Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Disember 14, 2017

Lima hari direman tidak patahkan semangat Milo Suam terus perjuangan

Lima hari direman tidak patahkan semangat Milo Suam terus perjuangan
Penulis blog Milo Suam atau nama sebenarnya Yusof Al-Siddique Suratman dibebaskan hari ini selepas pihak polis melanjutkan tempohnya, tahanan reman selama lima hari.
Selepas pembebasannya Milo Suam menyatakan keazamannya untuk meneruskan perjuangan untuk menentang kezaliman dan penganiayaan terhadap penahannya.
“Penahan ini dirasakan satu kezaliman dan penganiayaan tetapi tidak melunturkan sama sekali semangat saya, sebaliknya menjadi pencetus untuk membakar semangat saya lebih kuat lagi, lawan tetap lawan,” ujarnya ringkas dalam video yang dirakamkan selepas beliau dibebaskan hari ini.
Beliau ditahan sekumpulan anggota polis Bukit Aman pada 8 Disember lalu kerana disyaki memuat naik gambar dokumen berupa kenyataan saksi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Milo Suam ditangkap di rumahnya di Melaka.
Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada barisan peguamnya, anggota parlimen dan rakan-rakannya yang membantu memberikan sokongan sepanajang ditahan.
Dokumen tersebut adalah keterangan berkaitan kes penukaran status hartanah melibatkan bekas exco Johor Datuk Abdul Latif Bandi yang dihadapkan dengan 33 pertuduhan rasuah melibatkan RM30.3juta awal tahun ini.
Menteri Besar Johor ketika bercakap di Dewan Undangan Negeri Johor pada 4 Disember lalu, menafikan terbabit dalam sebarang salah laku atau penyelewengan. Beliau mendakwa tuduhan yang dikaitkan dengannya adalah fitnah.
Semalam, Pakatan Harapan Johor mempersoalkan mengapakah pihak polis masih belum membuat siasatan ke atas Menteri Besar Johor dalam kes skandal hartanah Johor sedangkan blogger Milo Suam yang dikaitkan dengan kes yang sama telah dilanjutkan tempoh remannya.
mdl
Picture

6 ulasan:

  1. BUAT MILO SUAM,INGAT KATA DSAI "LAWAN TETAP LAWAN"

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lawan tak guna otak...itulah jadinya.
      Yg pencacai separuh nyawa berguling2 tgh jln raya...para badut pula seronok mengarah dlm bilik aircond.
      Standard biasa pengikut haprak...hehehe
      Haraplah slps pru14 nie pengikut haprak lbh matang dan tak taksub gila dgn pemimpin mrk...hehehe

      Padam
  2. Sapa lah yg bagi ruang untuk whsss ini ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. DSAI tu siapa? Kat mana dia sekarang?

      Padam
    2. DSAI tu pemegang restu puak haprak.
      Konon jer...yg sbenarnya dapigs..hehehe
      Skrg dia tgh menyucikan dirinya setelah gagal menafikan pertuduhan...hehehe

      Padam
  3. Sya kerja di Taichung Taiwan 4 THN 5 bulan. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat. waktunya tidur mlm Kerja sampe subuh pgi apalagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 4 THN lebih., kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suroto di facebook, awalnya sya ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp sya beranikan diri coba telpon beliau. dan sya memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, sya di Taiwan bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah..  jika sampean minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti sya. Amin...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...