Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Disember 09, 2017

Panas!! : Kecewa dengan kerajaan 50 anak muda tolak Umno, sertai Bersatu di Grik

Kecewa dengan kerajaan 50 anak muda tolak Umno, sertai Bersatu di Grik
Nampaknya laungan keramat ‘Hidup Umno’ tidak membawa apa-apa pengertian bagi 50 anak muda dari Kampung Plang, Grik, Perak yang telah sepakat menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Bahagian Grik baru-baru ini.
Penyertaan beramai-ramai pemuda dari Kampung Plang tersebut memberi tamparan hebat kepada Umno Bahagian Grik.
Menurut Timbalan Ketua Bahagian Bersatu Grik, Datuk Hassan Ahmad, sebahagian besar daripada mereka yang menyerahkan borang terdiri daripada bekas ahli Umno dan juga mereka yang enggan menyertai Umno.
Datuk Hassan Ahmad
“Kebanyakan mereka yang mulai menyertai Bersatu adalah anak muda yang semakin terkesan dengan kegagalan kerajaan negeri Perak menyediakan peluang pekerjaan kepada mereka.
“Ramai antara mereka kesal kerana kerajaan negeri tidak mampu untuk mewujudkan industri kecil maupun besar bagi Parlimen Grik.
“Akibatnya golongan muda sama ada lepasan sekolah mahupun lepasan unversiti terpaksa berhijrah jauh sehingga ke Taiping dan Pulau Pinang untuk mendapatkan pekerjaan,” jelasnya lagi.
Datuk Hassan juga berkata, selain gagal menyediakan peluang pekerjaaan, kerajaan negeri juga tidak menunaikan janji-janji mereka untuk mengatasi masalah kemiskinan yang begitu ketara di Perak.
“Kerajaan negeri berjanji akan meningkatkan pendapatan isi rumah rakyat negeri Perak, namun begitu negeri Perak sendiri dikategorikan sebagai antara negeri yang miskin dalam negara.
“Kesan kegagalan kerajaan negeri melaksanakan tanggungjawab mereka, akhirnya rakyat menjadi mangsa sehingga ramai terpaksa berada di bawah paras kemiskinan.
“Oleh kerana itu tindakan keluar Umno dan menyertai Bersatu serta mana-mana parti komponen Pakatan Harapan (PH) dalam Bahagian Grik menyerlahkan lagi sokongan menjelang pilihan raya umum akan datang,” tegasnya lagi.
Beliau juga berkata, selain gagal untuk menyediakan peluang pekerjaan dan mewujudkan industri kepada penduduk dalam Parlimen Grik, kerajaan negeri juga tidak menunaikan janji mereka untuk membina lapangan terbang di Gerik.
Malah katanya dalam beberapa pilihan raya yang lalu, kerajaan negeri telah pun berjanji untuk membina lapangan terbang tersebut, sebaliknya sehingga kini bayang lapangan terbang pun tidak kelihatan.
Sehubungan itu ujarnya, pengundi dalam Parlimen Grik harus membuat perubahan dengan menetapkan azam untuk menolak Umno dan BN dalam pilihan raya umum yang akan datang tidak lama lagi.
“Jangan kekalkan parti pemerintah yang dipimpin oleh mereka yang perasuah, berat sebelah dan ‘double standard’ dalam memimpin negara.
“Memberi mandat kepada Umno dan BN akan mensengsarakan rakyat untuk tempoh lima tahun yang akan datang.
“Seandainya Umno dan BN dapat dikalahkan, ia akan memberi sinar baru bagi melakar masa depan rakyat dan negara dengan lebih baik jika dibandingkan dengan kepimpinan mereka kini,” tambahnya lagi.
mdl
Picture

9 ulasan:

  1. Panas! kecewa dengan DAPigs, 100 ahli DAPigs dan seorang bekas Adun Jawi tolak DAPigs dan sertai PAP di Nibong Tebal

    BalasPadam
  2. Admin takde berita lbh sensasi ker???
    Setakat berita kluar masuk...anwat dah brapa kali kluar masuk penjara...
    Pemegang restu puak haprak...hehehe

    BalasPadam
  3. Panas bontot suci. Tak ada yang pilih parti suci.

    Siapa nak pilih parti sampah? Khalid Ibrahim pun tak hingin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan keliru sedara, sampah yang dikitar semula oleh Haprak banyak ada sampai tak muat tong sampah

      Lapiji nak minta derma lagi, elokla sampah derma pada sampah masuk dalam tong sampah Lapiji, korang ler yang penuhkan tong sampah Lapiji sebabnya korang sebanarnya sampah.....kehkehkehkeh

      Padam
  4. Kahkahkah. Sian macai pas sendiri komen sendiri balas kahkahkh

    BalasPadam
  5. Sampah tempatnya dalam tong sampah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju.. sampah akan dikembalikan kpd tong sampah juga sebelum dibakar..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...