Selasa, Februari 07, 2017

Panas!! : Blogger Pro PAS Omakkau bakal di Saman

Khalid Abdul SamadKhalid Abdul Samad
Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad bakal mengambil tindakan undang-undang ke atas pemilik blog omakkau.blogspot.my berhubung fitnah kononnya beliau menyembah ayam dalam satu paparan video satira sempena Tahun Baru Cina.
Mengakui dirinya tidak asing dengan fitnah dan putar belit, beliau berkata, tindakan mahkamah tetap akan diambil walaupun pemilik blog itu didapati telah mengeluarkan 'posting' dakwaan terbabit.
"Saya sudah kenal pasti antara pemain utama iaitu blog Omakkau. Saya dapati 'posting' itu sudah dikeluarkan tetapi tidak bermaksud terlepas daripada dakwaan. Saya sedang berbincang dngan peguam tentang tindakan yang akan diambil.
"Bila dia (pemilik blog Omakkau) keluar tuduhan sembah itu, sebenarnya semua terlibat dalam video itu kena. Dalam video itu ada YB Rafizi dan ramai lagi. Ini satu corak politik yang melampau dan saya berasa bertanggungjawab untuk menentukan corak politik sebegini tidak lagi diamalkan," ujarnya pada sidang media di Wisma Amanah di ibu negara hari ini.
Khalid yang juga Ahli Parlimen Shah Alam itu memberitahu, beliau sebelum ini pernah memenangi kes saman fitnah ke atas bekas Adun Sungai Rapat di Perak, Datuk Hamidah Osman berhubung penyiaran gambar yang menunjukkan beliau seperti seorang paderi Kristian dan murtad.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for ramai berjaya dengan tone excel

17 ulasan:

  1. Sanggup lakukan perkara bodoh demi undi cina, sanggup langgar baiah demi jawatan dan kuasa, bodoh dan bahlol.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sarawak report bila plak nak saman?pas xdak tulurrrrr

      Padam
    2. Parti Ulamak tersohor sedunia sanggup jual agama, bersengkokol dgn Perasuah & Penyamun No 1 negara semata-mata untuk dapat undi melayu KahKahKah.
      Aku rela undi cina daripada undi Parti Ajaran Sesat ! Lebai2 Serabai KahKahKah

      Padam
    3. Aku pon undi cina tapi bukan kapir dapigs..hehehe

      Padam
  2. Eloklah saman omakkau tu dr dulu kerja fitnah sana sini.Kata islam tp fitnah sana sini tu bukan sifat org islam. Saman je kasi pengajaran pd penfitnah dan pencarut pas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Org tak kan begitu mudah percaya akan tuduhan kpd omakkau dlm isu kononnya sembah ayam tu. Ia lebih kurang sama shj dgn tuduhan kpd adun paya jaras dulu yg memakai pakaian maharaja Cina tapi didakwa oleh pan pakaian dewa Cina. Tahniah adun pas kerana tidak langsung teringin menyaman kpd penuduh pan kerana itu akan hanya menunjukkan kelemahan diri sendiri shj. Tak perlu meniru cara khalid samad aka pan yg sudah mula tenggelam di mata rakyat dan hanya dgn cara menyaman diharap dapat menarik perhatian rakyat kononnya..

      Padam
    3. Saman... bg dia sedar .. Islam cara pas sudah tak laku

      Padam
    4. Silakan saman. Mana tahu dpt menang di shah alam.. keh keh

      Padam
    5. Cepat benar mrk melatah...hehehe
      Selama ini beruk2 haprak mengutuk dan mengata org lain seolah2 lupa dgn tuhan...takde pon mrk kesah.
      Jenis hamba abdi sial sikapir dapigs...

      Padam
  3. Imam Syafi'i pernah berkata, " Kelak di akhir zaman akan datang ramai Ulama yang membinggungkan umat, sehingga umat keliru antara Ulama Warasatul Anbiya' dan Ulama Suu yang menyesatkan umat".

    Maka Imam Al Shafi'i menambah, "Carilah Ulama yang paling dibenci oleh orang-orang KAFIR dan orang MUNAFIK, dan jadikanlah dia sebagai Ulama yang membimbingmu dan jauhilah Ulama yang dekat dengan orang KAFIR dan MUNAFIk kerana dia akan menyesatkanmu, menjauhimu daripada keredhaan Allah SWT".

    Pandang, teliti dan nilaikan mana Ulama yang dimusuhi oleh orang-orang KAFIR dan orang MUNAFIK hari ini? Pilihan ada ditangan anda, begitu juga dengan Syurga dan Neraka.

    BalasPadam
  4. ulama skrg dah mkn dedak....
    Rindu la kt Nik Aziz... dia je yg aku hormat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agak2 si kafir dan munafik lebih hormat ustaz ahmad awang ke tghh?

      Padam
    2. Tg hadi tahik ulamak tahik..buat apa nk hormat.... Baling ngan taik je baguih. Kahkahkah

      Padam
    3. 12:40 pastinya org islam dan benci TGHH. Ini bermakna terbuktilah si kafir dan munafik suka akan Ust Ahmad Awang..

      Padam
    4. Laaaaaa.kan dah kata xda video. Astaga ulang balik.ok xpa kami fhm tahap IQ wanrosli. So kamu ulang balik supaya wanrosli blh membaca perlahan2
      Baca pelan2 wanrosli. Kami fhm wanrosli lmbt nk membaca so xfhm isi kandungan. Kami post lg supaya wanrosli blh baca perlahan2
      Aku rasa wanrosli ni xreti membaca tu sbb senang kena perbodohkan dek umno. Atau baca br sikit dah tersilap baca xreti baca balik terpaksa merangkak balik baca satu2 huruf...sian jg aku tgk wanrosli ni xreti membaca. So aku post byk kali supaya memudahkan wanrosli membaca. Kalau tertinggal baca blh baca bwh lagi supaya blh baca pelan.xyah laju2 baca pelan2 pun xpa.kami faham dan simpati pd org2 mcm wanrosli wajib dibantu membaca

      Wanrosli walataik oooo wanrosli walataik. nape la bengap sgt. Brp kali aku nk ulang.mana ada video rm90juta tu.tak ada dan tak ada sbb xda siapa kata ada video rm90juta. Husang pun xda kata ada bukti video 90juta. Kalau xreti baca huruf kecik baca huruf besar ni.XDA VIDEO 90JUTA, XDA XDA DAN XDA XDA DAN XDA XDA VIDEO 90JUTA TUU SBB XDA SAPA KATA ADA VIDEO RM90JUTA TU. Wanrosli buat cerita konon ada video rm90juta tu pastu wanrosli minta vvideotu.kahkahkahkah.kebodohan apakah ini.kahkahkahkah....tp wanrosli ngaku ada video bukti matsabu tolak hudud tu mana bukti video nya??????bertahun dan berjuta kali aku minta....xkan bengap kot xfhm2 soalan lg.kahkahkahkahkah

      Padam
    5. Laa.. tapi mana video RM90 juta tu MOHD NASIR? Fitnah macam husang le tew!

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng