuh BN. Tapi.dgn pimpinan yg ada mereka telah 360 darjah U-Turned cuba bekerjasama dan mungkin akan bersama Umno dlm PRU akan dtg. Menyedihkan dan rasa kesal dgn kepimpinan yg ada. Mensia2kan usaha kami selama ini. Seolah2 pengundi ini dibodohkan..dicucuk hidung supaya mengikuti apa saja kehendak mereka.
    Utk menyekat penghijrahan ramai ahli ke parti lain mereka mainkan ayat2 dan hadis2 konon kalau keluar jamaah akan mendapat bala Alkah..dan ada yg sanggup mengugut kakau keluar larti oas..akan terjejas aqidah..terkeluar islam. Oleh kerana pimpinan pas banyak yg ajli agana..maka ada pula ahli2nya yg sanggup kata..melawan ulamak pas makna malawan nabi..dan..melawan nabi..mcm melawan islam. Begitulah dahsyat taksubnya ahli pas tersebut. Sedangkan kami ahli2 bukannya melawan agama dan hukum agama..kami cuma pertikaikan perjalanan dan pembawaan politik ulamak agama pas itu saja. Suatu yg bebeza. Itu pun mereka2 yg taksub ini masih tak mahu faham dan terus cuba mahu mengkafirkan.

    Itu sbb kami sekeluarga dan beberapa lagi rakan keluar dari PAS.
    Haraf yg lain akan buka mata terhadap ugutan yg keterlaluan dr pentaksub2 pas ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PH didominasi oleh DAPigs dan dibelakangnya ada Yahudi bernama Soros, PAS bebas dari campur tangan kuasa asing. PKR tiada daya dan PAN hanya sekumpulan ternakan DAPigs.

      Tak perlu hadis atau ayat-ayat Quran pun kita boleh menilai setiap pemimpin yang ada dalam PAS, PH dan UMNO dengan mata kasar yang tidak dibutakan dan telinga yang tidak dipekakkan.

      Kita ambil perbezaan latar belakang orang nombor satu dari PAS iaitu TGHA dan orang nombor satu dalam DAPigs iaitu Lim Kit Siang.

      Perbezaan diantara TGHA dan Lim Kit Siang :

      TGHA:

      -) Seorang mukmin yang taat pada ayat-ayat Allah swt
      -) Membawa perjuangan Islam
      -) Diikhtiraf sebagai orang nombor 2 terpenting didalam Kesatuan Ulamak Sedunia
      -) Berstatus Ulamak dan Tuan Guru yang sentiasa memberi kuliah dan tazkirah
      -) Akhlak mulia
      -) Tidak mementingkan duniawi
      -) Kehidupan yang sederhana
      -) Mempunyai anak yang soleh

      Lim Kit Siang:

      -) Seorang kafir harbi yang mendusta dan menentang ayat-ayat Allah swt
      -) Membawa perjuangan liberal dan sekular
      -) Tiada yang menguntungkan Islam hanya menguntungkan Yahudi
      -) Akhlak yang rosak, minum arak, menghalalkan lgbt, judi dan pelacuran
      -) Kehidupan mewah
      -) Mempunyai anak yang terlibat dengan rasuah

      Apakah seorang mukmin yang waras akan memilih Lim Kit Siang untuk bersama berjuang mempertahankan kepentingan duniawi dan jangan lupa juga kehidupan diakhirat kelak?

      Hanya Allah swt sahaja yang mampu mengubah pendirian seseorang, jika Allah swt berkehendakkan seseorang itu terpesong maka seseorang itu akan terpesong selamanya melainkan dengan izin Allah swt.


      Padam
    2. En. Tanpa Nama,

      PAS didominasikan oleh mereka yang bodoh!!! Apa bukti SOROS di belakang Pakatan HArapan hahahaha!!! Ada resit, ataupun tindakan Pakatan HArapan yang mencurigakan ke???

      Yang pasti APCO syarikat Israel diupah oleh UMNO/BN untuk menjadi konsultan keselamatan negara!!! PAS pula menyokong UMNO/BN. Oleh itu secara tak langsung PAS menyokong Israel yang membunuh muslimin Palestin!!!

      SOROS ada bunuh orang Palestin ke??

      Isteri Nabi Safiyah binti Huyay seorang yahudi, dia bunuh orang Islam ke???

      Pukul rata betul budak ni, yahudi je habis kecoh!!! Yang PAS bersekongkol dengan UMNO yang ada hubungan dagang dengan Israel senyap pula!!!

      Memang korang tak perlukan ayat Quran dan hadis sebab korang tu PIGS!!!

      Babi mana perlu ayat quran dan hadis nak menilai pemimpin!!!

      Perbezaan Haji Hadi dengan Lim Kit Siang!!!

      Haji Hadi seorang yang menyebabkan ramai orang mengkafirkan 3 juta ahli UMNO!!! Jadi sikapnya lebih mirip dengan khawarij beerbanding ahli sunnah wal jamaah. Al-Quran pun ditafsir mengikut selera sendiri!!!

      Haji HAdi tak membawa perjuangan Islam sebab tak sama dengan perjuangan Rasulullah yang mulia pun. Kalau dah tak sama dengan Rasulullah, bawa perjuangan Islam apa??? Rasulullah tu bijak, haji hadi tu bodoh kena kencing dengan DS Najib Razak je, Islam pun malu mengaku dia pejuang Islam!!!

      Haji HAdi bakal dipecat atau tidak disambung jawatannya sebagai timbalan presiden persatuan ulama dunia sebab tembelangnya dah pecah!!! Orang dah tahu!!!

      Berstatus Ulama yang sekarang ini ramai yag kata dia bukan ulama tetapi ular dalam semak!!! Selalu ponteng asyik makan duit haram ulama apa ke benda???

      Akhlak buruk macam ulama assu' sejahat-jahat manusa. Sebaik-baik akhlak adalah akhlak Rasulullah, kalau dah panggil orang keldai dan anjing gila itu bukan berakhlak mulia sebaliknya akhlak budak yang terpaksa dimasukkan ke sekolah budak jahat Henry Gurney, Melaka!!!

      Mementingkan duniawi sebab tu sanggup bersekongkol dengan Najib Razak kebas duit negara!!!

      Kehidupan yang tak sederhana. Menipu je!!! Kuat makan!!! Perut boroi!!! Orang Islam kena makan semasa lapar berhenti sebelum kenyang!!! Dia makan tak henti-henti!!! Ulama apa boroi macam tu!!!

      Mempunyai anak yang bodoh!!! Anak dia keluarkan kenyataan, gitu-gitu je netizen balas!!! Dah bodoh, keluarlah ayat-ayat yang bodoh!!!

      Lim Kit Siang seorang bukan Islam yang dilabel kafir harbi oleh penyokong PIGS!!! Kalau Allah tak beri hidayah kepada dia masuk Islam sebab akhlak buruk korang, korang sama-samalah masuk neraka dengan dia!!!

      Kalau dia seorang yang mempunyai perjuangan liberal dan sekular pun, bapa sekular adalah seorang ilmuan Islam yang bernama ibnu khaldun!!! Korang tu bodoh tak tahu apa maksud sekular!!! Apa yang bercanggah sekular dengan Islam???

      Lim Kit Siang menguntungkan Islam. Kerajaan DAP sentiasa menaikkan peruntukan untuk agama ISlam setiap tahun dan Elaun Imam dan tahfiz dinaikkan setiap tahun!!! Kerajaan PAS bodoh tak reti mentadbir, KWSP kakitangan YIK pun tak boleh bayar!!! Nak jaga kebajikan jauh sekali!!! Apa bukti Lim Kit Siang menguntungkan Yahudi!!! Yang menguntungkan Israel APCO ialah UMNO yang disokong PAS!!! Jadi PAS secara tak langsung menguntungkan Israel!!!

      Lim Kit Siang tidak pernah menghalalkan pelacuran, judi dan LGBT!!! Encik Tanpa Nama asyik memfitnah ni nak masuk neraka sekali dengan Lim Kit Siang ke??? Apa bukti??? Bodoh punya budak cakap tak ada otak!!! Ingat semua orang bodoh macam dia ke???

      Kehidupan Lim Kit Siang sederhana mewah!!! Haji HAdi lebih mewah daripada Lim Kit Siang!!!

      Mempunyai anak yang dituduh rasuah!!! Korang tu bodoh, kalau dituduh rasuah korang anggap rasuah, Nik Aziz sendiri pernah dituduh rasuah, korang nak kata Nik Aziz rasuah juga ke????

      Bodoh punya PIGS!!!

      Seorang mukmin yang waras akan tidak memilih Haji Hadi sebab dia syirik kepada Allah dan syirik adalah sebesar-besar dosa!!! Kami taknak bersubahat dengan Haji Hadi!!!

      Kalau kau nak ikut syirik kau boleh pergi mampos!!!



      Padam
  4. Mana walaun pas ni.lari terus ke.kahkahkah

    BalasPadam
  5. Saya istihar keluar pas masuk amanah dek kerana meluat dgn caci maki org pas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ostad2 Pas yg guna masjid utk berpolitik lg memalukan Islam. Fitnah dan memaki hamun parti Amanah dah jd spt wirid harian.

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...