Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Februari 03, 2017

Terbaik!! : Hospital Islam Pulau Pinang Dijangka Mula Beroperasi 2020


GEORGE TOWN: Yayasan Islam Pulau Pinang (YIPP) dengan kerjasama Majlis Agama Islam negeri akan membangunkan projek Hospital Islam Pulau Pinang (HIPP) bernilai RM280 juta di kawasan Bayan Baru.

Pengerusi YIPP, Datuk Mansor Othman berkata kerja-kerja pembinaan projek di tanah seluas hampir satu hektar itu akan bermula selepas majlis pecah tanah pada Ahad ini.

Beliau berkata, hospital yang akan dilengkapkan dengan kemudahan 200 katil itu merupakan hospital pertama di wilayah utara yang berkonsepkan patuh syariah dan dijangka mula beroperasi awal 2020.

"Hospital Pakar An-Nur di Selangor, telah dipilih sebagai pengendali HIPP manakala pemajunya merupakan sebuah syarikat tersenarai di Bursa Malaysia yang akan diumumkan Ahad ini," katanya kepada Bernama dalam satu temubual di sini, Khamis.

Mansor berkata, hospital ini telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan dan diperakui oleh Institut Standard dan Penyelidikan Perindustrian Malaysia (Sirim) selepas menerima pengiktirafan pensijilan MS 1900:2014 dengan sistem berasaskan syariah Islam.

"HIPP akan menerapkan amalan perubatan berasaskan Islam di mana wad lelaki dan perempuan akan diasingkan, doktor wanita untuk wad bersalin dan kakitangan bertugas yang menutup aurat bagi mematuhi syarat sebagai hospital patuh syariah," katanya.

Bagaimanapun katanya, model perniagaan hospital ini bukan hanya tertumpu kepada orang Islam sahaja tetapi juga bagi orang bukan Islam yang ingin mendapatkan rawatan kesihatan dengan harga berpatutan.

Beliau berkata pembinaan HIPP ini adalah selaras dengan permintaan rawatan perubatan penduduk negeri dan juga warga asing untuk ke Pulau Pinang yang  terkenal dengan destinasi pelancongan perubatan.

"Mengikut Malaysia Healthcare Travel Council, jumlah keseluruhan pendapatan daripada pelancongan kesihatan adalah sebanyak RM390 juta tahun lepas dan 60 peratus daripada pelancong memilih Pulau Pinang sebagai destinasi mereka untuk mendapat rawatan kesihatan," katanya.

"HIPP yang terdiri daripada bangunan 14 tingkat ini akan mempunyai 600 tempat meletak kereta setinggi tujuh tingkat dan dilengkapi dengan pakar bidang  perubatan seperti pakar Pediatrik, Ginekologi, Endoskopi dan Kardiologi," katanya.

Mansor berkata hospital ini akan turut menawarkan 20 buah katil wakaf untuk membantu masyarakat kurang berkemampuan yang memerlukan rawatan perubatan.

"Pembiayaan kos rawatan bagi 20 buah katil wakaf ini akan ditanggung oleh pihak HIPP sebagai salah satu komitmen bahawa hospital yang akan didirikan ini  tidak mengenepikan golongan miskin," katanya.

Selain itu, beliau berkata pembinaan hospital ini dijangka mewujudkan peluang pekerjaan tambahan kepada penduduk setempat khususnya dalam bidang pengurusan pembuatan dan kesihatan.

"Hampir 1,000 kekosongan jawatan pelbagai bidang, bakal ditawarkan kepada orang ramai, selepas projek ini siap dalam tempoh tiga tahun lagi," katanya.

Majlis pecah tanah tapak projek HIPP di persimpangan Jalan Mayang Pasir 1 dan Jalan Mayang Pasir 2 itu dijadual dirasmikan oleh Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang Tun Abdul Rahman Abbas pada Ahad ini.

http://www.mstar.com.my/

IKLAN BERBAYAR

Image result for bukti gaji tone excel

10 ulasan:

  1. Hospital Islam? Pertama kali dengar ada hospital Islam.

    Selama ini hospital kat Malaysia ni bukan hospital Islam la yer?

    Apa kriteria hospital Islam yang nak dibangunkan di Penang nanti?

    Adakah semua nurse atau doktor perempuan akan berpakaian menutup aurat sepeti yang dituntut oleh syarak?

    Apakah nurse dan doktor wanita yang ada di Malaysia sekarang ni tidak menutup aurat?

    Adakah semua pesakit dari orang2 Islam je? Kafir najis haopital lain pulak?

    Kalau golongan kafir najis dan orang islam boleh duduk sekali diwad hospital itu tiada bezanya hospital Islam yang dimaksudkan dengan hospital yang ada di Malaysia.

    Pengasingan wad pesakit lelaki dan perempuan memang dah diamalkan dimana-mana hospital di Malaysia, kalau kat Penang wad lelaki dan perempuan bercampur sekali itu memang pelik la.

    Ini semua hanya gulu-gula dan strategi kerajaan DAPigs Penang untuk memperbodohkan umat Islam di Malaysia terutamanya di Penang.

    Atau nama je hospital Islam hakikatnya sama je dengan hospital lain.

    Supaya nampak kerajaan kafir najis DAPigs ni memang tidak anti Islam hakikatnya kafir najis DAPigs ni la kafir yang menentang Islam, mereka ni kafir harbi.

    Umat Islam di Malaysia terutama umat Islam di Penang jangan mudah terpedaya dan mudah diperbodohkan oleh kafir najis DAPigs, sebabnya mereka inilah kafir harbi sebenarnya.

    Dan kepada umat Islam yang termakan duit haram DAPigs setiap bulan elok lah bertaubat dan kembali lah kepada Islam sebenar.



    BalasPadam
  2. mamat ni mabuk ketum kut atau jenis mengaji tak habis. makna dan hukum najis pun tak faham tapi cakap mengalahkan ulamak.

    bro, kalau penang dah ada perancangan nak ke arah islam yang lu pula apa sumbangan lu ke atas pembangunan islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau setakat letak satu kubah terus istihar Hospital Islam itu bukan Islam namanya, itu hanya strategi untuk memperbodohkan Islam je.

      Judi dan pelacuran melata di Penang tak nak pula diharamkan, pesta arak merata di Penang tak nak pulak diharamkan. Ladies Night setiap malam minggu tak nak pulak diharamkan.

      Letak satu kubah masjid kat hospital terus kata hospital Islam, kafir najis DAPigs hanya memperbodohkan umat Islam.

      Hanya totok dan khodam kafir najis DAPigs je yang bangga dengan kebodohan ini.

      Bahalol.

      Padam
  3. Dah nak dkt pru14 nie mcm2 keja kapir dapigs nak menjual diri.Sblm ini klu ada kapir dapigs kutuk Islam...seekor babi besar dapigs tak berbunyi mengeluarkan sebarang kenyataan utk sama2 mengutuk tindakan kurang ajar mrk.
    Apa lagi berasa simpati dgn nasib2 para peniaga yg dirobohkan perniagaan mrk atau menyokong sebarang tindakan anti zionis yg memerangi palestine atau kaum rohingya yg ditindas.
    Dasar anak haram yg suka bermuka2.Cukuplah dgn dasar perlembagaan utama mrk yg tidak akan mgisytiharkan negara ini negara Islam.Hanya beruk2 PANtat..pgayR dan parti mamak kerala penyamun besar yg bersetuju dgn kaedah kaliPah tokong wal tarak kolam.
    Dah berkuasa nanti...semua akan dijadikan mangsa dan korban dgn kapir dapigs yg bertopengkan kaliPah sial ....ptuuiiihhhh!!!

    X-Reformis 98

    BalasPadam
  4. Mencaci dan mencarut, mau pun terhadap bukan Islam bukan dari ajaran Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahniah kerajaan persekutuan dan negeri melalui yayasan islam pp dan majlis agama islam negeri. Mujurlah fatwa membina hospital ini tidak dibekukan oleh mesyuarat exco yg dipengerusikan oleh si kafir.

      Negara Thailand pun ada buka masjid utk Muslim begitu juga di negara2 kafir yg lain. Tak pasti pulak jika ada negara majoriti org islam ada memberi tanah 1000 hektar kpd sekolah non Muslim.

      Padam
  5. depa jeles..... kt kelantan x de hospital islam.. penagih islam ramai le.... nk buat hosptal islam pe...???? belanjawan negeri pun defesit 40juta... tu kira dari 100% geng ulama No 2 terhebat didunia yg tadbir kelantan.... kerja kurang...maki je lebih..... ade hati nk tadbir Malaysia... lawak... tolong pikir balik wahai sekalian org P@$.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rupa2nya masih ada org pan tak tahu yg penang pun belanjawannya defisit. Bodo gak..

      Islam ala pan ialah bila ketua mereka berjaya mempengerusikan mesyuarat utk membelek fatwa agar sesuai dgn kehendak parti yg berjaya dapatkan 1000 hektar tanah utk sekolah2 cina di perak. Sekolah agama berapa hektar?

      Padam
    2. Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
      Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
      Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

      Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

      Padam
    3. Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...