PANAS!! : YB HUSAM MUSA JUMPA PENIAGA PASIR PUTIH

Peniaga menunjukkan tapak jualan di pasar baru yang sempit kepada Datuk Husam Musa.Peniaga menunjukkan tapak jualan di pasar baru yang sempit kepada Datuk Husam Musa.
Kontroversi berhubung keengganan peniaga pasar besar Pasir Puteh yang enggan berpindah ke pasar baru yang disediakan Majlis Daerah Pasir Puteh (MDPP) mendapat perhatian penasihat Amanah Kelantan, Datuk Husam Musa.
Dalam suratnya kepada Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob, beliau mencadangkan supaya memanggil mereka untuk berdialog dan berbincang bagi mendengar semua isu dan permasalahan serta cadangan penyelesaian yang terbaik dalam masa terdekat ini.
"Adalah juga berkesan, jika pihak Datuk dapat melawat sendiri pasar besar baru dan melihat kedudukan petak perniagaan pasar besar yang sedia ada bagi mendapat gambaran lebih jelas tentang isu berbangkit.
"Adalah menjadi tugas saya untuk membawa isu ini ke pengetahuan dan tindakan segera pihak Datuk, demi kesejahteraan seluruh rakyat negeri Kelantan," katanya dalam satu surat yang disebarkan di media sosial.
Menurutnya, beliau telah melawat pasar besar Pasir Puteh dan menemubual beberapa orang peniaga ekoran isu keengganan mereka untuk berpindah ke pasar besar baru yang disediakan oleh MDPP.
"Rungutan utama mereka ialah pasar besar yang baru langsung tidak bersesuaian dengan keperluan mereka dari segi saiz keluasan ruang niaga yang disediakan berbanding ruang niaga mereka yang sedia ada di pasar besar sekarang.
"Ukuran ruang niaga sedia ada dan ruang niaga baru yang sangat kecil ada pada Persatuan Peniaga untuk rujukan Datuk.
"Kecuali, ruang niaga itu disusun semula dengan keluasan yang setara dan mencukupi untuk kesemua peniaga yang terlibat," katanya yang juga Adun Amanah Salor.
Beliau yang juga telah mengadakan mesyuarat dengan pihak persatuan peniaga kecil pasar besar Pasir Puteh mahu langkah-langkah diambil oleh kerajaan negeri demi menjaga kebajikan dan kelangsungan perniagaan peniaga-peniaga kecil Melayu ini yang telah berniaga di situ selama puluhan tahun.
"Kerajaan negeri perlu membina satu pasar baru alternatif di atas tapak yang lebih strategik bagi memenuhi keperluan sebenar semua peniaga hasil arahan perpindahan tempat perniagaan mereka.
"Selain isu ruang yang terlalu kecil berbanding ruang niaga sedia ada, isu lain berkait dengan pasar baru ialah kedudukannya yang tidak strategik, mudah dilimpahi air bila hujan, hanya dua pintu keluar masuk, isu longkang yang tidak sempurna dan pendawaian yang membahayakan juga dibangkitkan," katanya.
Beliau bersetuju dengan cadangan peniaga yang mahu satu pasar baru lain dibina jika sekiranya mereka masih dipaksa untuk berpindah dari pasar sekarang.
"Tapak cadangan yang benar-benar strategik telah pun dikenal pasti oleh persatuan peniaga pasar berkenaan," katanya.
Husam ketika melawat pasar besar  Paser Puteh.Husam ketika melawat pasar besar Paser Puteh.



mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for iklan tone excel
Previous
Next Post »

13 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2017 2:09 PTG delete

Husang nak bagitau pada peniaga pasar yang beliau mimpi jumpa ATGNA sebanyak 15 kali.

Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2017 3:35 PTG delete

nasib yb husam tak mimpi jumpa wakil geng syiah malaysia yg pegi ke negara syiah tu

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 Februari 2017 4:34 PTG delete

Dalam pan dah ada husam boleh selalu jumpa..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2017 4:49 PTG delete

Komen walataik low class... Mcm budak2 kemudian mencarut ... Xyah layan buang masa je...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2017 6:23 PTG delete

Dia nie klu disuruh jumpa sesapa jer atas arahan kapir dapigs..dia akan pegi.Malah dlm mimpi pon dia boleh jumpa.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2017 6:29 PTG delete

Sekali sekala singgahlah jumpa pendubur dan pemuki dlm penjara tu....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2017 6:51 PTG delete

Oooo...husam jumpa peniaga pasar pasal husam nak besarkan tempat peniaga yang sempit.

Kalau setakat melawat peniaga pasar nak bagitahu beliau mimpi jumpa ATGNA sebanyak 15 kali tidak ada faedahnya.

Kalau husam mampu besarkan pasar 15 kali ganda itu baru dikira habat husam kali 10.

Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2017 6:53 PTG delete

Dalam pan pun ramai syiah tak perlu jumpa dalam mimpi, boleh jumpa secara live.

Reply
avatar
KelantanTu Somalia
AUTHOR
2 Februari 2017 8:35 PTG delete

KahKahKah PAS parti ajaran sesat mana mau nak tolong peniaga pasar. Pak Lebai Pas rembat balak tau laaa KahKahKah . Sibuk RUU355 KahKahKah tu mangsa banjir kelantan dah setel belum ? KahKahKah Ulamak masuk politik semua jadi penipu , penyangak KahKahKah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Februari 2017 9:35 PTG delete

Apa kurang kaliPah korang...buat kajian projek rm3xxjuta tapi tugu husam...oppsss projek tak mula2 pon.Jadi broker jual tanah rakyat billion2.
Patut la korang sembah sgt krn mrk bagi dedak selama nie...hehe

Yg bapak dia...cuba bongkar kes bmf..forex mahdey sampai terbit buku.Kena comolot oleh mahdey lalu hilang ingatan...ptuiihhhh

Sama dgn gay tua...berdegar2 kutuk mahdey.Kena comolot lalu jadi sundal tua.Hilang maruah dan harga diri.

Cakap jer nak makan besar jika dpt duduk putrajaya.Mastermind dia si mamak kerala penyamun besar dah bagi selok belok nak cilok wang rakyat dgn para badut haprak.Bodoh punya pemimpin haprak..hilang maruah slps bercomolot dgn mamak kerala.

Apa yg PANtat dpt???Makanan anjeng jer....
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

X-Reformis 98

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2017 8:45 PG delete

Betul ke hang x reformis..atau barua najib hadi..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Februari 2017 2:21 PTG delete

Ko tanya la mahdey brapa wang rakyat yg hilang utk pelaburan bodo dan bailout semasa dia jd peeM??
Semuanya berjumlah dlm rm100billion dgn nilai skrg lbh rm300billion.
Ko tanya kenapa dia suka sgt bagi projek2 tanpa tender terbuka dgn kroni2 dan termasuk anak2nya???
Perjanjian bodo dan bangang konsesi tol dan ipp hanya memandikan waris..proksi dan kroni dgn wang.Pengganti dia dan rakyat menanggung beban.
Brapa syarikat milik anak2nya yg bernilai ratusan juta ringgit??Dan ada yg bernilai berbillion rm.
Skrg lubuk2 emas mrk ditutup hingga org lain nak disabotaj.

Yang sial...muka2 yg berkokok menentang mahafiraun semuanya dah jadi sundal tua slps bercomolot dgn mahdey.Bangsat!!!!

Errr...anak cucu korang ada pakai beg tangan bernilai 50k pound sterling??Cucu mahdey bergaya dgn beg tangan rega mcm tu dan klu ditukar dgn wang kita bersamaan rm400k.KO ADO?????

Kit sial bodo..anwar bodo dan paling bodo...mat sabun.Menyabun jer keja..
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah


X-Reformis 98

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Februari 2017 8:30 PG delete

Pan barua anti Islam.. jangan biarkan anak2 kita dekati parti pan.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng