Iklan Penaja 1

Picture

Rabu, Mac 06, 2019

Tiada simpati dari pihak yang ditolong, kata isteri Rameli Musa

Tiada simpati dari pihak yang ditolong, kata isteri Rameli Musa
Rameli dan isterinya yang dikenali sebagai usahawan berjaya yang suka menolong mereka yang memerlukan pertolongan.
Ekoran siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap Pengerusi KTMB, Datuk Rameli Musa berkaitan wang RM1.4 juta yang dibayarnya kepada Editor Sarawak Report, isteri beliau mencatatkan kisah sedih mereka sekeluarga.
Datin Norlella Md Akram kesal apabila tiada sebarang simpati yang dihulurkan kepada suaminya yang ditimpa kesusahan ekoran pertolongan itu.
Keratan dari FB isteri Rameli Musa.
“Kami disini. Doakan untuk lelaki kesayangan kami. Tuhan yang maha besar ingin menaikkan darjat suami kesayanganku,” tulis Norlella sambil meletakkan gambar beliau, suami serta anaknya di Ibu Pejabat SPRM Putrajaya.
Norlella mempersoalkan, adakah ajaran Islam untuk membiarkan orang yang banyak menolong dibiarkan dalam kesusahan.
Rameli terkenal di kalangan  pelbagai pihak sebagai seorang usahawan genuin yang sangat suka membantu orang. Sesiapa sahaja yang datang berjumpa untuk meminta pertolongan tidak pernah hampa.
“Adakah ajaran Islam untuk membiarkan orang yang banyak menolong kita ditimpa kesusahan oleh kerana pertolongan itu.
“Dan tiada sebarang simpati maupun bertanya kabaran dari pihak yang ditolong,” tulis beliau.
Selepas pecah cerita bahawa Rameli adalah pihak yang membayar wang kepada Claire Recastle Browm dalam penyelesaian di luar mahkamah itu, Pas menafikannya.
Malah pemimpin Pas berkata, Rameli rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim bukannya dengan mereka.
Tidak cukup dengan itu, bekas orang rapat dengan Anwar, Mohamad Ezam Mohd Nor tampil dan membuat kenyataan kononnya Rameli rapat dengan Anwar termasuk membantu Anwar ketika didakwa dahulu.
Sarawak Report menjelaskan, pihaknya bersetuju saman yang dibuat oleh Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang diselesaikan diluar mahkamah dengan syarat kos guaman yang mereka tanggung akibat saman itu ditanggung oleh pihak plaintif.
Ekoran itu, peguam Sarawak Report menerima sekeping cek bernilai lebih RM1.4 juta yang kemudiannya disahkan dibayar oleh Rameli Musa.
Namun Pas sehingga kini menafikan membuat sebarang bayaran kepada Claire Recastle Browm.
Bahkan pemimpinnya membangkit apakah mereka patut lebih percaya kepada Claire yang bukan Islam dengan kenyataan pemimpin mereka sendiri yang beragama Islam.

Picture

39 ulasan:

  1. Hadi Awang dan pengikutnya tak terasa ke sindiran halus kawan lama? Nasib buruk bila dapat kawan makan kawan macam ulama pujaan walaun PAS. Duit berjuta-juta dilebur bila senang. Bila susah Hadi Awang cabut lari hilang entah ke mana. .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasa lah dah memang pemimpin Pas semua con man.

      Petik ayat sana, petik ayat sini, boleh menipu ikut syarie hahaha

      Padam
    2. Rba komen seronok baca. Apa2 pun #perpaduanumah#
      #tolakpakatandap#

      Padam
    3. Sorry. Umat Melayu Islam tak terima kahwin gay.
      #perpaduanPartiGAY
      #tolakpartijantankahwinjantan

      Padam
    4. gabungan umno/pas, gabungan terbesar Perompak & Pembohong di abad ini.

      Padam
    5. PH kau bagus sangat ke... Harta TH ISLAM pun dijual....Bodoh piang tu simpan lah sikit untuk anak2 kau

      Padam
    6. Mulanya sotong lapiji nak kenakan pas tanpa menyedari dia tersilap taktik.
      Terlalu yakin wang dibayar tapi dpd puak mrk sendiri.
      Klu benar hadi yg bayar..bgmana sotong tu boleh tahu transaksi.

      Adakah sotong byr masuk akaun peguam claire dan kemudian tuduh hadi pulak yg buat transaksi.Sotong tahu transaksi krn puak mrk bayar.

      Yg sah dan boleh diyakini...rameli adalah rakan sekolah anwar dan sahabat baik ketika era reformasi hingga skrg.

      Apa kaitan anwar..rameli dan hadi dlm tuntutan saman ke atas claire yg membawa penyelesaian luar mahkamah TAPI dibayar rm1.4juta tanpa diketahui hadi??
      Kenapa sotong dan anwar lebih mengetahui ttg transaksi??

      Sama kes org bayar jumlah wang yg besar ke akaun anda tanpa pengetahuan anda.
      Kemudian dimaklumkan oleh musuh anda yg anda menerima rasuah dpd seseorg dgn bukti transaksi yg anda sendiri tidak ketahui.

      Apa2 pon pas harus berterima kasih kpd anwar dan rameli serta sotong krn meludah diri mrk sendiri.

      Padam
  2. Bukan masaalah nak percaya ulama atau org bukan islam. Ulama sendiri pun mcm kona2 je. Biasenya org gunakan agama utk patahkan hujah org, dia dah takde point nak jawab, guna agama la. Mcm pelawak atas pentas, buat lawak org tak gelak, last2 guna lawak lucah pasal semua org suka. Kalau ikut dah malas nak komen2. Tapi rasa meluat yg tak dpt ditahan tahan. Asal kantoi, guna agama, asal tak bleh jawab jual hadis, asal org tunjuk fakta, dunia akhir zaman. Itu aje la. Org tunjuk salinan akaun, cek. Guna juga fakta, tunjuk akaun. Ni tak. Kerana org mcm ni la ujud org yg hina nabi kita. Patut ulama ni bukan aaja org islam, yg bukan islam pun hormat... Masa bn berkuasa, ape yg mereka ambik tindakkan pada Alvin. Saya dengar saman pun murah. $5 ribu je kan. Skang ni tak silap $20 ribu. Ikat jamin$8 ribu. Tak blwh bayar, simpan. Nak tegas mcm mane lagi. Nak ikut cara mereka. Ni kafir harbi, halal darah.. . Bila org tegur, ni islam ph, murtad.... Jawab la dgn Allah nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku pon boleh buat klu banyak duit dan masukkan rm1billion dlm akaun claire.
      Kemudian aku kata najib yg bagi...hehehehe

      Padam
    2. Biasa orang yang khianat kawan sendiri tak akan aman hidupnya.

      Padam
    3. kita tengok siapa yang tak aman hidupnya

      Padam
    4. Setuju dgn pomen. Ini lah golongan yg selalu berselindung di sebalik topeng agama dan bangsa bila dibentangkan fakta di hadapan mereka.

      Padam
  3. Rba jng kecewa yg penting wajib bersatu umat islam dan tegakkan negara islam. Berdasar isu semasa mungkin kamu pun tahu tapi klu tak ambik tahu tak tahu nak katalah. Skrg islam digugat jng salahkan ulamak tapi cuma muhasabah diri sendiri. Ini cepat benar kita salahkan ulamak lepas tu puji puak kafir. Bukan masa kita salahkan ulamak aja kita yg kena muhasabaf demi ugama islam tercinta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahwin jantan sama jantan pun ajak perpaduan Melayu Islam ke? Kami tak sokong kahwin gay celaka!

      Padam
    2. Kahwin dgn kapir harbi dan ikut cara mrk lebih mulia.

      Padam
    3. Kahwin parti sokong gay pun nak bangga ke macai? Tak payah nak spin sampai mabuk ketum cai... sebab pengakuan sudah tersebar di media sosial.

      Yang mengaku dua-dua parti jantan ialah Annuar Musa. Yang mengaku sudah berkahwin pula Mat San dan Tuan Ibrahim. Buat pertama kali dalam sejarah Malaysia ada parti sokong perkara haram dan dilarang oleh agama dan budaya kita.

      Parti jantan kahwin jantan. Geli macai oooooiiiii.... Nak pula misai Mat San dengan misai Tuan Ibrahim bertemu. Nak taip komen pun dah terasa geli-geleman macai.

      Nabi SAW kalau masih ada sudah tentu akan kutuk dan laknat kedua-dua parti UMNO - PAS sebab membawa petunjuk ummat Islam menyokong jantan kahwin jantan.

      Nauzubillahi min zalik.

      Padam
  4. RBA dh mula cacamarba, pekung di dada mula mnampak busungnya... Perpaduan ummah akan berjaya, skali2 RBA KITA AKAN TAPAW SEMUA:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Elok dah tu. Tanda PRU15 nanti dua parti gay berkahwin (Umno jantan kahwin Pas jantan) akan dihukum orang Melayu Islam. Kecuali Melayu Islam gay sahaja yang akan terus sokong mereka.

      Padam
    2. majoriti rakyat Malaysia yg tk sokong pasumno adalah rba. kira2 mcm tu lah otak jamban penyokong pasumno.

      Padam
    3. Jgn dipersendakan kaum gay nie..cai
      Kecik hati bakal pm ke8 kita nanti...
      Termasuk para penyokong yg hampir mati berguling2 tgh lebuhraya tu...hehehe

      Tak pasti pulak...dlm umno dan pas tak ada ker kaum hawa nyer....hehehehe
      Gentar sgt ker dgn penyatuan pas umno sampai nobita nak isytihar perang dgn org bukan islam?
      Pelik sggh mainan kotor otak kapir dapigs terowong laut tu.Klu perang dia gerenti lari luar negeri krn duit dia dah bnyk.Rakyat marhaen yg diapi2kan dgn fahaman sempit puak kapir dapigs akan jadi mangsa.Dashyat sggh kaedah kalipah PANxxx nobita nie....hehehe

      Apa2 pon...malu apa bossku!!!
      Hehehe...

      Padam
    4. UMNO-PAS

      #perpaduanPartiGAY
      #tolakpartijantankahwinjantan

      Padam
  5. gabungan perpaduan parti2 RASUAH..terhebat diakhir zaman.
    umno guna bangsa untuk pelahap duit rakyat.bukt= 1mdb
    pas guna islam untuk share duit yg dicuri...siasatan 90juta sprm.

    issue yg paling senang guna issue bangsa hanya guna ayaq liok shj macam lokman adam kata:TT membela chin peng,TT Kominis.Tetapi lokman membisu bila TT membela pas-menang kes.

    parti agama: pemimpin2 parti agama ajak ahlinya berdoa-bermunajat bila scandal 90juta KANTOI....TETAPI masa mula2 mereka MENTEKEDARAH DUIT NAJIB,mereka sesama sendiri sssshh,ssshhh,ssshhh,shhhh....jgn baitau org yeee.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pm ke4 yg melahap sehingga dia, anak2 dan kroni kaya raya kita senyapkan.
      Tak adillah cai....hehehe
      Letih jer anwat..rapiji..kit sial..nobita..asskrimin...mat sabun lempar mic membongkar salahguna kuasa dan rasuah pm ke4 tapi gagal dibicarakan.Berkotak2 bukti yg didakwa oleh anwat.Mana pegi keadilan?

      Satu lagi...rakyat ingin juga tahu apa cerita sebenarnya kes liwat anwat.Adakah pm ke4 benar2 fitnah atau anwat mmg sah peliwat.Alang2 mrk dh comolot skrg nie...ceritakanlah hal sebenar.Takkan jadi munafik kot.....

      Buruk2 1mdb...ada juga rmh2 dibina utk rakyat miskin.Ada juga sklh daif org melayu dibantu..dan setiap tahun 1000 org jemaah haji tanpa peduli fahaman politik menunaikan haji dgn wang yg dicuri itu.Ntahlah...dicuri dlm kaedah bgmana?

      Klu pm ke7 nie dpt ker tidak 1000 org rakyat merasa pegi haji percuma.Harap dia tak spt pm ke4 yg jadi bapak penyamun utk anak..proksi dan kroni.Bukan rakyat yg kata...pemimpin2 haprak yg kata....hehehehehe

      Ttg wang rm90juta pula...SPRM bawah keRAjaan haprak telah mengesahkan tiada sebarang bukti wang itu diberikan oleh umno.
      Ntahlah...rakyat nak percaya pada siapa lagi???
      Takkan nak percaya dgn husam mimpi 15x sekali lagi...hehehehe

      Padam
  6. ayat akhir….

    Bahkan pemimpinnya membangkit apakah mereka patut lebih percaya kepada Claire yang bukan Islam dengan kenyataan pemimpin mereka sendiri yang beragama Islam.
    …………..

    tgklah betapa jahatnya pas. kita nk tau betul atau tak diajwab nk caya islam ke kafir.

    kita tk caya sesapa selagi tk tunjuk bukti. bermakna pas ini anggap semua org dah bodoh sebb taksub wala kpd ulamak pas. yg tk sokong ulamak pas adalah rba dap.

    itu aje ayat bodoh yg penyokong pakai.

    aku peduli apa kau ulamak ke serban ke haji apa ke misai kontot ke… kita semua sama manusia bukan nabi.

    pas cuba nk peritahu .. takkaaaaaaaaaaaaaaaaann lah nak nipu.. sy hj ulamak lagi org islam

    sebb kau haji ulamak serban jubahlah org tk caya sebb semua tu topeng saja.

    just ready lah ke penjara. jgn mcm2 rasa dh jadi superman tk terikat undang2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu bersalah...dipenjara adalah sedia maklum.Masing2 ada peguam wlpun sedar mahkamah dikuasai haprak.
      Apa2 pon yg pernah buat fitnah rm90juta masuk ke akaun pas pon patut sedia dipenjara setelah terbukti tiada kes utk dibuktikan.
      Mgkin manusia yg mendapat maklumat dpd 15 kali mimpi perlu kemuka bukti2 menyokong fitnah mrk selama ini.Harap pas sedia menyaman mrk krn fitnah tersebut.Tak saman pon tak apa krn sumpahan org yg difitnah lama2 akan terkena juga kpd pemfitnah.Tak dibalas di dunia...di akhirat.

      Apa2 pon....peduli apa dgn keRAjaan kencing pekat.Biar macai2 mrk teguk sepuas2nya kencing bapak2 penipu mrk krn mrk sedia bertuankan para munafik...hehehehe

      Padam
    2. Malu apa bossku!!!!

      Padam
    3. UMNO-PAS

      #perpaduanPartiGAY
      #tolakpartijantankahwinjantan

      Padam
  7. Musykil...
    Apa kaitan rameli musa dgn pas?
    Org yg dilantik sebagai pengerusi ktmb dlm keRAjaan haprak.
    Bgmana pula rapiji dan anwar semudah itu memgetahui transaksi wang tersebut dilakukan?
    Adakah mrk mampu hack segala akaun rakyat di negara ini?

    Cuma sayang..segala penyelewengan era pm ke4 yg dikatakan rapiji dan anwar sblm ini telah sunyi dan mgkin terus terkubur bersama jasad mrk suatu hari nanti gagal ditimbulkan.Malang....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah ditolong berjuta-juta, habis bayar kepada Claire Rewcastle Brown sebab gagal saman fitnah..

      sekarang difitnah, dimaki dan dipulaukan pula kawan ter.

      Memang sial betul punya kawan! Buanglah serban dan jubah kau tu Hadi.

      Padam
    2. Yg anwat dan rapiji pecah rahsia tu apa cerita.Rugi jer pengerusi ktmb kawan baik nuar tu nak tlg dgn ikhlas...hehehe

      Lawak mainan sotong getah dan anwat nie...hehehe
      Mcm bank negara nie bapak dia yg punyer sampai semua transaksi pon mrk boleh kesan.
      Tapi malangnya...transaksi pm ke4 yg mgkayakan anak2 dia gagal mrk ketengahkan.Mgkin sotong getah dan anwat yg dulu tu dah arwah kot...hehehe

      Padam
    3. Lebai Pas saja yang pakai transaksi RM5 ikut akaun Bank Islam 10 digit!

      Orang bijak pandai takkan buat kerja bodoh macam itu. Sebab itu mereka boleh kesan akaun Rameli Musa digunakan sebagai perantara Hadi.

      Kawan makan kawan. Bila dah kena siasat penggubahan wang haram Hadi pun angkat kaki tinggalkan kawan yang tolong! Gila sial.

      Padam
    4. Kahkahkahkah...
      Korang sentap sgt dgn luahan anwar dan rapiji apa citer....
      Yg peliwat tua tu sebok pecahkan rahsia kwn dia tu pon bangang...
      Spin sampai pecah rahsia oleh sotong kering...lagi bangang
      Ko ingat rakyat peduli sgt ker????

      Baik korang kaunseling tua kutuk dan nobita agar tunaikan janji mrk dpd korang meroyan dgn pas umno....
      Tanpa gabungan pas umno sampai pru15 korang kena kencing pekat tua kutuk tu...hehehehe

      Patutnya korang berterima ksh dgn mrk...
      Sikit demi sedikit sibangang tua dan sibangang nobita celik sikit mata mrk..

      Dpd korang cerita ttg keta terbang..tanam buluh..tol free subuh hari..kasut hitam dan plbg lagi yg bangang2....hehehehe

      Padam
  8. UMNO-PAS kita tolak!

    #perpaduanPartiGAY
    #tolakpartijantankahwinjantan

    BalasPadam
  9. Kita tolak parti PgayR..Pdapigs..PAnxx..Penyamun

    #perpaduanPartiPendubur/Penyamun/Kapirharbi
    #tolakpartikapirharbikahwinpartipenduburkahwinpartipenyamun

    BalasPadam
  10. Aku rasa setakat ni PH semakin baik....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku pon sama... Tak sabar tggu keta terbang kerajaan ph.

      Padam

  11. Kabar Gembira Buat Para Pecinta Sepak Bola Dimanapun Kalian Berada
    Ayo Dukung Tim Favoritmu Dan Pasang Taruhanmu Sekarang
    Bolavita Bandar Sportsbook Terbesar Di Indonesia
    Nikmati Bonus Berlimpah Setiap Hari

    Mari Kunjungin Segera Website kami :
    www(titik)bolavita(titik)vip
    www(titik)sateayam(titik)club
    www(titik)pokervita(titik)live

    Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
    Live Chat Online 24 JAM NONSTOP !!!
    WA : +628122222995
    Pin BBM : BOLAVITA / D8C363CA (NEW)

    BalasPadam
  12. malunya aku pendedahan ini. mcm tolong anjing tersepi shj.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama malunya dgn mrk yg gagal menepati janji tapi berlagak suci.

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive