Teruknya : Setelah bersama Amanah, Abby Abadi dikeji ahli Pas

Abby AbadiAbby Abadi
Status facebook artis Abby Abadi baru-baru ini menarik perhatian ramai apabila beliau berkongsi luahan perasaannya setelah tidak lagi bersama Pas yang disertainya pada tahun 2012 lalu.
Perkongsian itu antara lain mendedahkan dugaan yang terpaksa dilaluinya yang kini berjuang dengan Parti Amanah Negara.
Tindakkannya itu jelas Abby, telah mengundang 'serangan' dari pengikut-pengikut Pas dengan pelbagai cercaan dan kata-kata nista.
Ada pengikut Pas katanya, mencerca dan menuduh beliau  sebagai tidak betul, cium bont*t DAP, khadam DAP dan sebagainya apabila menjauhkan diri dari perjuangan Pas.
"Bila saya makin lama makin menjauh (dari Pas)… ikut Amanah, ikut Pakatan Harapan, orang Pas pulak yang maki hamun saya, konon saya tak betul, kembalilah ke pangkal jalan, semoga diberi petunjuk, cium bont*t DAP, khadam DAP dan sebagainya," luah Abby.
Namun, segala cercaan pengikut Pas terhadapnya tidak mampu menafikan sikap profesionalisme yang ditonjolkan pemimpin-pemimpin DAP dalam melaksanakan tanggungjawab mereka, lapor Roketkini.com.
"Cuma jujur, saya suka Mr Lim Guan Eng, Mr Lim Kit Siang… Nampak lebih berakhlak dan bersungguh menjaga amanah rakyat di Penang.
"Cakap kurang kerja lebih. Macam tulah bagus," katanya.
Jelas Abby, banyak perkara yang dipelajarinya mengenai agama dan pentadbiran negara sewaktu Pas dipimpin Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat.
“Allah bagi saya faham jelas berkaitan agama-Dia. Waktu tu saya ada Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz tempat belajar, bersembang, bertanya apa sahaja,” luah Abby.
Pada waktu itu katanya, beliau amat berbangga dengan imej Pas dan tidak gentar walaupun diserang habis-habisan oleh tentera siber Umno-BN ketika itu sehingga digam dari siaran televisyen dan menghadiri majlis rasmi kerajaan.
“Semua kerana bersama dengan perjuangan Pas.
“Alih-alih lepas ketiadaan Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz, segalanya berubah,” katanya.
Abby menulis statusnya di facebook sebagai respon kepada status twitter @tmjdtfc pada 18 Februari baru-baru ini yang menyebut: “Malang bg sesetengah pihak terutamanya artis yg ingin mencari Islam tetapi terjumpa Pas”.
mdl

IKLAN BERBAYAR 

Image result for iklan power tone excel
Previous
Next Post »

49 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 12:09 PTG delete

Ya, memang itu hakikatnya, bukan Abby saja yang dikhodamkan malah seluruh pimpinan PH dkhodam oleh DAPigs, buat apa Abby bersama PAN?

Kalau tanya Abby sendiri apa dasar yang diperjuangkan oleh PAN nescaya Abby akan kebingunggan sebabnya sampai sekarang pun PAN tiada dasar hanya tumpang dasar DAPigs.

Selayaknya mereka patut diberikan gelaran sebagai Khodam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 12:47 PTG delete

Dulu..masa pas bersama dap, umno tuduh pas khadam dap. Sekarang..apabila Amanah bersama dap, pas tuduh Amanah khadam dap. Sebenarnya kita dah boleh agak siapa khadam yang sekhadam-khadamnya.
Biasanya pencuri xkan mengaku dia mencuri. Malah dituduh orang lain yang mencuri.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 Februari 2017 1:03 PTG delete

Setuju.. sebab tu khadam2 biarkan aje si kafir mempengerusikan mesyuarat exco belek fatwa utk org islam spt khadam2..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 2:53 PTG delete

PAS cepat sedar apabila DAPigs mengkhodamkan PAS, sekarang ni PAS tidak lagi jadi khodam pada DAPigs.

Sekarang G18 dah berambus maka PAS bukan lagi khodam DAPigs.

Yang jadi khodam sekarang ni itulah PAN, semasa dalam PAS agama pun dijual nya, ceramah PAS pada masa tu penuh dengan maki hamun oleh G18.

Sekarang PAS berpoltik secara matang dan sejahtera dengan penuh istiqamah.

Lain pulak dengan G18, agama hanya duduk bawah karpet PAN sebab tuan besar tidak rela meletakkan agama sebagai rujukan.

Maka PAN terpaksa lah akur dengan tuan besar demi bekalan dedak yang berterusan. Bagi PAN rezeki itu datang dari DAPigs bukan dari Allah SWT.

Kesian PAN, kerana dedak agama tergadai.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 4:19 PTG delete

Hujah hujah dangkal mmg sesuai lh dengan kamu hanya sekadar pengikut yg ilmunya kosong di dada.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 4:25 PTG delete

Hujah hujah dari puak puak yg tidak berilmu maka ini lah hasil dr jawapannya jiwanya kosong hanya sekadar pak turut.jagalah tingkah dan akhlak kamu sungguh memalukn.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 7:23 PTG delete

Kesian abby...
Yang hamba abdi kapir dapigs kutuk hj hadi boleh pulak..

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
25 Februari 2017 8:11 PTG delete

Setakat ni kalau dilihat kronologi kenyataan2 hadi (kalau mahu jujur le) selayaknya dia dikutuk. Nak lihat ke senarainya?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 9:14 PTG delete

Relaks la cai...
Politik di malaysia mmg mcm tu..
Dulu mahdey pon ligat kutuk pas..dapigs dan pgayR.Setelah bercomolot..dosa2nya dihapuskan.Dah tak ada sekor hamba abdi kapir dapigs nak kutuk dia dh...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 9:17 PTG delete

Kiranya hujah2 puak lgbt dan hamba abdi kapir dapigs bernas2 belaka..hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 9:30 PTG delete

Jgn jd bodoh PASCAI, kita tgk yg terkini. Kalau yg dulu diambil kira sgt, tak gunalah ALLAH tu bersifat Maha Pengampun. Yg betul2 menjahanamkan negara sekarang adalah UMNOBN, PAS pulak bg full support. Ko nak relax, go ahead, sbb ko mmg bodoh tapi statement ko silap2 boleh membodohkan lg org lain yg mmg dah bodoh mcm wan rosli dan x reformist.
P/S - JGN TERUS JGN BODOH PASCAI, RUGI ALLAH BAGI AKAL TU

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 9:56 PTG delete

Yang bodoh dan ruginya ialah sesiapa yang ambil kafir jadi pemimpin, dah berpuluh ayat Allah SWT melarang kafir memimpin umat Islam.

Negara jahanam macamana pulak tu, boleh detailkan? Apa yang jahanam tuh? Aqidah?

Yang paling utama bukan menjatuhkan pemimpin zalim, Al Quran dah jelas melarang kafir memimpin umat Islam, ini yang paling utama, tapi oleh kerana keperingan duniawi ramai munafikun memejamkan mata dan memekakkan telinga dengan seruan Allah SWT supaya menjauhi kafir dari jadi pemimpin umat Islam.

Kita sebagai umat Islam kena tunduk dan patuh dengan ayat-ayat Al Quran bukan tunduk dan patuh pada pemimpin kafir.

Rugi Allah SWT bagi kamu akal tapi tidak digunakan sebaiknya malah melawan pulak ayat-ayat Allah SWT, inilah yang dikatakan bahalol dan benggong.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 10:40 PTG delete

Otak sedang mengecut ke? Takkan tak nmpk apa yg sedang berlaku pada negara kita? Menyertai kezaliman UMNO tu tak langgar perintah Allah ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 10:48 PTG delete

9.56, Kesian kat ko. Ilmu kurang, nak cakap pasal hukum. Takkan tak tau negara yg diperintah org islam yg zalim tidak akan dibantu Allah. Negara yg diperintah bukan Islam tetapi adil pada rakyatnya tetap akan dibantu Allah. Adakah pada fikiran ko, biarlah pemerintah itu zalim, yg penting Dia Islam. Kalau begitu Allah akan dilihat menyokong kezaliman. Belajar lg, banyakkan membaca. Bukan semua perkara boleh main redah je. Oleh kerana aku tahu yg ko mmg BODOH, jgn le risau sgt, aku Tak ambil hati, cuma kawal sikit kebodohan tu. Malu weii...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 11:01 PTG delete

Negara kita sejak dari Madey lagi dah jadi macam nih, kenapa sekarang baru kamu nampak?

PAS tidak menyokong kezaliman? Boleh bagi satu contoh perkara zalim yang dilakukan oleh umno/bn disertai oleh PAS? Fitnah lagi besar dosanya.

Kat mana PAS melanggar perintah Allah? Cuba detailkan lagi?

Apa yang berlaku kat Malaysia sekarang? Masalah ekonomi kan?

Rezeki itu dari Allah SWT bukan dari umno atau PAS atau dari pakatan haprak, yakin lah dengan janji Allah bukan yakin dengan Madey atau Lim Kit Sial.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Februari 2017 11:16 PTG delete

Negara Islam tapi diperintah dan dipimpin oleh kafir asalkan adil tu dikira boleh lah tolak tepi dengan ayat Allah SWT yang melarang umat Islam dipimpin oleh kafir, kat mana kau belajar nih bahalol? Bodoh.

Takkan kerana pemerintah Islam itu zalim kau terus pilih kafir jadi pemimpin dan mengenepikan ayat Allah SWT, patut la berhujah pun macam orang tiada ilmu agama.

Allah SWT melarang umat Islam mengambil kafir sebagai wali atau pemimpin walaupun pemimpin Islam itu melakukan kezaliman.

Kezaliman pulak bukan membunuh atau menyeksa rakyat, belum ada lagi kat Malaysia ni rakyat mati kebuluran dan rakyat dibunuh dengan kejam tapi masa Madey ada la yang dibunuh.

Nak jatuhkan najib tapi Madey pun zalim, lepas tu nak suruh kafir yang memimpin umat Islam sehinggakan majlis fatwa berkaitan umat Islam pun diredahnya.

Jangan tunjuk sangat kebodohan dan jahil tu bahalol, yang haram tetap haram jangan cuba untuk menghalalkannya, bodoh dan bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Februari 2017 12:31 PG delete

Altantuya?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
26 Februari 2017 9:45 PG delete

Tak perlu risau masing2 sudah ada pilihan sendiri. Kalau MP PAN memang tak suka RUU 355 mereka hanya perlu mengundi menolaknya sahaja.Tak perlu risau kerana mufti Perlis sudahpun menyokong tindakan menolak RUU 355.

Aku doakan agar penyokong PAS bersama TGHH di akhirat kelak dan penyokong PAN bersama mufti Perlis di akhirat kelak! Simple.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Februari 2017 10:38 PG delete

Suka ati korang la.yang penting aku beli audi utk isteri.hahahahahahaha.aku pemimpin islam yg zuhud. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Februari 2017 5:12 PTG delete

Ko imbau balik kenapa puak haprak lbh tahu jln cerita pmbunuhan altantuya.Sama kes lahad datu...kenapa puak haprak lebih tahu berdasarkan blog2 haprak mrk.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Februari 2017 5:14 PTG delete

Sukati akulah nak memuki chinadoll...bini aku tak kesah
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Februari 2017 12:33 PG delete

Tak lama lagi bekas2 alumni sklh aku nak buat reunion...
Dulu sering bermasam muka krn bergaduh krn fahaman politik.Skrg dah jauh berkurangan.Tak sabar bersama mrk yg meletak fhman politik ke tepi demi persahabatan dan ummah.Syukur pemimpin2 muka haprak dah berkumpul dlm geng haprak.Biarlah mrk mati meroyan berkumpul dgn ego sombong mrk.Terima kasih tak terhingga kpd pemimpin2 yg menolak keegoan mrk demi agama dan negara.
Kpd kita yg luar dpd haprak biarlah persefahaman yg ada dpt meningkatkan kemajuan dan perpaduan ummah demi bangsa dan negara tercinta.Sama2 kita pertahankan kesucian agama dpd 'mufti' kapir dapigs dan hidup harmoni di kalangan rakyat berbilang kaum.

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Februari 2017 8:06 PG delete

Bahasa macam sial nak cerita keharmonian dan perpaduan

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 Februari 2017 9:48 PG delete

Ooooo baru aku faham keharmonian tu bermaksud hadiahkan Audi pada bini kedua...oooooo gitu rupanya harmoni pas.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
27 Februari 2017 6:11 PTG delete

Ulamak manakah yg perlu menjadi pembimbing kita; yg disayangi oleh pembeli Audi atau yg disayangi oleh pembeli banglo murah tanpa kolam?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mac 2017 12:02 PTG delete

En Somi at-Takiri islam.. audi
En Guan Eng kapir.. banglo
En Mursyidul Am islam.. porche
Bab2 donia... 3 ekoq same.... x de beza pun yg kata pemimpin islam dgn kapir pun...
PA$ DAP same je...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mac 2017 12:13 PTG delete

taw la korang mampu... tapi x la menunjuk2.. islam ajr korang cam tu ke.. korang tu pemimpin islam.... duit gaji korang pun rakyat yg bayar..ramai gi rakyat kt kaw korang yg susah ikat perut....kalau dh kaya sgt lepas ni x payah kutip derma time ceramah dah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mac 2017 12:19 PTG delete

Ketua Penerangan Dewan Ulama Pa$ beli Audi???
gua x pelik...
gua kenal dia...
Dia menabung dari bayi lagi...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mac 2017 12:29 PTG delete

En Somi beli Audi baru..
boleh le bini En Somi merayap gi KL umh zuraida... asikin tajul..kaki share kt FB. kah... kah.. kah.. lawak tahap Din Ayang.....
mcm ni yg depa kata bini Ulama Parti Islam???
kalau bini tukang pacak bendera Pa$ ckp mcm ni aku x kisah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mac 2017 12:39 PTG delete

rasa2 penggal depan... bungkus la si at-takiri ni....
tolak audi... beli bot penambang... bezanya.. bot penambang bising sikit je... x keje... bini dua.. x keje... x leh merayap gi kL le... x keje... bini ke-2 lari le....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mac 2017 12:41 PTG delete

mati semut sb gula..
mati at-takiror sb betina....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 Mac 2017 2:09 PTG delete

Mana sama.. satu sokong RUU satu lagi tolak; sama juga dgn parti baruanya..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 Mac 2017 2:11 PTG delete

Sebenarnya bukan shj derma tapi juga berjihad utk perjuangan Islam. Yg kaya pastilah lebih didermakannya. Tak payah cemburu.. sahabat Rasulillah pun ada yg kaya selain miskin..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 Mac 2017 2:12 PTG delete

Kalau benar anta mengata, kalau tak betul anta memfitnah.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 Mac 2017 2:13 PTG delete

Dia bangga dgn pencapaian suaminya yg mampu beli kereta mewah tanpa dapat dedak bulanan dari DAP.. itu ajer

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 Mac 2017 2:15 PTG delete

Jelasnya org PAN ni.. mujurlah bukan org PAS.. org PAS hanya jeles jika tak dapat hadiri himpunan RUU 355..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 Mac 2017 2:15 PTG delete

Agak2 bini kau betina ke sundal?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Mac 2017 12:22 PG delete

ade gua kata dia merompak...
ade gua kata dia mencuri...
ade gua kata dia melanun..
ade gua kata dia mkn dedak 90juta...?
bro... org menabung je boleh beli keta odi.... kalau 500k keta odi tu at-takiro.. maknanya kena menabung dari bayi la... kalau dia x menabung... dia ambik pitih mane?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Mac 2017 12:27 PG delete

ade gua kata dia merompak...?
ade gua kata dia mencuri...?
ade gua kata dia melanun..?
ade gua kata dia mkn dedak 90juta...?
bro... org menabung je boleh beli keta odi.... kalau 500k keta odi tu at-takiro.. maknanya kena menabung dari bayi la... kalau dia x menabung... dia ambik pitih mane?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Mac 2017 12:37 PG delete

betina elok x kan tunjuk ape yg dia ade kt org...cuma yg jenis sundal je suka tunjuk ape yg dia ade kt org.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Mac 2017 12:41 PG delete

betina elok x kan tunjuk ape yg dia ade kt org...cuma yg jenis sundal je suka tunjuk ape yg dia ade kt org.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Mac 2017 1:03 PG delete

Laaaa wanrosli suke menyundal rupanya.kahkahkahkahkahjahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Mac 2017 10:54 PTG delete

Aku sayang ulamak.. bukan macam org PAN yg sayang org kaki kelab malam..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Mac 2017 10:42 PTG delete

Btl3 aku setuju.sbg tanda wanrosli syg olammak dedak aku rasa taik hadi pun wanrosli telan kan kan kan.kahkahkahkahkay

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Mac 2017 6:51 PTG delete

Tak payah menyamar lah Mat Nasir. Daripada menyamar kan lebih baik Mat Nasir mintak Husang Musang bagi video PAS terima RM 90 juta tu! Keh Keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2017 11:41 PTG delete

pasal plak nak Mintak husang.. Xplak sesiapa sebut husang ada video 90juta.alahai.napa la bodoh sgt wanroslimatnasir ni.kahkahkahjah.dah la tu kalau nk kalih isu guna la cara bijak sikit.ni alahai cara budak tadika. Kahkahkahkah. Mana Video matsabu tolak hudud tu?????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
15 Mac 2017 5:12 PG delete

1. Tak payah menyamar lagi lah Mat Nasir Keh Keh! Daripada menyamar kan lebih baik Mat Nasir mintak Husang Musang bagi video PAS terima RM 90 juta tu! Keh Keh

2. Bagi je video PAS terima RM90 juta tu Mat Nasir! Lembam lah Mat Nasir ni Keh Keh!

3. Ada ke nama Mat sabu disebut dalam doa aku tu Mat Nasir lembam oi? Jawab le jawab Keh Keh!

4. Maka dgn itu marilah kita berdoa lagi dan lagi:

Semoga Allah ampunkan dosa kita semua wahai MOHD NASIR! Keh keh..

Juga semoga Allah ampunkan dosa sesiapa yg pernah berkata jika majoriti parti (DAP dan PKR) dalam PH menolak hudud, kami tidak akan teragak2 menolak hudud juga! Astaghfirullah!
Dasar barua DAP! Keh keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Mac 2017 10:52 PG delete

Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mac 2017 4:13 PTG delete

Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes